emiko 23.10.2003 10:20:19 | |
---|
Niinhän se on, että kun soittaminen on intohimo ja koko elämä, niin vaaditaan aika paljon ennen kuin sitä malttaa olla tekemättä. Vaikka näköjään joskus pitäisi ymmärtää omat rajansa. En kuitenkaan usko, että rauhallisesta soittamisesta kuumeisena voi saada sydänlihastulehduksen (nyt ei puhuta aggressiivisistä keikkatilanteista) ... Tietenkin jos saa niin hirveitä kicksejä soittaessaan, ettei sydänparka kestä. =P "Elämä on kana - joskus se munii, joskus paskoo." --Murmeli |
Blenderhead 23.10.2003 10:39:07 | |
---|
Juu. En vaan ymmärrä miten jotkut yleensä pystyy tekemään mitään kuumeessa. Mulla jos kuume nousee yli 37.5:n niin alkaa olla sellanen olo ettei pääse sängystä ylös. Saati sitten kitaran ääreen. Istumaan ei pysty. Kaikki kovat äänet koskevat korviin. Henki ei kulje. Hiki on koko ajan. Ei ole helppoa se. Joskus olen 39:n asteen kuumeessa ollut ja se oli tappavaa se. Melkein. Tajuhan siinä meni. Mutta on se hyvä kun ei kuumeessa mitään pysty tekemään, niin eipähän ole vaaraa siitä, että rikkoisi itsensä. Huh näinpä muuten omituista unta viimeyönä... Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences
of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions."
-Greg Graffin |
Jokkeri 23.10.2003 10:42:56 | |
---|
Kuumeessa soittaminen pistää ainakin minulla sormet jumiin. Kuume jäykistää nivelet. Pyrin siis olemaan soittamatta kuumeisena. Muistan kyllä keikkojakin tehneeni kovassakin kuumeessa. Kerran oli myyty viikon lopulle pari keikaa ja lähtiessä olin 38,5 kuumeessa. ensimmäinen keikka oli urheilu hallissa ja vaikka tarkoitus oli vetää keikka varovasti ei siinä isolla lavalla ja innokkaan yleisön edessä paikallaan pysy. Silmissä sumeni hetkittäin ja välillä lauloin omiani. Ennen encorea kylmä suihku vaatteet päällä. Pari biisiä ja sitten lä'mmintä päälle jä vällyjen alle nauttimaan rommitotia. Seuraavan päivän keikalla ei sitten paljoa sooloja soiteltu. Tauti tarttui vielä basistiinkin joten porukka oli todella hyvässä vedossa. Onneksi lava oli pienempi ja porukka vähemmän innokasta. Oma tauti alkoi jo helpottaa mutta kun basistia heräteltiin koti ovella ei kaveria meinanut erottaa lakanoista. Heppu nousi busista ja lähti laahustamaan koti ovelle. Vaan ei meinannut löytyä oikeata ovea ja kaveria piti käydä vielä taluttamassa. Oli siinä selittäminen pariskunnan paremmalle puoliskolle, "ei se mitään ole ottanut se on vaan kipee". Ilman isompia jälki seuraamuksia ollaan kuitenkin kummatkin selvitty. Vaan turha leikkiä hengellänsä. Vaikka läpi märkä solisti voi olla kovastikkin rock. |
HS 23.10.2003 11:47:08 | |
---|
Terve Kuumeisena pitäisi KAIKKI fyysinen rehkiminen ehdottomasti jättää väliin. Pöpö saattaa mennä niveliin tai sydämeen. Nuorena miehenä tuli urheiltua, joskus myös sairaana, ja seurauksena sydänlihastulehdus. Sairaalassa 1 ½ viikkoa "naruissa" ja seurannassa. Onneksi ei jättänyt vaurioita sydämeen, mutta vallan toisinkin olisi voinut käydä. Ei ole leikin asia. Uskokaa vanhaa :) Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa. |
Kuurankukka 23.10.2003 11:53:36 | |
---|
Joo soitin keikalla kuumeisena.. En kuollu.. Oon muuten hiihtäny kilpaaki kuumeessa.. Se ei ollu kivaa.. |
Alttoviulisti 23.10.2003 14:31:31 | |
---|
Vähän sama homma,mä opin ton jo aikoja sitten. Menin kuumeessa viulutunnille eikä kuume auttanu asiaa mitenkään,päinvastoin. |
lapio 23.10.2003 14:35:37 | |
---|
Minä en edes halua soittaa kuumeisena, jolloin suorituskyky on hieman alhaalla. Rupeaa ärsyttämään, kun ei soolot kulje. Tosin olen ollut mm. töissä 16 tuntia kuumeessa. Ajele siinä sitten trukkia... -Jep olen nähnyt Fireflysin kolmesti livenä. |
Stain 23.10.2003 14:40:25 | |
---|
Mä oon nyt kuumeessa. Ei tee yhtään mieli soittaa. Vitja että on paska olo. Viikonloppuna ois treenitkin. Pakko kai jättää väliin ellen parane siihen mennessä, sen verran säikähdytti nuo jutut.. Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan?
PS: TARVITAAN RUMPALI KUOPIOSTA! |
benny 23.10.2003 14:49:42 | |
---|
Kuumeessa pitää vain vetäistä tuopillinen Jaffaa, mennä nukkumaan ja nauttia hallusinaatioista. Saisinko sinun kuumeen sitten kun saan? Korkeintaan painajaisia vaan :( shitfuck inc. |
Kitarajeesus 23.10.2003 16:56:53 | |
---|
Muutama vuosi sitten kun vielä urheilu oli kaikki kaikessa,pelasin ratkaisevan finaalin reilun 39 asteen kuumeessa.Ajatus ei oikein kulkenut ja tiesin mahdollisista vaaroistakin,mutta en malttanut olla poiskaan. Joskus muinoin suoritin musiikkiopiston tutkinnonkin lievässä kuumeessa.Ei kuitenkaan ollut niin paha että olisi vaikuttanut soittamiseen.Koulussa kokeen tekeminen kuumeessa on myös tuskaista hommaa.Täytyy vain toivoa ettei satu yo-kirjoitusten aikaan mitään pahemmanlaatuista flunssaa.Tähän mennessä en ole juuri malttanut olla reenaamatta jos on ollut vähän kuumetta.Ei välttämättä kannattaisi,mutta en ole ainakaan vielä kuolla kupsahtanut sen takia. Musiikki on elämä. |
Aerodactev 23.10.2003 18:40:11 | |
---|
Saisinko sinun kuumeen sitten kun saan? Korkeintaan painajaisia vaan :( Ei ne hallusinaatiot kyllä nauttimisen arvoisia kieltämättä ole. Viime kerralla amikset kävelivät vuoteessani, niin en pystynyt nukkumaan. |
bse 28.10.2003 21:02:30 | |
---|
Onko näkynyt McGyveriä..? Sillä oli kai just ollut joku sydänlihastulehdus.. -Se mikä ei tapa, sattuu ihan vitusti. |
Sebastian 28.10.2003 22:09:53 | |
---|
Hui kun alko pelottaa nää jutut. Oon aika monta kertaa juossu yöllä 3-4 tunnin hesarin jakosessioita kovassakin kuumeessa. Ens kerralla taidan jättää väliin. Kiitos. |
Lilli 29.10.2003 07:45:51 | |
---|
Haluan jakaa tuskani muiden m.netin käyttäjien kanssa ja toivon, että tästä heruu sääliä: Viime maanantaina minulla oli kuumetta ja silti, tyhmänä tyttönä, soitin pianoa kolme tuntia. PAHA virhe. Kaikki kostautui tänä aamuna, kun en voinut taivuttaa oikeaa rannettani juuri ollenkaan. Siinä on nyt siis varmaan jokin niveltulehdus tms. enkä voi soittaa nyt ollenkaan mitään soitinta. Voi paska. Ja mulla on keikka sinfoniaorkesterin kanssa ensi torstaina. Kirous ja kuolema. Mitä tästä opimme: älkää soittako kuumeessa, se vaarantaa terveytenne! Otan kohtalotoverina osaa! Itellä oli paha ihottuma käsissä koko kevään ja kesän, keikkaa heitettiin aina kun kortisoonikuurien avulla se oli mahdollista. Nyt kaulakädessä peukalo, etu- ja keskisormi ovat lähes tunnottomat, syytä en tiedä. Ei ois tarvittu lisävaivoja musiikillisen lahjattomuuden lisäksi... mutta antaa kitaroiden olla ja harjoitellaan ajatuksen voimalla. - Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta. |
Poseurpete 29.10.2003 09:16:47 | |
---|
Itellä oli viime kesänä kuumetta ja hirviä kankkunen ja silti piti mennä lapioimaan kaverin mökille ojaa. Ja samana iltana tietenki ryyppäämään ku ajattelin jotta viski parantaa taudin ku taudin. No ei se sitte parantanu. I´m with stupid ---v |
BlessTheDreamer 29.10.2003 15:52:00 | |
---|
No voi hitsi. Ei kiva juttu. Minulla vasemman käden pikkurilli kärsii rasitusta. Pitäisi käyttää lääkärissä. Ja jos sille tehdään jtn, niin en voi minäkään, kohtalontoverini, soittaa. I Was Born Near The Purple Waterfalls. ^^ |
MrQ 29.10.2003 15:52:06 | |
---|
Ei kannata olla niin turhan tarkka; kipeänäkin voi veivata ihan hyvin, juo vain tarpeeksi alkoholia pohjalle, niin on taas hauskaa ja ei huoma kuumetta tai kipua. :-) |
TiMiTheShiT 29.10.2003 22:33:54 | |
---|
Tosin jos ei soita niin varmaan tekee itsemurhan, että lopputulos on sama jos lähetään kärjisteleen. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |
Tossa n. 4kk sitten tapahtu jalkapallopelissä sellainen tapaturma, että, kun olin maalivahtina niin tuli semmoinen kiva yhteentörmäys vasemman käden pikkurillin ja pallon kanssa. Se on sitten siitä lähtien ollut jonkin verran vinossa ja vieläkin helvetin kipeä. Tällä hetkellä tuntuu, että en varmaan enää ikinä pysty soittamaan. No, eipä ole paha menetys musiikkibisneksille. Perkele! Hevi on hyvää musiikkia, ja paskimmillaankin hevi on parasta. |
d-iivil 30.10.2003 17:10:41 | |
---|
Itselläni on hyvin tuoreita kokemuksia kipeänä telkkuamisesta. Vedimme tuossa jokunen viikko sitten kahtena iltana putkeen yli kahden ja puolen tunnin keikat ja siitä sitten seuraavana päivänä onnistuin vilustuttamaan itseni. Kuumetta piisasi, mutta eipä sitä duunistakaan pois osaa pysyä, kun hommat täytyy saada hoidettua. Itsepintaisesti kävin myös pariin otteeseen bändin kanssa treenaamassa kuumeisena... Mutta mitäpä muuta siitäkään sitten olisi seurannut kuin täydellinen laantumus äänessa reiluksi viikoksi, vieläkin röörit vuotaa ja kurkkua kivistää vaikka flunssa meni ohi jo pari viikkoa sitten. Lauluääni tuli kuitenkin pian takaisin kun pariin päivään ei juonut kahvia, ainoastaan vettä (runsaasti), sekä piti turpansa kiinni... Mutta niin, pysykää vaan siellä sängynpohjalla kipeänä, turhaan itteensä lähtee telomaan jos ei aivan pakko ole. |