Nolte 27.07.2006 17:18:22 | |
---|
Onkohan nyt pää vaan jäässä vai miksi en todellakaan tajua mitä tuo lause tarkoittaa? ;P Ei ole. Oikea versio HeavyMachineryn viestistä olisi ollut: Paksuus. 200 on ohuempi. :) Hyvät kamat - huono soittaja! |
HeavyMachinery 27.07.2006 17:41:40 | |
---|
Onkohan nyt pää vaan jäässä vai miksi en todellakaan tajua mitä tuo lause tarkoittaa? ;P Niin, ja tiedän kyllä että kumpi on paksumpi ja kumpi ohuempi, sen näkee esimerkiksi Evansin sivuilta... No juu Akahiton viesti selvensi asiaa, varmaankin sitten tuo Hazy 300 sopii Exportin virppaan kun ei siitä muutenkaan taida kovin herkkää saada, ja eipähän särise ihan niin helposti sitten tomien ja basarin kanssa. Oho olipa päässyt typo :) No ei uutta.... Eli paksuus, 200 on ohuempi.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Muovinen 27.07.2006 19:46:55 | |
---|
Jatketaanpa tähän ketjuun suunnilleen samasta aiheesta. Onko ohuempi reso nirsompi vireen ja maton säädön suhteen? Päätin nimittäin kokeilla tuota diplomat-kalvoa Pantteriin ja virityksestä tuli kertaheitolla melkoisen hankalaa. Maton sai viritellä paikoilleen todella tarkasti että pääsin edes suurimmasta osasta särinää eroon. Toimisiko ohut kalvo paremmin hieman matalammassa pannussa? Yläkalvona on tällä hetkellä Remon CS, jota en sitäkään ole ennen omassa virpassa kokeillut. Niin, enkä siis oleta automaattisesti että vika olisi kalvossa (virittäjässä on taatusti parannettavaa) mutta tällaisia aatoksia päähäni pulpahti. musiikkiani mikserissä --> Muovinen
"Nice flag, did it yourself?" -MJK |
Nolte 27.07.2006 20:35:33 | |
---|
Jatketaanpa tähän ketjuun suunnilleen samasta aiheesta. Onko ohuempi reso nirsompi vireen ja maton säädön suhteen? Päätin nimittäin kokeilla tuota diplomat-kalvoa Pantteriin ja virityksestä tuli kertaheitolla melkoisen hankalaa. Maton sai viritellä paikoilleen todella tarkasti että pääsin edes suurimmasta osasta särinää eroon. Toimisiko ohut kalvo paremmin hieman matalammassa pannussa? Yläkalvona on tällä hetkellä Remon CS, jota en sitäkään ole ennen omassa virpassa kokeillut. Niin, enkä siis oleta automaattisesti että vika olisi kalvossa (virittäjässä on taatusti parannettavaa) mutta tällaisia aatoksia päähäni pulpahti. Vähän menee nyt aiheesta ohi vastaus. Niin, jos olet Diplomatin soundiin tyytyväinen, mutta särinä vaivaa, niin käsittääkseni maton vaihto toisentyyppiseen voisi auttaa. Eli sellaiseen, jossa langat ovat kahdessa osassa, tyhjää välissä. Itselle tulee seuraavaksi sen sorttinen. http://www.puresoundpercussion.com/equalizer.htm Hyvät kamat - huono soittaja! |
Muovinen 27.07.2006 22:12:25 | |
---|
Vähän menee nyt aiheesta ohi vastaus. Niin, jos olet Diplomatin soundiin tyytyväinen, mutta särinä vaivaa, niin käsittääkseni maton vaihto toisentyyppiseen voisi auttaa. Eli sellaiseen, jossa langat ovat kahdessa osassa, tyhjää välissä. Itselle tulee seuraavaksi sen sorttinen. http://www.puresoundpercussion.com/equalizer.htm Ahaa... ajattelin kyllä että maton tyypillä voisi olla asiaan vaikutusta mutta halusin työntää sen ajatuksen tuonnemmaksi, koska asensin kalvonvaihdon yhteydessä aika arvokkaan DW:n maton paikoilleen. Eihän SIINÄ vikaa voi olla ;) Mutta sai sitä säätää että se asettui kalvolle hyvin - piti saada aivan luotisuoraan se matto. Voishan tuollaista EQ:ta kokeilla mutta se jäänee myöhempään ajankohtaan. Ja sitä Diplomatin soundia en ole vielä ihan terässään päässyt kuulemaan näiden onkelmien vuoksi. musiikkiani mikserissä --> Muovinen
Akahito 28.07.2006 09:41:04 | |
---|
Diplomaatti on aika herkkä juuri tuollaisten asioiden suhteen, kuten maton asento jne. Onko sulla se matto muoviliuskoilla vai naruilla kiinni? Itse olen todennut narujen olevan parempi vaihtoehto, sillä matto hakeutuu suoraan vähän kuin itsestään. Kokeile huviksesi myös eri lyöntikalvoja. CS ei itsessään ole kovin herkkä, joten voisit hyötyä esim. perus Ambassadorista, jos diplo on hankittu sitä lisäherkkyyttä varten. Diplomat snare kuitenkin soi vähemmän kuin Amb snare, ja kun lyötipuolella on kuivan napakka CS, ilmankos sivuäänet ja särinät erottuu hyvin. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
hollmi-5 28.07.2006 09:48:08 | |
---|
Kokeile huviksesi myös eri lyöntikalvoja. CS ei itsessään ole kovin herkkä, joten voisit hyötyä esim. perus Ambassadorista, jos diplo on hankittu sitä lisäherkkyyttä varten. Diplomat snare kuitenkin soi vähemmän kuin Amb snare, ja kun lyötipuolella on kuivan napakka CS, ilmankos sivuäänet ja särinät erottuu hyvin. Omassa 6,5" Ludwig Suprassa tämä kalvoyhdistelmä toimii hienosti. Sivuäänet eivät haittaa. Tosin Supersensitivekoneisto keskittää maton automaattisesti ja vähentää tuota maton keskityksen hienoisesta toislaitaisuudesta syntyvää särinää. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Onko tosiaankin näin että diplomat snare side soi vähemmän kuin ambassador snare side? Haen itse todella herkkää ja soivaa virveliä. Minkä tyyppisillä kalvoilla tämä saisi parhaiten? More is more. |
Muovinen 28.07.2006 20:46:54 | |
---|
Diplomat snare kuitenkin soi vähemmän kuin Amb snare, ja kun lyötipuolella on kuivan napakka CS, ilmankos sivuäänet ja särinät erottuu hyvin. Tätäkin mahdollisuutta mietin. Tuli hankittua hieman "väärää paria" olevat kalvot. Ja perus ambassadoriahan olen tähän asti aina käyttänyt, että hyvä hetki kokeilla jotain erilaista... :/ Ja liuskoilla on matto kiinni. musiikkiani mikserissä --> Muovinen
miän vain 28.07.2006 21:32:40 | |
---|
Onko tosiaankin näin että diplomat snare side soi vähemmän kuin ambassador snare side? Haen itse todella herkkää ja soivaa virveliä. Minkä tyyppisillä kalvoilla tämä saisi parhaiten? Diplomat soi vähämmän, mutta pärisee enemmän. Soinnillta tarkoitan runkopingiä. Dipl ois kyllä mun valinta tuohon tilanteeseen. |
Akahito 29.07.2006 13:38:43 | |
---|
Diplomat soi vähämmän, mutta pärisee enemmän. Soinnillta tarkoitan runkopingiä. Dipl ois kyllä mun valinta tuohon tilanteeseen. Jep. Lyöntikalvoksi Ambassador, niin jo soi. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |