Aihe: Mikin vaihto Teleen, jotain häikkää keskiasennossa.
1
Puavali
27.07.2006 23:17:06
Pahanlainen vastavaihe? Jos käännä toisen mikin johdot toisinpäin niin ehkä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Gypsy
28.07.2006 02:27:11
Jos yleismittari löytyy niin ton vaihejutun saa helposti tarkastettua avaamatta kitaraa. Toinen mittapää kitarapiuhan kärkeen ja toinen maahan. Sitten mittari pienelle DCV alueelle ja viedään ruuvari toisen mikin päälle. Kuvitellaan, että mittari menee plussalle (kun vedetään pois niin tulos on päinvastanen). Sitten toiselle mikille sama juttu. Jos mittari nyt menee miinukselle (ja poisvedettäessä plussalle) niin se on just toi vaihevirhe. Pitäis näyttää samaan suuntaan.

Tosin en tiedä onko testissä hirveesti järkee kun kuitenkin joutuu skittaran avaan jne... mutta tulipahan kirjotettua.
Aki
28.07.2006 11:13:20

Jos yleismittari löytyy niin ton vaihejutun saa helposti tarkastettua avaamatta kitaraa...

Oikein hyvä vinkki. Ihan kerrotun perusteella on kuitenkin helppo päätellä että vaihevirhehän se siellä. Mutta toi mittausjippo olisi tässäkin tilanteessa ollut hyvin kätsy ENNEN mikkien kolvaamista. Eri valmistajillahan siis on ihan omat standardinsa. Ja joillakin ne jopa vaihtuu vuosien saatossa.

Eli tallamikin + ja - piuhat vaihtavat paikkaa niin homma toimii kuten haluttua.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
T.K.
28.07.2006 12:11:57
Joo,vaihevirhe oli.Nyt toimii hyvin,kiitos vinkeistä vastanneille.Oli muuten surkea ensiasennusmikki.
Gypsy
29.07.2006 06:17:53 (muokattu 29.07.2006 06:19:01)
Ihan kerrotun perusteella on kuitenkin helppo päätellä että vaihevirhehän se siellä.

Itellä oli kerran stratossa samanlaista oiretta, mutta johtu mikkikytkimen viasta. Mulla on siis stratossa kaks mikkiä ja 5 asentoinen kytkin josta kolme ekaa asentoo käytössä. Keskiasennossa kitara hiljeni merkittävästi ja saundi oli "tunkkanen".

Siltä varalta, että vika ei joskus löydykkään vaihevirheestä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)