jjw 27.07.2006 16:01:23 | |
---|
eli kun vahvari nyt pölyttyy treenikämpällä koska sinne ei aina pääse ja kotona tekisi mieli myös soittella ja ilman kunnollista soundia se tuppaa olemaan hieman yksitoikkoista jotenpa tässä ajatellut hommata jonkillaisen vehkeen mistä sais soundit ulos kitaran siihen liittämällä + kuulokkeilla jossakin topicissa taidettiin v-amppeja suositella ja liikkeessä tarjottiin jotakin zoomin pedaalia mutta näytti kyllä aika muoviselta tekeleeltä (en vielä ehtinyt testata) pitää kaupassa käydä itte myös testaamassa eri vaihtoehtoja mutta jos vähän suuntaa löytyis täältä koska uskollinen yamahan ~10w transistori ei oikein kovin korvia hiveleviä ääniä päästä enemmän hakemassa laitetta mistä lähtis soittokelposet säröt mutta puhtaat olis hyvä myös toimia eli taas jos itteltä löytyy kokemusta/tietoa niin mielipieitä tulemaan ja jos tietokoneelle äänitys vehkeen kautta myös onnistuis (varmaankin mahdollista) niin olisi hyvä |
Metal meets the bone! |
P-Nut 27.07.2006 16:09:51 | |
---|
Microcube ? Saa ääntä ulos normaalisti ja halutessa kuulokkeilla myös. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Stratocaster_90 27.07.2006 16:33:13 | |
---|
Minä en ikinä ostaisi vahvistina johon ei saa kuulokkeita :) En ole käyttänyt kotona juuri yhtään vahvistinta (tosin toissa päivänä aloin taas käyttämään). Minä käytän vain Zoom505 ja kuulokkeita. Ennen aina volumea täysillä, ettei tarvinnut pitää kuulokkeita päässä, koska Zoomista lähtee paremmat säröt suoraan kuulokkeisiin :) Nykysin en tuota systeemiä juuri käytä. Ton Zoomin kanssa on hienoa, kun pistää vaan Zoomin reppuun ja lähtee soitelemaan, ja samalla kävelee minne haluaa xD |
jjw 27.07.2006 18:00:38 | |
---|
eli jotakin 'pienen' budjetin vehjettä kattelemassa yli 100€ ei viittis maksaa ääninäytteitä noista ei taida muulla saada kun kävellä kauppaan ja pod xt on kyllä aika kallis toisaalta varmasti vastinetta hinnalle mutta kun ei niin paljoa ole niin ei ole |
Jungleman 27.07.2006 18:08:26 | |
---|
eli jotakin 'pienen' budjetin vehjettä kattelemassa yli 100€ ei viittis maksaa ääninäytteitä noista ei taida muulla saada kun kävellä kauppaan ja pod xt on kyllä aika kallis toisaalta varmasti vastinetta hinnalle mutta kun ei niin paljoa ole niin ei ole Microcube toimii luureilla erinomaisen hienosti. Äänityskin onnistuu, vehkeessä on linjalähtö. Jälki on riittävän hyvää kaikkeen kotikäyttöön, ja studiossakin olen tehnyt kitaratuplauksia sillä. En ole kahteen vuoteen soittanut kotona millään muulla vahvarilla, aiemmin on ollut kotikäytössä 10-wattisia putkikoneita. Hyvä se on, usko pois. Ja pitäisi lähteä kaupasta satasella. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
jjw 27.07.2006 18:25:37 | |
---|
microcube näyttää kyllä aika näppärältä ja jotaki sampleja löytyi eikä niittne pohjalta ainakaan huonoksi voi sanoa pitääpi ottaa itteään niskasta kiinni ja kävellä kauppaan vielä testaamaan mutta hyvältä kyllä vaikuttaa kiitokset kommenteista |
Aki 27.07.2006 22:41:43 | |
---|
Halvin tapa on soittaa tietokoneella olevien plugareiden kautta. Ilmaisia, ja oikein hyväsoundisia. DI-boksin tarttet. Behkulla on myös GDI21, joka itsessään toimii myös DI-boksina, sekä pienimuotoisena vahvistin- ja kaiutinmallinnuksena. Noi on siis halvimmat keinot. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
otto_t 28.07.2006 03:24:51 | |
---|
|
-Prokitaristi- 28.07.2006 09:08:10 | |
---|
Ton Zoomin kanssa on hienoa, kun pistää vaan Zoomin reppuun ja lähtee soitelemaan, ja samalla kävelee minne haluaa xD Muuta niin mullistavan hyvää siitä palikasta ei löydykään... |
looking-glass insect 29.07.2006 01:50:53 | |
---|
707n omistajana voisin todeta, että MITÄÄN muuta hyvää siitä ei sitten löydykkään. Tota pandoraa kokeilin joskus ehkä 99 viimeksi, en tiedä millaisia uusia malleja siitä on tullut ajan myötä, mutta se on kokeilemisen arvoinen. se joka parhaiten nauraa, tukehtuu. |
Vipu 29.07.2006 12:35:55 | |
---|
sanokaas pitäikö tapahtua mitään onnettomuutta jos pistän kuulokkeet kiinni mun nuppiin jossa on 16 ohmia ja kuulokkeissa on 250 ohmia? PROt on parhaita! |
Socialite 29.07.2006 12:41:54 | |
---|
Itse olen ollut melko tyytyväinen Yamahan DG-Stomp -etuasteeseen. Mallinnukset on minun mielestä paljon parempia kuin Line6 tekeleet ja efektit löytyy kans. Näitä liikkuu jonnii verran käytettynä. Vain rock huuhtoo pois hölynpölyn. |
Juustonaksu 29.07.2006 12:55:10 (muokattu 29.07.2006 12:55:34) | |
---|
sanokaas pitäikö tapahtua mitään onnettomuutta jos pistän kuulokkeet kiinni mun nuppiin jossa on 16 ohmia ja kuulokkeissa on 250 ohmia? Headphone liitäntään vain voit kytkeä ne kuulokkeet. Älä ikinä pistä kaappiulostuloon tai kyrvähtää sekä kuulokkeet että vahvistin. Ja Headphone outissa ei tosiaan ole kaiketi väliä noista Ohmeista. Isket vaan kiinni ja rokkaat. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
temppiz 29.07.2006 14:14:01 | |
---|
Mikäköhän ihme siinä on etten oo saanu microcubesta mitään järkevää ulos kuulokkeiden kautta? Cleanit nyt saa jonkinlaiset, mut pikkurosot ja marsusäröt on melkoista kakkaa vaikka kuinka säätää. Kaiuttimen kautta kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä... Behkun V-Amp 2 on ihan siedettävä hinta/laatusuhteeltaan. G#Maj/Ab |
Juustonaksu 29.07.2006 14:19:05 | |
---|
Mikäköhän ihme siinä on etten oo saanu microcubesta mitään järkevää ulos kuulokkeiden kautta? Cleanit nyt saa jonkinlaiset, mut pikkurosot ja marsusäröt on melkoista kakkaa vaikka kuinka säätää. Kaiuttimen kautta kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä... Behkun V-Amp 2 on ihan siedettävä hinta/laatusuhteeltaan. No yleensä nuo kuulokesoundi ei ole tosiaan mitään huippulaatua. Ja jos se kuulokepiiri ei ole järin laadukas niin turha unelmoidakaan hyvästä soundista. :) Ja riippuuhan se toki kuulokkeista, soitteletko LIDL:n napeilla vai Sennheiserin studiokuulokkeilla. Pääteaste + kaiutin on kyllä aika hyvä juttu. Pitää itsekin kitaran jälkeen hommata se pääte, kun alkaa kypsymään tähän kuulokesoitteluun. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
temppiz 29.07.2006 14:24:36 | |
---|
Ja riippuuhan se toki kuulokkeista, soitteletko LIDL:n napeilla vai Sennheiserin studiokuulokkeilla. No joo... mä oon kokeillu Sennheiserin kuulokkeilla, Sonyn napeilla ja kytkenyt ne monitoreihinkin, mut se kaiutinsimuloitu saundi on ollu aina aika hanurista... G#Maj/Ab |