Aihe: Gibson Flying V vs. ESP standard V
1 2
Lento-V-mies
26.07.2006 18:39:07 (muokattu 26.07.2006 18:39:51)
Gibson on mun mielestä aika rimpulan tuntuinen kyllä... ESP saattaisi tuntua napakammalta ja varmaan parempi tilutteluunkin. Että en sit tiedä.. se kumman valitset riippuu susta itsestäsi nyt :P kummastakin löytyy laatua mutta ne on aika erilaisia kitaroita...
fox
26.07.2006 19:37:47

Pinkkejä läiskiä?? kellasumisenestoainetta?
Sopivasti kellastunut V on just hiano!! Linkin kuva on hiukan suttunen, pleksin ja bodyn väriero on hiukan huomattavampi
Aika eri tatsi/fiilis ESPissä on...

Alpine White/Polar White- väreissä on joo kellastumisenesto. Sen sijaan vakio White ja uutenakin kellertävä Ivory ja Antique Ivory kellastuvat. Pinkkejä läiskiä ja muita epänormaaliuksia tulee tiämmä just jos on jotain epänormaalia pohjatöissä..
Siksipä nuot Alpine Whitet on ymmärtääkseni jonkun verran kalliimpia tehdä.

Tuohon tatsin eroon en sano mitään, kerta en oo tuota ESPiä käpistelly..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
J.RA
26.07.2006 19:37:58
Omassa Veessa on vahan spesıaalımpı maalaus (omakuva)

Perkeleen turkkı nappaımısto.
-Sellasta se vaan on-
Dinorocker
26.07.2006 21:57:44
Alpine White/Polar White- väreissä on joo kellastumisenesto. Sen sijaan vakio White ja uutenakin kellertävä Ivory ja Antique Ivory kellastuvat. Pinkkejä läiskiä ja muita epänormaaliuksia tulee tiämmä just jos on jotain epänormaalia pohjatöissä..
Siksipä nuot Alpine Whitet on ymmärtääkseni jonkun verran kalliimpia tehdä.

Taas tuli viisaammaks : )
Outrider
Nacher
26.07.2006 22:30:11
Varmasti erilaisia kitaroita, mutta jos jo yhden ESP:n omistaa, niin varmasti soundi/soittotuntumapaletti rikastuu, kun ostaa toisen ESP:n sijaan Gibsonin. Noissa Flying V:ssä on itseasiassa hinta hyvinkin kohdallaan. Ei paljon tuon halvemmalla USA-valmisteisia kitaroita paljoa irtoakaan. Tänä päivänä muutenkin kun kaikilla on EMG:t tai JB/Jazzit kiinni, on tuo Gibsonin soundi mukavan erottuva massasta.
Stalkah
26.07.2006 22:38:25

ota espi, saat laatua

nii, älä osta gibsonii, se onki ihan paska;P
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa - röytää, siinä vasta hieno sana!
Lento-V-mies
26.07.2006 23:44:11
No, siinä kyllä olen erimieltä että Gibsonien hinnat kohdallaan... mitä ne maksaa, 1200e halvimmillaan? Hieman alle ehkä, valkoinen jotain 1300e. Mun mielestä toi on aika törkeen paljon kitarasta. Merkkihän siinä maksaa eniten, vaikka myönnän kyllä että nykyään tuo on normaali hinta USA-kitaroista. Itse kyllä vaihtaisin noi Gibsonin keraamiset mikit heti saapuessaan vaikka DiMarzion PAF mikkeihin jotka ovat suhteellisen halvat... niin no, vain jos noista käyttämättömistä Gibson mikeistä saa täyden hinnan tai jotain sellasta.
Dinorocker
27.07.2006 18:15:30 (muokattu 27.07.2006 18:41:10)
Faded Veen saa about 950eukolla, kokeilin kerran ja ei siinä ainakaan soinnissa mitään valittamista ollut. Jopa Andy McCoy tuollaisen kelpuutti/osti.

Vähän off-topikkia..

Ite olen testannut muutamia n.2000euron ESPejä, kaikin puolin tosi asiallisia kitaroita, mutta jotenkin niistä ei Mulle tuu "mitään" fiiliksiä, sama pätee monen muunkin valmistajien skeboihin.

Esim, Gibsoneissa on vaan jotenkin "kyrpää" enemmän, ja pidän ohuesta viimeistelystä, resonoi kunnolla, hyvä akustinen soundi on must.
Outrider
olli8
27.07.2006 18:49:20
Hyvä syy miksi ostaa Gibsonin Flying V on K.K. Downing, Michael / Rudolf Schenker, Wolf Hoffmann ja Graham Oliver, hhehe AAMEN!

Nyt kun on valkoisesta puhuttu niin onko kellään mitään hajua Fenderin olympic white värin laadusta?
Nacher
27.07.2006 19:36:59
No, siinä kyllä olen erimieltä että Gibsonien hinnat kohdallaan... mitä ne maksaa, 1200e halvimmillaan? Hieman alle ehkä, valkoinen jotain 1300e. Mun mielestä toi on aika törkeen paljon kitarasta. Merkkihän siinä maksaa eniten, vaikka myönnän kyllä että nykyään tuo on normaali hinta USA-kitaroista. Itse kyllä vaihtaisin noi Gibsonin keraamiset mikit heti saapuessaan vaikka DiMarzion PAF mikkeihin jotka ovat suhteellisen halvat... niin no, vain jos noista käyttämättömistä Gibson mikeistä saa täyden hinnan tai jotain sellasta.

Mikä kitara sitten on ylivoimaisesti parempi 1200e hintaluokassa? Korealainen LTD-1000? Ainakin oma SG:ni pesi LTD-400 viperiä kyllä niin surutta, että tuskin se samanhintainen deluxemalli nyt ihan asetelmaa päälaelleen kääntäisi. Mikeistäkin vähän turha valittaa, kun samassa hintaluokassa esim Ibanez pistää ulos kitaroita, joiden mikit ovat täysin leluja. Nuo Gibsonin keraamiset ovat ihan laatua, joskin sen verran hevit, että jakavat mielipiteitä. Soisi Exploreria ja Flying V:tä saavan vaihtoehtoisesti muillakin mikeillä varustettuina.
Lento-V-mies
27.07.2006 20:08:14 (muokattu 27.07.2006 20:10:32)
Niin no kyse ei ole siitä, että saako parempia kitaroita tuolla rahalla, vaan siitä, onko 1200 euroa sopiva hinta tuollaisesta kitarasta. Mutta kuten sanoin, tuo on normaali hinta kitarasta näinä päivinä, USA:ssa (tai Euroopassa) tehdystä hyvälaatuisesta kitarasta siis.

Ei mikeissä niinkään ole vikaa. Kyllä ne hyvät on jos joku niistä tykkää, mutta ei oikein mun mieleeni... ehkä joku Alnico 5 humppari ois mukavampi mun mielestä, en ole niin keraamisten mikkien ystävä.

Faded Flying V:stä sen verran, että se on aivan sama kitara kuin normaali Flying V, mutta siinä on huonompi väri ja lakkakerros (tosin paremman näköinen) ja hinta ei sisällä kovalaukkua. Kovalaukku on jotain yli 200 euroa (Thomann 220e), joten ei kannata oikein ostaa Faded Flying V:tä nykyisillä hinnoilla ja huom, vielä vähän aikaa sitten se maksoi 850 euroa... tällöin se olisi jo varteenotettava vaihtoehto.
Peiw
27.07.2006 21:16:39
Tänään kävin soittelemassa puolisen tuntia Gibsonin V:ta ja kaupat tuli. Vaikka aikaisemmin olen lähinnä ESP:llä soitellut, hieman reilumpi kaula sopi käteen hyvin.

Värityksenä Cream white. Samoin ns tehdasmikitys, koska aktiivimikkeihin tottuneena oli vaikea löytää suurta "vikaa" mikeistä. Vaihdetaan sitten jos ei... tai ostetaan uusi kitara eri mikeillä. Se on aina hyvä ratkaisu. Nyt ei vaan malta odottaa lauantaihin asti, jolloin keppi on valmiiksi säädetty noudettavaksi. Eihän tämä varustelu halpaa ole, mutta kai ne rahat muutenkin menee.
Lento-V-mies
27.07.2006 22:21:16 (muokattu 27.07.2006 22:23:24)
Öh, cream white? Siis tarkoitatko tuota valkoista mikä on yksi neljästä V-Factor X:n värivaihtoehdosta? Musta, kirsikka, valkoinen, puunvärinen (joka ei sitten olekaan vuoden '67 mallinen V, vaan vissiin alkuperäismallinen...)

Ois muuten aika nätti tommonen Gibson Vibrola-talla tossa V:ssä, niinkuin K.K. Downingin 1971 Medallionissa tai Graham Oliverin V:ssä.
Peiw
28.07.2006 08:27:22
Mielestäni se oli cream white. Tai ihan sama. Plektrasuojus on täysin valkoinen ja body hieman kermanvärinen. Värillä haettu varmasti samaa mitä vanhoissa kellertyineissä kitaroissakin. Omaa silmää se miellytti enemmän kuin cherry.
Lento-V-mies
28.07.2006 10:22:20
Joo, cherry on aika tumma... ja itseasiassa valkoinen sopii paremmin vaatteidenkin kanssa kuin cherry jonka en tiedä sopivan minkään kanssa :P Mutta tuota noin... oliko se joku custom-kitara tai käytetty vanha kitara? Tai Epiphone?
Peiw
28.07.2006 10:31:01
Joo, cherry on aika tumma... ja itseasiassa valkoinen sopii paremmin vaatteidenkin kanssa kuin cherry jonka en tiedä sopivan minkään kanssa :P Mutta tuota noin... oliko se joku custom-kitara tai käytetty vanha kitara? Tai Epiphone?

Ihan perus uusi Gibson. Kitarapajalta hain. http://www.kitarapaja.com/pics/gfv2.jpg

Tai lauantaina haen sen kotiin. Laittavat säädöt haluamakseni kohdalleen.
Lento-V-mies
28.07.2006 12:06:57
Jaa tommonen, no toi on ihan classic white, normaali valkoinen. Hieno on. Säilyttääkö ne siellä ulkona kitaroita tolleen? Hehe ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)