Salamanteri 27.07.2006 15:16:04 | |
---|
Onkos kellään kokemuksia kuinka hyvin toi ottaa vastaan mallintavia vehkeitä? Ilmeisesti efektiluupissa kannattaisi niitä käyttää? Entäs vahvarin buustaaminen säröpedaalilla (ts-9/ds1:nen )? Itselläni tuo on joskus useamman vuoden sitten ollut ja silloin minulle jäi kuva ettei se kovin hyvin ainakaan Korgin ax1500:sen kanssa pelannut, tai sitten en vaan osannut käyttää kunnolla. -Salamanteri- |
Kirk_Hammett 27.07.2006 15:25:21 | |
---|
joo, ois kiva tietää muutenkin vähän lisää tästä vahvistimesta :) itse olen juuri ostamassa sitä.... You know it's sad but true... |
Cruzzi 27.07.2006 15:54:44 (muokattu 27.07.2006 16:02:27) | |
---|
No itse boostasin bändihommissa Bossin SD1:sellä, jolloin sain mukavan pirteän soundin rockin soittoon. Oma särö ei riitä raskaampaan musiikkiin, mutta boostamalla kyllä mainiosti. Kotisoittelussa(pienemmillä voimakkuuksilla) oma särö riittää ihan mukavasti. Tästä vahvistimesta tietoa löytyy hakua käyttämällä yllin kyllin. Mainittakoon kuitenkin että kyseessä ei varsinaisesti oli mikään mallintava vahvistin, mutta itselläni ainakin oli vahvistimen mukana sellainen "lappu", jossa oli säätökaavoja, joilla saatiin esim. Metallica-, 4x12 clean-, Van Halen-soundi jne.. Play It Loud! |
joukov 27.07.2006 17:18:21 | |
---|
"...can't be king of the world if you're slave to the grind..." |
JHL 27.07.2006 18:58:05 | |
---|
Oma särö ei riitä raskaampaan musiikkiin, mutta boostamalla kyllä mainiosti. Varoitus: mahdollisesti mainonnaksi tulkittavaa sisältöä! Jaa, tietysti täytyy määritellä "raskaampi" musiikki, mutta ainakin minä olen tuolla TM60:llä pärjännyt ilman särkijöitä, signaali kulkee suoraan telecaster-piuha-TM60. Toisinaan välissä viritysmittari jossa on true bypass. Rouheutta riittää ja drive-nappula on pysyvästi jumittunut tuonne kuutosen kieppeille, eli lisääkin irtoaisi jos tarve olisi. http://www.insult.fihttp://www.myspace.com/theinsult Ylläolevilta sivuilta löytyvisää biiseissä on kaikki kitaraosuudet vedetty TM60:llä, lähes poikkeuksetta kakkoskanavalla. Säröä ei ole lisätty jälkeenpäin... 8) |
Jaa, tietysti täytyy määritellä "raskaampi" musiikki, mutta ainakin minä olen tuolla TM60:llä pärjännyt ilman särkijöitä, signaali kulkee suoraan telecaster-piuha-TM60. Toisinaan välissä viritysmittari jossa on true bypass. Rouheutta riittää ja drive-nappula on pysyvästi jumittunut tuonne kuutosen kieppeille, eli lisääkin irtoaisi jos tarve olisi. Jeps.. Samoja kokemuksia minulla kun olen tyyppaillut. Ikinä ei ole ollut säröstä puutetta.. http://www.insult.fi Pakko sanoa, että hemmetin tyylikkäät sivut olivat. Ja Getawayssa oli hemmtin fjodraavat kitarasoundit. :) Lisää middleä. |
oiva tumpeloinen 27.07.2006 19:43:25 | |
---|
Jeps.. Samoja kokemuksia minulla kun olen tyyppaillut. Ikinä ei ole ollut säröstä puutetta.. Ei kai kenelläkään siitä särö kesken lopu. Mutta ei kait se vielä kaikkea vahvarista sano? |
saastara 27.07.2006 20:05:23 | |
---|
Ei kai kenelläkään siitä särö kesken lopu. Mutta ei kait se vielä kaikkea vahvarista sano? No ei niin.. Minä vain totesin, että eipä ole minullakaan siitä särö loppunut kun ylhäällä oli sen suuntaista juttua, että ei särö riitä. Lisää middleä. |
oiva tumpeloinen 27.07.2006 20:10:29 | |
---|
No ei niin.. Minä vain totesin, että eipä ole minullakaan siitä särö loppunut kun ylhäällä oli sen suuntaista juttua, että ei särö riitä. Juuh..... Mä lainasin vähän huonosti, sorry for that. En mä ainakaan ymmärrä buustauksen iloa tuon vahvarin kanssa kuin tiukemman soundin toivossa. Säröä siinä tuntuu riittävän surinaan asti. |
Kirk_Hammett 27.07.2006 20:14:35 | |
---|
mutta ei taida mättö hevi taipua sen kanssa? :) You know it's sad but true... |
Cruzzi 27.07.2006 20:24:02 | |
---|
Juuh..... Mä lainasin vähän huonosti, sorry for that. En mä ainakaan ymmärrä buustauksen iloa tuon vahvarin kanssa kuin tiukemman soundin toivossa. Säröä siinä tuntuu riittävän surinaan asti. Joo no kyse oli mulla ainakin soundin tunkkaisuudesta, mutta sekin johtui entisestä kitarastani. Ilmaisin asiani huolimattomasti. Pahoitteluni =) Play It Loud! |
kimurantti1 27.07.2006 21:29:55 | |
---|
mutta ei taida mättö hevi taipua sen kanssa? :) Oletko testannut? Ei se ainakaan särön määrästä jää kiinni, vaan ehkä ennemmin soundin luonteesta. Vaikka Trademark ei olisi minun ensimmäinen valintani turskaheviin, niin kyllä sillä sellaistakin pystyy ihan uskottavasti soittamaan. Vai mikä on mättöheviä mielestäsi? Kyllä sillä ainakin Metallicat lähti ;-) Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Salamanteri 27.07.2006 21:42:37 (muokattu 27.07.2006 21:43:33) | |
---|
Palataanpa aloituskysymyksiin. Eli oliko jollakin kokemusta kuinka vahvari toimii mallintavien ja multiefektien kanssa? Siis jos laittaa vaikka jonkun mallintavan etuasteen efektilenkkiin ja käyttää siitä sitten vaikkapa vain efektejä trademarkin omien soundien lisukkeeksi. Toi vahvarin buustaminen vaikkapa ts:llä onnistuu vissiin ihan hyvin, tarkoitus siis tiukentaa vahvistimen omaa särömaailmaa piirunverran. |
Kirk_Hammett 27.07.2006 21:52:01 | |
---|
Oletko testannut? Ei se ainakaan särön määrästä jää kiinni, vaan ehkä ennemmin soundin luonteesta. Vaikka Trademark ei olisi minun ensimmäinen valintani turskaheviin, niin kyllä sillä sellaistakin pystyy ihan uskottavasti soittamaan. Vai mikä on mättöheviä mielestäsi? Kyllä sillä ainakin Metallicat lähti ;-) en oo testannu :) mutta oon kuullu ettei sillä ihan death metal taivu :D en ole kyllä sitä soittamassakaan.. eniten mättöä taitaa olla juuri toi Metallica You know it's sad but true... |
Rallakka 27.07.2006 22:42:11 | |
---|
Omistan laitoksen ja olen sillä soitellut jonkuaikaa. Tuosta säröstä sen verran että, mielestäni tuosta ei lähde säröä kovin hirveästi, mutta se mitä lähtee on oikeasti mureaa tavaraa. Huomasin tuon kun käytin meksikon stratoani siinä ja kun löin gibsonin lespan siihen kiinni, niin humpparit pitää olla jotta rutisee kunnolla. Mielestäni tuossa säröosastossa on sitä Munaa ja tarkkuutta löytyy. Velipoikien kassa soitetaan metallia joka liikkuu duumin ja turska sirkelöinnin välillä, johon tämä vehje sopii mainiosti(perustuu tietenkin puhtaasti omaan mielipiteeseen siitä että minkälaiset saudit noihin piiseihin istuu). Kliineistä sen verran, että mielestäni ovat lämpöiset ja ihan mukavan kuuloiset, reverppiki on ihan hyvä. Jos taas joskus lähen isännän seuraksi humpakeikalle, niin uskon varmasti että tuo laite pärjää sielläkin. Mukava vehje kaikinpuolin. "I'm only wearing black until they invent something darker" |
Welc 28.07.2006 08:07:14 | |
---|
Palataanpa aloituskysymyksiin. Eli oliko jollakin kokemusta kuinka vahvari toimii mallintavien ja multiefektien kanssa? Siis jos laittaa vaikka jonkun mallintavan etuasteen efektilenkkiin ja käyttää siitä sitten vaikkapa vain efektejä trademarkin omien soundien lisukkeeksi. Toi vahvarin buustaminen vaikkapa ts:llä onnistuu vissiin ihan hyvin, tarkoitus siis tiukentaa vahvistimen omaa särömaailmaa piirunverran. Tonelab SE:tä tuli tuon kanssa käytettyä. Parhaimmat soundit sain kun iskin Tonelabin efektilenkkiin, ja sitä käytin siis etuasteena. Kriittinen oli Tonelabin Lineout-asetus - ettei vaan siinä Korgissakin olisi ollut vastaava väärässä asennossa. Pelkästään efektilautana en Tonelabia ole kokeillut, kuvittelisin sen tosin pelaavan TM60:n kanssa ihan hyvin yhteen. Buustaaminen onnistui DS-1:llä ihan mukavasti. |
Salamanteri 28.07.2006 12:04:15 | |
---|
Tonelab SE:tä tuli tuon kanssa käytettyä. Parhaimmat soundit sain kun iskin Tonelabin efektilenkkiin, ja sitä käytin siis etuasteena. Kriittinen oli Tonelabin Lineout-asetus - ettei vaan siinä Korgissakin olisi ollut vastaava väärässä asennossa. Pelkästään efektilautana en Tonelabia ole kokeillut, kuvittelisin sen tosin pelaavan TM60:n kanssa ihan hyvin yhteen. Buustaaminen onnistui DS-1:llä ihan mukavasti. Muistaakseni siinä korgissa ei ollut minkäänlaisia lineout asetuksia, vai oliko? Jos oli niin siinä saattaa olla syy miksi se mielstäni ei oikein toiminut kunnolla techin kanssa. Kaverilla oli sama korgi ja Peaveyn trankku ja sen kanssa toimi paljon paremmin. |
Kirk_Hammett 28.07.2006 17:34:11 | |
---|
Mitenkähän toimisi jos buustaisi vahvistimen säröjä hieman Bossin Metalzone Mt-2:lla? mulla ei tota efektiä ole eikä vielää vahvistintakaan... mutta ajattelin kysäistä kun vahvistimen saan muutaman päivän sisällä ja efektin saisin lainaan jos haluisin. You know it's sad but true... |
FatSam 29.07.2006 13:03:45 | |
---|
Mitenkähän toimisi jos buustaisi vahvistimen säröjä hieman Bossin Metalzone Mt-2:lla? mulla ei tota efektiä ole eikä vielää vahvistintakaan... mutta ajattelin kysäistä kun vahvistimen saan muutaman päivän sisällä ja efektin saisin lainaan jos haluisin. Hyvin toimii. Mulla oli TM60 ja MetalZone. Tosin säätämistä oli niinkuin tuon Metalzonen kanssa yleensäkin. Helpommin sain kuitenkin yhtä hyvät hevisäröt, kun buustasin Behkun OD-pedaalilla. Tosin soitin Stratolla näillä seteillä. Luulisin, että hyvillä humppareilla olisi tullut hienot hevisoundit ilman erillistä buustaustakin. Aivan perkeleen hyvät kliinit, pikkurosot ja varsinkin pedaalin kanssa leadit lähti tuosta vahvarista. Miksi myin?? |
Kirk_Hammett 29.07.2006 15:33:03 | |
---|
Hyvin toimii. Mulla oli TM60 ja MetalZone. Tosin säätämistä oli niinkuin tuon Metalzonen kanssa yleensäkin. Helpommin sain kuitenkin yhtä hyvät hevisäröt, kun buustasin Behkun OD-pedaalilla. Tosin soitin Stratolla näillä seteillä. Luulisin, että hyvillä humppareilla olisi tullut hienot hevisoundit ilman erillistä buustaustakin. Aivan perkeleen hyvät kliinit, pikkurosot ja varsinkin pedaalin kanssa leadit lähti tuosta vahvarista. Miksi myin?? joo no Metalzonea saa AINA säätää että saa hyvät saundit siitä irti. Miksi myin?? tarvitsit rahaa? :) You know it's sad but true... |