Aihe: Pitäis ostaa kaukokaapeli
1
askomiko
24.07.2006 14:53:44
Eli tarvittaisiin käyttöön kaukokaapeli kokoluokkaa 12-16 XLR:ää mikserille ja 4 tai 6 takaisinpäin. 30m lienee parempi idea kuin 15, ettei jää harmittavasti vajaaksi. Tarkoituksena on ostaa kerran, eikä ensin esim. Sssnakea ja sitten oikeaa piuhaa. Eli mistä on hyviä ja huonoja kokemuksia? Tosin sen verran täytyy sanoa ettei budjetti ehkä riitä niihin ihkun hienoihin malleihin joissa on pyörät alla ja kaapeli menee kivasti kelalle. Vai pitäsköhän säästää semmoseen, on ne niin kivoja..
pitk
24.07.2006 15:42:18

Eli tarvittaisiin käyttöön kaukokaapeli kokoluokkaa 12-16 XLR:ää mikserille ja 4 tai 6 takaisinpäin. 30m lienee parempi idea kuin 15, ettei jää harmittavasti vajaaksi. Tarkoituksena on ostaa kerran, eikä ensin esim. Sssnakea ja sitten oikeaa piuhaa. Eli mistä on hyviä ja huonoja kokemuksia? Tosin sen verran täytyy sanoa ettei budjetti ehkä riitä niihin ihkun hienoihin malleihin joissa on pyörät alla ja kaapeli menee kivasti kelalle. Vai pitäsköhän säästää semmoseen, on ne niin kivoja..

joku Schillin muovikela ei ole mikään sikahintainen ja mulla on sellainen kestänyt erittäin hyvin. Cordiaalia kaapeliksi ja Neutrikkiä liittimiksi.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
askomiko
24.07.2006 21:46:01
Joku joskus kertoi proelin kaapeleiden eroista, eli AVMT ja AVMK jne. Joku oli parhain. Tai no, kai se hintalapustakin selviää.
Reddie
30.07.2006 23:17:12
Haluuko joku muuten listää tähän firmoja Suomesta mitkä tekee kaukokaapeleita mittatilaustyönä? Mielellään semmosia joista olis omaa kokemusta, muutenhan se googlekin toimis...
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
PL
31.07.2006 08:23:05
Haluuko joku muuten listää tähän firmoja Suomesta mitkä tekee kaukokaapeleita mittatilaustyönä? Mielellään semmosia joista olis omaa kokemusta, muutenhan se googlekin toimis...

Kyllähän miltei kaikki AV-asennuksia tekevät firmat tuollaisen tekevät, mutta onko kukaan valmis teettämään tuntityönä? Kysy hintaa vaikkapa Studiotecistä.
Kaapelina joku Belden tai Gotham ovat ainakin laadukkaita.
askomiko
31.07.2006 14:41:50
Joo kyllähän plug&play -tyypinen ratkaisu olisi elite hifiä, mutta taitaa meidän käyttö olla sen verran epähifiä että normaalillakin piuhalla pärjäisi. Ajattelin kuitenkin että paluita olisi hyvä olla enemmän kuin normaalit 4, ja kun tiskistä tulee auxeista ulos plugeilla, niin ne olisi hyvä olla myös kaapelissa, ja lavaboksissa olisi vastaavasti hyvä olla comboliittimiä jotta saa antiikinaikaiseen päätevahvariin plugipiuhalla.

..ja löytyykö kaupasta..? No ei. :P
Lennu
31.07.2006 15:26:03

Joo kyllähän plug&play -tyypinen ratkaisu olisi elite hifiä, mutta taitaa meidän käyttö olla sen verran epähifiä että normaalillakin piuhalla pärjäisi. Ajattelin kuitenkin että paluita olisi hyvä olla enemmän kuin normaalit 4, ja kun tiskistä tulee auxeista ulos plugeilla, niin ne olisi hyvä olla myös kaapelissa, ja lavaboksissa olisi vastaavasti hyvä olla comboliittimiä jotta saa antiikinaikaiseen päätevahvariin plugipiuhalla.

On se muutenkin viksumpaa tehdä auxeja varten muutama plugi-xlr adapteri. Niitä tarvii mitä kummallisimmissa paikoissa muuallakin.
askomiko
31.07.2006 15:30:25
On ollut käyttöä kyllä niille, mutta kun ovat semmoisia pieniä kolistimia niin ne on sitten aina hukassa ja koko ajan saa ostaa uusia.
Lennu
31.07.2006 15:41:50

On ollut käyttöä kyllä niille, mutta kun ovat semmoisia pieniä kolistimia niin ne on sitten aina hukassa ja koko ajan saa ostaa uusia.

Ohan se totta. Mutta jos on mikserikeissi, niin ne voi jättää kiinni niihin auxeihin, ja muutenkin hengailemaan siihen keissiin. Toisaalta, ne on samaa tilpehööriä kuin plekut ja sukatkin. Joku tonttu aina pöllii ne.

Lieköhän semmosia lavabokseja, joissa on viuhkapäässä plugeja? Voithan sä tietysti juottaa siihen. Mutta todennäkösesti sitten tarttis niitä xlr-päitä.
askomiko
31.07.2006 15:50:32
Proelin jutuissa saapi valita ottaako paluut plugeina vai xlr:nä. Harmi ku normaalisti ei ole 16-6 tai 16-8 piuhoja. Pitää ottaa 24-4 ja käyttää muutamia normikanavia nurinkurisilla piuhoilla ni hoituu.
Marzi
31.07.2006 20:38:28

Joo kyllähän plug&play -tyypinen ratkaisu olisi elite hifiä, mutta taitaa meidän käyttö olla sen verran epähifiä että normaalillakin piuhalla pärjäisi.

Ok. Eli omaan käyttöön.

Ajattelin kuitenkin että paluita olisi hyvä olla enemmän kuin normaalit 4, ja kun tiskistä tulee auxeista ulos plugeilla,

Tuon taisin viestistä unohtaa, siis vaihtoehto, jossa vedätte monitoritkin etupäästä. Sitten ette tosiaan tarvi monitoriviuhkaa erikseen.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
magic
02.08.2006 12:33:56

Kyllähän noita kaikenlaisia kaapeleita tulee tehtyä, omaan ja muiden käyttöön, mittatilaustyönä just sellaisen kuin haluat.

Laita tarkat speksit eli mitä liittimiä, miten pitkä, jne niin lasken sinulle hinnan !
rintapek
03.08.2006 10:17:07

Sattuipa sopivasti tämä ketju, itsellä vastaavan pienemmän hankinta juuri mielessä.
Audiodivari myy Adam Hallin multikaapelia viuhkalla ja stageboxilla suhteellisen sietokykyiseen hintaan.

Onko kokemuksia ?
One kind of music only - the good kind
PL
03.08.2006 10:27:02
Eiköhän nuokin ole teetetty jollain alihankkijalla jossainpäin maailmaa, ei ainakaan ko. firman sivuilta selvinnyt kaapelin ja liitinten valmistaja, joten laadusta on paha mennä sanomaan.

http://www.adamhall.com/

itse jos tarvitsisin niin tekisin itse.
rintapek
03.08.2006 13:34:37 (muokattu 03.08.2006 13:36:41)

Eiköhän nuokin ole teetetty jollain alihankkijalla jossainpäin maailmaa...

Ne on varmasti "made in siellämissäkaikkimuukin"

itse jos tarvitsisin niin tekisin itse.

Itse kun tekee, saa sellaisen kun tulee ;) , sanotaan
Kyllähän tuon tekisi, mutta, kun miljoonalaatikosta ei löydy tarpeita riittämiin, eli osto-tarpeisiin täytyisi turvautua. Irtokaapelin ja -liittimien hinnat arvaten, niin 12 -kanavainen 10- metrinen ei taida syntyä tuohon hintaan. Ainakaan säädyllisille tuntipalkoille hommassa ei pääse.
magic
03.08.2006 13:58:42

Itse kun tekee, saa sellaisen kun tulee ;) , sanotaan
Kyllähän tuon tekisi, mutta, kun miljoonalaatikosta ei löydy tarpeita riittämiin, eli osto-tarpeisiin täytyisi turvautua. Irtokaapelin ja -liittimien hinnat arvaten, niin 12 -kanavainen 10- metrinen ei taida syntyä tuohon hintaan. Ainakaan säädyllisille tuntipalkoille hommassa ei pääse.

Itse kun tekee saa sellaisen kun tekee !

Totuus on se että itse tekemällä ei saa yhtään halvemmalla kuin kaupasta mutta jos ei sellaista löydy joka täyttää tarpeet niin sitten itse-tehty on hyvä ratkaisu.

Esimerkiksi tuo 30 metrinen 24/8 löytyy ProColta n. 800:lla, jos sellaisen teen niin hinnaksi tulee n. 1000, eli ei kannata.

Jos kuitenkin haluaa (kuten meillä itsellä) sellaisen jossa esimerkiksi 14 sisään, 10 ulos, 1 kpl RS422-pistoke sekä vielä muutama RCA-liitin SPDIF:fää varten niin eipähän löydykkään kaupasta.
PL
03.08.2006 14:14:29
rintapek
03.08.2006 15:06:33

Jos kuitenkin haluaa (kuten meillä itsellä) sellaisen jossa esimerkiksi 14 sisään, 10 ulos, 1 kpl RS422-pistoke sekä vielä muutama RCA-liitin SPDIF:fää varten niin eipähän löydykkään kaupasta.

Ei löydy. Ei minunkaan tarvitsemaani. Ne, missä on ulostuloja, ovat jo niin moninapaisia, että hintahan pompsahti. Parilla adapterilla tuommoinen 8/0 muuttuu ruuvaamatta ja kolvaamatta vaikka 6/2.
Hinta nousee kympillä, eli pienet modaukset valmiskalusta vaikka näin ?

Mutta joka isompaa tarvitsee ja jos puolet liittimistä pitäisi vaihtaa... niin se tekeminen/teettäminen olisi kyllä edessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)