IsoLeka 20.08.2005 20:30:46 | |
---|
Olen aloitteleva basisti ja ostin Esp ltd b-50 basson ensimmäiseksi bassokseni. Sitä vähän aikaa näppäilleenä olen huomannut että e-kieli särisee pahasti soitettaessa 6. nauhalta. Vapaana ja muiden nauhojen kohdalta soitettaessa e-kieli normaalisti. Muissa kielissä ei vastaavaa särinää ole. Neuvoja millä särinästä pääsisi eroon? |
tommiot 20.08.2005 20:39:08 | |
---|
Jos liike, josta basson ostit, on lähellä, kannattaa varmaan ottaa basso mukaan ja kysyä sieltä, ennen kuin alkaa itse mitään säätämään... |
McLeach 12.07.2006 23:03:55 | |
---|
jos se tolleen vaan yhest kohast särisee ni ilman muuta yhteys myyjään, tod. näk. kaula on vääntyny.... |
oiva tumpeloinen 12.07.2006 23:10:16 | |
---|
jos se tolleen vaan yhest kohast särisee ni ilman muuta yhteys myyjään, tod. näk. yksi nauha on koholla... Tai sitten se kieli voi olla susi. |
Urokhtor 13.07.2006 19:40:56 | |
---|
Jos uskallat, niin viilaa seiskafrettiä. Auttaa kielen särinöihin, mutta saattaa tosin saada useammankin fretin särisemään. |
superfly 15.07.2006 10:22:19 | |
---|
Jos uskallat, niin viilaa seiskafrettiä. Auttaa kielen särinöihin, mutta saattaa tosin saada useammankin fretin särisemään. En suosittele viilaamaan tai säätämään yhtään mitään itse jos on takuu voimassa. Ja muutenkin, parasta jättää nauhojen viilailu ja muut vaativat operaatiot jollekin joka sen osaa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
terone 16.07.2006 11:19:12 | |
---|
Ihmettelen sitä että aina ensimmäiseksi sanotaan että säädä kaula. Minulla on ollut 5-6 kitaraa ,en edes muista mutta yhdestäkään ei ole tarvinnut ikinä säätää kaulaa. Tosin voihan se olla, että ne on vaan olleet hyvissä säädöissä. We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies |
Yllättävää kyllä itselläni on sama basso ja sama ongelma tosin vain vapaalla E kielellä. jotenkin tuntuu että kielessä vikaa en osaa muuta sanoa vois ehkä käydä kaupas kattelee kunhan ehtii edit: itse en sanoisi että särisee pahasti vaan sellainen pieni ehkä voisi sanoa että suhina kuuluu ja senkin pystyn kuulemaan vain ilman vahvistinta |
sus 30.07.2006 21:09:56 | |
---|
Jos uskallat, niin viilaa seiskafrettiä. Auttaa kielen särinöihin, mutta saattaa tosin saada useammankin fretin särisemään. Miten kotieläimen kiduttaminen saa soittimen pelaamaan paremmi? Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
oiva tumpeloinen 30.07.2006 21:39:28 | |
---|
Yllättävää kyllä itselläni on sama basso ja sama ongelma tosin vain vapaalla E kielellä. jotenkin tuntuu että kielessä vikaa en osaa muuta sanoa vois ehkä käydä kaupas kattelee kunhan ehtii edit: itse en sanoisi että särisee pahasti vaan sellainen pieni ehkä voisi sanoa että suhina kuuluu ja senkin pystyn kuulemaan vain ilman vahvistinta Uudet kielet rämisee enemmän ennen tumppuuntumista. Jos ei vika kuitenkaan löydy kielistä, se löytynee satulasta tuossa tapauksessa. Satula saattaa olla turhan matala, milloin kieli saattaa rämistä 1. nauhaan. |
yurban 30.07.2006 22:14:23 | |
---|
Uudet kielet rämisee enemmän ennen tumppuuntumista. Jos ei vika kuitenkaan löydy kielistä, se löytynee satulasta tuossa tapauksessa. Satula saattaa olla turhan matala, milloin kieli saattaa rämistä 1. nauhaan. Satula on kyllä sen verran korkea että ei osu. Luulisin että vika on joko kielessä tai sitten bassossa joku muu osa resonoi värähtelevän kielen kanssa. enemmän asiaa tutkin, niin jotenkin vaikuttaa että ääni tulee mikkien kohdalta. Se ääni tosiaankin on erittäin pieni humina. perus soitossa ei edes huomaa, mutta pistää kuitenkin miettimään. |
oiva tumpeloinen 30.07.2006 22:32:05 | |
---|
Satula on kyllä sen verran korkea että ei osu. Luulisin että vika on joko kielessä tai sitten bassossa joku muu osa resonoi värähtelevän kielen kanssa. enemmän asiaa tutkin, niin jotenkin vaikuttaa että ääni tulee mikkien kohdalta. Se ääni tosiaankin on erittäin pieni humina. perus soitossa ei edes huomaa, mutta pistää kuitenkin miettimään. Ah joo..... Mä jätin puolet lukemasta ja ajattelin suoraan vain nauhoihin särisemistä. Resonointi jäi kokonaan pois tuosta vastauksesta. Kannattaa muuten käydä huolella tuo resonoiminen jostain muusta soittimen komponentista. Mulla oli aikanaan yksi kitara, missä floikan kammen kiristysruuvi teki jännän särinän ollessaan löysällä. Ei mitenkään häiritsevän, mutta kuitenkin häiritsevän. ;) |
32788 30.07.2006 22:40:53 | |
---|
|
*Elmo* 31.07.2006 11:30:38 | |
---|
|