Aihe: Basarikalvo halkeaa, mikä meni pieleen?
1
Aegis
30.10.2003 09:05:13
Kuukauden vanhasta Evansin kaksikerros bassarikalvosta on ensimmäinen kerros revennyt. Näyttää siis siltä että uusi on ostettava, mutta jotta vältyttäisiin samalta tilanteelta, niin mikä ihme oikein meni pieleen? Mistä mahtaa johtua että nuori kalvo hajoaa noin nopeasti?
Too fast to be dead!
bluesman86
30.10.2003 10:06:02
no sul ei varmaa ollu sellasta lätkää siinä nuijan osuma kohassa. remon falam slam ois aika hyvä siihe maksaa noin 10 egee. käytätkö muuten kenties puista nuijaa.
Rock Rock
Epämuusikko
30.10.2003 10:13:02
En itse mieluitse Falam slamia, mutta evansin lätyt on hyviä (kuitulaminaatti syö saundia, IMHO). Aquarianilta pitäisi myös löytyä vastaavaa. Tai sitten että leikkaat vanhasta kalvosta lyöntialueen kokoisen palan ja sen jotenkin värkkäät paikalleen kiinni, vaikka liimalla tai gsus-teipillä. Aihe ei toisaalta oo iselleni ajankohtainen, on tullut soitettua (taas) pidemmän aikaa huopapuoli ylöspäin-meiningillä.
"Jos kaikki Suomen ammattimuusikot asetettaisiin Päiväntasaajalle metrin väleittäin, niin se olisi ihan hyvä".
bluesman86
30.10.2003 10:48:52
En itse mieluitse Falam slamia, mutta evansin lätyt on hyviä (kuitulaminaatti syö saundia, IMHO). Aquarianilta pitäisi myös löytyä vastaavaa. Tai sitten että leikkaat vanhasta kalvosta lyöntialueen kokoisen palan ja sen jotenkin värkkäät paikalleen kiinni, vaikka liimalla tai gsus-teipillä. Aihe ei toisaalta oo iselleni ajankohtainen, on tullut soitettua (taas) pidemmän aikaa huopapuoli ylöspäin-meiningillä.

no mulla kun käytän puista nuijaa niin se remo ei kulu puhki niin nopeesti kun esimerkiks se evansin lätkä(vertaus evanssi kesti 2 viikkoa jonka jälkeen hommasin remon lätkän joka on kestäny kohta vuoden.)
Rock Rock
Tomi_79
30.10.2003 11:49:48
Voi vittu. Onks se tosiaan halki? En kyl ite huomannu eilen. Toivottavasi se kestää suht ehjänä ens viikon keikkaan asti, kun mullakin on bassarista se päällimmäinen kalvo haljennu.
kampela
30.10.2003 12:50:43

jos käyttää puunuijaa niin silä evansin kaljapullonpohjan kokoisella lätkällä ei tee yhtää mitään.se kuluu yhtä nopeesti kun kaljapullo. semmonen remon tai jonkun muun merkin isompi sekä paksumpi lätkä kestää sekä jakaa iskun voimakkuutta isommalle alueelle.. vaikka se vähän syökin ääntä niin eiköhän sen puunuijan mäjäyksen jälkeen jää jotakin viellä korvillekkin.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
Aegis
30.10.2003 12:52:37
Voi vittu. Onks se tosiaan halki? En kyl ite huomannu eilen. Toivottavasi se kestää suht ehjänä ens viikon keikkaan asti, kun mullakin on bassarista se päällimmäinen kalvo haljennu.

Eka kerros on halki, kyllä se varmaan vielä kotvasen kestää.
Too fast to be dead!
Triskal
30.10.2003 13:12:35

Löysä kalvo hajoaa nopeammin. Minä soittelen kireällä. Antaa vasaraa hyvin takaisin ja kun hiukan väkertää, niin soundia lähtee siinä, missä muillakin.
Aegis
30.10.2003 13:17:14
^Noinko on tosiaan? Ajattelin vaan kun virvelistä hajosi aikoinaan kalvo kun oli liian kireällä.
Too fast to be dead!
kampela
30.10.2003 13:51:19

^Noinko on tosiaan? Ajattelin vaan kun virvelistä hajosi aikoinaan kalvo kun oli liian kireällä.

sanosin että "sekä että"
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
Mikael
30.10.2003 14:13:28

Oiskohan tolla soittotekniikalla jotain tekemistä tän asian kanssa?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Aegis
30.10.2003 15:17:04 (muokattu 30.10.2003 15:17:20)
^Halonhakkuu-henkisen soiton olen lopettanut ja ajat sitten jos sitä meinaat. En ole niin rikas että kiduttaisin kamojani tahallaan.
Too fast to be dead!
Mikael
30.10.2003 16:03:00 (muokattu 30.10.2003 16:03:29)

Sit varmaan kalvossa on ollut valmistusvirhe. Nuijan painaminen kalvoa vasten kuluttaa myös paljon enemmän kuin soittotyyli, jossa nuija pommpaa lyönnin jälkeen kalvosta irti (tämähän myös soundaa paremmalta).

Mulla on ollut bassarissa lyöntikalvona nyt nelisen vuotta sama Remo Coated Ambassador. Puoli vuotta sitten käänsin sitä 180 astetta.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Outkast
30.10.2003 16:20:19
Onto teillä muilla tapana ottaa bassarin kalvosta "tyhjät" pois ?
J. Cool
30.10.2003 17:45:27

joku falami tai vastaava kannattaa hankkia. j-teippiä en suosittele. kerranki eräällä keikalla jäi basaripedaali kokoajan kalvoon kiinni ku teippi oli kulahtanu sen verran et liima tunki esiin ilkeesti. olipa aika ilkeetä soittaa. en tajua miten setin oikea omistaja sellasella pysty vetään...njoo se oliki jazzia, eihän ne tarvi koko basaria.. ;D
ziggy
30.10.2003 19:11:13

Mulla kesti sama kalvo n. 3 vuotta ja kun sain tupliksen ni se kalvo halkes ja remon pinstripesta meni eka kalvo halki kuukauden oittamisen jälkeen. En tiiä mik on...
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
Aegis
30.10.2003 20:28:52
Sit varmaan kalvossa on ollut valmistusvirhe. Nuijan painaminen kalvoa vasten kuluttaa myös paljon enemmän kuin soittotyyli, jossa nuija pommpaa lyönnin jälkeen kalvosta irti (tämähän myös soundaa paremmalta).

Kyseinen tekniikka ei valitettavasti ole kovin käyttökelpoinen tässä metallin soitossa. Bassarin pitää lätsähtää ja iskun on oltava voimakas. Aikoinaan soitin kyllä kuvailemallasi tekniikalla, mutta siirryin paremman soittonopeuden ja soundin takia tähän "nuija kiinni kalvossa" -teknikkaan.

Mutta en minä sitä nuijaa siihen kalvoon sellaisella tarmolla puske että se hajottaisi kalvon kuukaudessa. Pitää nyt hommata uusi kalvo, parempi lätkä ja asentaa ja virittää kalvo huolellisesti.
Too fast to be dead!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)