Mc Ban 30.10.2003 12:07:25 | |
---|
Kannattaa varmaan pari kertaa ensin lukea teksti läpi ja pohtia painaako tuota isompaa namiskaa vai ei. Oli nimittäin aika heikko läppä. Aijaa. Ite ainakin aattelin tehdä noin. |
Tämä on jo liian paksua! Kaikille ei töitä löydy ja monet opiskelee ja jää joka kuukausi tappiolle kaikista tukiaisista huolimatta. Jos kulttuuri on mielestäsi turhaa, johon yhteiskunnan ei tarvitse panostaa, niin se on sun oma henkilökohtainen häpeä... Missä mielessä liian paksua. Pitäiskö yhteiskunnan esim. maksaa sulle palkkaa siitä että soittelet aikasi kuluksi. Ihan sama asia. Ja kulttuurista.... Onko sun musiikillas mitään kulttuurillista arvoa muiden kuin itsesi mielestä. Minä maksan itse omat harrastukseni ja se siitä. En ruinaa siihen yhteiskunnalta tukea. Eikös periaate pitäisi olla se eli jos saat yhteiskunnalta tukea soittoharrastukseesi, soitat sitä mitä maksaja haluaa. |
Bonham 30.10.2003 17:03:48 | |
---|
Missä mielessä liian paksua. Pitäiskö yhteiskunnan esim. maksaa sulle palkkaa siitä että soittelet aikasi kuluksi. Ihan sama asia. Ja kulttuurista.... Onko sun musiikillas mitään kulttuurillista arvoa muiden kuin itsesi mielestä. Minä maksan itse omat harrastukseni ja se siitä. En ruinaa siihen yhteiskunnalta tukea. Eikös periaate pitäisi olla se eli jos saat yhteiskunnalta tukea soittoharrastukseesi, soitat sitä mitä maksaja haluaa. Mutta eihän niiden julkishallinnon treenitilojen tarvitsisi olla ilmaisia... pääasia, että joku hallinnoi. Toisaalta, jatkuva maksujen ruinaaminen käy melkoisen työlääksi. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Fortune 30.10.2003 17:04:00 | |
---|
Suomessa kaikilla muilla on aivan saatanasti rahaa mut sulle ei jostain syystä lohjennut?Oma bändini treenaa 5 minuutin matkan päässä Tapiolasta yksityiseltä vuokratussa mestassa.Vuokra:22,5 e/kk/henkilö.En ole rikas joten tuokin tuntuu paljolta.Onneksi jaksan tehdä TÖITÄ vuokran,soittovehkeiden,levyjen jne. eteen.Vuokrasumman säästää vaikka viikkorahoista jos niikseen tulee.Jättää sen kiljunkeittämisen vähemmälle ja treenailee sen sijaan uudella treenikämpällä.
Jep, itse maksan 40e/kk, ja ainoa tulonlähde on näin talvisin opintotuki. Priorisoida pitää ja tulla sillä toimeen, mitä on. Katsoisin asiaa kuitenkin niin, että on hyvä asia, että nuorten (eli alle 18-vuotiaiden) harrastuksia tuetaan, vähävaraisten lapsilla ei sitä rahaa varmasti ole ja on hyvä että kaupungit ja seurakunnat järjestävät paikkoja soittaa. Look behind you, a three-necked guitar! |
Bonham 30.10.2003 17:07:17 | |
---|
Jep, itse maksan 40e/kk, ja ainoa tulonlähde on näin talvisin opintotuki. Priorisoida pitää ja tulla sillä toimeen, mitä on. Katsoisin asiaa kuitenkin niin, että on hyvä asia, että nuorten (eli alle 18-vuotiaiden) harrastuksia tuetaan, vähävaraisten lapsilla ei sitä rahaa varmasti ole ja on hyvä että kaupungit ja seurakunnat järjestävät paikkoja soittaa. Ja paikkojen lisäksi myös laitteita nassikoille (laulukamat yms.), jotta pääsee hommaan kiinni. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Mikael 30.10.2003 17:17:06 | |
---|
Me olemme vuokranneet treenikämpän yksityisiltä markkinoilta. 150 m2 tuotantotilaa Helsingissä 175€/kk/bändi. Tila on mulla vuokralla ja bändit maksavat vuokransa mulle ja mä taas eteenpäin vuokranantajalle. Ymmärrän kyllä tilojen vuokraajia sillä soittajat ovat keskimäärin huonoja vuokranmaksajia, pitävät hirveää meteliä, sotkevat paikat, ovat aika usein kännissä ja käyttäytyvät muutenkin huonosti. Ei siis mikään ihme, että ne ketkä tiloja omistavat vuokraavat ne mielummin jollekin muulle kuin soittajille. nimim. "Ai sori... ku toi auton vakuutumaksujen lyhennykset ja puhelinlaskun karhukirje tuli just ni ei noist kelarahoist sit jääny, mut mä voin londaa mun gimmafrendin faijalt ens viikolla ni saat sit ainakin osan jos sit jää yli kun mun pitää skebaan ostaa uus ala-E..." miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Super-Jari 31.10.2003 06:50:21 | |
---|
On siinä tosiaankin se että siitä kämpästä pitää olla valmis maksamaan. Kun treenitilat on lähes olemattomia niin ei kannata olettaa että ne on silloin ilmaisia. Me maksamme omastamme kuukaudessa jotain 100€. Se on paljon rahaa mutta eipä ole paljon vaihtoehtoja jos soittaa haluaa. Jumalan Kirjanpitäjä / Paskan Jumala |