Kuurankukka 22.10.2003 17:34:42 | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Sitä on aivan ihanaa soittaa semmosessa mukavan kokoisessa bändissä..=) |
funkylord 22.10.2003 19:26:19 (muokattu 22.10.2003 19:26:38) | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Sitä on aivan ihanaa soittaa semmosessa mukavan kokoisessa bändissä..=) kävin tuossa eilen soittelemassa yhdellä jazzklubilla yksinään baritonifonilla ihan intuition varassa. Yhtä äkkiä löysin jonkun Skylarkkiin johtavan intervallin, ja siitä alkoi ihan mahtava fiilis, kun skylarkki alko kolista. Matalaa tuffuttelua. Siinä on yks niitä minun jazz elämän kohokohtia Toinen on, kun soitin isossa groove/funk bändissä alttoa ja tenoria. (Trumpetti, Kaks fonia, Pasuuna, Basso, Kaks kitaraa, Rummut, ja rhodes) se oli ihan mahtavaa. Ei sen välttämättä tartte olla kikkelijassia, että se saa kylmiä väreitä aikaseks. Sit jos groove bändissä saa hyvän soolon repästyy, niin se on kyllä hyvin lähellä orgasmia se fiilis, mikä siinä pläjähtää. Kyllä kaikki autumn leavesit, st.thomakset, ja kaikki muutkin stankut on must. Niitä ei vaan saa raiskata, liialla laatikoittamisella, vaan antaa niitten soljua eteenpäin, ja ilman turhia rajoja. Niin se yleensä pelaa (joka pelkää). Itte en ymmärrä beboppia koska se menee liian nopeasti, ilman sellaista flow elementtiä Nopeat sambat on minusta kans vähän ehkä out of my world. Modaalisuus, Groove, Fuusio, Cool, Funk, Slowbossa, Ballaadit, Kikkelijazz, Etno jazz, Europop (hoho?), Pop, Free, onhan näitä. Monia jäi vielä mainitsematta, mutta ei se mitn. Toivottavasti hurahuksesi jatkuu, koska pop/jazz fonisteja tarvitaan aina. PORKKANA! |
Mika Antero 22.10.2003 19:37:47 (muokattu 22.10.2003 19:39:08) | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Kyllä se menee ohi kunhan vastaisuudessa muistat ottaa lääkkeesi ajallaan. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Kuurankukka 23.10.2003 11:12:39 | |
---|
Juups kohta pukkaa mailia.. |
heska 24.10.2003 00:02:36 | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Sitä on aivan ihanaa soittaa semmosessa mukavan kokoisessa bändissä..=) Olet saanut tartunnan. Kirjoitin kerran englannin esseen jazz narkkareista. Kai sinulla on jo Kind Of Blue hyllyssä? Älkää hämmentäkö! |
Ananias 29.10.2003 17:22:05 | |
---|
Kai sinulla on jo Kind Of Blue hyllyssä? Joo, ja fonistinahan on tietenkin pakko hankkia ainakin John Coltranen Blue Train ja My favourite things -levyt. Minä sain tartunnan heti kuin aloin fonia soittelemaan. Eikä siinä mitään pahaa ole. Ei kun käyt kimppuun vain. Urban Survival |
JeeVes 29.10.2003 21:19:51 | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Sitä on aivan ihanaa soittaa semmosessa mukavan kokoisessa bändissä..=) Otan osaa :( Noei Just be brave, and there will be nothing in your way.
-Carma- |
Karlsson 29.10.2003 21:21:53 | |
---|
Ni
Jaska on kivaa. "Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan |
mikerocky 30.10.2003 08:27:18 | |
---|
Myöskin minä olen löytänyt viimeinkin jazzin ihmeellisen maailman. Hienoa musaa. vaikkakin ei kyllä kaikki jazzi kolahda. |
madclass 30.10.2003 10:55:24 | |
---|
Viimeisin vuosi on mennyt jatsiin seotessa. Kind of bluesta lähti eikä loppua näy. Kaverit ihmettelee, että mikä sille on tullu, mutta kyllä ne pikku hiljaa tottuu :-) Kuunnelkaahan ihmiset myös suomalaista jatsia. Löytyy omaperäistä ja "suomalaisen" kuulosta. Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis |
Bassballs 30.10.2003 14:24:05 | |
---|
Huhhuh oon aivan hurahtanut Jazz-musiikkiin.. Älä päästä sitä liian pitkälle. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
Kuunnelkaa vittuillessa Dave Brubeckin: Take Five. On legendaarinen tsääs piireissa ja loistava piisi. |
funkylord 31.10.2003 09:04:33 | |
---|
Kuunnelkaa vittuillessa Dave Brubeckin: Take Five. On legendaarinen tsääs piireissa ja loistava piisi. Toinen on Dave Brubeckin: Flight of fumble bee Muita melko mielenkiintoisia on ehkä maailman nopeinta foni tilutusta Cannonball: Limehouse blues PORKKANA! |
Niskamies 02.11.2003 15:24:35 | |
---|
jazz on tosi jees Hanki presari ja ole tosimies! |
Treplev 02.11.2003 15:45:00 | |
---|
Jazz on parasta livemusiikkia. Itselläni tulee aina jazzkeikoilla käydessä hirvee halu tanssia ja pogota, muttei kehtaa kun kaikki muu jengi istuu kädet puuskassa ja miettii että mitähän skaalaa fonisti nyt käyttää. Toista oli vielä 50 vuotta sitten, kun jazzkeikoille mentiin bilettämään samalla tavalla kuin nykyään mennään klubeihin. "In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself." |
Bassballs 03.11.2003 12:13:22 | |
---|
Jazz on parasta livemusiikkia. Itselläni tulee aina jazzkeikoilla käydessä hirvee halu tanssia ja pogota, muttei kehtaa kun kaikki muu jengi istuu kädet puuskassa ja miettii että mitähän skaalaa fonisti nyt käyttää. Minä tykkään hiljentyä kuuntelemaan hyvää jazzia, mutta tunnelmaa häiritsee aina ne pakolliset leuanhiplaajat ja parranpunojat, jotka supattelevat ja arvostelevat esiintyjiä käyttäen häikäilemättömästi koulujazzkirjoista opettelemiaan teesejä.. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
Ananias 03.11.2003 15:00:17 | |
---|
Kuunnelkaa vittuillessa Dave Brubeckin: Take Five. On legendaarinen tsääs piireissa ja loistava piisi. Pakko mainita että koko Brubeckin Time Out on niin hyvä levy, että se kannattaisi hankkia joka hyllyyn. Kaikki Blue Rondot sun muut aika orgastistisia biisejä. Urban Survival |
baron 03.11.2003 15:20:03 | |
---|
Pakko mainita että koko Brubeckin Time Out on niin hyvä levy, että se kannattaisi hankkia joka hyllyyn. Kaikki Blue Rondot sun muut aika orgastistisia biisejä. Muistanko mä oikein? Eikö Blue Rondo a la Turk ollut 7/4 kappale? |
Karlsson 03.11.2003 18:10:55 | |
---|
Mä oon kamalasti tykänny siitä Brubeckin "Miro"-levystä. Vai onk se just toi "Time Out"? Varsinkin kalisuttelukappale "Square Dance" on huba. Toinen Brubeck-suosikki on "Jazz Goes To College" 50-luvulta. "Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan |
kyänäino 03.11.2003 20:54:39 | |
---|
Muistanko mä oikein? Eikö Blue Rondo a la Turk ollut 7/4 kappale? 9/8 muistaakseni. Se Brubeckin tunnetuin 7-jakoinen onpi Unsquare Dance. |