Aihe: Nirvanan Nevermind ja Rick Rubin
1 2
Exhausted
27.07.2006 11:17:19

Siis minkä takia sinkku vedettiin pois myynnistä? Koska sillä oli "IHMAIWTD"?

Saattoi sekin vaikuttaa asiaan, mutta lopultahan tilanne näytti siltä että sinkku julkaistiin samaan aikaan kun Kurt kuoli.
Tempura
28.07.2006 11:40:12
Piti oikein laittaa pitkästä aikaa In Utero soimaan :)

Uterohan on minulle maailman paras levy.

Olisi tosiaan ollut jännä kuulla, miltä Cobainin mielestä Nevermindin olisi pitänyt kuulostaa. Nytpä moista ei paljoa ole tsäänssiä tietää.

WTLO-boksilla kun on niitä hyvin raakoja demoja, niin jotenkin on vaikuttanut meikäläiseen. Kun itse keskenäni jotain äänittelen, niin ei tule liikaa "vittu kun on paskat soundit"-fiilistä kun välillä soittelee Kurtin demoja saadakseen asioihin balanssia. Muutenkin nuo raakademot on oiva osoitus siitä, miten pienestä ja simppelistä ytimestä biisit voi lähteä.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Exhausted
28.07.2006 11:47:41

Uterohan on minulle maailman paras levy.

Mullekin oli monta vuotta...enää ei jaksa kuunnella niin usein
Tempura
28.07.2006 12:21:27
Mullekin oli monta vuotta...enää ei jaksa kuunnella niin usein

No, onhan Ilmestyskirja nyt vieläkin paras elokuva mitä olen nähnyt, vaikken sitä useasti enää katsoisikaan.
Zigura
28.07.2006 12:36:25
On mennyt vähän off-topiciksi koko keskustelu, mutta ihan mielenkiintoiseksi sellaiseksi.

Mites... Onko teillä, arvon foorumistit, paljon Nirvanan bootlegejä? Outcesticidejä tuntuu ainakin näkyvän ulkomaiden levykaupoissa melkoisesti muun bootleg -sälän seassa. Itselläni taitaa olla se kolmas niistä ellen väärin muista (the final solution tais olla lisänimi). Eniten kyrsii juuri se bootlegien ominaispiirre eli scheisset soundit.

No, onhan Ilmestyskirja nyt vieläkin paras elokuva mitä olen nähnyt, vaikken sitä useasti enää katsoisikaan.

Niin on, paitsi kyllä sitä jaksaa katsoa aina puolen vuoden välein :) Hyvät, Pahat ja Rumat on vähän samaa kategoriaa.
Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2
Exhausted
28.07.2006 12:49:28 (muokattu 28.07.2006 12:49:51)

Mites... Onko teillä, arvon foorumistit, paljon Nirvanan bootlegejä? Outcesticidejä tuntuu ainakin näkyvän ulkomaiden levykaupoissa melkoisesti muun bootleg -sälän seassa. Itselläni taitaa olla se kolmas niistä ellen väärin muista (the final solution tais olla lisänimi). Eniten kyrsii juuri se bootlegien ominaispiirre eli scheisset soundit.

Tulihan niitä keräiltyä fani-aikoina. Neuvoisin pysymään kaukana Outcesticide-kokoelmista, ovat aika paskaa tavaraa. Itsellä on noita keikkoja audiomuodossa jotain toistakymmentä ja videoita muutama kasetillinen...ei niitä ikinä tule kuunneltua eikä katseltua. Lähinnä settilistat ja välispiikit kiinnosti. Joistain PRO-laatuisista videoista tykkäsin aikanaan, lähinnä jotkut MTV:n kuvaamat jutut ynnä muut telkkarispessut toimivat.
Exhausted
28.07.2006 12:50:12

No, leffat ja levyt on eri asia, leffoja ei ole tarkoituskaan katsoa kovin montaa kertaa verrattuna siihen miten monta kertaa levyn voi kuunnella.
Tempura
28.07.2006 12:51:24
No, leffat ja levyt on eri asia, leffoja ei ole tarkoituskaan katsoa kovin montaa kertaa verrattuna siihen miten monta kertaa levyn voi kuunnella.

Ei ainakaan minulle ole. Toistomäärät voivat vaihdella, mutta kyse on kuitenkin kokemuksesta ja tuntemuksista joka kerta. Ei minulle mikään levy ole sellainen, mitä jaksaisi 30 vuotta kuunnella kokoajan. Päällimmäiseksi on vaan jäänyt "se tunne" levystä kuin levystä. Mutta onhan meitä toki moneen mullivaunuun.
Jag
28.07.2006 13:42:16

About vuosi sitten tuli keräiltyä....En noista Audio keikoista ikinä innostunut. keikka videoita keräilin.... Reading 92 dvd pro + Paradiso amsterdam 91 ja live and loud taitaa olla parhaat tai mieluisimmat...
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
juici
29.07.2006 11:37:30

Useampi vuosi takaperin tuli hommattua viis audiobootleggia. KAOS Radio sessio 4/1987, surkuhupaisa Wienin 11/1989 keikka, joku Chicagon keikka syksyltä 1991, Ruisrock 1992 ja joku Italian keikka vuodelta 1994 (ei kuitenkaan se viimeinen).

Videolla on keikkoja löytynyt DC:n ynnä muiden avulla jonkin verran. Mieluusti haluaisin nähdä joitakin keikkoja ihan virallisina DVD:inä ekstrojen kera niin voisin Cobainin perikunnalle kantaa lisää rahaa. Esmes Amsterdam 1991, Reading '91 ja '92, niitä hyvälaatuisia keikkoja mitä LTSO:lla näkyy.
Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö."
greshgurt
29.07.2006 20:16:10
Mulla sattuisi olemaan laatikollinen noita Nirvana-bootleggejä. Tai oikeastaan ne on kyllä tyttökaverin. Ei oikeastaan mitään tietoa, että mitä kaikkea sieltä löytyy. Ilmeisesti ne on jollain tavalla "kakkoslaatuisia", jotka tyttis sai sitten niinku ilmaiseksi. Ei ne nyt kyllä niin huonojakaan silti ole (A+ssat kuulostavat aivan A+lta, Beet beeltä, you know).

Kova livebändi on Nirvana kyllä ollut, ainakin parhaimmillaan. Silloin ehkä jopa parhaita mitä tiedän. Mullekin kelpaisi noita In Utero -kiertueen proshotti-videoita, se oli melko timmi kiertue, vaikka Euroopan osio olikin toisinaan aika väsynyttä. Live & Loud on ainakin uskomaton keikkavideo.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Tempura
30.07.2006 04:14:02
Mulle kelpais joku In Utero-kiertueen keikka PRO-laatuisena DVD:nä. Siltä ajalta kun ei ole julkaistu mitään muuta kuin tuo MTV:n Live&Loud-pätkä

Sanoppa muuta. Samaa kaipaan. Onneksi tosin Live&Loud-setti on helvetin kova.
CRETIN
03.08.2006 14:32:33
Katsokaa CLASSIC ALBUMS - NIRVANA nevermind....ihan mielen kiintoinen pätkä
"Kyllähän se on niin, että kitara kutsuu soittajaansa" - Naapuri
meekz
03.08.2006 17:38:43
ai et Kurt ois halunnut "popimman" soundin? en usko.

kaikista kuuluisin legenda on se että Kurt ja muut katselivat listaa mahdollisista miksaajista ja Andy Wallacen nimen vieressä luki "slayer" ja päätivät ottaa hänet

lopullisista miksauksista sitten Kurt taas haukku Andy:n ja sanoin että levyn soundit kuulostaa motley cruelta (eli POP)
fahk u
paavi
03.08.2006 18:03:23
Mun mielestä mahtavinta nirvanassa on se verse-chorus-verse. Oon tätä pohtinut paljon ja tohon lopputulokseen oon tullut. :) Ei ole helppoa saada studiossa aikaan sitä kontrastia versen ja choruksen välille. Nämä jampat osasivat sen ja saivat ihmiset hulluiksi yhdellä simppelillä sointukierrolla.
GoingNowhere
04.08.2006 21:30:28

Just katoin tuon Nevermind-classics albums dvdn. Oli kyllä aika kelpo pätkä! Nirvana on loistava bändi ja Kurt oli helmi biisien kirjoittajana.
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)