Aihe: Jacksonin Rhoadsit?
1
paulinho
29.10.2003 22:33:41
Olen ajatellut hankkia jonkin halvemman puoleisen Rhoadsin, joten kohdistin katseeni lähinnä Jackson RX10D ja Jackson RR3 -kitaroihin.
Ajattelinkin kysyä teiltä, vielä kun en ole kumpaakaan kitaroista testannut, niin eroavatko kitarat toisistaan muuten, kuin että RR3:ssa on hieman ohuempi kaula ja käsittääkseni paremmat mikit? Entä, onko kummassakin mallissa upotettu floyd rose? Kuulin, ettei näin ollet esim. LL -mallissa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä asiasta teiltä. Jaksonin sivuilla kuvia katsellessani sain päähäni, että RX10D -mallissa talla ei olisi upotettu (korjatkaa, jos olen väärässä). Sitten haluaisin vielä tietää, että mitä bonusta kammen käyttöön tms. saa, kun tallaa ei ole upotettu? Vielä yksi asia arveluttaa: Eivätkös nuo Duncan Design -mikit olleet joitain aivan ala-arvoisia? Ajattelin vaihtaa tulevaan kitaraani emg -mikit (81 ja 85), onko tietoa, paljonko mikkien vaihtotyö maksaa?

Toivottavasti edellä olivat kaikki kysymykset, joihin haluaisin vastauksen. Kiitos vastauksista etukäteen.
LaXu
29.10.2003 23:13:40
Ajattelinkin kysyä teiltä, vielä kun en ole kumpaakaan kitaroista testannut, niin eroavatko kitarat toisistaan muuten, kuin että RR3:ssa on hieman ohuempi kaula ja käsittääkseni paremmat mikit?

Speksien perusteella aika yhtäläisiltä näyttävät. Tosin RR3 on tehty Japanissa ja RX10 taas ties missä, veikkaisin, että RR3 on noista yleisesti ottaen laadukkaampi materiaalien ja työnlaadun osalta.

Entä, onko kummassakin mallissa upotettu floyd rose? Kuulin, ettei näin ollet esim. LL -mallissa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä asiasta teiltä. Jaksonin sivuilla kuvia katsellessani sain päähäni, että RX10D -mallissa talla ei olisi upotettu (korjatkaa, jos olen väärässä). Sitten haluaisin vielä tietää, että mitä bonusta kammen käyttöön tms. saa, kun tallaa ei ole upotettu?

Molemmissa on upotettu floikka. Jos talla ei ole upotettu, sillä ei voi nostaa virettä kampeamalla niin paljoa kuin upotetussa. Toisaalta mikäli talla lepää kitaran kantta vasten se voi olla vähän immuunimpi floikkatallojen yleisongelmille, kuten sille, että kun venyttää yhtä kieltä menevät muut hetkeksi epävireeseen.

Vielä yksi asia arveluttaa: Eivätkös nuo Duncan Design -mikit olleet joitain aivan ala-arvoisia? Ajattelin vaihtaa tulevaan kitaraani emg -mikit (81 ja 85), onko tietoa, paljonko mikkien vaihtotyö maksaa?

Eivät Duncan Designedit suinkaan ala-arvoisia ole, eivät vain pärjää Seymour Duncaneille, DiMarzioille tai muille laatumikeille. Duncan Designedit ovat sellaisia keskinkertaisia perusmikkejä: ei mitään ongelmia, mutta soundi ei ole ihan parasta A-luokkaa.

Mikkien vaihdon hinta riippunee lafkasta jonne kitaran kiikutat. Mutta jos kolvi pysyy yhtään kädessä, kannattaa asentaa ne itse. Homma ei ole vaikea, mikkien mukana tulee selkeät ohjeet.

Ennen kuin hommaat aktiivimikit, kannattaa tarkistaa, että Rhoadsin elektroniikkakoloon mahtuu johonkin yksi 9V patteri.

Toinen mitä kannattaa katsastaa on potikoiden koko, joissain kitaroissa on näet minikokoiset potikat, kun taas EMG-mikkien mukana tulee mitä todennäköisemmin normaalikokoiset, jolloin elektroniikkakolossa voi tulla vähän ahdasta. Kokemus puhuu, itse jouduin jyrsimään Les Paulistani potikan koloja suuremmiksi kun ei muuten saanut Mastertonen aktiivimikkien mukana tulleita asennettua.
Insane Kane
30.10.2003 09:05:02 (muokattu 30.10.2003 09:05:35)
Speksien perusteella aika yhtäläisiltä näyttävät. Tosin RR3 on tehty Japanissa ja RX10 taas ties missä, veikkaisin, että RR3 on noista yleisesti ottaen laadukkaampi materiaalien ja työnlaadun osalta.

Entä, onko kummassakin mallissa upotettu floyd rose? Kuulin, ettei näin ollet esim. LL -mallissa, mutta ajattelin kuitenkin kysyä asiasta teiltä. Jaksonin sivuilla kuvia katsellessani sain päähäni, että RX10D -mallissa talla ei olisi upotettu (korjatkaa, jos olen väärässä). Sitten haluaisin vielä tietää, että mitä bonusta kammen käyttöön tms. saa, kun tallaa ei ole upotettu?

Molemmissa on upotettu floikka. Jos talla ei ole upotettu, sillä ei voi nostaa virettä kampeamalla niin paljoa kuin upotetussa. Toisaalta mikäli talla lepää kitaran kantta vasten se voi olla vähän immuunimpi floikkatallojen yleisongelmille, kuten sille, että kun venyttää yhtä kieltä menevät muut hetkeksi epävireeseen.

Eivät Duncan Designedit suinkaan ala-arvoisia ole, eivät vain pärjää Seymour Duncaneille, DiMarzioille tai muille laatumikeille. Duncan Designedit ovat sellaisia keskinkertaisia perusmikkejä: ei mitään ongelmia, mutta soundi ei ole ihan parasta A-luokkaa.

Mikkien vaihdon hinta riippunee lafkasta jonne kitaran kiikutat. Mutta jos kolvi pysyy yhtään kädessä, kannattaa asentaa ne itse. Homma ei ole vaikea, mikkien mukana tulee selkeät ohjeet.

Ennen kuin hommaat aktiivimikit, kannattaa tarkistaa, että Rhoadsin elektroniikkakoloon mahtuu johonkin yksi 9V patteri.

Toinen mitä kannattaa katsastaa on potikoiden koko, joissain kitaroissa on näet minikokoiset potikat, kun taas EMG-mikkien mukana tulee mitä todennäköisemmin normaalikokoiset, jolloin elektroniikkakolossa voi tulla vähän ahdasta. Kokemus puhuu, itse jouduin jyrsimään Les Paulistani potikan koloja suuremmiksi kun ei muuten saanut Mastertonen aktiivimikkien mukana tulleita asennettua.

Roudsin kannen alle menee helposti kaksikin 9V patteria.
Potikat ovat "pieniä",
"And that's the bottom line.."
Olli S.
30.10.2003 20:24:55

Kannattaa katsastaa myös se uusi ESP LTD "Rhoads". Minusta se tuntui paremmilta soittaa kuin nämä Jacksonin halvemmat. Hintakaan ei ollut ylitsepääsemätön:666€.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
vale
30.10.2003 20:34:56
mua ketuttaa kun ei saa jacksonilta sellasta 300-400e:n kiinteä tallasta rhoadsia mistään. Onhan se yks mutta se on joku rr1 vai mikä lie ja maksaa jotaa yli 1000e. Pitäs saada sellanen drobbed-d mättä skeba kolmoskitaraks. Kaikkiin halpoihinkin malleihin on tungettu floikka... Perkl**!
Rock n' Roll is the only way to DIE
Ben_D
30.10.2003 21:44:17

Floikaton on RR5, joka on japski. Hinta Suomessa sellaset 1400€, Thomannilla jotain 1195€ tms. Sekä RR3:sta että RR5:sta on tällähetkellä lähes mahdoton saada johtuen edelleenkin siitä kun Fender osti Jacksonin.
Skebaristi
30.10.2003 21:54:56

Kannattaa katsastaa myös se uusi ESP LTD "Rhoads". Minusta se tuntui paremmilta soittaa kuin nämä Jacksonin halvemmat. Hintakaan ei ollut ylitsepääsemätön:666€.

Itsekkin kokeilin tuota LTD:tä, kaula on ainakin parempi kuin saman hintaluokan jacksoneissa. Ja onhan siinä 24 nauhaa.
Tosi mummo ei allekirjoituksia tartte!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)