Aihe: Mitä Mieltä?
1 2
Jorte Kariko
30.07.2006 18:10:29
SÄHKÖKITARA Les Paul Zakk Wylde Signature Moi mitä mieltä tollasesta?

Moro! toimii hyvin tuo kitara, vaikka siinä ei luekaan sitä Fuckin " Gibsonia " ;) herja herjana, jos nyt ajattelisin toisin, silloin kun menin tuota kitaraa ostamaan about. 4 vuotta sitten niin... nyt en olisi ostanut! ihan siis soitettava peli ei siinä mitään... mutta pieniä viimeistely virheitä on omassa Epissäni, kun kerran korealainen on, niistä sen kummemmin mainitsematta, koska ne on vain ns. kosmeettisia, kitara soi hyvin, ja ne emg:hz:tat eivät niin huonoja ole... mutta itse vaihdoin niiden paikkaa aluksi, eli vaihdoin tallamikin kaulamikin paikalle ja jne. sitten suuremmat modaukset mitä siihen on tehty:

Nauhat vaihdette: Dunlop 6100, ja luu-satula made by Ruokangas
Tallamikkinä toimii nyt: Seymour Duncan SH-6
Itse olen hionot tuon lakan tuolta kaulan peukalopuolelta kokonaan pois ja sitten olen sitä hieman öljynnyt.

Mitä itse kitaraan tulee niin on soitettava peli, sun täytyy vaan mennä itse kokeilemaan sitä ja päätettävä itse onko se sulle hyvä ja onko siinä semmoisia asioita mitä itse haluat. varmastikin nuo puumateriaalit eivät todellakaan ole yhtä tarkasti valikoitu kuin gibsoneissa, ja viimeistelykin on gibsoneissa aivan eri luokkaa, seuraavaa kitaraa hankkiessani tulen kyllä kokeilemaan paremmin ja tarkkaan katsomaan minkälaisen pelin ostan, on se sitten mikä tahansa kitara on se sitten Gibson, Tokai, Epiphonen, tai joku merkillä ei ole väliä kunhan vaan on Les Paul, ja minulle hyvä.

Tuossa Epissä on kyllä aikas paksu ja kapea kaula, ja kyllä tuossa itselläni oli aluksi ainakin aika " muovinen " soundi, mutta ei enään. ja voin kyllä suositella ostettavat tätä kitaraa mutta vain kokeilemalla katselemalla, ja jos on mahdollista niin kokeilla montaa samanlaista kitaraa esim. eri liikkeissä. suoraan sitä ei kannata ostaa koska sielä joukossa voi olla niitä tosi Korea malleja;) mutta älä minun puheisiini tai muiden puheisiin perusta tippaakaan koska sinä se olet jolle se kitara tulee.
KOO-VEE 1929
DaKiller
30.07.2006 19:12:34

mutta pieniä viimeistely virheitä on omassa Epissäni, kun kerran korealainen on, niistä sen kummemmin mainitsematta, koska ne on vain ns. kosmeettisia

Outoa, schecterissäni ei ole pienintökään kosmeettista vikaa (ei muutakaan) vaikka korealainen on. Myös kaikki muut testaamani schecterit ovat olleet kaikki hienoja pelejä.
Jorte Kariko
30.07.2006 19:29:57
Outoa, schecterissäni ei ole pienintökään kosmeettista vikaa (ei muutakaan) vaikka korealainen on. Myös kaikki muut testaamani schecterit ovat olleet kaikki hienoja pelejä.

varmaankin johtuu tuosta Epin Korean tehtaasta, eri tehtaissa eri työntekijät paremmata laitteet ja jne. oletkin varmaan testannut/saanut keskiviikko yksilön(t). Eikä noi mun niin kutsutut kosmeettiset viat nyt niin soiton kannalta ratkaisevia ole. vaikka kitarasta maksoinkin n.800€, luulis sillä jo saavan kohtuullista laatuakin;) mutta katsos eri valmistajalla on varmaankin eri työntekijät siellä koreassa, jollain vain sattuu oleen paremmat/huolellisemmat työntekijät, tai mistä sitä koskaan tietäisi että Schecterin, ESP:N LTD, Epiphone:n koreamallit tehtäisiin samassa tehtaassa;) voi helvetti, mieti nyt?... olis se vaan hienoa päästä katsomaan tuonne Korean maahan tuota kitaran valmistusta;)... ei vaan leikki leikkinä... joo että silleen! en mä siltikään kutsu tätä kitaraa aivan rimpulaksi, vaikka siihen nuo modaukset on tehtykin, mutta kyllä kuulemma oli esim nauhat laitettu todella huonosti kiinni otelautaan, ja ne nauha urat otelaudassa olivat kuulemma aivan liian isot;) ja otelautakin oli vähän viturallaan että silleen korean maassa, itsekään en sitä aluksi huomannut. mutta muuan kitara valmistaja huomasi ja korjasi asian.

by the way! mietin että jos jostain lukisin tuommoisia kommentteja jostain kitarasta niin en kyllä varmaankaan ostaisi sen valmistajan kitaraa... mutta en todellakaan siltikään ali arvioi Epiphonea, mutta en kyllä myös ylihehkuta sitä...
KOO-VEE 1929
Juustonaksu
31.07.2006 11:51:17
tai mistä sitä koskaan tietäisi että Schecterin, ESP:N LTD, Epiphone:n koreamallit tehtäisiin samassa tehtaassa;)

Schecter on ainakin ilmoittanut, että vaikka onkin tavallaan yhteydessä LTD-tuotteisiin, tehdään sen kitarat eri tehtaissa eri työntekijöillä ja Schecter-yhtiöllä on tavallaan oma autonomiansa Korean tehtaissa, mitä tuo LTD tuntuu aika hyvin hallitsevan.

Tätä komppaan 110%. En nyt sanoisi, että kokemukseni Schectereistä olisivat kovin suuret, mutta joka kerta, kun sellaisen käteeni saan, on sen viimeistely aina täydellisyyttä hipovaa ja muutenkin työnlaatu erittäin hyvä. Varsinkin näissä kalliimman luokan Schectereissä se työn ja viimeistelyn laatu hipoo tosissaan jotain Usa Jacksoneita tai Gibsonia. (En vertaa muuten, vain viimeistelyn laadussa).

Offtopic: Jes, tänään saan sen Hellraiserini.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
L4t3
31.07.2006 14:51:22
Sanoisin ainakin, että hinnassa on jonkun verran nimilisää.
"Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein" / S.M.A.K - Jäsen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)