Aihe: Klasarikokoelma
1
Apricot
02.08.2006 00:17:31
W. A. Mozart - Live: No Sleep ´til Kaiserslautern

Tiedän, huono... mutta oli pakko. Sorry:)
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Marko F
02.08.2006 08:24:43
Onko kellään suositella jotain oikein hienoa ja hyväsoundista klasarikokoelmaa? Mulla on itselläni vain 4 vuodenaikaa Vivaldilta ja sekin on 1986 äänitetty, joten äänitystekniikkahan on noista ajoista parantunut valtavasti. Eli haussa mahdollisimman uudella tekniikalla tehty hyväsoundinen levy, jolla voisi olla ns. klassisen musan hittejä, koska niistä on helpointa aloittaa.

Lainaa kirjastosta kaikki levyt mitä löytyy, niin tiedät vähän enemmän. Ei tarvitse olla yhden ostolevyn varassa.
baron
02.08.2006 09:46:32

http://www.rd.com/rdstore/viewSku.do?skuid=149&storeid=900

Tää olis peruspaketti klassisen musan "hitteihin"
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
insight
02.08.2006 11:54:22

Joo tilaukseen lähti =) Kiito vinkistä.
© Registered nickname 2005-2006
insight
31.08.2006 13:23:24

Laitoitko muuten vitsinä tän vinkin? Noi biisit kuulostaa melkein midiltä ja sovitukset on kauheita. Anteeks vaan, mutta en suosittelisi tota levyä kellekään. Harmi, kun netissä näytti niin hyvältä ja hienoja biisejä. Sovitukset ja soundit vain eivät tee oikeutta noille biiseille. Ihan markettimusaa.
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
baron
31.08.2006 13:35:50

Laitoitko muuten vitsinä tän vinkin? Noi biisit kuulostaa melkein midiltä ja sovitukset on kauheita. Anteeks vaan, mutta en suosittelisi tota levyä kellekään. Harmi, kun netissä näytti niin hyvältä ja hienoja biisejä. Sovitukset ja soundit vain eivät tee oikeutta noille biiseille. Ihan markettimusaa.

Mulla ei tota oo itsellä, mutta jotain muuta oon Valituilta Paloilta ostanut ja ollut tyytyväinen.

Sorry, tarkoitus oli hyvä.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Marko F
31.08.2006 13:43:25
En nyt viitsisi toistaa itseäni koko ajan, mutta aiempi neuvoni kirjastoon menemisestä voisi olla paikallaan.

Paitsi jos haluat ostella kaiken maailman renkutuksia, mitä täällä ehdotellaan.
wrshredder
31.08.2006 13:44:13
En nyt viitsisi toistaa itseäni koko ajan, mutta aiempi neuvoni kirjastoon menemisestä voisi olla paikallaan.

Paitsi jos haluat ostella kaiken maailman renkutuksia, mitä täällä ehdotellaan.

Totta , helpommalla pääsee.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
gaad
31.08.2006 18:35:32
Kirjastoon ja jokaselta säveltäjältä muutama cd:llinen musaa, siitä se lähtee.
LLL
insight
01.09.2006 13:58:23
Mulla ei tota oo itsellä, mutta jotain muuta oon Valituilta Paloilta ostanut ja ollut tyytyväinen.

Sorry, tarkoitus oli hyvä.

Joo uskon =)
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
Schnowotski
05.09.2006 16:18:31
Kirjastoon ja jokaselta säveltäjältä muutama cd:llinen musaa, siitä se lähtee.

Jeps, ja kannattaa rohkeasti eri aikakausilta lainailla mahdollisimman erityylistä musiikkia - sitä kirjoa kyllä löytyy, ja olisihan sekin outoa jos joku tuomitsisi kaiken populäärimusiikin vaikka reggaen perusteella, eikä suostuisi muuhun enää tutustumaan. Minä en olisi koskaan kiinnostunut klasarista näiden hittibiisien kautta, eikä kukaan olisi minulle sellaista, jonka kautta sitten innostuin, osannut minulle suositella.

Kuten sanottua kirjasto rulaa näissä asioissa täysin. Kannattaa tehdä itselleen selväksi myös se, että _minkätyyppinen_ kolahtaa eniten, siis ihan vaikka soitinkokoonpanon osalta. Minä tykkäsin silloin ensimmäisiä kuunnellessani eniten jousikvartetoista ja soolopianoteoksista, hieman musiikin historiaa tunteneena osasin valikoida sitten niitä tuosta 1900-luvun alun tienoilta.

Kotoa poistumatta voi tsiigailla esim:
http://www.classiccat.net/

Ja säveltäjien kotosivuilta löytyy myös:
http://www.antonwebern.com/
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
megatherium
05.09.2006 21:48:46 (muokattu 05.09.2006 21:51:27)
On tietenkin kyse myös siitä jaksavatko ja kuinka kauan kiinnostaa sovinnaisen klassiset valllitsevat sävellajisuhteet loputtomiin joihin törmäämme tuon tuostakin räiden tunnettujen klassiten mestarien teoksissa ennen romantiikan aikakauden vapaampaa tonaalisuutta modernismista nyt puhumattakaan harmonisen järjestelmän vähittäisenä romuttamisena joka tietenkin johti schönbergin atonaalisuuteen ja dodekafoniaan
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)