Aihe: lentely pelejä
1 2
Jannipaali
30.07.2006 10:39:28
Muistaako kukaan Wings nimistä peliä, ainakin Amigalle löytyi tämä. Ei ollut mikään simulaattori, vaan ensimmäiseen maailmansotaan sijoittuva tarinapohjainen juttu, jossa seurattiin sodan kulkua lentäjän päiväkirjojen pohjalta. Itse pelaaminen oli kolmesta eri kuvakulmasta kuvattua tehtävien suorittamista. Itse tahkosin tuota kymmeniä tunteja, pelin tunnelta oli aivan huippua.

Muutama screenshotti
http://www.cinemaware.com/clsgame_wings.asp?sel=screen

Olen joskus pelannut tätä, mutta tarkkoja muistikuvia ei ole.
In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
Milkop
30.07.2006 12:37:03

Muistaako kukaan Wings nimistä peliä, ainakin Amigalle löytyi tämä.

Minulla oli PC:lle tuon demo, nimeltään Wings Of Glory. Mikäli kyseessä nyt on sama peli, luulisin. Kyllä oli muuten rautainen tekele tuo, usein tuli pelattua.
Wahi
30.07.2006 13:57:10
Muistaako kukaan Wings nimistä peliä

Ei vaikuta yhtään tutulta, mutta muistan kyllä erään saman nimisen pelin. Muistaakseni suomalainen, semmonen ilmanen pikkupeli. Sitä tuli myös hakattua urakalla.

KYLLÄ! Se löytyi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Wings_%28peli%29 PARHAUTTA
Shine on You crazy Diamond.
THE RIPPER
30.07.2006 14:14:58
Tattiohjain?

joku microsoftin sidewinder siis. tattihan siit keskeltä alustaa nousee? :--D
ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi
THE RIPPER
30.07.2006 14:26:57
jahas näköjää wings2 beta on saatavilla, ja siinä pitäis olla nettipeli, ja windows pohjanen, vois kokeilla ku jaksais vaa rekkaa foorumille
ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi
kk80
30.07.2006 23:15:13
Muistaako kukaan Wings nimistä peliä, ainakin Amigalle löytyi tämä. Ei ollut mikään simulaattori, vaan ensimmäiseen maailmansotaan sijoittuva tarinapohjainen juttu, jossa seurattiin sodan kulkua lentäjän päiväkirjojen pohjalta. Itse pelaaminen oli kolmesta eri kuvakulmasta kuvattua tehtävien suorittamista.

Tottakai muistaa. Todella koukuttava peli. Porkkananahan tuossa oli se, että sotilasarvoa ja omia tilastoja sai koko ajan paremmaksi. Onnistumien myötä myös koneeseen sai lisää potkua. Jos dogfightissa tuli turpaan niin savuavalla koneella pystyi yrittämään pakkolaskua.

Tunteja tuotakin tuli pelattua. Into loppui siihen kun pelitilanne tuli tallennettua mahdottomaan tilanteeseen. Seuraava tehtävä olisi pitänyt selvittää (noita epäonnistuneita tehtäviä sai tulla pari putkeen), mutta tehtävä oli sivultapäin kuvattu ja itse en kyllä oppinut miten osumia noissa tehtävissä olisi voinut välttää. Niimpä oma lentäjänura tyssäsi kyseisessä tehtävässä toistuvaan alasampumiseen

Cinemawarella oli muutenkin hienoja ja erilaisia pelejä. Esim. 50-luvun B-kauhuleffoja apinoiva It Came From the Desert, muistaako kukaan?
http://en.wikipedia.org/wiki/It_Came_From_the_Desert
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Mechanizm
31.07.2006 07:30:47 (muokattu 31.07.2006 07:59:35)
Cinemawarella oli muutenkin hienoja ja erilaisia pelejä. Esim. 50-luvun B-kauhuleffoja apinoiva It Came From the Desert, muistaako kukaan?

Juu, tämä on jäänyt myös todella hyvin mieleen. Peli oli käsittämättömän hyvän näköinen ja tunnelma oli tässäkin huipussaan. Oli vaan aika vaikea silloin pentuna.

e: Kiitos vaan muistutuksesta, näyttäisi Cinemawarella olevan nuo vanhat klassikot saatavilla ilmaiseksi.

http://www.cinemaware.com/clsgame_itcame.asp
"Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay
MaD PiAnIsT
31.07.2006 11:06:43

Minulla oli PC:lle tuon demo, nimeltään Wings Of Glory. Mikäli kyseessä nyt on sama peli, luulisin. Kyllä oli muuten rautainen tekele tuo, usein tuli pelattua.

Ei ole sama peli.

Wingsin on tehnyt Cinemaware ja Wings Of Glory oli taas Electronic Artsin tekemä peli. Kuvia en löytänyt Wings Of Glorystä, mutta kyseessä on eri peli.
Kuten sanoit, Wings Of Gloryä tuli 10 vuotta sitten pelailtua aika paljon.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Milkop
31.07.2006 11:16:09

Wingsin on tehnyt Cinemaware ja Wings Of Glory oli taas Electronic Artsin tekemä peli.

Wings Of Glory oli oikeastaan Originin tekemä peli, olisiko EA sitten ollut julkaisijana.

http://www.classic-pc-games.com/pc/simulations/wings_of_glory.html

Joo, näinhän se näyttäisi olevan
Schnowotski
31.07.2006 12:47:22 (muokattu 31.07.2006 12:49:45)
Pitipä ketjun innoittamana kaivaa hyllystä "Operation overlord", mainio Rowan-softwaren lentosimu 1994-vuodelta. Nimensä mukaisesti toiseen maailmansotaan sijoittuva. Aikoinaan ei vääntö riittänyt koneessa tätä pyörittämään, mutta nyt pienellä sorkkimisella DosBox pyörittää tätä mainiosti, tosin SVGA-tilaa en saanut toimimaan.

Kyllä pahvikoteloissa on tunnelmaa, ja kiva yllätys oli suhteellisen paksu kierrekannalla oleva ohjekirja, jossa tunnelman nostattamiseksi ja taustan luomiseksi on sotilasjohtajien puheita ja mustavalkokuvia sotilaista. Näppäinkomentoja ja yksityiskohtia tuntuu olevan miljoonittain. Osa kirjasesta on pyhitetty erilaisten lentotaktiikoiden esittelemiseen. "Barrel roll", "Nose-to-nose turn" jne., kuvallisten taistelutekniikoiden lisäksi on vielä muutama sivu yleisiä vinkkejä.

Itse peli on muutakin kuin lentelyä: ennen kuin saa luvan päästä ilmaan, on syytä käydä taktiikkapalavereissa, nukkumassa, lukemassa päiväkirjaa tai muuta yhtä tärkeää. Kyllähän tuo luo hieman syvyyttä siihen hahmoon, eikä mieluusti siksi taivaalta tippuisi. Vaikka kyllä lentomalli on hieman tyyliin "Doomia ilmassa", eli vähän miten haluaa voi väännellä. En tosin ole vielä tätä paljoa ehtinyt kokeilemaan, hieman eilen illalla. Ilmeisesti pelin kampanjakin on suhteellisen dynaaminen, mutta en tiedä vielä varmasti.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Kimmo72
31.07.2006 15:27:49
Muistaako kukaan Wings nimistä peliä, ainakin Amigalle löytyi tämä.

Jep jep. Taitaa olla mulla vieläkin jossain kaapinpohjalla tuo Amiga versio. Hieno peli on se.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Minushuman
31.07.2006 16:07:42
Falcon 4.0 tai Falcon 4.0 Allied force. Vanhat Jane'sin F-15 ja F/A-18 Super Hornet. Jotkut kuulemma saivat toimimaan XP:ssä. Ei vaan mun vehkeessä. Ehkei herra "tietokoneasentaja" vaan osaa.
sepeli
31.07.2006 16:08:34

Amigan kun joskus knöölipoikana omistin niin tuota tuli jauhettua paljonkin. Samoin kuin tässä ketjussa mainittua Cinemawaren hittiä It Came From the Desertiä.

Muistaakseni suomalainen, semmonen ilmanen pikkupeli. Sitä tuli myös hakattua urakalla.

Tätä tulee joskus pelailtua vieläkin. Helvetin hyvä moninpelinä. Wings 2 on muuten tiskissä: http://www.wings2.net/

PC:llä myös aikanaan tuli pelailtua realistisemmista lentopeleistä eniten varmaan Hindiä, jonka saa näköjään Abandoniasta nykyään: http://www.abandonia.com/games/en/4 … ssianCombatHelicopterSimulation.htm
Jos haluaa vanukasta ei saa munakasta
Master of Disguise
01.08.2006 14:09:29

Toki. Sitä tuli pelattua joskus pienempänä kavereiden kanssa monta tuntia.

Tota Wings 2 on myös tullut joskus testattua, mutta ei jaksanu oikeen innostaa enää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)