Aihe: Miten FinaleNotePadilla tehdyt biisit MP3 muotoon?
1
markkut4
28.07.2006 10:51:02
Olen innostunut kirjoittamaan biisejä FinaleNotepadilla, sen karvalakkimalli on riittänyt toistaiseksi tähän puuhaan. Haluaisin lähettää niitä arvioitavaksi tuottajille tms. Se taas onnistuu vain polttamalla biisit cd:lle ja siihen en toistaiseksi ole keksinyt keinoa. Lieneekä mahdotonta, tietääkö kukaan? Help!
baron
28.07.2006 11:00:09

Olen innostunut kirjoittamaan biisejä FinaleNotepadilla, sen karvalakkimalli on riittänyt toistaiseksi tähän puuhaan. Haluaisin lähettää niitä arvioitavaksi tuottajille tms. Se taas onnistuu vain polttamalla biisit cd:lle ja siihen en toistaiseksi ole keksinyt keinoa. Lieneekä mahdotonta, tietääkö kukaan? Help!

Mulla on täysverinen Finale, en tiedä onnistuuko Notepadilla sama.
Tulostetaan nuotti midiksi, soitetaan se ja äänitetään Waviksi ja muutetaan MP3:ksi.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
markkut4
28.07.2006 11:32:31
Kiitos nopeasta reagoinnista! Tuo tulostaminen lienee file-valikon alla, export tai jotain...?
baron
28.07.2006 11:51:53 (muokattu 28.07.2006 11:57:03)

Kiitos nopeasta reagoinnista! Tuo tulostaminen lienee file-valikon alla, export tai jotain...?

Mä oon duunissa, Finale on himakoneella. Jollei kukaan oo sitä ennen vastannut tai sä itse löytänyt, iltapäivällä kerron.

PS. Mä kyllä muistelen että se olisi "Save as"
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
markkut4
28.07.2006 13:03:18
Jep sitä ei löydy seivaamisen alta karvalakkimallissa. Vastaile sitten kun ehdit, pliis. Paljonko maksaa se pro-versio?
Muuten kokeilin tällä välin Guitar prota ja sillä saa waw muotoon. mutta sillä saa vain kitarat rummut ja basson ja mä kirjoitan nykyisin puhaltimille ja pianolle med mera...
baron
28.07.2006 14:41:38

Jep sitä ei löydy seivaamisen alta karvalakkimallissa. Vastaile sitten kun ehdit, pliis. Paljonko maksaa se pro-versio?
Muuten kokeilin tällä välin Guitar prota ja sillä saa waw muotoon. mutta sillä saa vain kitarat rummut ja basson ja mä kirjoitan nykyisin puhaltimille ja pianolle med mera...

Kyllä se oli "Save As" eli ilmeisesti karvalakkimallista puuttuu.
En muista hintaa, siitä on joku vuosi aikaa kun ostin.
Katso Codamusicin sivuilta, sieltä löydät myös turkulaisen edustajan.
lxi
28.07.2006 15:01:47

Saa sillä mitä tahansa MIDI-soundia ulos.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
baron
28.07.2006 18:28:22

Jep, nin se kaupankäynti toimii. Annetaan karvalakkimallli ilmaiseksi ja sitten kun se ei riitä, niin on hankittava se maksullinen. Tuote on tullut tutuksi ja siitä on helppo jatkaa. En ollenkaan väitä, että tämä olisi huono systeemi. ja, sieltähän ne dollarihinnatkin löytyivät.
Jäljellä on se suuri kysymys: olisi keksittävä mitä kautta toisi tekeleitään esille: artistin, tuottajan, levy-yhtiön jne. Mutta siitähän täällä on toinen lanka. On tämä mnet kiva asia; tätä kautta sain aikoinaan tiedon tästä finalestakin. Nyt mulla on kasassa LP:llinen biisejä, joihin itse olen harvinaisen tyytyväinen. Sanoittajaa kaipaisin parikseni, sillä se on heikompi puoleni. Mutta ehkä sellainenkin löytyy näiden sivujen avulla.

Tää on munkin historia: Olin käyttänyt jonkun vuoden Notepadia, sitten ostin Printmusicin ja sen jälkeen täysversion.
samulirask
01.08.2006 19:57:59 (muokattu 01.08.2006 20:00:11)

Niin, siis soittaahan NotePad musiikkia midisoundeilla, mutta miditiedostoksi sillä ei pysty teostaan muuttamaan. Itse tekisin tuon niin, että laitan NotePad-biisin soimaan ja samalla äänityksen päälle jollain äänitysohjelmalla (kuten Windowsin oma nauhuri, jota tosin itse en ole käyttänyt). Soundblasterin äänikortissa pitää olla mikseristä valittuna äänityslähteenä "What u hear" (mikä se sitten onkin muissa korteissa). Äänityksen pystyy sitten muuttamaan Wav-muotoisesta mp3-muotoiseksi siihen sopivalla ohjelmalla, kuten Musicmatch Jukebox-soitinohjelma, joka on ilmainen.

Minulla muuten on Finalen versioista Allegro, joka tuntuu olevan hyvä minulle hinta/ominaisuussuhteeltaan. Finalella on aika hyvä kirjo näitä versoita verrattuna esim. Sibeliukseen, jota muuten kyllä paljon kehutaan.
www.elisanet.fi/samuli.rask
EP
01.08.2006 20:11:24 (muokattu 01.08.2006 20:16:29)

Sä tarvit siihen jonkin audio/midi -softan (sekvensserin), esim. Sonar, Cubase,Logic jne..

Kannattaa käyttää hakua ja jos sieltä ei löydy niin kysellä tuolta Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -palstalta.
jaanta
07.08.2006 21:35:30
Kannattaa ladata netistä audacity ja lame. Sen jälkeen valitset audacitystä oikeasta yläkulmasta äänityslähteeksi
What u hear tai jotain sinne päin. Sitten laitat vain ensin äänityksen päälle jonka jälkeen siirryt notepadiin ja
pistät biisin soimaan niin se tulee audacityyn.
Tämän jälkeen voit muokata biisiä audacityssä itse en tee muuta kuin otan alusta ja lopusta tyhjät pois.
Kappaleen voi viedä lopuksi wav, ogg taikka mp3 muotoon, mp3 tarvitsee tuon lamen onnistuakseen.
Itsellä on toiminut tämä tapa ihan hyvin.
markkut4
16.08.2006 17:52:40
Oikein sydämelliset kiitokset muusikkoveljille hyvistä neuvoista. Olen niiden avulla pärjännyt tähän asti ja säästänyt ainakin toistaiseksi useita satoja euroja.
Jaantan neuvoja kokeilin ja eilen onnistuin polttamaan ensimmäiset viisi Finalen ilmaisversiolla kirjoittamaani tekelettä cd:lle! Audiocityllä ja Lamella. Lataaminen ei meinannut millään onnistua, en tiedä mikä oli, koneeni oli eilen valtavan hidas - tänään taas toimii nopeammin. Viimeinen ongelma tuli, kun Lame oli pakattu ja Winzipin avattuani, sain ilmoituksen kokeiluversion pimenemisestä. Mutta sitten löytyi Winzipkin ilmaislatauksena, joten aikaa meni yksi päivä, rahaa ei yhtään. En tiedä onko laitonta ladata Winzip ilmaiseksi, muut ohjelmat ovat lähtökohtaisesti ilmaisia Linuxin tapaan.
Vaikka keskeneräisiä töitä ei saisi näyttää, ainakaan herroille tai hulluille - oletan, että mainitut muodostavat vähemmistön muusikoiden netin käyttäjistä - niin laitan näytteen hitaasta balladista, joka on saanut innoituksensa Gary Moorelta ja ehkä myös virsikirjasta. Siihen on kyllä jonkinlaiset sanatkin, ja niissä entinen muusikko herää varhain heinäkuun aamuna tuomiokirkkopuiston penkiltä, Tampereella nääs...Vielä pitäisi kehittää värssyn mittainen kitarasoolo.
Vielä kerran kiitoksia tähän vastanneille!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)