Aihe: Kompura Kontralle?
1
doktorkoo
28.07.2006 11:55:23
terveeks kontramiehet,

haulla koitin selata mutten löytänyt yhtään tarinaa kontran kompuroista.

Kitaristin mielestä rämäykset ja läpsähdykset kuuluu välillä liiaksi. Siis.. suosittele kontralle sopivaa kompuraa, ja kerro myös miksi juuri ko. laite on paras. Edullinenkin saa olla, tää kun on vain harrastus.

-jamo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
Alpertti
28.07.2006 16:13:48
Kontrajutuista ei ole kauheasti kokemuksia, mutta tuttavapiirissä on Electro Harmonix:n Black Finger putkipedaali toiminut todella hyvin niin kitara kuin bassokäytössä. Joten kai sitä voisi kontrallekin kokeilla, jos ei tähän aiheeseen tule enenpää neuvoja.
Mikään ei ole pakko
bluesfin
28.07.2006 18:44:52

Tarpeeton, turha ja haitallinen. EI KANNATA!

Jos joutuu volumessa kilpailemaan lankkukitaroiden ja normirumpaleiden kanssa on, paljon järkevämpää vetää bassokitaralla. Kontra on akustinen instrumentti ja liikaa vahvistettuna saundi on yhtä huono kuin lankkubassossa.
"I don't belive in facts."
doktorkoo
28.07.2006 18:54:30
Jos joutuu volumessa kilpailemaan lankkukitaroiden ja normirumpaleiden kanssa

prkl, kun me kaikki joudutaan kilpaileen volumessa LAULAJAN kanssa! (c;

-jamo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
saikkpe
31.07.2006 12:48:37

Miksauspöydän takana parhaimpaan lopputulokseen olen itse päässyt monialuekompuralla, kaksi kaistaa riittää kyllä mulle. Jako siinä 400 Hz:n huitteissa jolloin voin kompressoida alapään sointia suhteellisen pitkällä release-ajalla ilman pumppaus-efektiä ja yläkaistalla limitoida ylimääräiset slapit pois nopeilla aika-arvoilla ilman että soundista tarvii leikata yläpäätä kokonaan pois.

Sir,

monialuekompressori vaikuttaa mielenkiintoiselta räkinjatkeelta lankkubasistillekin. Kerro hieman lisää: minkälaisia laitteita olet käyttänyt? Olisikohan tuollaisesta Phonicin katalogista löytyvästä halvahkosta a6500-kompurasta mihinkään?
Bassohan on lyömäsoitin.
Sir Attila
31.07.2006 20:15:43
Kyllähän tuo a6500 speksien valossa näyttäisi sisältävän kaikki nappulat joita tuossa käytössä kuvittelisin kaipaavani. Phonic merkkinä ei vaan oo niin vakuuttava että sitä juurikaan katselisin räkissä. Tosin mun käyttötottumuksiani leimaa se, että oman bassottelun lisäksi teen töitä PA-firmoille joiden kalusto pitää olla "kaikille kelpaavaa". Eli halpismerkkejä ei sinne kannata ostaa vaikka niiden joukosta silloin tällöin putkahtaakin ihan kelpo laitteita.

Mulla oli viimeksi tuossa puuhassa TC:n C300, siinä on hinta/laatusuhde kohdillaan. Lisäksi oon käyttänyt samaan puuhaan yhtä RSP:n laitetta (mallia en muista) jossa tosin ei ollut säädettävää taajuutta, kaistajako oli kiinteä mutta ajoi sekin asiansa.

Kerran kompressoin bassoa myös Behringerin nelikaistaisella (onko se nyt compounder tai jotain..) ja siinä puuhassa behkukin oli OK. Kyseinen laite oli kyllä räkissä alunperin masterkompurana mutta siitä puuhasta kytkin sen irti ennen kuin aloin edes settiä virittämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)