papitsu 30.07.2006 10:41:03 | |
---|
Ennyt jaksa kirjotella mitään pitempiä, mutta Teräsbetonilla oli kyllä melko hieno soundcheckki. Ja Tiktak rokkasi. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K | THV-klubi #42 |
alanko 30.07.2006 11:01:32 | |
---|
DIABLO ei ole minun teekuppini. En siis sano siitä mitään, mutta ilmeisesti porukka oli ollut aika pähkinöinä kun Sentenced-tribuutti pamahti soimaan encoren aikana. Eikös se ollutkaan Amorphis joka sen Senari koverin esitti? En oo kyllä varman, mutta näin muistelisin... |
Yrski 30.07.2006 12:50:42 | |
---|
Eipä ollut Qstock häävi festari niin esiintyjien kuin paikankaan perusteella. Hiukan sateisella säällä olisimme saaneet tarpoa kuravellissä kohti päälavaa, mikä kyllä onneksi vältettiin. Myyntikojujen anti rihkamasta poiketen täyttä roskaa tällä kertaa, mikä kyllä kummastutti. Listaa voisi jatkaan pitkälle, mutta kiitoksena ja kehuna sanottakoon Mötörhead, Mikkey Deen rumpusoolo ja Ace of Spades. Paljon muuta ei kahdelta päivältä, tai siis illalta jäänyt mieleen. |
Super-Jari 30.07.2006 13:21:17 | |
---|
Toisena päivänä katsoin vain Teräsbetonin. Olin ilmeisesti ollut jossain vaiheessa humalassa kun vasemman käden nimetön on veressä ja olohuoneen lattialla on puinen keppi. En tajuu. |
chachi 30.07.2006 13:59:22 | |
---|
Olisi tehnyt vielä mieli lähteä festivaalien jälkeen kaverin kanssa baariin, mutta päätin kuitenkin skipata, jotta olen sunnuntaina edustuskunnossa juhlissa. No, yöllä samaiselta kaverilta tuli sitten tekstiviesti, jossa tämä kertoi olevansa dokaamassa Tiktakin kitaristien kanssa... AAAARGH! = ) Koomalavan stage manager kuittaa ihan samaa. Olotila on kokolailla puhki ja tuollaiset 07.30 - 04.00 työpäivät x 2 olivat kyllä infernaalisia että ei siinä juuri yhteiskuviin yritettykään (paitsi Anekdotenin pyynnöstä; olivat niin perhanan otettuja keikasta, kattauksesta ja hyvästä huolehtimisesta, t.nim. levy kiitoskirjoituksilla tuossa pöydällä) ja bändejä tuli oman lavan lisäksi nähtyä aika nihkeästi. Mitä Kooman bäkkäriltä pystyi Rantalavalta tsekkaileen (osittain) ja Motörheadia nyt tietty. Marlowe käy sitten galleriavakoilemassa ja nykäisee karonkassa hihasta. Nyt pyykkäystä ja pari arkirutiinia, sittenpä karonkkaan.. http://www.qstock.org/2006 |
Helkkarin hauskaa oli kaksi päivää. Melkein. Lähdin Sonatan setin puolivälissä ajelemaan kotiin. Kiitos sille järkkärille joka ystävällisesti päästi minut oikaisemaan vip-kadun kautta. Perjantaina tsekkasin hiukan SMG:tä. En jaksanut kauan. Negativea pari biisiä. PMMP:n menin (monen muun tavoin) tsekkaamaan ihan kiinnostuksesta ja en sitten päässyt pois sieltä ennen setin loppua. Ihan loistavaa! Röyhkä oli seuraavana mun listalla ja täytyy sanoa että tässä oli Qstockin eka töppi. Miksi Kooma-lavalla?? Hirveä ryysis, lämpöä 60 astetta ja puolet porukasta ulkona. Kake olisi kuulunut isommalle lavalle. Ihan vika paikka. Poetsia seurasin kauempaa ja totesin hyviksi soittajiksi ilman lavakarismaa. Tylsää. Motörhead oli Motörhead. Onneksi. Sir Christus seurasi hetken aikaa mun vieressä Motörheadia. Olen julkkis! Niin ja sympaattinen isä-poika-kaksikko. Iät n. 35 ja 5, molemmilla Motörhead-paita päällä ja pojalla puhallettava Excalibur-miekka. Ihkua. Näin myös Vasaran etäältä pari kertaa alkuillasta, mutta en rohjennut huutaa työvälinettä. Eka kerran vesijonossa ja toinen kerta stetson päässä matkalla ulos portista. Olen julkkiksempi. Yön kävin nukkumassa Muhoksella ja tulin tsekkaamaan Nurmion. Se oli hyvää. :-) Sitten meninkin kaverin luo Toppilaan päiväkahville ja palasin Teräsbetoniksi takaisin. Piti vaan lähteä kesken metallitotuuden, kun (Qstockin toisen töppäyksen vuoksi) Terveet Kädet soitti yhtäaikaa Kooma-lavalla. TK oli silkkaa murhaa. Läjä on Äijä! Uskottavuutta kymmeniin potensseihin. Tiktakia jaksoin katsoa varttitunnin. Tylsistyin ja menin jäätelölle. Diabloa seurasin taaempaa ja välillä kävin Machine Menia tsekkaamassa. Molemmat kuulostivat hyviltä, vaikka eivät mun kakkupaloja olekaan. Ja kuten jo sanottu, Sonatan kesken lähdin kotiin. Tänään en nähnyt Vasaraa, mutta monta muuta humalaista. Kiitos Oulu ja erityiskiitos Chachille Koskitien parkkivinkistä. Se oli hyvä paikka se. Niin ja se sääkin suosi todella oivasti. Ensi perjantaina Teatria ja Nazareth! I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
Super-Jari 30.07.2006 17:12:55 | |
---|
Näin myös Vasaran etäältä pari kertaa alkuillasta, mutta en rohjennut huutaa työvälinettä. Eka kerran vesijonossa ja toinen kerta stetson päässä matkalla ulos portista. Olen julkkiksempi. Sinä siis olit se AC/DC-laukkuinen mies? Jos olit niin olen meedio. |
aikavaikea 30.07.2006 17:16:59 | |
---|
Sinä siis olit se AC/DC-laukkuinen mies? Jos olit niin olen meedio. Olet meedium! Onnea. Näytinkö minulta? I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
Super-Jari 30.07.2006 17:20:34 | |
---|
Olet meedium! Onnea. Näytinkö minulta? Ehkä vähän. |
aikavaikea 30.07.2006 17:44:22 | |
---|
Ehkä vähän. No hyvä. En tullut puhuttelemaan, koska olen niiiin ujo poika. Ja selvinpäin. Niin, kiitokset vielä ensiaputiimille, joka ansiokkaasti ja hellästi laastaroi lauantaina pottuvarpaaseeni tulleen rakon. Ja vaihdoinhan minä muutaman sanan Kätyreiden laulajan kanssa. Sopivasti olinkin sonnustautunut kyseisen orkesterin t-paitaan. Morjens taas ja terkkuja jos tämän luet. I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
samsonov 30.07.2006 17:57:33 (muokattu 30.07.2006 17:59:42) | |
---|
Huhhuh! Just palattiin reissulta. Ja olipaha reissu! :D oli aivan helevetin hauskat 2 päivää. Motörheadin keikalla olin eturivissä ja päätä lyhyempi ku kukaan muu ja tuntu et vittu kuolen sinne :D Sonata veti kyl ihan tajuttoman hyvin. Mut kuiteski viikonlopun kohokohta The Cardigans La iltana. Aivan mahtava fiilis oli siin vaiheessa. Ja sain Tommy Portimolta rumpukapulan! :D:D Sit muita positiivisia oli Lemonator, Tuomari Nurmio, Egotrippi ja Machine Men. Ne oli oikeen kivoja keikkoja. Lapkosta mul on muistikuva et soli huippu, mut olin kuulemma aika päissään perjantai iltapäivänä... Ja Kooma lavalla tuli ihan helevetin kuuma ku Machine Men paukutti All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
Oceancalibra 30.07.2006 18:42:09 (muokattu 30.07.2006 18:42:56) | |
---|
Joo Samsonovia lainaten reissusta tultiin, ja oli aivan saakelin hienoo! Mokma, Sonata, Motörhead, Machine Men, The Gardigans olivat aivan helvetin hyviä, että vieläki pyörryttää Nyt kärsitään hiemaa krapulaa. Mutta näistä kahesta päivästä jäi käteen aivan älyttömän kova meininki ja fiilis! Ens vuonna taas uusiks Ja kuulemma Motörheadin soitto kuulu 20km päähän, ja meikät litisty eturivissä. -Helsinki, Metallica is with you! Are you with us?!
-James Hetfield,
Madly In Anger, Helsinki- |
Räbbänä 30.07.2006 19:34:21 | |
---|
Ja Kooma lavalla tuli ihan helevetin kuuma ku Machine Men paukutti Kyllä. Oli tuskaa. Mutta joutu lähtemään kesken kaiken pois että sai hyvät paikat Diablon keikalle. Mut tunnisti Motörheadin kiertuepaidasta ja Diablo lätsästä. Vaikka taisivat olla melkosen yleiset asusteen kaikilla. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
zorro 30.07.2006 20:28:04 | |
---|
mulla oli se cardigans prioriteettina kärjessä, mutta sitten sammuin lauantai iltana 21:00 ja heräsin vasta 01:30 ku ne oli jo soittanu. sanoisinko että hieman ituttaa |
Epämuusikko 30.07.2006 22:00:10 | |
---|
Olin ilmeisesti ollut jossain vaiheessa humalassa kun vasemman käden nimetön on veressä ja olohuoneen lattialla on puinen keppi. En tajuu. Joitko "kahdella vasaralla?" -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Paperilyhty 30.07.2006 22:03:41 | |
---|
Millä ihmeen keikoilla te olette käyneet?! ;-) Ennakkoon kovasti odottamani Terveet Kädet oli hyvä...mutta Radiopuhelimet parempi. Noin tuhat kertaa parempi. Oli ihan äärettömän kova keikka ja pitissä oli superhauskaa. Tosin nyt olen vähän epäkunnossa, mutta ei se haittaa. Lapko oli ihan mieletön. En voi uskoa että näin ne vielä Oulussa, kyllä ne saisivat jo olla jossain Euroopan kiertueella ja soittaa jossain Ison-Britannian klubeilla vaikkapa. Levyt pitää mennä ostamaan heti (hävettää tunnustaa ettei niitä vielä ole...). Sillä bändillä on kaikki kunnossa. Tuossa oli ihan selvä kolmen kärki. Motörhead oli ihan sellainen kuin ajattelinkin. Rokkasihan se, mutta pitemmän päälle alkoi hieman puuduttaa. Joitakin ässäbiisejä ol kyllä. En kyllä voi vieläkään sanoa nähneeni Lemmyä, mutta sentään rumpalin käden ja kitaristin. Onhan se Lemmyn katselu screeniltäkin monen tuhannen muun kanssa jotain. Cardigans oli yllättävän hyvä, tuli mukava tunnelma. Nicole Willis & the Soul Investigators ja Plutonium 74 olivat parasta Happiteltassa - sohvien lisäksi. Niitä olisi voinut olla useampikin, hah ;-) Anekdoten oli jotain aika hienoa. Sitten tuli tsekkailtua Motörhead, Machine Men ja vähän Diabloa ja Amorphista, jopa Paradise Lostia. Jos muuttelisin vähän ohjelmaa niin poistaisin pari massanimeä ja lisäisin muutamia ei-niin-metallisia bändejä. Esimerkiksi Moses Hazy olisi ollut hyvä bändi itse festarillekin, eikä vain jatkoklubille. Kuitenkin Qstockin linja on mielestäni aika hyvä, voisi olla vähän erikoisempikin. Mukavan leppoisa tunnelma oli festarilla. Tosin alue oli ehkä liian pieni, varsinkin päälavan lähistölle tuli liian ahdasta. Olisin ehkä pistänyt Happiteltan sinne Koomalavan paviljonkiin ja Koomalavan Happiteltan paikalle tai jotain. "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
Morris on acid 30.07.2006 22:04:56 | |
---|
Olihan kyllä aika kuluttava viikonloppu. Hirveä festarikrapula, kun tuli heiluttua tuhannen päissään koko ajan aamusta iltaan. Mokoman keikka jäi päällimmäisenä mieleen. Kauhea morkkis. Pitää paeta huomenna viikoksi Norjaan lepuuttamaan hermoja. |
timus 30.07.2006 23:08:40 | |
---|
Olipa kuitenkin melkoinen homma roudata Motörheadin kamoja. En tajua, mihin kolmen hengen bändi tarvitsee isoa rekan peräkärryllistä kamoja. Eihän se edes kuulostanut sen kummemmalta kuin muutkaan bändit, joiden kamat mahtuivat bussin tavaratilaan. Ne hillittömät Marsupinot ehkä vielä ymmärtää show'n kannalta, mutta kun piti olla omat valtavat mikseripöydät, tolkuttoman kokoiset monitorikaiuttimet, efektiräkit yms. yms., niin niiden tarpeellisuutta en jaksanut ymmärtää. Olkoon vaikka kuinka legendaarinen bändi tahansa. Viime kädessä tuttu kasa on helpompi itse bändin tuotantoihmisille. Eli joka maassa ja paikassa voi ikään kuin vedellä kotikattauksella. No onneksi kaikki ulkomaan bändit eivät tuota Suomifestareilla tee, mutta joka vuosi aina muutama. Eli tavallaan tuollainen systeemi helpottaakin järjestäjää, mutta toisaalta aiheuttaa lisätyötäkin. Oulussa en ollut, mutta ihan noin yleisellä tasolla uskaltauduin kommentoimaan. Morning people don't exist. Coffee does! |
Super-Jari 31.07.2006 06:01:29 | |
---|
Joitko "kahdella vasaralla?" En tajuu. Siis. |
Vilhelmus 31.07.2006 08:27:38 | |
---|
En tajuu. Siis. Kahdella Vasaralla, se on tyylisi, kuulemma. "No ei oikein. Oon niin PIHI! :D"
- Seraphim |