Aihe: Tässä lisää soittamisen mallia..
1 2 3 4 5 6 7
kimurantti1
27.07.2006 21:32:00
Kyse ei ole nyt videon taiteellisen arvon mittaamisesta vaan pointti on pojan tekniikassa.

Tekniikka = nopeus ?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
jyri.salonen
27.07.2006 21:38:31

Tekniikka = nopeus ?

Älä jaksa viisastella. Tiedät tasan tarkkaan mitä meinaan. Pitääkö tässä nyt sitten eritellä kaikki mahdolliset soittotekniikat? Yleisen käsityksen mukaan Heavy Metallissa tekniikka on yleensä rinnastettu (ikävä kyllä) nopeuteen.
Werihukka
27.07.2006 21:39:37

Ihmetyttää kyllä että miten noin pienen jätkän pienet sormet pystyy tommoseen. Kyllähän se hyvä suoritus on ja tekniikka on kohallaan.

Ja kyllä kai sitä kadehtii jos itellä on koko elämä ollu yhtä helvettiä ja sitten ainut tapa millä sitä purkaa on musiikki tai kitaran soittaminen ja sitäkään ei sitten voi sen vertaa osata että tommosen natiaisen päihittäs.

Mutta hienoa, että joku osaa... vai onko edes?
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
jyri.salonen
27.07.2006 21:55:54

Joo, tiedän tasan tarkkaan mitä meinaat ja olen siitä kanssasi eri mieltä. Jos jonkun toisen soitto, olkoonkin vaikka 8-vuotias ihmelapsi, ei kuulosta jonkun mielestä hyvältä, niin asiaa ei muuta millään tavalla vaikka itse osaisi/ei osaisi vetää paremmin. Tuo "tee ite paremmin"-mentaliteetti sopii lähinnä ohjenuoraksi tarhaikäisille jotka eivät välttämättä osaa muotoilla kritiikkiään asiallisesti.

Lainaan itseäni: "En mä tuossa pätkässä nähnyt saati kuullut mitään musikaalista. Lähinnä vaan tuli mieleen, että noin nuorilla lapsilla harvemmin on pitkäjänteisyyttä treenata tuollaista pikkutarkkaa tekniikkaa. Ko. pojalla on ollut, ja siitä hatunnosto."

Se onkin ainoa asia mikä mua tuossa videossa ihmetytti. Tuon musiikillinen sisältö (tai sen puuttumisen) on pelkkä fakta. Asian mainitseminen ei ole vähättelyä pojan omistautumisesta nopeuden treenaamiseen, ja siitä on ihan turha lähteä tekemään kehäpäätelmiä toisten kateudesta.

Jätkähän veti ihan tosissaan herneet nenään. En mä nyt tätä sulle henk. koht. tarkoittanu.
kimurantti1
27.07.2006 21:58:57 (muokattu 27.07.2006 22:01:54)
Jätkähän veti ihan tosissaan herneet nenään. En mä nyt tätä sulle henk. koht. tarkoittanu.

Heh, mietin että laitanko hymiön edellisen viestin perään. Olisi pitänyt - ;-) En mä vetänyt hernettä nenään, ihmettelen vaan tuollaista järjenjuoksua. Ethän säkään pidä kaikesta musiikista, et varmastikaan halua opetella kaikkea mistä et pidä, eikä se tarkoita välttämättä sitä että olisit kateellinen. Eihän?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Kampela77
27.07.2006 22:01:55
Lainaan itseäni: "En mä tuossa pätkässä nähnyt saati kuullut mitään musikaalista. Lähinnä vaan tuli mieleen, että noin nuorilla lapsilla harvemmin on pitkäjänteisyyttä treenata tuollaista pikkutarkkaa tekniikkaa. Ko. pojalla on ollut, ja siitä hatunnosto."

Se onkin ainoa asia mikä mua tuossa videossa ihmetytti. Tuon musiikillinen sisältö (tai sen puuttumisen) on pelkkä fakta. Asian mainitseminen ei ole vähättelyä pojan omistautumisesta nopeuden treenaamiseen, ja siitä on ihan turha lähteä tekemään johtopäätöksiä toisten kateudesta.

Minusta musikaalisen sisällön arvosteleminen oli tämän videon kohdalla tarpeetonta. Eipä minulla ole tapana arvostella pikkulapsien vesivärituherruksiakaan samoilla standardeilla kuin vaikkapa Louvren seinillä roikkuvia taideteoksia. Taidan kuitenkin jäädä marginaaliin mielipiteineni ainakin mnetissä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
jyri.salonen
27.07.2006 22:12:11

Rock. Ei muuta. Allekirjoitan vähä-älyisyyteni tällä. Voikun täällä edes joskus voisi olla tappelematta ihan joutavista asioista. Muttakun ihmisellä on ego olemassa niin väittelyssä täytyy väkisin saada sanoa se viimeinen sana. Mä sanon rock.
Kampela77
27.07.2006 22:16:56
Rock. Ei muuta. Allekirjoitan vähä-älyisyyteni tällä. Voikun täällä edes joskus voisi olla tappelematta ihan joutavista asioista. Muttakun ihmisellä on ego olemassa niin väittelyssä täytyy väkisin saada sanoa se viimeinen sana. Mä sanon rock.

Mä väitän että tässä on vielä paljon väiteltävää eikä viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu. Vai väitätkö vastaan?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
kimurantti1
27.07.2006 22:21:33
Mä väitän että tässä on vielä paljon väiteltävää eikä viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu.

Eikös väittely ole suotavaa? Kunhan kaikki pitää mielessä, että täällä on ristiriidassa asiat eikä ihmiset.
Kampela77
27.07.2006 22:25:51
Eikös väittely ole suotavaa? Kunhan kaikki pitää mielessä, että täällä on ristiriidassa asiat eikä ihmiset.

Olen samaa mieltä. Tässä asiassa en väitä vastaan. Jatketaan väittelyä.
Keppi
27.07.2006 22:30:34
Eiköhän tämänkin taustalla ole taas se iänikuinen kiistan aihe, eli tekniikka vs. tunne?!
...no ei vaineskaan;)
Super-Jari
27.07.2006 22:53:24
Eiköhän tämänkin taustalla ole taas se iänikuinen kiistan aihe, eli tekniikka vs. tunne?!

Ei vaan siitä että kuulostaako soitto hyvältä jos soittajana on kahdeksan vuotias saksanpaimenkoira.
LamaAjanElvis
27.07.2006 22:59:12
Ei vaan siitä että kuulostaako soitto hyvältä jos soittajana on kahdeksan vuotias saksanpaimenkoira.

Sanon että hoho.
Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name, If I saw you with hard-on?
Keppi
28.07.2006 09:06:03
Jos joku lähettäisi tänne videon, missä saksanpaimenkoira soittaa pianolla kuutamosonaattia, niin saman tien hyökkäisi mnetin lynkkausjoukko arvostelemaan, miten taimi kusee paikoitellen, soitossa ei ole fiilistä ja sustainpedaalin käyttö jättää toivomisen varaa.

...niin ja ne loput hyökkäis tänne huutelemaan, että te ootte vaan kateellisia tolle koiralle, ku oma tekniikkanne tai nopeutenne ei riitä samaan?!:D
...no ei vaineskaan;)
BigPapa
28.07.2006 10:00:41

Onks Viljoo näkyny....aha....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Brother Tohveli
29.07.2006 14:00:29
Pakko sanoa,että vähän eri asia se on kommentoida pienen aloittelevan lapsen maalauksia,kuin sellaisen jolla on jo kokemusta ja kaipaakin vähän kritiikkiä,jotta tulisi haastetta tulla paremmaksi (vaikka monet ottavat pahasti nokkiinsa).

Muuntenkin,jos on jo hyvällä tasolla,niin minusta siinä ei ole iällä enään väliä. Jos 30-vuotiasta vuoden tai sinne päin soittanutta arvostellaan,että "sun soitossas ei ole mitään tunnetta",niin miksi ihmeessä jotain 8-vuotiasta muutaman vuoden soittanutta ei saisi? Varmasti oli ainakin muutama ihminen meidän 6 miljardin ihmisen maailmassa joka kritisoi mestari Andrés Segovian soittoa hänen viimeisillä päivillään (kuoli 94 vuoden iässä). Vaikka nyt puhun kahdesta hyvin erilaisesta ja hyvin eri-ikäisestä kitaristista,idea pysyy samana - miten ikä vaikuttaa siihen,että saako sanoa oman mielipiteensä vai ei?

Kyse on taidosta ja sielu musiikissa on taitoa myös.
Kampela77
29.07.2006 14:39:01
Pakko sanoa,että vähän eri asia se on kommentoida pienen aloittelevan lapsen maalauksia,kuin sellaisen jolla on jo kokemusta ja kaipaakin vähän kritiikkiä,jotta tulisi haastetta tulla paremmaksi (vaikka monet ottavat pahasti nokkiinsa).

Minun mielestä tuon ikäiselle ei tarvitse vielä asettaa kovin paljoa haasteita. Aikaa kehittyä on kyllä riittävästi, eikä ole kiirettä minnekään. Itse en taida jaksaa enää tästä aiheesta vääntää. Oma mielipide lienee tullut selväksi.
Brother Tohveli
29.07.2006 21:19:38
Minun mielestä tuon ikäiselle ei tarvitse vielä asettaa kovin paljoa haasteita. Aikaa kehittyä on kyllä riittävästi, eikä ole kiirettä minnekään. Itse en taida jaksaa enää tästä aiheesta vääntää. Oma mielipide lienee tullut selväksi.

On tullut selväksi. Tietenkin se on pojan oma päätös paljonko harjoittelee,mutta tuon perusteella jos vanhemmat eivät ole pakottaneet soittamaan,pojalla on tosiaan intoa soittoon. Ja haasteet on aina parempia kuin sellainen muuten vaan kitaraa rämpyttely.
Humu
29.07.2006 23:57:25
mutta tuon perusteella jos vanhemmat eivät ole pakottaneet soittamaan,pojalla on tosiaan intoa soittoon.

No hei...varmaan kenenkään isä tai äiti laittaa lapsensa väkisin soittamaan tollasta hmm...musiikkia?!?:D Eiköhän se ole vaan pojan poikkeuksellisen kova into, mikä on tohon ajanu?

Joku näköjään on suurinpiirtein lastensuojeluviranomaisille soittamassa, kun täällä nyt on näin rankasti lasta"lyöty". Minä voisin tota poikaa taputtaa olkapäälle, jos vastaan tulis...ja tarjota vaikka jätskin. Oli se sentään niin huikee esitys;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)