kesamieshartsa 28.07.2006 16:06:25 | |
---|
Elikkäs tänne saa laittaa kuvia omista "tuunailluista" kitaroista ja kehuskella tuotoksillaan. Myöskin kaikenlaiset vinkit miten kitaraa voi laittaa ovat tervetulleita. Itsellä olisi edessä tuo Rg1570:n laitto "omannäköiseen" kuntoon: -Mikkien vaihto (Evo kaulaan, tallaan Dimebucker ja ehkä keskimikkikin vaihtuu) -Tarroja/maalausta -Potikoiden nupit vaihtuvat johonkin rokimpaan -Schallerin hihnalukot -Sitten lopuksi vielä tietenkin jonkinlainen näyttävä kantohihna Kuvia laitan mahdollisimman pian tuotoksestani.:) |
tommiot 28.07.2006 16:10:55 | |
---|
Toi feikkijemin runko pitäis tunailla kitaraks =) 77FP:n kaula, Evolutionit, virittimet, kielilukot ja pleksit on jo tulossa. Paitsi etupuolen pleksi, jonka teen itse koska ei huvita maksaa 70 euroa Ibanezin omasta. Lakkaus pitäis teettää jossain tuohon runkoon :I Sama juttu lapaan, se pitää ekana maalata tosin. Keskimikin kuoren sisään pitäis viritellä ledit =) |
Antti1 28.07.2006 16:12:22 | |
---|
No mulla oo alkuperäisessä kunnossa yhtäkään kitaraa... Ehkä Exploreria on modailtu eniten: -Schallerin kullanväriset hihnalukot -Gotohin kullanväriset virittimet -Itse tekemäni pleksi (bluegray pearl) -Uudet mikit (Invader ja Jazz) -DPDT-miniswitchi toisen volumen tilalle ja vanha mikkiswitchi romukoppaan Mitäs muuta siihen teinkään, en edes enää muista. Nyt se alkaa olemaan jo kohtalaisen rock, ellei peräti jopa bling bling. Kepin ostin käytettynä 300eurolla, modauksiin kulunut saman verran rahaa. Siltikin kannattava projekti mun ja sitä koittaneiden mielestä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Zigura 28.07.2006 16:19:43 | |
---|
Aluksi hämäsi tuo otsikko, kun tuli kitaran sävelten viritys ensimmäisenä mieleen, mutta joo. Tuollaista kaksitoistavuotiasta Squier Stratocasteria modautin maalaamalla pleksin ja mikkien suojuset valkoisesta mustaksi ja kontaktimuovin avulla tein sitten siihen ghoul skullin. Tuossa pari päivää sitten oli tylsää niin vedin valkoisella korjausteipillä vähän kontrastia bodyyn ja pleksiin, kun väri oli vähän turhan musta. Kohtuullisen karvalakkituunausta tällä kertaa, mutta ihan hauskaa :) Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2 |
Hipelius 28.07.2006 16:24:00 | |
---|
Omaan Japaninmaan Stratocasteriini on vaihdettu parempi virityskoneisto ja tallaan Kent Armstrongin Hot Rails -mikki. Maalauksia en tee! Heviähän kuuluu soittaa glitter-punaisella kepillä ;) http://www.sacrecy.com |
guitarist1991 28.07.2006 16:33:44 | |
---|
Mulla oli joskus Falconin sg, vaihdon siihen potikannupit, mikinkehykset, tallan ja mikinvalitsimen nupin kullattuihin, olihan se ihan hieno mutta soundi oli mitä oli, joten myyntiin se meni... |
Twist 28.07.2006 18:21:14 | |
---|
Pitäis Deanista laittaa satula vaihtoon =) Oops, I twisted again... |
kuriken 28.07.2006 18:25:22 | |
---|
Pimp my guitar! Haiseminen on muotia! |
Juustonaksu 28.07.2006 18:29:31 | |
---|
Tulipa pari vuotta sitten asenneltua Squierin stratoon Faradayn häkki. Eipä ole tosin kuvia tarttunut siitä modailusta. Ja mikkejähän nyt vaihtelee aina välillä. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
LaXu 28.07.2006 18:35:11 | |
---|
No Fenix LP:hen olen uusinut satulan (muovi -> luu), vaihtanut tallan ja koko elektroniikan. Niin ja naarmuttanut kitaraa sieltä sun täältä, tosin se ei kyllä kuulunut suunnitelmiin! ;) Mä yritän kyllä modaillu kitaroitani niin vähän kuin mahdollista. Useimmissa satulan viilailu tai vaihto on riittänyt. |
|
tomukka 28.07.2006 19:50:17 | |
---|
|
rainmaker 28.07.2006 19:54:27 (muokattu 28.07.2006 20:05:15) | |
---|
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Da Make 28.07.2006 20:03:30 (muokattu 28.07.2006 20:03:52) | |
---|
|
Ziggy Bubba 28.07.2006 20:12:42 | |
---|
www.mikseri.net/sigkk My musique |
simon cykkeli 28.07.2006 20:27:05 | |
---|
Hemmetti nyt iski tuuning vimma Palaan kohta tuuning squierini kanssa!! Tähänkin pitäis jotain vekkulia keksiä.... |
Hohhoijaa 28.07.2006 20:29:12 | |
---|
Hemmetti nyt iski tuuning vimma Palaan kohta tuuning squierini kanssa!! Hoho, ihan sama juttu täällä. Minullakin Squier johon olisin vähän aikeissa vaihtaa tallapalat, mikit, kaulan... |
rainmaker 28.07.2006 20:33:40 | |
---|
Tuohan on pirun hauskan näköinen! Ootko vetänyt vaan kynällä noi kukat kylmästi päälle vai onko tossa lakattu uudestaan tms.? Ihan kylmästi vedin alkuperäsen pinnan päälle maalitussilla nuo kukat. En lakannut, koska a) tuo tussi kestää kulutusta hyvin ja b) miun lakkaustaidoilla tuo ois menny varmasti reisille koko projekti :) "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Schnowotski 28.07.2006 20:34:01 (muokattu 28.07.2006 20:37:14) | |
---|
Vanhan nailonkielisen akustisen sahasin kaikukopan alapuolelta poikki, laitoin otelaudan tilalle vanerista nauhattoman version ja tallan asensin vanhan kaikukopan paikalle, annoin kielien vetää sen siihen niin lähelle otelautaa kuin se meni. Tuloksena nauhaton puolikitara. Sahaamisen perustelen sillä että halusin kitarasta helpommin kuljetettavan, joten eikö tuo nyt ole ihan loogista napsaista siitä vähän pois. Mutta siinä olis myös takana se, että kun talla ja satula ovat lähempänä niin skaala lyheni ja on helpompi soittaa asemasta kun ei tarvitse venyttää sormia niin paljoa. Ehkä. En minä näistä mitään tiedä. Kuvia ei ikävä kyllä ole, mutta onhan se aika hieno peli. Sukulaiset sitä ovat hämmästelleet. Ja sitähän soitetaan niin, että tuo sahauskohta laitetaan reittä vasten ja kaula osoittaa siitä semmoisessa melkein 50-60 asteen kulmassa ylävsitoon. Ynnä tietty itsellä on oltava neuvostoliittolainen koppalakkipäässä tietenkin! Lisäys jälkikäteen: ja on siihen noita talloja, satuloita ja virittimiäkin kyllä toisista kitaroista vähän sen mukaan vaihdeltu, että missä on ollut toimivia osia. |
ministeri 28.07.2006 20:36:51 | |
---|
Mulla noi jutut liittyy ihan teknisiin parannuksiin. Epin Sheratoniin olen teettänyt uuden ylä satulan ja vaihtanut originaali mikkien tilalle SD:n 59 modelit. Olishan se joskus kiva väsätä joku ihan omanlainen keppi...Ei oikein ole tiloja tällä hetkellä missä riehua maalien ym. kanssa. Vaikea alkaa hirveesti tässä kerrostaloasunnossa väsäämään mitään. Kiva olis joskus osista koota vaikka tele ja sitten maalata se jonkun omaperäisen sävyiseksi yms. Ehkä mieluiten kuitenkin ostaisin kitaran sellaisena että sille ei tarvitse hirveästi tehdä mitään. Ei vaan ole varaa sellaiseen, vaan joutuu ikäänkuin osamaksulla hankkimaan: Ensin halpa käytetty ja siihen sitten parannukset päälle kun on varaa. Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta |