Ilez885 29.07.2006 10:07:05 | |
---|
Omistan Gibson SG Specialin ja oon ollut muuten tosi tyytyväinen, mutta särösaundi pitäisi saada munakkaammaksi. Tallamikki pitäisi siis vaihtaa. Soundin tulisi olla tiukka, muttei kuitenkaan ihan sirkkeli. Joku suositteli mulle DiMarzion Tone Zonea, mutta haluaisin kuulla myös teidän näkemyksiänne..? |
Kitarasankari 29.07.2006 10:09:21 | |
---|
Omistan Gibson SG Specialin ja oon ollut muuten tosi tyytyväinen, mutta särösaundi pitäisi saada munakkaammaksi. Tallamikki pitäisi siis vaihtaa. Soundin tulisi olla tiukka, muttei kuitenkaan ihan sirkkeli. Joku suositteli mulle DiMarzion Tone Zonea, mutta haluaisin kuulla myös teidän näkemyksiänne..? SD:n Jeff Beck voisi olla aika hyvä vaihtoehto. Soundia löytyy pienestä vintage-rutusta ihan high gainiin asti. Itsellä on ainakin hyvin stratossa toiminut ja uskon että toimii myös Gibsonissa... Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
SH1THEAD 29.07.2006 10:13:40 | |
---|
Dimarzion Evolution on ainakin hyvin erotteleva ja selkeä saundinen mikki. Ei kyllä niinkään korosta yläpäätä ja räyhää kuten Bc Richin vakiomikki (?!), mutta erittäin on erittäin tasainen ja laaja soinniltaan. Suosittelen. äsh :/ |
ballfish 29.07.2006 10:14:21 | |
---|
SD:n Jeff Beck voisi olla aika hyvä vaihtoehto. Soundia löytyy pienestä vintage-rutusta ihan high gainiin asti. Itsellä on ainakin hyvin stratossa toiminut ja uskon että toimii myös Gibsonissa... Kompia komppia oikeen urakalla. Tosi hyvä mikki. |
mä olen testannut stankku SG:ssä seuraavia mikkejä: 498T - Ihan suht ok rokkimikki, mutta hi-gain-metalliörinäsoittoon ja isoille voluumeille kiertoherkkä. SD Custom - Ihme sirkkeli, kokeilin tota muutenkn teräväsointisen JCM800- vahvarin kanssa ja kyllä korviin sattui. Nyt se on Les Paulissa ja toimii paremmin. Dimarzio Tonezone - Tosi hyvä mikki, ehkä paras mitä SG:ssä olen käyttänyt. TÖmäkkä soundi eikä vihlo korvia. Dimarzio Evolution - Tämäkin on hyvä. Tarkka ja erotteleva, särönkin kanssa voi soitella muitakin sointuja kuin vitosia. Hitusen enempi yläpäätä kuin Tonezonessa. Dimarzio X2N - Ihan hyvä tämäkin. Tosi rouhea ja isosointinen alapää, hyvä demppailla 9-42 -setilläkin nin että lahkeet lepattaa. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
hq 29.07.2006 10:53:17 | |
---|
Omistan Gibson SG Specialin ja oon ollut muuten tosi tyytyväinen, mutta särösaundi pitäisi saada munakkaammaksi. Vaikka kitara nyt onkin eri, niin itselläni oli sama ongelma jonkin aikaa sitten. Täältä saamieni suositusten perusteella vaihdoin sitten Ibaneziini vakiotallamikin tilalle DiMarzio Evolutionin, enkä joutunut pettymään. "Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?" |
kojones 29.07.2006 11:54:01 | |
---|
SD:n Jeff Beck voisi olla aika hyvä vaihtoehto. Soundia löytyy pienestä vintage-rutusta ihan high gainiin asti. Itsellä on ainakin hyvin stratossa toiminut ja uskon että toimii myös Gibsonissa... Tälle vankkaa komppia, SG:n tallassa juuri JB:llä revin parhaat higain-runtut ikinä. |
petrin1 30.07.2006 21:09:57 | |
---|
jos heavy-soundia haet niin dimarzion super distortion on kyllä varma valinta...itsellä on sellainen stratossa kiinni.. |
pekurides 30.07.2006 21:51:51 | |
---|
mulla kanssa tone zone lespassa potkii vitun hyvin pähkinöille!!! sd distortionia koklasin kanssa samaan keppiin ja oli aivan onneton tz:n verrattuna... Suosin tone zone tai d-sonic (erottelevampi). |