kknd 30.10.2003 12:53:52 | |
---|
Mikälaista Jackson skittaa suosittelisitte aloittelialle ja joka myytäis Suomessa? |
D-Kay 30.10.2003 13:14:22 | |
---|
Mikälaista Jackson skittaa suosittelisitte aloittelialle ja joka myytäis Suomessa? En nyt tiedä ovatko Jacksonit parhaita kitaroita aloittelijoille. Mutta mulla olis Jacksonin keppi myynnissä, kato ilmotus torilta. Parempi se on kuin nämä nykyiset X-sarjan kitarat. MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi ja Ibanez CF-7 |
Tympee Huttunen 30.10.2003 13:29:15 | |
---|
Jacksonit ovat soitettavuudelta kyllä hyviä keppejä ja niitä löytyy aika halvalla. Professional-sarjan Jacksonin kepit ainakin ovat ainakin omasta mielestäni hyviä. En kyllä tiedä mitä eroa Performer ja Professional-kitaroiden välillä on, muuta kuin hinta (kuka avulias valaisisi asiaa?), ehkä jokin kiinteätallainen Performer Dinky tms. olisi hyvä valinta(?) Jacksoneita löytää käytettynäkin aika rutosi kun pari vuotta sitten Jacksonien myynnissä oli suuri piikki. " Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta." |
JuSu 30.10.2003 13:44:58 | |
---|
Mikälaista Jackson skittaa suosittelisitte aloittelialle ja joka myytäis Suomessa? Torilla näytti olevan yksi PS-7 (punainen, Hollolassa)... Eli tuollainen ruuditettu stratokopio, tarkoittaa tallahumbuckeria ja Wilkinsonin tallaa. Hyvä all-round -kitara, tallahumbuckerin ansiosta tuolla taittuu melkein musa kuin musa humpasta heviin. Wilkinsonin talla on vähän paranneltu versio perusstratotallasta, eli toimii jonkin verran paremmin kuin keskiverto stratossa. Ei toki pidä virettä samoin kuin (hyvät) lukkokammet, mutta on paljon yksinkertaisempi ylläpitää. Jos ei itsellä olisi stratoja jo molemmille käsille ja toiselle jalalle, niin voisin tuon itsellenikin ostaa (itseasiassa hetken harkitsinkin...). Pärjäsi muutama vuosi sitten Riffin stratotestissä ihan hyvin, arvosteltiin sellaiseksi rokkikitaraksi... Miksi muuten pitää olla Jackson? JuSu |
Tanu 30.10.2003 15:20:01 | |
---|
Itse tykkään V-mallisista kitaroista, ja Jacksonin King V on tähän asti kokeilemistani parhaita. En kyllä tiedä, kuinka hyvin se sopii aloittelijalle. Ja minusta Jackson on ensisijaisesti hevikeppi, vaikka sillä muutkin musiikkilajit taittuvat mitenkuten. Kannattaa huomioida. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
Lord of the strings 30.10.2003 19:23:52 | |
---|
Mun pitäs ettii joku FLOIKATON, eka meinasin floikallista, mutten ole koskaan käyttänyt kampea, olen tottunut jojottaan nakeilla, enkä jaksais enää opetellaa minkään kammen käyttämistä. Ja joku Veen tai semmonen Kellyn mallinen keppi pitäs löytää. "Who are you? How did you get in"?
"Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith" |
Tanu 30.10.2003 20:52:54 (muokattu 30.10.2003 20:55:43) | |
---|
Mun pitäs ettii joku FLOIKATON, eka meinasin floikallista, mutten ole koskaan käyttänyt kampea, olen tottunut jojottaan nakeilla, enkä jaksais enää opetellaa minkään kammen käyttämistä. Ja joku Veen tai semmonen Kellyn mallinen keppi pitäs löytää. Tuo Jacksonin King V on saatavilla floikattomanakin. Muista V:n mallisista uskallan suositella Tokain V:tä (pirun rento soittaa, joskin tehtaan mikit eivät ole mieleeni) ja Epiphone/Gibson 1958 V:tä. Itseltäni löytyy Epiphonen Goth-sarjan 1958 Flying V. Niin, ja esim. Slayerhan käyttää BC Richejä. Itse en pidä, ja kaiken lisäksi niissä on ruma headstock. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
Lord of the strings 30.10.2003 22:52:41 | |
---|
Tuo Jacksonin King V on saatavilla floikattomanakin. Muista V:n mallisista uskallan suositella Tokain V:tä (pirun rento soittaa, joskin tehtaan mikit eivät ole mieleeni) ja Epiphone/Gibson 1958 V:tä. Itseltäni löytyy Epiphonen Goth-sarjan 1958 Flying V. Niin, ja esim. Slayerhan käyttää BC Richejä. Itse en pidä, ja kaiken lisäksi niissä on ruma headstock. kiitos. "Who are you? How did you get in"?
jman 31.10.2003 11:18:35 | |
---|
Mikälaista Jackson skittaa suosittelisitte aloittelialle ja joka myytäis Suomessa? Älä osta rimpulaa. Aloitteleva kitaristi vasta tarviikin jonkun muun kitaran kuin rimpulan. Muuten alkaa loppujenlopuksi pahasti hajottamaan ja soittelut voi tyrehtyä. Musiikkikauppa on tänäpäivänä kitaroiden kohdalla sitä että suurimmaksi osaksi saadaan myytyä korealaisia yms. rimpuloita ja kauppojen hyllyt on notkollaan *askaa. Muista että kauppias voi puhua mitä vaan että saa myytyä sinulle kitaran joka hänellä on telineessä. Kuuntele kauppiasta mutta jätä tieto omaan arvoonsa. Älä kuitenkaan ala inkata, se ei johda mihinkään. Pysy kauppiaan kaverina, tästä on hyötyä pidemmällä tähtäimellä. Tällä hetkellä on kaikkien Jacksoneiden saanti vähän takunnut suomessa kun kitaroiden reitit suomeen on vaihtuneet Fenkulle siirron johdosta. Mielestäni Jacksoneiden laatu on aika vaihteleva (= paljon huonoa kamaa) edullisimmissa malleissa. Minun mielipiteeni on että jos et usalaista hanki niin hanki ainakin Japanilainen esim. DXMG vaikutti minusta ainakin liikkeessä tutustuttua äkikseltään aika kohtuulliselta. Joku voi suuttua mutta sanonpa kuitenkin että performer mallit eli ps-kitarat ovat minusta aikalailla "peppukamaa". Näitä ps-1:siä sun muita kävelee vastaan valitettavasti joka nurkalla. dxmg http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154453.htmlmaksaa postimyynnissä 529euroa +pk. Suomalaisessa liikkeessä voit varautua maksamaan 200-300e lisää. Lisäksi ESP voisi olla tutustumisen arvoinen. Ehkä turvallisempi valinta kuin Jackson jos kyseessä ovat edulliset kitarat. ESP on made in Japan ja ESP LTD on made in Korea. ESP LTD:n kohdalla korealaisuudesta ei välttämättä ole haittaa. ESP:n laatua on ylistetty moneen otteeseen. -jman |
JuSu 31.10.2003 12:05:01 | |
---|
ESP LTD:n kohdalla korealaisuudesta ei välttämättä ole haittaa. Kuten ei monen muunkaan merkin kohdalla. Tänäpäivänä varsinkin suurien valmistajien Koreassa tehdyt kitarat ovat usein varsin hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Nykyjään tosihalpikset tehdään paljolti Kiinassa ja Indonesiassa. JuSu |
maggot 31.10.2003 12:46:44 | |
---|
Kuten ei monen muunkaan merkin kohdalla. Tänäpäivänä varsinkin suurien valmistajien Koreassa tehdyt kitarat ovat usein varsin hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Nykyjään tosihalpikset tehdään paljolti Kiinassa ja Indonesiassa. JuSu Niinpä, mun molemmat kepakot on made in korea, ibanez rg320fa ja bc rich warlock mick thompson signature ja mielestäni työn laatu on molemmissa hyvää, lyhyesti sanottuna kaikki on niin kuin pitääkin noissa kitaroissa.. Ei pahaa sanottavaa kummastakaan! "reality is a very fragile thing after all..." |
Älä osta rimpulaa. niin hanki ainakin Japanilainen esim. DXMG vaikutti minusta ainakin liikkeessä tutustuttua äkikseltään aika kohtuulliselta. Joku voi suuttua mutta sanonpa kuitenkin että performer mallit eli ps-kitarat ovat minusta aikalailla "peppukamaa". Näitä ps-1:siä sun muita kävelee vastaan valitettavasti joka nurkalla. -jman Oma PS7 on juuri Made in Japan ja varsin kelpo peli hintaisekseen vaikka onkin hiukan muutettu. ROK Who can we get on the case?
We need Perry Mason |
D-Kay 31.10.2003 14:38:59 | |
---|
Oma PS7 on juuri Made in Japan ja varsin kelpo peli hintaisekseen vaikka onkin hiukan muutettu. ROK Itsekkin valitsin aikoinani Performerin X-sarjan sijaan. En koskaan ole erityisemmin perustanut Ibanezista enkä ESPstä. Kyllä Jackson on hevikeppien kuningas. MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi ja Ibanez CF-7 |
juhist 31.10.2003 18:21:43 | |
---|
Ostin pari vuotta sitten Js-20:sen ja oon ollu pirun tyytyväinen! Tota ei välttämättä ole myynnissä, mut 30:nen taitaa olla.. www.depressio.tk |
BlindMan70 31.10.2003 19:59:21 | |
---|
Itsekkin valitsin aikoinani Performerin X-sarjan sijaan. En koskaan ole erityisemmin perustanut Ibanezista enkä ESPstä. Kyllä Jackson on hevikeppien kuningas. On mulla Ibanez RG 520 QSTB LTD ja se vasta keppi onkin :) ROK Who can we get on the case?
We need Perry Mason |
Lord of the strings 01.11.2003 11:51:33 | |
---|
Tuo Jacksonin King V on saatavilla floikattomanakin. Muista V:n mallisista uskallan suositella Tokain V:tä (pirun rento soittaa, joskin tehtaan mikit eivät ole mieleeni) ja Epiphone/Gibson 1958 V:tä. Itseltäni löytyy Epiphonen Goth-sarjan 1958 Flying V. No kun oot mua viisaampi niin sanoppas mulle onko tästä pelistä mihinkään, saako valkoisena, millaset mikit? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-143178.html "Who are you? How did you get in"?
Tanu 01.11.2003 13:38:34 | |
---|
No kun oot mua viisaampi niin sanoppas mulle onko tästä pelistä mihinkään, saako valkoisena, millaset mikit? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-143178.html Paha sanoa. Vertailin tuota keppiä Epiphonen sivustolla oleviin kuviin ja huomasin, että tuossa 360 astetta zoomattavassa kuvassa oli eri kitara (1958 V) kuin tuossa normaalissa kuvassa (1967 V). Specksien perusteella siinä myydään tuota -67 mallia, jota pitäisi saada valkoisenakin. Soimisesta en osaa sanoa, kun tuossa on runkomateriaalina mahogany/alder, kun omassani on pelkkä mahogany. Molemmissa on kuitenkin 24.75" skaala ja Gibsonin 496R/500T keraamiset passiivihumpparit, jotka sopivat loistavasti rytmityöskentelyyn. Soolosoundia niistä ei oikein tahdo lähteä (nojoo, mistä humpparista lähtee?) http://www.gibsonstrings.com/pickups/ceramics.shtmlhttp://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=173&CollectionID=2 Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
jman 11.11.2003 13:39:07 | |
---|
|
Kamelot 16.11.2003 15:01:20 | |
---|
|
Tanu 16.11.2003 16:14:48 | |
---|
Minä en uskaltaisi Epiphonen kohdalla tilata kitaraa thomanilta näkemättä sitä ennen ostoa. Epiphonen laatu on aika vaihtelevaa. Epiphone kannattaa varmaankin ostaa suomesta sitten kun sitä on saanut käpistellä ensin. -Jman Minun kokemusteni sama pätee Gibsoneihinkin. Laatu vaihtelee todellisista helmistä turhaan romuun. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |