Aihe: IskelmäFinlandia-ehdokkaat 2006 !
1 2 3 4 57 8 9 10 11
R.Syke
28.07.2006 18:21:51
Kuis tommonen nykyaikainen resitatiivi eli rappi /hiphoppi skulaa näissä liu'utusympyröissä?
jon lord
28.07.2006 18:27:19
Ei vaan täyttä totta. Ne hemmot jotka vielä jaksaa kiertää ne on kovia jätkiä. Turha tulla mulle puhumaan mistään katkeruudesta, en mitään vaihtais pois mitä olen tehnyt. En minä ole kateellinen solisteille enkä kenellekään muulle. Minulle vaan riitti se aika minkä tein. Jos työ ei anna enää mitään niin miksi sitä pitää väkisin tehdä. Tanssimuusikon työ on viihdyttää ja jos se viihdytys ei enää maistu niin miksi mennä väkisin pilaamaan muiden iltaa. Aikansa kutakin sano pässi kun päätä vietiin. Turha on tulla väittämään että olisin katkera vaikka ehkä joku voi saada sen kuvan. Niin kauan kuin tein tanssikeikkaa niin nautin siitä ja silloin tällöin teen jonkun tuurauskeikan. Tuskin tekisin niitä jos olisin hirveän katkera. Nyt on uudet musiikilliset haasteet edessä ja itsensä kehittäminen muusikkona ja ihmisenä. Antaa muiden jotka ovat katkeria, kärvistellä nurkissansa ja kiroilla maailman pahuutta ja vittumaisuutta se on muiden hommia , ei minun. Ne jotka minut tuntevat tietävät ja muiden mielipiteistä en välitä hevonvittua. Tämä tästä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
R.Syke
28.07.2006 18:32:16 (muokattu 28.07.2006 18:33:07)
Hyväntuulinen hemmo toi Jon Lord :D

Kohta WW:n luokkaa...
jon lord
28.07.2006 18:35:44

Väsynyt ja vanha. Kaksi kuukautta kohta harjoitellut tutkintoa varten ja alkaa väsymys painaa. Lisäksi oli aika raskas Heinäkuun alku 15 keikkaa 8 päivän aikana joten ainakin osa voi antaa anteeksi pahantuulisuuteni. Joskus tulee rajat hyväntuuliisuudessakin vastaan.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
manjaana
28.07.2006 18:46:40

Lord on ihan huippu ja kyllä WW on kanssa mies paikallaan, pus molemmille :o))
= Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. =
EP
28.07.2006 19:00:25
Ei vaan täyttä totta. Ne hemmot jotka vielä jaksaa kiertää ne on kovia jätkiä. Turha tulla mulle puhumaan mistään katkeruudesta, en mitään vaihtais pois mitä olen tehnyt. En minä ole kateellinen solisteille enkä kenellekään muulle. Minulle vaan riitti se aika minkä tein. Jos työ ei anna enää mitään niin miksi sitä pitää väkisin tehdä. Tanssimuusikon työ on viihdyttää ja jos se viihdytys ei enää maistu niin miksi mennä väkisin pilaamaan muiden iltaa. Aikansa kutakin sano pässi kun päätä vietiin. Turha on tulla väittämään että olisin katkera vaikka ehkä joku voi saada sen kuvan. Niin kauan kuin tein tanssikeikkaa niin nautin siitä ja silloin tällöin teen jonkun tuurauskeikan. Tuskin tekisin niitä jos olisin hirveän katkera. Nyt on uudet musiikilliset haasteet edessä ja itsensä kehittäminen muusikkona ja ihmisenä. Antaa muiden jotka ovat katkeria, kärvistellä nurkissansa ja kiroilla maailman pahuutta ja vittumaisuutta se on muiden hommia , ei minun. Ne jotka minut tuntevat tietävät ja muiden mielipiteistä en välitä hevonvittua. Tämä tästä.

No, nyt ymmärrän mitä tarkoitat, oon vaan törmännyt niin monta kertaa keikkahommissa sellaisiin v- mäisiin tyyppeihin jotka on turhautuneet ja tekevät muidenkin olon vaikeaksi.
Musiikissa on paljon muutakin kun keikkailu, täällä palstalla jotkut vaan on sitä mieltä, että ainoa työ/ harrastus musiikin saralla on vaan keikat, niiden määrä on jokin mittapuu jne.
baron
28.07.2006 19:01:39

No, ainakin molemmilla noi soittohommat handussa, jos haluaisivat/viitsisivät.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
R.Syke
28.07.2006 19:07:10

No, siitä asiasta ei varmaan kukaan ole eri mieltä. Vaan toi väsy...
manjaana
28.07.2006 19:11:08
No, siitä asiasta ei varmaan kukaan ole eri mieltä. Vaan toi väsy...

Jep, kilsat täynnä vaan...
= Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. =
R.Syke
28.07.2006 19:43:55 (muokattu 28.07.2006 19:44:35)
Jep, kilsat täynnä vaan...

Juups. Muistan toisista ammateista yhen talkkarin. Mentiin johonkin turnaukseen jollain junioriporukalla. Kaupunki oli manse. Iso turnaus, jota hyvähenkiseksi mainostettiin.

Koulumajoitus. Heti ovella oli tympääntyneen näköinen vanhahko nainen, joka haukkui etukäteen heti koko porukan. Vähän kateltiin ja olkapäitä kohauteltiin. Tunnelma vähän lässähti. Ei sitten sanottu mitään.

Sillä oli kilsat täynnä. Tai melkein.
paice60
28.07.2006 22:11:02
Mitä täällä puhuttiin hyvistä rumpaleista, ette kai vaan mua tarkoittanut?;)
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
Tankero
29.07.2006 00:46:29
Mitä täällä puhuttiin hyvistä rumpaleista, ette kai vaan mua tarkoittanut?;)

No ei ihan sua eikä Veekaa, joka kans ilmoittautui. Yhdestä toisesta Patelan lyöjästä oli kyse.
Vaikka hyviähän tekin olette. En tosin tiedä missä lajissa.
Varmasti, vissiin.
R.Syke
29.07.2006 02:09:04 (muokattu 29.07.2006 08:14:53)
No ei ihan sua eikä Veekaa, joka kans ilmoittautui. Yhdestä toisesta Patelan lyöjästä oli kyse.
Vaikka hyviähän tekin olette. En tosin tiedä missä lajissa.

Juu. Rumpalit saa olla ihan rauhassa. En näe mitn syytä niitä parjata.

Edit: Enkä muitakaan muusikoita, kesäillan valsseja tai SMORKeja, koska kantti ei kerta kaikkiaan riitä.

Mutta elävälle musiikille - ja niiden esittäjille - nostan hatun. Jatkakaa. Älkää ostako Casiota. Eikä Soltonia.

Edit: Rummuttakaa, bassottakaa, kosketinsoittakaa, kitarakompatkaa, kitarasooloilkaa, puhaltakaa...
Ukko
29.07.2006 13:37:58

Sukuvika :/
EP
29.07.2006 13:47:09
Sukuvika :/

Hmm.. Ahaa! :)
Ukko
29.07.2006 14:00:59

Hmm.. Ahaa! :)

Siis ei WW ja Jon Lord :/
EP
29.07.2006 14:16:13
Mulle oli ihan sama kuka voitti, mutta aika epäpuhtaasti lauloivat välillä. Yksi asia mikä minua ärsyttää esim. Koivuniemen laulussa on se "liuttaminen". Miksi pitää liuttaa se ääni siihen kohdalleen. Kyllä noin kauan tehneenä luulisi sen oikean sävelen löytyvän jo ekalla kerralla ja turha tulla sanomaan että se on sen tyyli. Tuota ärsyttävää tyyliä kun käyttää melko moni. Se ei ole mikään tyyli vaan pelkkää epävarmuutta ja minun mielestäni ammattitaidottomuutta. Kuunnelkaa asiansa taitavia laulajia....yhtäkään nuottia tai ääntä ei liuteta vaan se osuu kerralla kohdalleen.

Laulaminen ei ole maailman helpoimpia hommia, eikä ihminen ole kone, hienoa, että ihmisen omat tunteet vaikuttavat, tulkinta elää myös epävarmuus vaikuttaa joskus.
Kaikki nämä tekevät laulun kuuntelusta mielenkiintoista ja kuinka ammattitaitoinen laulaja "taistelee" laulaessaan omia tunteitaan ja näitä ongelmiakin vastaan.
Ukko
29.07.2006 18:27:12

Laulaminen ei ole maailman helpoimpia hommia, eikä ihminen ole kone, hienoa, että ihmisen omat tunteet vaikuttavat, tulkinta elää myös epävarmuus vaikuttaa joskus.
Kaikki nämä tekevät laulun kuuntelusta mielenkiintoista ja kuinka ammattitaitoinen laulaja "taistelee" laulaessaan omia tunteitaan ja näitä ongelmiakin vastaan.

Tuosta tulee mieleen vaikkapa Mick Jagger ja Bill Haley. Toinen yrittää vääntää antaumuksella Satisfactionia vuosikymmenestä toiseen "innokkaan" näköisenä ja toinen yritti vääntää Rock aroun the klockia muka "hirveellä antaumuksella". Vaatii/vaati muuten kovaa ammattitaitoa että saa/sai ko. herroilla ko. biisit menemään lennokkaasti.
mack the knife
29.07.2006 21:35:18
Eini.

...........
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)