Jape Muusa 23.07.2006 08:45:39 | |
---|
Opin sen jutun nyt aamulla ja opin myös pari vähän vaikeampaa hommaa No niin,hyvä! Se on aina kiva fiilis,ku oppii soittamaan uusia juttuja. Sitten ku basso tulee sulle vielä tutummaksi, niin voisi olla hyvä,jos tunnet jonkun rumpalin,jonka kanssa voisit treenata myös yhdessä. Basisti ja rumpali kun lopulta tekevät hyvin pitkälle yhdessä biiseihin sen ns. tukevan pohjan jonka päälle sitten soolonsoittajien on hyvä tilutella. Mun mielestä basistin ja rumpalin yhteissoitto on bändeissä se juttu,jolla erotetaan jyvät akanoista. Iloisia treenihetkiä! Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
doppelgänger 24.07.2006 21:29:30 | |
---|
Onko noi duurit ja mollit välttämättömiä opetella? |
SS Ameba 26.07.2006 12:11:35 | |
---|
Opin sen jutun nyt aamulla ja opin myös pari vähän vaikeampaa hommaa Eiku vuan reenaamaan. :D ????????????????
THV-Klubi #16 |
Groovelover 26.07.2006 17:33:53 | |
---|
Onko noi duurit ja mollit välttämättömiä opetella? Eh, tämän täytyy olla vitsi. Tai trolli. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Juuho 26.07.2006 22:40:30 | |
---|
Eh, tämän täytyy olla vitsi. Tai trolli. No tuskin kuitenkaan. Ei sitä aloittelijana vielä tiedä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Ja tuo on minusta oikein positiivinen kysymys. Ei ainakaan opettele pelkkiä tabulatuureja. Ja vastaus kysymykseen. Kyllä ne oikein hyvä olisi opetella. |
Jag 27.07.2006 08:28:44 | |
---|
Anteeksi off topic. Mutta tämä on kyllä jännä ketju. 11-vuotias kirjoittaa kypsintä tekstiä. Ei minulla muuta sanottavaa. Onnea uuden soittimen parissa. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
doppelgänger 27.07.2006 17:46:05 | |
---|
No niin, alko d-kieli säristä. Kieli ottaa kiinni 1. nauhaan. Olen nostanut kieltä, mutta se ei auttanut. Oisko muita neuvoja? |
Carpenter 27.07.2006 21:42:52 | |
---|
No niin, alko d-kieli säristä. Kieli ottaa kiinni 1. nauhaan. Olen nostanut kieltä, mutta se ei auttanut. Oisko muita neuvoja? Veikkaisin, että satula on liian alhaalla. |
doppelgänger 28.07.2006 20:16:56 | |
---|
Miten sitä satulaa voi säätää, älkääkä pitäkö tätä minään trollina |
enary 29.07.2006 01:43:15 | |
---|
Miten sitä satulaa voi säätää, älkääkä pitäkö tätä minään trollina jos kieli ottaa kiinni nauhaan vaan yhdestä kohdasta niin voit myös hioa nauhaa, ettei kieliä tarvitse liian korkealle nostaa. ole kuitenkin varovainen äläkä ryhdy toimeen ensimmäisellä isän työkalupakista löytyvällä viilalla, vaan n. 0,5 milliä paksut viilat toimivat tässä mainiosti. älä kuitenkaan tuhoa mitään ja ole varovainen jos tähän hommaan ryhdyt:) niin ja eikös sellaista kirjasta ole ainakin suomalaisessa kirjakaupassa ja joissain musaliikkeissä kuin ''haluatko rock-basistiksi?''. siinä on cd mukana ja lähtee ihan alusta ja kaikki selitetään kunnolla. ehkä jotain parikymppiä maksaa. onnea ja menestystä! Bassoni on yleensä lyömäsoitin. |
R.Syke 29.07.2006 08:34:12 | |
---|
Oon vasta 11-vuotta(älkää antako sen häiritä), en mennyt musiikkiluokalle ja ensi viikolla saan ensimmäisen bassoni. Eli siis kysyisin neuvoa ihan kaikkeen bassoon liittyvään. Eli mitä musiikin teoria juttuja mun pitäisi opetella että voisin tajuta noista jutuista? Onko mitään musiikkikirjaa basson alkeista jonka lukeminen voisi auttaa? Tarvitsen apua ihan kaikkeen joten pienikin tieto auttaa. Neuvot: 1. Ota basso ja ilmoittaudu esim. kansalaisopiston bassokurssille. Se on erinomainen alku. 2. Marssi kirjastoon. Etsi sieltä bassonsoittoa käsittelevä kirja. Ota kuitenkin helppo kirja, esim. Berkleen metodit ovat erinomaisia. 3. Teoria tulee sitten tossa mukana vähitellen. Perusta bändi: kitara, basso, rummut, aluksi. Soita. Ei väliä vaikka meneekin aluksi pieleen. |
magpie 29.07.2006 13:29:14 | |
---|
1. Ota basso ja ilmoittaudu esim. kansalaisopiston bassokurssille. Se on erinomainen alku. Kannattaa varmaankin mennä ihan aluksi eikä vasta vuoden päästä kuten minä. Olin aika lailla itsekseni opetellut kaikki jutut ja bändin kanssa soittaessahan sitä parhaiten oppii, ja on hauskaakin (toivottavasti). No, ajattelin sitten, että voisihan tässä tunneillakin käydä. Alkoi kuitenkin mennä maku koko soittamiseen, kun äijä rupes opettamaan heti kaiken maailman skaaloja sun muita. Kun minä enemmän sellaisella punk-etiikalla olin soitellut, niin aloin aika lailla turhaantua. Kai siitä kuitenkin jotain hyötyäkin oli. Mutta onnea opiskelun kanssa ja jos vain on mahdollista niin etsi/kokoa bändi jonka kanssa voit harjoitella! The frustration, it's a regular thing/ I hate the ones who love to hate/ Because they're just like me. |
Kannattaa varmaankin mennä ihan aluksi eikä vasta vuoden päästä kuten minä. Olin aika lailla itsekseni opetellut kaikki jutut ja bändin kanssa soittaessahan sitä parhaiten oppii, ja on hauskaakin (toivottavasti). No, ajattelin sitten, että voisihan tässä tunneillakin käydä. Alkoi kuitenkin mennä maku koko soittamiseen, kun äijä rupes opettamaan heti kaiken maailman skaaloja sun muita. Kun minä enemmän sellaisella punk-etiikalla olin soitellut, niin aloin aika lailla turhaantua. Kai siitä kuitenkin jotain hyötyäkin oli. Mutta onnea opiskelun kanssa ja jos vain on mahdollista niin etsi/kokoa bändi jonka kanssa voit harjoitella! Näinhän se vähän on, oikotietä onneen ei ole. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
doppelgänger 29.07.2006 14:28:39 | |
---|
Se kirja jonka heti basson saatuani on se Haluatko rock-basistiksi. Mä kokeilen noita neuvoja. |
yurban 31.07.2006 18:00:07 (muokattu 31.07.2006 18:01:22) | |
---|
Oma kitaraopettajani joskus pisti heti ensimmäisenä soittamaan 1234 tekniikkaharjoitusta toimii myös bassolla ----------------------------1-2-3-4--------------------------------------------3-4-5-6 ------------------1-2-3-4----------5-4-3-2---------------------------3-4-5-6-------- ---------1-2-3-4----------------------------5-4-3-2---------3-4-5-6----------------- JNE.... 1-2-3-4----------------------------------------------5-4-3-2-------------------------- Tätä sitten veivaa alkuun metronomin kanssa tärkeää on kuitenkin aloittaa tosi hitaalla ja lisätä nopeutta vasta kun pystyy soittamaan puhtaasti. vähän kun edistyy niin tuota voi muutella eli soittaa 1234 tilalla vaikka 1324 tai 1243 voi jättää kieliä väliin ja keksiä muita juttuja. Käytän tätä vuosienkin jälkeen. Hyvä tapa kehittää koordinaatiota ja saada sormet lämpimäksi. |
doppelgänger 01.08.2006 09:07:28 | |
---|
Toi oli hyvä neuvo! Pitää harjoitella. |
Zigura 01.08.2006 13:59:28 | |
---|
Täytyypä myöntää, että onpa harvinaisen selväsanainen ja fiksun oloinen basisti noinkin nuorena. Kitaristipuolella on niitä kuolometalliteinejä, joiden kirjoituksista tulee mieleen lähinnä heidän älyttömyys. Plussat sun porukoille. Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2 |
doppelgänger 03.08.2006 21:29:59 | |
---|
Sanokaa joku helppo rock biisi bassolle minkä voisin opetella |
32788 03.08.2006 21:41:32 | |
---|
Deep Purplea, AC/DC:tä ja muita vastaavia kattosin, esim. Smoke on the water, Back in black yms... Sopivan helppoa kamaa mutta aina kiva soittaa. Tosin nuo nimenomaiset biisit on ehkä itellä jo vähän kuluneita, mutta bändeiltä löytyy paljon muitakin hyviä, |
Carpenter 03.08.2006 22:26:07 | |
---|
Judas Priest - Breaking the law on aika helppo bassolla. |