Aihe: Engl Powerball ja Engl pro 4x12 -kaappi
1 2 3
Scar
27.07.2006 13:11:16
Engl Powerball ja Engl pro 4x12 -kaappi on nyt tilattu ja kiinnostais kysellä kokeneemmilta käyttäjiltä että miltä kuulostaa toi yhdistelmä. Itse en jaksa odottaa että pääsen treeneihin testaamaan:) Melodista metallia tullut soiteltua.. Miten tohon soveltuu? Onko Powerballin säröt minkälaiset? Onko vinkkejä miten kannattais nuppi säättää (klo)?
Guitaristi
27.07.2006 13:15:57

Engl Powerball ja Engl pro 4x12 -kaappi on nyt tilattu ja kiinnostais kysellä kokeneemmilta käyttäjiltä että miltä kuulostaa toi yhdistelmä. Itse en jaksa odottaa että pääsen treeneihin testaamaan:) Melodista metallia tullut soiteltua.. Miten tohon soveltuu?

Varmasti helvetin hyvin.

Onko Powerballin säröt minkälaiset?

Hyvät. Lähes kaikki lähtee mutta hevi parhaiten.

Onko vinkkejä miten kannattais nuppi säättää (klo)?

Kaikki säätimet klo 12, ja jos ei toimi niin sitten on väärä vehje :)

Vähän vaan ihmetyttää tämä meininki, että ostetaan jumalattoman kalliit vehkeet ja sitten tullaan kyselemään tänne kokemuksia... Nojoo, ei ole mun asiani, onnea uusien kamojen johdosta!
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Scar
27.07.2006 13:19:12
Ja kiitos!!!
Scar
27.07.2006 13:32:27
Onko muilla kokemuksia?
Swan
27.07.2006 13:46:42
Onko muilla kokemuksia?

Tarkkana niiden gain-potikoiden kanssa sitten korkeimmilla kanavilla. Yli kakkosen ei parane paljoa laittaa, tai muhjua tulee.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
S.M.A.K.
kimurantti1
27.07.2006 13:51:07
Onko muilla kokemuksia?

On, ja haulla niitä löytyy paljon. Minä olen testannut Powerballia vain Standard 4x12-kaapin läpi, mutta hyvin toimi. Mielestäni omimmillaan juuri hevissä, vaikka kai sillä muutakin voi soittaa (milläpä ei pakon edessä voisi). Engleissä on aika tiukka soundi. Jotkut sanoo "yläkireäksi" ja jotkut taas "ihanan napakaksi". Kunhan kamat sinulle saapuu, niin sittenhän tiedät kumpiin kuulut. Noissa hinnoissa ei ole enää mitään huonoja laitteita, vain erilaisia. Onnea uusien kamojen johdosta!
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Scar
27.07.2006 13:54:40
Noissa hinnoissa ei ole enää mitään huonoja laitteita, vain erilaisia. Onnea uusien kamojen johdosta!

Kiitos paljon! Ja onneksi sain ihan kiitettävät alennuksetkin: yhteensä 2400€.
Scar
27.07.2006 13:56:36
Engleissä on aika tiukka soundi. Jotkut sanoo "yläkireäksi" ja jotkut taas "ihanan napakaksi".

Onko toi nyt suomeks sitä sirkkeliä? vai...
Guitaristi
27.07.2006 14:06:05

Ei kait. Mulla on thunder, ja en pidä kyllä sen soundista, olen myymässä sitä. Se on juuri liian yläkireä. Joillekin saattaa passata ihan hyvin, mutta mulle ei toiminut. Nauhalle siitä sai kuitenkin todella hyvän soundin vastaavan hintaluokan vehkeeksi, mutta livesoitossa en pitänyt soundista. Toisaalta powerball ja thunder ovat ihan eri vahvistimet, jotkut sanovat että juuri tunder ja screamer olisivat ne englin "kireimmät" mallit.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
kimurantti1
27.07.2006 14:08:56 (muokattu 27.07.2006 14:12:22)

En mä sillä sirkkeliä tarkoittanut, eikä Powerballissa mikään sirkkelisoundi mielestäni ole, ainakaan jos tajuaa pitää gainit ja treblet jollain inhimillisillä tasoilla. Tarkoitin lähinnä yläkeskiääniä. Esim. Mesan Rectot on tunnettuja siitä löysästä ja botnekkaasta soundista - Rectot on kovia tuuttaamaan alakeskiääniä. Powerball tuuttaa myös paljon botnea, mutta keskitaajuuksissa korostetaan yläpäätä alapään sijaan. Vaikka valmistajilla on monia erilaisia vahvistimia, niin väitän, että tietyn valmistajan kaikissa vahvistimissa on jotain samaa. Englien tavaramerkkisoundi on nimenomaan sellainen tiukka yläkeskiääniä korostava. Karrikoidusti siis, poikkeus vahvistaa säännön. Engl, Mesa ja ne miljoona muutakin merkkiä on tuossa hintaluokassa kaikki hyviä, mutta myös erilaisia, erilaisille soittajille ja erilaisiin tarpeisiin. Onneksi on varaa mistä valita.

Edit: Eli tuo yläkireä/ihanan napakka-juttu lähinnä tarkoitti sitä, että niin kuin kaikilla valmistajilla, on myös Englillä oma soundinsa josta jotkut pitää ja jotkut ei. Kohtahan sä sen tiedät kumpiin kuulut :-)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Skebaristi
27.07.2006 14:16:13

Itse tuli hommattua Engl Powerball ja Engl Standard 4x12.

Hyvin pelittää. Yllätyin, kun middleä ja treblea sai laittaa isommalle ihan huoletta, että erottui kunnolla bändisoitossa. Tosin valmistajankin mukaan tuo strd kaappi on aika tumma soundinen.
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
madu
27.07.2006 14:22:21
Ei kait. Mulla on thunder, ja en pidä kyllä sen soundista, olen myymässä sitä. Se on juuri liian yläkireä. Joillekin saattaa passata ihan hyvin, mutta mulle ei toiminut. Nauhalle siitä sai kuitenkin todella hyvän soundin vastaavan hintaluokan vehkeeksi, mutta livesoitossa en pitänyt soundista. Toisaalta powerball ja thunder ovat ihan eri vahvistimet, jotkut sanovat että juuri tunder ja screamer olisivat ne englin "kireimmät" mallit.

Kaapista riippuu erittäin paljon tuo Englien kireys. Kalliimman Englin Pro kaapin V30 elementeissä on ainakin omiin korviin aika kireä ja sirisevä soundi ja siksi standard kaappi sopii mielestäni paljon paremmin ainakin powerballin ja screamerin kaveriksi. Riippuu tietenkin mitä soundia hakee. Moni väittää Screameria liian kireäksi mutta sieltä saa kyllä Presenceä ja EQ:ta säätämällä oikealla kaapilla vaikka mesamaista muhjua jos haluaa.
I'm afraid that I was very, very drunk...
oiva tumpeloinen
27.07.2006 14:41:30
Kaapista riippuu erittäin paljon tuo Englien kireys. Kalliimman Englin Pro kaapin V30 elementeissä on ainakin omiin korviin aika kireä ja sirisevä soundi ja siksi standard kaappi sopii mielestäni paljon paremmin ainakin powerballin ja screamerin kaveriksi. Riippuu tietenkin mitä soundia hakee. Moni väittää Screameria liian kireäksi mutta sieltä saa kyllä Presenceä ja EQ:ta säätämällä oikealla kaapilla vaikka mesamaista muhjua jos haluaa.

Saa aika kaappi olla, jos meinaat sieltä "mesamaiset muhjut" loihtia.

Tuosta läjästä muuten onkin aika pitkälti oleelliset asiat sanottu. Paitsi tuo aloitussäätö. Varsinkaan tuolla pro-kaapilla mä en lähtisi tuota nuppia säätämään kaikki nupit klo 12 kohdalla. Yläpäitä siitä saa raapia aika reilusti pois. Olkoonkin soundi sitten yläkireä tai napakka (miten se nyt määritellään), niin tuosta pinosta se ei kuitenkaan loppumaan pääse.
kimurantti1
27.07.2006 14:45:24

Todellakin..
madu
27.07.2006 14:51:51 (muokattu 27.07.2006 15:00:58)

Tuosta läjästä muuten onkin aika pitkälti oleelliset asiat sanottu. Paitsi tuo aloitussäätö. Varsinkaan tuolla pro-kaapilla mä en lähtisi tuota nuppia säätämään kaikki nupit klo 12 kohdalla. Yläpäitä siitä saa raapia aika reilusti pois. Olkoonkin soundi sitten yläkireä tai napakka (miten se nyt määritellään), niin tuosta pinosta se ei kuitenkaan loppumaan pääse.

En meinannut että mesalta soundaa vaan lähinnä pointtina se että screamerista saa kyllä muutakin kuin yläkireää soundia, se on lähinnä säätäjästä kiinni ja tietysti siitä kaapista. Lisäksi moni noita Englejä testaa niin että lyö gainin/leadin täysille. Mulla on Screameriin vaihdettu löysemmät JJ:n ECC83S putket ja silti lead on alle puolen välin ja säröä riitää. Tosiaan tuolla Pro kaapilla saa EQ:ta ruuvata jos ei halua sitä riipivää yläpäätä.
oiva tumpeloinen
27.07.2006 15:02:57 (muokattu 27.07.2006 15:04:27)
En meinannut että mesalta soundaa vaan lähinnä pointtina se että thunderista ja screamerista saa kyllä muutakin kuin yläkireää soundia, se on lähinnä säätäjästä kiinni ja tietysti siitä kaapista. Lisäksi moni noita Englejä testaa niin että lyö gainin/leadin täysille. Mulla on Screameriin vaihdettu löysemmät JJ:n ECC83S putket ja silti lead on alle puolen välin ja säröä riitää. Tosiaan tuolla Pro kaapilla saa EQ:ta ruuvata jos ei halua sitä riipivää yläpäätä.

Mun mielestä taas sitten JJ:n putkilla Englistä katosi särmä tai se juurikin tuosta vahvarista kaivattu napakkuus. Yleisilmeeltään siitä sai kyllä paremmin kaikki potikat käyttöön koko alueelta, minkä kuvittelisin sopivan todella monelle. mutta mä en silloin hakenut sellaista soundia. EH:n putket taas teki soundista vielä riipivämmän. Sen takia mä laitoinkin mööpeliin takaisin tehdasputket. Piti vain leikata yläpäät reilusti pois, mutta kivat soundit mä omaan tarkoitukseeni Englistä sain. Tosin mulla ei ollut Voimapalloa....

E:

Myönnettäköön, että mä en sillin jaksanut käydä kaikkia mahdollisia konfiguraatioita läpi noiden putkien kanssa. Hyvät soundit mä Englistä sain ja se riitti mulle.
madu
27.07.2006 15:12:00
Mun mielestä taas sitten JJ:n putkilla Englistä katosi särmä tai se juurikin tuosta vahvarista kaivattu napakkuus. Yleisilmeeltään siitä sai kyllä paremmin kaikki potikat käyttöön koko alueelta, minkä kuvittelisin sopivan todella monelle. mutta mä en silloin hakenut sellaista soundia. EH:n putket taas teki soundista vielä riipivämmän. Sen takia mä laitoinkin mööpeliin takaisin tehdasputket. Piti vain leikata yläpäät reilusti pois, mutta kivat soundit mä omaan tarkoitukseeni Englistä sain. Tosin mulla ei ollut Voimapalloa....

Oma vahvistin tuli JJ:n putkilla pehmeämmäksi joka auttoi varsinkin siinä että sai Clean kanavan ja Lead kanavan EQ:n paremmin balanssiin koska on tuo ikävä yhteinen EQ. Nyt periaatteessa treble, middle ja bass on kaikissa kohdissa siinä klo 10-11 kohdalla ja tuntuu toimivan erittäin hyvin sekä puhtaalla että lead kanavilla omiin tarkoituksiin. Ainoa miinus putkien vaihdosta oli se että crunch "kanava" meni kelvottomaksi särön määrän pudottua ja siitä tuli aika ponneton ja mitäänsanomaton.
oiva tumpeloinen
27.07.2006 15:19:50
Oma vahvistin tuli JJ:n putkilla pehmeämmäksi joka auttoi varsinkin siinä että sai Clean kanavan ja Lead kanavan EQ:n paremmin balanssiin koska on tuo ikävä yhteinen EQ. Nyt periaatteessa treble, middle ja bass on kaikissa kohdissa siinä klo 10-11 kohdalla ja tuntuu toimivan erittäin hyvin sekä puhtaalla että lead kanavilla omiin tarkoituksiin. Ainoa miinus putkien vaihdosta oli se että crunch "kanava" meni kelvottomaksi särön määrän pudottua ja siitä tuli aika ponneton ja mitäänsanomaton.

Niin no mulla ei ollut ongelmaa tuosta yhteisestä EQ:sta, sellaista kun mulla ei ollut. Puhtaat kyllä tuli reippaasti paremmaksi noilla JJ:n putkilla kieltämättä, mutta kuten sanottu muualta se napakkuus hävisi. Eikä mulla Lead-soundissa ollut koskaan mitään ongelmia liiallisen yläpään kanssa. Kaulamikki päällä sitä saa olla aika reilusti, ennen kuin se bändin seasta riipii läpi. Enkä mä Engliä sen huonouden takia missään nimessä vaihtanut pois.
Scar
28.07.2006 15:24:49
Ööö... Nyt rupes pelottaa että tilasin väärän kaapin! Onko nyt niin että standard kaappi ois ollut parempi kyytiläinen voimapallon kanssa?! Englin sivuilla luki että pro ois parempi lead puolella... Lähteeköhän tosta läjästä nyt parempi lead soundi kuin standardin kanssa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)