Bacchus 27.07.2006 11:54:27 | |
---|
No se jotenkin kivasti kevensi mielestäni tunnelmaa. :) Harrilta sai hyviä vinkkejä kyllä eli ei kyseessä ollut mikään kannanotto opetuksentasoon todellakaan. Hehe, vitsillähän minä. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
hollmi-5 27.07.2006 15:31:23 | |
---|
Hei! Enkö osaa lukea, mutta en löytänyt, mitä tämä termi ECM-jazz tarkoittaa? Ja Kaakkurinniemestä olen sitä mieltä, että siihen nähden, että aloitti rummunsoiton vakavammin vasta 19-vuotiaana, on heppu mahtava kannuttaja. Mukava mies muutenkin. Nyansseja lötyy. Soittaa hiljaa ja soittaa niin hemmetin kovaa, jos tarvitaan. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
jjylli 27.07.2006 15:39:06 | |
---|
Hei! Enkö osaa lukea, mutta en löytänyt, mitä tämä termi ECM-jazz tarkoittaa? Ja Kaakkurinniemestä olen sitä mieltä, että siihen nähden, että aloitti rummunsoiton vakavammin vasta 19-vuotiaana, on heppu mahtava kannuttaja. Mukava mies muutenkin. Nyansseja lötyy. Soittaa hiljaa ja soittaa niin hemmetin kovaa, jos tarvitaan. hyvä kaakkis. keksin hälle hauskan liikanimen. olenko nyt hauska? ai en. no ei sitte.. |
J. Cool 27.07.2006 17:14:58 | |
---|
Joojoo kyllä se Weckl jotenki tähän liittyy :P no voe hevilettiläenen! syytön se on weckl porthenin ja kaakkurin tekemisiin! aika poliisi kyllä on, jos väärät "rosvot" ottaa kiinni. :D heheheh. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
jazzmies 27.07.2006 18:48:00 | |
---|
Hei! Enkö osaa lukea, mutta en löytänyt, mitä tämä termi ECM-jazz tarkoittaa? ECM-jazz ei tarkoita yhtään mitään. ECM on saksalainen levy-yhtiö, joka on julkaissut äärettömän määrän erilaista musiikkiia, jazzia etupäänsä. Lähinnä levynkansitaide ja kaiutettu saundimaailma yhdistivät 1970-1980-luvun levytyksiä, mutta muuten "EMC-jazz" on käsitteenä yhtä laaja kuin sanat "musiikki" tai "jazz". Toki yhtiö mahdollisti monien eurooppalaisten jazzmuusikoiden aloittaa levytysura, joista on muodostuntut a-jazzin pöyristyttävä nimitys "tekotaiteellinen". Tee ensiksi oma levy ja hauku sitten muiden. http://www.ecmrecords.com/About_ECM … rubchooser=103&mainrubchooser=1 Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
markkuliini 27.07.2006 18:56:50 | |
---|
ECM-jazz ei tarkoita yhtään mitään. mutta muuten "EMC-jazz" on käsitteenä yhtä laaja kuin sanat "musiikki" tai "jazz". 1 Lausunnossa on ristiriita. Tarkoittaahan se jotain, eihän sitä muuten suht.yleisesti käytettäisi. Joskin käsitteenä, kuten ECM-levymerkin tuotantokin, se on laaja. Joskin itse en sanoisi että se ihan niin laaja on mitä käsite "jazz" tai "musiikki". www.vasamayhtye.com |
kyseinen 27.07.2006 21:28:03 (muokattu 27.07.2006 21:46:53) | |
---|
itse en sanoisi että se ihan niin laaja on mitä käsite "jazz" tai "musiikki". No ei tietenkään ole, onhan siinä selkeä tarkentava määritys. Eihän se voi olla sama kuin jazz. Ei ihan loppuun asti harkittu kommentti. E: Jazzmies varmaankin kuitenkin tarkoittaa sitä, mitä ECM on tuottanut eli "jazzia" ja "musiikkia". Mutta voidaanhan kuitenkin tarvittaessa puhua ECM-jazzistakin. Eri asia sitten, onko se kovin yleisesti tunnettu käsite. Varmaankin sitten jatsareiden keskuudessa. Mulla on hyvin rajoittunut tietämys jazzkuvioista. Kaksi asiaa kuitenkin tuli heti mieleen mitä tää vois olla: joko levylafka tai lyhenne (tyyliin East Coast Masturbation jazz). Pointtini siis se, että kyllä ECM-jazz varmasti jotain tarkoittaa. Ei se kesällä haittaa |
Roberto 27.07.2006 23:00:18 | |
---|
Onko tää ECM yhtä muikeeta kamaa kun ns. GRP Recording Artists-tyyppiset tapaukset? |
Onko tää ECM yhtä muikeeta kamaa kun ns. GRP Recording Artists-tyyppiset tapaukset? Ei läheskään. GRP on kärjistetysti soitto- ja soittajakeskeistä, ECM enemmän maalailevaa, moodi- ja fiilis-jazzia joskus jopa ihan kaunistakin. aika paljon ECM on julkaissut myös free-jazzia. E: Itseasiassa yksi lempilevyjäni (vaikken jazzia yleisesti diggailekaan) on ECM-julkaisu: Pat Methenyn ensimmäinen levy Bright size life. Tykkään levystä siksi että siinä on todella hyviä biisejä ja soittokin on todella hyvää. Muut soittajat ovat muistaakseni Jaco Pastorius ja Bob Moses. www.vasamayhtye.com |
Roberto 28.07.2006 08:44:23 | |
---|
Ei läheskään. No hyvä. Huh. |
jazzmies 28.07.2006 18:57:20 | |
---|
Joskin käsitteenä, kuten ECM-levymerkin tuotantokin, se on laaja. Joskin itse en sanoisi että se ihan niin laaja on mitä käsite "jazz" tai "musiikki". Itse luulin jossain välissä tietäväni mitä ECM-jazz on Garbarekin, Rypdalin ym. skandinaavisten artistien levyjen perusteella, mutta esimerkiksi Jarretin live-levy Whisper Not mursi omat käsitykseni even-eights -maailmasta, koska levy on silkkaa bebopia. Eli yleistäminen on syvältä. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Anonymous-jazz 28.07.2006 22:22:07 (muokattu 28.07.2006 22:23:59) | |
---|
ECM-jazz ei tarkoita yhtään mitään. ECM on saksalainen levy-yhtiö, joka on julkaissut äärettömän määrän erilaista musiikkiia, jazzia etupäänsä. Lähinnä levynkansitaide ja kaiutettu saundimaailma yhdistivät 1970-1980-luvun levytyksiä, mutta muuten "EMC-jazz" on käsitteenä yhtä laaja kuin sanat "musiikki" tai "jazz". Toki yhtiö mahdollisti monien eurooppalaisten jazzmuusikoiden aloittaa levytysura, joista on muodostuntut a-jazzin pöyristyttävä nimitys "tekotaiteellinen". Tee ensiksi oma levy ja hauku sitten muiden. http://www.ecmrecords.com/About_ECM … rubchooser=103&mainrubchooser=1 Onhan se pöyristyttävä mutta on sekin yhtä pöyristyttävä nimitys kun GRP-musaa haukutaan isoissa ECM-musiikkia kuuntelevissa piireissä. Musiikkmakunsa kullakin ja sehän on jokaisen täysin henkilökohtainen asia kuunnelkoon sitten vaikka mitä Kaija Saariahon höyryveturilla väännettyä modernia musiikkia. ECM-musiikkia ei voi millään yleistää niin kuin ei voi GRP-recordsiakaan. Onhan nyt GRP:llä ollut Chick Corea Elektric Band haukkukoon sitten jazz-poliisit sen kuinka paljon tahansa :) Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
HeavyMachinery 29.07.2006 00:39:07 | |
---|
Onhan se pöyristyttävä mutta on sekin yhtä pöyristyttävä nimitys kun GRP-musaa haukutaan isoissa ECM-musiikkia kuuntelevissa piireissä. Musiikkmakunsa kullakin ja sehän on jokaisen täysin henkilökohtainen asia kuunnelkoon sitten vaikka mitä Kaija Saariahon höyryveturilla väännettyä modernia musiikkia. ECM-musiikkia ei voi millään yleistää niin kuin ei voi GRP-recordsiakaan. Onhan nyt GRP:llä ollut Chick Corea Elektric Band haukkukoon sitten jazz-poliisit sen kuinka paljon tahansa :) No voi kyynel.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
jyrildo 29.07.2006 08:24:46 | |
---|
Mulla tuli ekana mieleen että monesti tulee "haukuttua" monia rumpalihuippuja heidän jutuistaan, joista ei itse välttämättä niin pidä. Tarkoituksena ehkä suojella itseään "Ei se Porthen nyt NIIN hyvä oo" ja ajatella, että "kylä määkin jotain osaan" . Sitten toisaalta purkaa ahdistusta, jota me varmasti kaikki koemme silloin tällöin, että "tuo on niin hyvä, miten se voi osata noin hyvin" Löydän itsenikin huutelemasta aina silloin tällöin, että "Portnoy ei groovaa, Weckl sählää liikaa, Donatin fillit on paskoja!" Eikä tuon tarkoitus nyt ole osoittaa kuinka huonoja rumpaleita he ovat. Se on vain semmoista yleistä makuasioiden puntaroimista. Sekin on hassua, että tiistaina sanoo, että "kylä porthen soittaa vaan paskoja fillejä" ja keskiviikkona tuleekin sitten eteen keskustelu, jossa Porthenista puhutaan vähän ikävämpään sävyyn ja hups muuttuu tiistain mollailut ylistyspuheiksi. Tämmösiä me ihmiset / suomalaiset vaan ollaan. Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
markkuliini 30.07.2006 21:33:35 | |
---|
Itse luulin jossain välissä tietäväni mitä ECM-jazz on Garbarekin, Rypdalin ym. skandinaavisten artistien levyjen perusteella, mutta esimerkiksi Jarretin live-levy mursi omat käsitykseni even-eights -maailmasta, koska levy on silkkaa bebopia. Eli yleistäminen on syvältä. Yleistäminen on ihmisen luontainen ominaisuus mm.helpottamaan asioiden muistamista. Eli voisiko sanoa että yleistäminen on syvällä? :) Itse olen kyllä sitä mieltä että tiedän mitä ECM-jazz on, mutta en toisaalta kuvittele etteikö yhtiön tuotannossa olisi muunlaistakin kamaa tarjolla kuin sitä tyypillisintä "even-eight"-osastoa. Eihän mikään levy-yhtiö nyt niin kapealla tuotannolla ole liikenteessä. Jos ECM-jazzista ei saa puhua nin saako sitten käyttää vaikka termejä 'Stax-soundi', 'Motown-komppi', 'Chicago-blues' tai 'Ringo-haitsu'? Eihän kaikki Stax-levyt kuulosta ihan samalta ja Ringokin soittaa haitsua enemmän kuin yhdella tavalla jne... www.vasamayhtye.com |
markkuliini 30.07.2006 21:34:44 | |
---|
Onhan se pöyristyttävä mutta on sekin yhtä pöyristyttävä nimitys kun GRP-musaa haukutaan isoissa ECM-musiikkia kuuntelevissa piireissä.
Olen TODELLA pöyristynyt! www.vasamayhtye.com |
drum-monkey 30.07.2006 23:22:48 | |
---|
Olen TODELLA pyöristynyt! Virhe! Tyhmä tai liian tyhmä kirjoitus! Munletti on mulletti |
markkuliini 30.07.2006 23:55:13 | |
---|
y Virhe! Tyhmä tai liian tyhmä kirjoitus! Turkulaiset... www.vasamayhtye.com |
Epämuusikko 31.07.2006 00:50:54 | |
---|
y Virhe! Tyhmä tai liian tyhmä kirjoitus! Turkulaiset... Stadilaiset.... -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
markkuliini 31.07.2006 10:28:03 | |
---|
Stadilaiset.... Pelkkeekkö nää piimää? www.vasamayhtye.com |