Aihe: Send toiminto Sonrissa..
1
jukcat
30.07.2006 23:10:50
Eipä riitä älli, enkä löytänyt haullakaan ohjetta.. Siis miten sonarissa (5) asetetaan efekti tuohon send/return lenkkiin niin, ettei joka kanavalle tarviis laittaa omia plugineja, ne kun syö koneesta tehot tosi nopeaan? Please!
J
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
jukcat
31.07.2006 08:48:08
Se jäi vielä vaivaamaan, että miten tämä yhdenraidan send efekti saadaan muille raidoille, kullekin erikseen määritettyä?
Kiitos paljon infosta! Vaikka on manuaali kdessä ei silti jotenkin mene jakeluun.. kieli ja sekava teksti... Mitä mieltä muuten olette noista manuaali kirjoista? Sonarin kirja on tiiliskiven paksuinen ja minusta sekava..
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
Antti1
31.07.2006 11:52:09
Se jäi vielä vaivaamaan, että miten tämä yhdenraidan send efekti saadaan muille raidoille, kullekin erikseen määritettyä?

Kato sitten kun sä oot luonut sen yhden sendin, niin sinne valikkoon ilmestyy sen sendin nimi. Menet haluamiisi raitoihin ja klikkailet jokaiselle sen sendin ja output noneksi samaan tapaan. Näin sulla on haluamasi raidat samassa sendissä.

Riippuen haluamastasi miksaustavasta kannattanee ehkä käyttää myös busseja miksaamiseen, se helpottaa isoilla raitamäärillä. Eli pistät sitten puolestaan kanavien outputeista haluamiisi busseihin ja sama myös sendeillä. Mulla homma on silleen, että esimerkiksi kitaroiden keskinäinen tasapaino säädetään raidoista erikseen --> kaikki ohjataan yhteen bus:iin, jonka avulla säädetään kertaheitolla voimakkuus suhteessa muihin instrumentteihin. Samalla kun mä oon tämän tehnyt, niin mä oon raitanäkymiin luonut track folderit, joiden sisälle oon aina tipauttanut saman kategorian soittimet. Onnistuu siis siitä samasta, kuin sendinkin laittaminen. Vaikka mulla siis on esim. 25 raitaa käytössä, on niistä näkyvissä neljä jne. Tajusitko?

Mitä mieltä muuten olette noista manuaali kirjoista?

Ei mun mielestä mitenkään mahdoton vehje, mutta kannattaa varmaan käyttää sitä softan helppiä mieluummin. Sieltä voi hakutoiminnolla poimia kätevästi kaikki aiheeseen liittyvät tekstit, joidenka otsikoiden kautta on sitten kohtalaisen helppo etsiä haluamansa tieto. Sonar nyt on muutenkin niin helppo softa, että melkeinpä rohkealla kokeilemisella selviää kohtalaisen pitkälle. Hyvän softan oot hommannu, toivottavasti jaksat opetella.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)