friteerattu peruna 31.07.2006 14:20:06 | |
---|
Jaa. Mahtaako tämmösiä löytyä ja missä hintaluokassa? Tehoa pitäis olla semmoset 30-50 vattia. Mieluiten nuppi, mut käy kompokin kuha vaa on kahentoista tuuman kajari. "Voisin vetää jotain akustista shittii." - bluesteel |
Lord of the strings 31.07.2006 14:20:41 | |
---|
Miksei täysputki käy? "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
kojones 31.07.2006 14:22:14 | |
---|
Jaa. Mahtaako tämmösiä löytyä ja missä hintaluokassa? Tehoa pitäis olla semmoset 30-50 vattia. Mieluiten nuppi, mut käy kompokin kuha vaa on kahentoista tuuman kajari. Jotkut Music Manit ja vanhat Peaveyn Classicit myöskin. |
McNulty 31.07.2006 14:25:43 | |
---|
VOX Valvetronix-sarjan comboissa on ainakin päätteessä putki. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Exhausted 31.07.2006 14:26:59 | |
---|
VOX Valvetronix-sarjan comboissa on ainakin päätteessä putki. ei ole. Pääte on tehty transistoreilla ihan tavalliseen tapaan, mutta vehkeessä on etuasteputkella toimiva pääteasteputkisimulaattori, jolla on tarkoitus matkia päätesäröä ja päätteen ja kaiuttimen välistä reagointia. |
villeh 31.07.2006 14:28:47 | |
---|
miksei digitaali etunen tyyliin line6 ja siihen joku putkipäättäri kummatkin räkkkiin tai liveXT laittialle ja päättärille loota ja kaapin päälle. vaihtoehtoja miljoona |
fox 31.07.2006 14:34:50 | |
---|
Jotkut Music Manit ja vanhat Peaveyn Classicit myöskin. Näitä olsin itse muistellu kanssa.. Peaveyt on tosi käypiä.. jos sattuu löytymään. Ovat myös yllättävän kestäviä.. ;) |
friteerattu peruna 31.07.2006 14:40:39 (muokattu 31.07.2006 14:43:48) | |
---|
Oon suunnitellu tonelabin hankkimista. Mut ne putkipäätteet... Ne mitä mä oon nähny on ollu kalliimpia kuin täysputkivahvistimet. Osaako joku suositella jotain halpaa? "Voisin vetää jotain akustista shittii." - bluesteel |
kimurantti1 31.07.2006 14:43:51 (muokattu 31.07.2006 14:45:44) | |
---|
Miksei täysputki käy? Ehkäpä aloittaja haluaa sellaisen "best of both worlds"-ratkaisun? Varsinkin rock-/hevikäytössä ymmärrän harvinaisen hyvin miksi joku haluaa vähän "transistorisoundia" mukaan. Edit: Oon suunnitellu tonelabin hankkimista. Mut ne putkipäätteet... Ne mitä mä oon nähny on ollu kalliimpia kuin täysputkivahvistimet. Osaako joku suositella jotain halpaa? Käytettynä VHT:n tai Mesan 50/50-päätteitä etsimään. Mä en ole kokeillut kuin Mesan fifti/fiftiä, mutta se ainakin toimi hyvin. VHT:t on kai yleensä vähän tiukempia soundiltaan kun Mesat, mutta mene ja tiedä. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjän tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Ehkäpä aloittaja haluaa sellaisen "best of both worlds"-ratkaisun? Varsinkin rock-/hevikäytössä ymmärrän harvinaisen hyvin miksi joku haluaa vähän "transistorisoundia" mukaan. Juu... Ja en hanki täysputkihösseliä esim sen takia, että niitä täytyy huoltaa esim (putkienvaihdot) ja niiden pitämän liiallisen mölyn takia. "Voisin vetää jotain akustista shittii." - bluesteel |
P2 31.07.2006 14:50:48 | |
---|
Juu... Ja en hanki täysputkihösseliä esim sen takia, että niitä täytyy huoltaa esim (putkienvaihdot) ja niiden pitämän liiallisen mölyn takia. Pääteputket ne paskamaiset on vaihtaa, etuasteputket pystyy vaihtamaan ilman biasointia tyyliin nyppää vanha pois, pistä uusi paikalleen. Eli jos putkipääteasteisen vahvistimen haluat, osta samantien kokoputkipeli, em. logiikkaa noudattamalla putkipäätteisestä ei ole sen enempää hyötyä. |
nikovirtala 31.07.2006 14:53:11 (muokattu 31.07.2006 14:54:00) | |
---|
Juu... Ja en hanki täysputkihösseliä esim sen takia, että niitä täytyy huoltaa esim (putkienvaihdot) ja niiden pitämän liiallisen mölyn takia. :) Ja putkipäättäri ei sitten pidä mölyä? Syy miksi putkiremontteja tehdään on kuluneet pääteasteputket. Etuasteputket ovat huomattavasti pitkäikäisempiä. Edit: hidas. Ei oo helppoa olla huoleton. |
kimurantti1 31.07.2006 14:53:31 (muokattu 31.07.2006 14:59:21) | |
---|
Juu... Ja en hanki täysputkihösseliä esim sen takia, että niitä täytyy huoltaa esim (putkienvaihdot) ja niiden pitämän liiallisen mölyn takia. Jos haluat päätteeseen putket, niin voit varautua aivan yhtä kovaan mekkalaan kuin kokoputkivahvistimen kanssa. Etuaste ei näet vaikuta juurikaan äänenvoimakkuuteen, vaan nimenomaan pääte. Myöskään huoltovapaus ei ole fiksu kriteeri hommalle, koska pääteputket on nimenomaan ne jotka pitää toisinaan vaihtaa, etuasteputkia harvemmin. Lähinnä soundia ajattelin, tai jos haluat sen mallintavan etuasteen niin ratkaisu on ihan fiksu, mutta kumpikaan ylemmistä kriteereistä ei... Edit: Eli jos huoltovapaus ja fiksu soundi kotivolumella on tärkeitä, niin trankkupäätettä etsimään. Monet on kehuneet Rocktronin Velocityjä. Sen enempää en minä trankkupäätteistä tiedä. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjän tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
J.Hollström 31.07.2006 14:56:12 | |
---|
Juu... Ja en hanki täysputkihösseliä esim sen takia, että niitä täytyy huoltaa esim (putkienvaihdot) ja niiden pitämän liiallisen mölyn takia. Mikä on yleensäkin koko putkipääteideologian takana jos liika möly ei ole toivottu ominaisuus. Jos haluat pääteastesäröä siitä ulos, niin silloin sitä mölyä tulee väistämättä jollet asenna keinokuormaa perään. Alkaa olla aika kallis setti sen jälkeen. 70-luvun Peaveyn Classic 50:ssä on trankkuetunen ja putkipääte. Taitaa olla myös 12" ämyreitä, tosin tuplana jos oikein muistan. Hyvä soundinen peli. |
friteerattu peruna 31.07.2006 15:03:17 | |
---|
Täytyypä tässä myös kysyä, että kärsiikö vaikkapa PODin saundi jos soittaa kovaa ja trankkupäättäri menee ruvelle? "Voisin vetää jotain akustista shittii." - bluesteel |
ReBeat 31.07.2006 15:04:17 | |
---|
Ei putkipäätettä tarvi käyttää niin että siitä lähtee liikaa mölyä. Ei niistä tarvitse välttämättä hakea päätesäröä. Mulla on kotikäytössä Peavey Classic 50/50 ja miellyttävä kaveri on ollut hiljaisellakin. Kuulostaa trankkupäätteeseen verrattuna hiukan erilaiselta jopa kotivolumella... mutta mistä kukin sitten tykkääkin, jaa-a. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
J.Hollström 31.07.2006 15:15:09 | |
---|
Ei putkipäätettä tarvi käyttää niin että siitä lähtee liikaa mölyä. Ei niistä tarvitse välttämättä hakea päätesäröä. Mulla on kotikäytössä Peavey Classic 50/50 ja miellyttävä kaveri on ollut hiljaisellakin. Kuulostaa trankkupäätteeseen verrattuna hiukan erilaiselta jopa kotivolumella... mutta mistä kukin sitten tykkääkin, jaa-a. Samaa mieltä. Toi liika möly oli vaan se mikä pisti askaruttamaan. Eli kyllä sillä putkipäätteellä voi soitella hissukseenkin. |
p130 31.07.2006 15:31:42 | |
---|
Rolandin Boltit (Bolt 60 taitaa olla lähinnä tässä tapauksessa) ovat puoli-ilmaisia trankkuetunen/putkipääte-vahvistimia. Alle 200 näyttäisi olevan Bolttien pyyntihinta lähes aina. Metallia niillä ei soiteta, mutta rokkiin helkkarin hyviä ja halpoja kamppeita. Mahtava puhdas kanava! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
hollstro 31.07.2006 15:32:10 | |
---|
70-luvun Peaveyn Classic 50:ssä on trankkuetunen ja putkipääte. Taitaa olla myös 12" ämyreitä, tosin tuplana jos oikein muistan. Hyvä soundinen peli. Näitä 70-luvun Classic:eja on 2x12" ja 4x10" konfiguraatiolla. Hyvä puhdas saundi ja hyvä myös säröpedaalilla. Tarvittaessa lähtee hirmuinen mökä, putkipääte kun on. Oma särö on aika kauhea. Hyviä ja kestäviä työkaluja niille jotka ymmärtävät. |
Exhausted 31.07.2006 17:50:16 | |
---|
Täytyypä tässä myös kysyä, että kärsiikö vaikkapa PODin saundi jos soittaa kovaa ja trankkupäättäri menee ruvelle? kyllä. Trankkupäättärit on yleensä ylitehoisia sen takia että niitä ei tarvitse luukuttaa täysillä ja ääni ei mene särölle. Putkivahvistimissa taas on päinvastainen periaate, yleensä saundi muuttuu paremmaksi mitä kovemmalle ne laittaa. Mutta todellakin, pääteputkiset hybridit ei eroa juurikaan täysputkivahvareista ominaisuuksiltaan. Ehkä sen takia tuo onkin aika harvinaislaatuinen ratkaisu. Toisaalta taas hybridit, joissa on etuasteputki, eivät eroa saundiltaan juurikaan täystrankuista. |