afro 26.07.2006 17:15:54 | |
---|
Kymysys vielä pakko, meneekö bassarin koukut myös noihin pienempiin vanteisiin? Ja tietääkö joku että miten viritys ruuvit menee sitten lugeihin, eli meneekö kohtisuoraan kuten teräsvanteilla vai vinosti johtuen vanteen leveydestä tai koukuista? Kiitos ja anteeksi Luultavasti Ayotte-tyylisiä puuvanteita ja basarin koukkuja käytettäessä lugien alle tarvitsee korotuspalikat. Ei varmaa tietoa, mutta vankahkoa mutua. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Tindrum 26.07.2006 17:27:20 | |
---|
Tomi- ja virvelivanteisiin on pienemmät koukut. m©
Marsista ei tule löytymään minkäänlaisia merkkejä elämästä.
Chuck Norris on käynyt siellä. |
HeavyMachinery 26.07.2006 18:18:29 | |
---|
Maanantai deadline Siitä lähdetään... Wywille että ei kannata lakata mutta vahaus onnisttu helposti illassa ja seuraavan päivän kasaa sen. Saa helposti vaikka samaan sävyyn sun settis kanssa.... Varoituksen sana älä pilaa hyvää virppaa valuvanteilla.... Usko pois että jos otat ohuen rungon prässi vanteilla saat paljon paremman soundin.... Itselle tulee nyt ainakin 14x5 14x8 13x5 13x6,5 virvelit :D Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Tindrum 26.07.2006 18:47:03 (muokattu 26.07.2006 18:48:46) | |
---|
Maanantai deadline Siitä lähdetään... Wywille että ei kannata lakata mutta vahaus onnisttu helposti illassa ja seuraavan päivän kasaa sen. Saa helposti vaikka samaan sävyyn sun settis kanssa.... Varoituksen sana älä pilaa hyvää virppaa valuvanteilla.... Usko pois että jos otat ohuen rungon prässi vanteilla saat paljon paremman soundin.... Itselle tulee nyt ainakin 14x5 14x8 13x5 13x6,5 virvelit :D Herranenaika... HM on vauhdissa. Kohta saadaan nähdä Suomen suurin virvelikokoelma! 14 x 8" = BAZUUKA! Bebop -kiteissähän on sellaiset basarit : 0 m©
savopie 26.07.2006 19:08:02 | |
---|
Maanantai deadline Siitä lähdetään... Wywille että ei kannata lakata mutta vahaus onnisttu helposti illassa ja seuraavan päivän kasaa sen. Saa helposti vaikka samaan sävyyn sun settis kanssa.... Varoituksen sana älä pilaa hyvää virppaa valuvanteilla.... Usko pois että jos otat ohuen rungon prässi vanteilla saat paljon paremman soundin.... Itselle tulee nyt ainakin 14x5 14x8 13x5 13x6,5 virvelit :D Jos tilaan rungot ja kaikki osat virvelin valmistukseen, niin voitko kasaa sen mulle maksua vastaan? mulla ei ole tarvittavaa ammattitaitoa tai välineitä. Pietu. |
HeavyMachinery 26.07.2006 20:59:37 | |
---|
Jos tilaan rungot ja kaikki osat virvelin valmistukseen, niin voitko kasaa sen mulle maksua vastaan? mulla ei ole tarvittavaa ammattitaitoa tai välineitä. Kyllä voin tehdä sulle vaan minkälaisen sitten ikinä haluat. Tarvittaessa vaikka grafiikankin siihen. Pystyn tekemään siis sellaisen highgloss pinnan jos haluat flaket , burstit , sparkle, helmiäs, kameleontti värjäykset .... juu name it i make it :) Laita vaikka pikaa mitä haluat niin voin kertoa sulle hinnan.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
HeavyMachinery 26.07.2006 21:00:33 | |
---|
Herranenaika... HM on vauhdissa. Kohta saadaan nähdä Suomen suurin virvelikokoelma! 14 x 8" = BAZUUKA! Bebop -kiteissähän on sellaiset basarit : 0 Onhan mulla nytkin 14x7..... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Tindrum 26.07.2006 22:25:38 (muokattu 26.07.2006 22:26:10) | |
---|
Onhan mulla nytkin 14x7..... No onhan jokapojalla 7" - mutta siitä on piiiiiitkä matka 8":aan... ; ) Kysy keltä naiselta tahansa... m© m©
WyW 26.07.2006 23:08:38 | |
---|
Maanantai deadline Siitä lähdetään... Wywille että ei kannata lakata mutta vahaus onnisttu helposti illassa ja seuraavan päivän kasaa sen. Saa helposti vaikka samaan sävyyn sun settis kanssa.... Varoituksen sana älä pilaa hyvää virppaa valuvanteilla.... Usko pois että jos otat ohuen rungon prässi vanteilla saat paljon paremman soundin.... Rutsputs. Ainahan siihen voi vaihtaa sitten prässivanteet vaikka tosta PDP:stä. Ei o viä valuvanteita ja yks puuseppäkaveri joka on tehny itte virvelin kehotti ehdottomasti ottaan valuvanteet. Sit se sano et tommosel 8-10mm rungol sais ns. munaa siihen soundiin. No sä tiet mimmonen toi PDP:n virppa on...? Mä haluan vähä pareen soundin. Eli en hae mitää marssivirveliä enkä superherkkää jatsisutivirveliä. Voispa vaikka ottaa tässä yksityisviestillä vähä puhelinnumerotietoja ni vois jutella vähä tota diiliä. ... Onneks oon täs lähettyvillä ni on saumat päästä vähä tsiigailee miten toi homma oikein käy. Siis jos ton ny tilaa. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
HeavyMachinery 27.07.2006 11:15:57 | |
---|
Rutsputs. Ainahan siihen voi vaihtaa sitten prässivanteet vaikka tosta PDP:stä. Ei o viä valuvanteita ja yks puuseppäkaveri joka on tehny itte virvelin kehotti ehdottomasti ottaan valuvanteet. Sit se sano et tommosel 8-10mm rungol sais ns. munaa siihen soundiin. No sä tiet mimmonen toi PDP:n virppa on...? Mä haluan vähä pareen soundin. Eli en hae mitää marssivirveliä enkä superherkkää jatsisutivirveliä. Voispa vaikka ottaa tässä yksityisviestillä vähä puhelinnumerotietoja ni vois jutella vähä tota diiliä. ... Onneks oon täs lähettyvillä ni on saumat päästä vähä tsiigailee miten toi homma oikein käy. Siis jos ton ny tilaa. Paksuissa rungossa on se pieksämis pakko :( ohut runko ja hieman syvyyttä lisää niin munaa on. Jos haet sellaista napkkaa mutta munakasta sointia niin ohut 13x6 virppa sillä lähtee.... Tuolla rungolla jota suunnitelit niin se ominais soundi on aika lähellä pdp:t. Ota se mukaan sitten nii tuunataan sekin kuntoon... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Rutsputs. Ainahan siihen voi vaihtaa sitten prässivanteet vaikka tosta PDP:stä. Ei o viä valuvanteita ja yks puuseppäkaveri joka on tehny itte virvelin kehotti ehdottomasti ottaan valuvanteet. Sit se sano et tommosel 8-10mm rungol sais ns. munaa siihen soundiin. No sä tiet mimmonen toi PDP:n virppa on...? Mä haluan vähä pareen soundin. Eli en hae mitää marssivirveliä enkä superherkkää jatsisutivirveliä. Voispa vaikka ottaa tässä yksityisviestillä vähä puhelinnumerotietoja ni vois jutella vähä tota diiliä. ... Onneks oon täs lähettyvillä ni on saumat päästä vähä tsiigailee miten toi homma oikein käy. Siis jos ton ny tilaa. Monet custom-rumpujen tekijät eivät suosittele valuvanteita lainkaan, koska ne tukehduttavat rumpua. Paksurunkoisen virvelin äänenvoimakkuus saattaa olla kovempi, mutta samalla kun paksuus rungossa kasvaa, niin ominaisvire nousee. Ohutrunkoiset - kovat - rummut kuulostavat "isommilta" ja "muhevammilta" kuin samankokoiset paksurunkoiset. Kuten HM sanoi, ohutrunkoisesta syvästä virpasta kyllä löytyy munakasta ja vaikka omelettia, kunhan perusasiat ovat kunnossa. Makuasioita, tosin. m©
WyW 27.07.2006 13:53:07 | |
---|
Paksuissa rungossa on se pieksämis pakko :( ohut runko ja hieman syvyyttä lisää niin munaa on. Jos haet sellaista napkkaa mutta munakasta sointia niin ohut 13x6 virppa sillä lähtee.... Tuolla rungolla jota suunnitelit niin se ominais soundi on aika lähellä pdp:t. Ota se mukaan sitten nii tuunataan sekin kuntoon... Tos pikkurungos ois kyl pointtia. Ei ois sit kahta identtistä virppaa...! Meinaaks et PDP:n viisteet uusiks ja mattosyvennystä kehille? :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
HeavyMachinery 27.07.2006 14:12:42 | |
---|
Tos pikkurungos ois kyl pointtia. Ei ois sit kahta identtistä virppaa...! Meinaaks et PDP:n viisteet uusiks ja mattosyvennystä kehille? :) Sitä rataa juu kunnon käsittely vaan.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Jaakob 27.07.2006 20:29:13 | |
---|
Vähän asian vierestä, mutta: Kannattaako virvelin reunaviisteet vahata? Jos kannattaa, millä? Ja onko mattosyvennys helpointa tehdä hiekkapaperilla/sileällä viilalla/jollain muulla? Oma 12" x 6" Keller-projekti vaan tässä meneillään... Reten. |
Tindrum 27.07.2006 23:22:20 (muokattu 27.07.2006 23:25:49) | |
---|
Vähän asian vierestä, mutta: Kannattaako virvelin reunaviisteet vahata? Jos kannattaa, millä? Ja onko mattosyvennys helpointa tehdä hiekkapaperilla/sileällä viilalla/jollain muulla? Oma 12" x 6" Keller-projekti vaan tässä meneillään... Ei siitä ole ainakaan mitään pahaa sanottu. Jotkut käyttävät ihan tavallista kynttilää (steariinia), toiset puhuvat "tietynlaisen" lattiavahan käytöstä. Ei omakohtaista kokemusta vielä, mutta taitaa mullakin olla edessä. Ihan järkeenkäypä toimenpide; suojaa viisteitä ja tekee liukkautta kalvon alle. Lattiavaha saattaa jopa "vahvistaa" rummun reunaa kuivuttuaan. Mattosyvennys on varmasti helpointa tehdä sitä varten tehdyllä laitteella: http://www.drumfoundry.com/zen/inde … fo&cPath=33&products_id=514(rullaa alas ja katso video) Ilman tuota vekotinta varminta taitaa olla santapaperin käyttö. Kunnollinen ja tarkka merkkaus ja varovasti edeten. m© m©
nekronaut 28.07.2006 13:42:21 | |
---|
koska olen ex-basisti, niin noita sivuja en osaa käyttää, eli mitä maksaa 14x8 virvelin runko? |
HeavyMachinery 28.07.2006 14:32:07 | |
---|
koska olen ex-basisti, niin noita sivuja en osaa käyttää, eli mitä maksaa 14x8 virvelin runko? En edes vaivaudu vastamaan.... Sori vaan..... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
nekronaut 28.07.2006 14:39:34 | |
---|
En edes vaivaudu vastamaan.... Sori vaan..... hah, löysin! nyt huomasin SHELL osaston, eli siis koska on tilaus lähdössä? |
Paas 28.07.2006 14:50:19 | |
---|
hah, löysin! nyt huomasin SHELL osaston, eli siis koska on tilaus lähdössä? Vastaus kysymykseen löytyy yllättäen tästä samaisesta aiheesta... Eli kuun loppuun asti aikaa sitten pamahtaa tilaus matkaan. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Tindrum 28.07.2006 15:06:03 | |
---|
Kerätkää kolehti. Jos saatte riittävästi kasaan, teen suomennetun lyhennelmän (josta käyvät pääkohdat selville) noista Highwoodin sivuista. Mutta älkää nyt kaikki (taitamattomat tai haluttomat) kysykö HM:ltä samoja kysymyksiä uudestaan ja uudestaan. Kaverilta menee kohta vati rikki, ja ilonpito päättyy siihen. Lukekaa topikki alusta asti, tsekatkaa Highwoodin sivut ajan kanssa ja kysykää sitten. Tai vielä parempi - ilmoittautukaa mukaan seikkaperäisin ohjein omaa tilausta koskien. Peace men. m©