Aihe: Kumpi kannattavampi ostos: Motif ES8 vai Fantom X8
1 2
Leikari
29.06.2006 16:54:36
Mun mielestä on jännä juttu, että yhdessä liikkeessä Nord Stage 76:n ohjehinta on 400 euroa kalliimpi kuin 88:n ;)

näitä kummallisuuksia sattuu
-vähemmän kummallisiksi ne tekee esim. että laitteet on ostettu sisään eri ajankohtina eri hinnoilla so. vaikkapa maahantuoja/valmistajan hinnanlaskupolitiikka näkyy -- tällöin vähittäismyyjän pitäisi vaan kirjata rehellisesti varastotappio ja korjata hintaa eikä esittää epäajanmukaista hinnoittelua
- liikkeessä seisonut esittelykappale saattaa olla järkevä myydä melkein uutena ennen kuin jälkiä alkaa tulla tosissaan hintaa laskemaan...
Soitetaan jamia!
philias23
29.06.2006 17:13:30
Sillä on yleensä aika asiakasystävälliset hinnat kyllä. Markulla on se hyvä periaate että se on valmis tinkimään omasta voitostaan asiakkaan hyväksi. Pidemmän päälle se on erittäin kannattavaa, koska mieluustihan asiakkaat sellaisessa liikkeessä uudestaankin asioivat.

Jep, noin pystyy tekemäänkin kun ei ole kolmekerroksista liikehuoneistoa helsingin keskustasta:)
Titares
29.06.2006 17:19:00 (muokattu 29.06.2006 17:40:14)
Olen kertonut rehellisesti oman kokemukseni, kun sitä kysyttiin. Ei kannata turhaan loukkaantua. Yllätyin itsekin että kiippareita on tullut hankituksi senkin verran, vaikken oikeastaan edes ole kosketinsoittaja.

... Rolandin räkkimallin äänet ovat pelkistettyjä ja sen kanssa on nähtävä vaivaa ennenkuin sointi yksinään tyydyttää. Muiden soitinten joukossa tai bändissä se on varmasti hyvä lisä vaikka sellaisenaan, mutta itse tykkään soitella pikku kotistudiossa ja Yamaha on siinä selvästi paremmin paikallaan. Kun ikää tulee enemmän, osaa myös arvostaa valmiita asetuksia.
philias23
29.06.2006 19:00:07
... Rolandin räkkimallin äänet ovat pelkistettyjä ja sen kanssa on nähtävä vaivaa ennenkuin sointi yksinään tyydyttää. Muiden soitinten joukossa tai bändissä se on varmasti hyvä lisä vaikka sellaisenaan, mutta itse tykkään soitella pikku kotistudiossa ja Yamaha on siinä selvästi paremmin paikallaan. Kun ikää tulee enemmän, osaa myös arvostaa valmiita asetuksia.

Noniin, nyt ymmärrän paremmin. Jos haluaa soitella itselleen yksin kotistudiossaan kermaisilla efektisoundeilla niin osta yamaha, jos taas soitat sosiaalisesti muiden kanssa osta roland! Mä oon samaa mieltä! :) HOHO
KB
29.06.2006 21:55:07
Kun ikää tulee enemmän, osaa myös arvostaa valmiita asetuksia.

Tai sitten ei; käyttötarkoitus kait se on mikä ratkaisee, eikä soittajan ikä - sitä varmaan tarkoitat.

Nopea demoaminen kotistudiossa ilman soundi*unkkausta lienee sulle lähtökohta soitinvalinnassa, vai? Mulla oli samanlainen lähtökohta viimeksi soitinhankinnassa ja ostin Rollen G-70-mallin - siinäkin presetit toimii kermaisen mukavasti. Vaan jos jos siirrytään nopeasta demoamisesta hiukan tarkempaan duuniin tai bändisoittoon, G-70 sun muut OMB-koneet on parempi tunkea takavasemmalle ja ottaa joku muu vempele tilalle.

Leikarin kanssa oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että efektikuorrutuksen alta on aika vaikea ostotilanteessa löytää se hyvä perussoundi - vaan loppupelissä eri merkeillä ei kait niin hirveästi saman hintaluokan värkeissä soundeissa nykyisin ole - käyttölogiikka kylläkin vaihtelee; jollekin Jammu aukeaa nopeammin kuin Roland tai päinvastoin. Vai olenko väärässä - onko joku merkki valovuoden edessä ominaisuuksiltaan toisiin verrattuna?
Janus
30.06.2006 01:23:55
Noniin, nyt ymmärrän paremmin. Jos haluaa soitella itselleen yksin kotistudiossaan kermaisilla efektisoundeilla niin osta yamaha, jos taas soitat sosiaalisesti muiden kanssa osta roland! Mä oon samaa mieltä! :) HOHO

Mun mielestä Rolandin soundit ilman turhia efektejä istuu itse asiassa aika nätisti biisiin kuin biisiin ja erottuvat miksauksessa, mutta botnea on silti riittävästi.

...mutta haitarisoundit on kyllä hyviä molemmissa. hoho.
JPQ
30.06.2006 02:00:31

Minä muuten olenko ainoa joka inhoaa ylitiö efekti kuorrutettuja soundeja ? kun kuitenkaan miltei mistään synasta ei riitä efektit sanotaan 8 partille... ja entäs soundeja jotka syö kokotaajuus kaistan itselleen ?
näitä on liian monet synat nykyään täynnä minusta.
Titares
30.06.2006 10:27:01 (muokattu 30.06.2006 14:35:08)
Ymmärtääkseni puhut asiaa, mutta yhden miehen bändissä ja koti/harrastuskäytössä (varsinkin jos on vain noin yksi kiippari) valmiit asetukset ja efektit ovat kuitenkin hieno homma, jotta soittamaan pääsee nappia painamalla heti.

Iästä vain vielä sen verran, että jossain "puolivälin" jälkeen älyää, ettei oma aikansa olekaan niin kovin pitkä, jolloin haluaa keskittyä oleelliseen aikaisempaa enemmän. Sen mitä tekee, haluaa (tai ainakin itse haluan) myös tehdä entistä paremmin, jottei jäljellä oleva aika valu hiekkana sormien välistä. Sitä tulee tarkemmaksi sen suhteen mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Jos saatavilla on laite, jonka asetukset on joku muu tn. parempikin muusikko tehnyt pieteetillä valmiiksi, niin se on hyvä.

Musta tuntuu, että Tyros 2 on käytön helppoudessa ainakin ~vuoden muita arranger-kiippareita edellä. Jos bändissä on useampia jäseniä ja oikea rumpali, niin sitten ei tällä asialla liene yhtä paljon väliä.

Kevyemmin ja halvemmallakin bändissä selviää jollain näistä:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … otif_Rack_english_v1_0_300k_wmv.wmv
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … MO_6_8/MO_6_8_english_v1_0_300k.wmv
http://www.yamaha-europe.com/yamaha … demos/S90/S90_english_v1_0_300k.wmv

Tässä on vanha, mutta toimiva Tyros 1 -videolinkki:
http://www.psrtutorial.com/mp3/DemoTyros/Tyros_english_v1_0_300k.wmv
Titares
30.06.2006 11:43:08 (muokattu 30.06.2006 12:41:29)
Kts. "Yhden miehen bändi"
KB
30.06.2006 11:51:34 (muokattu 30.06.2006 12:03:32)
Ei takerruta noihin OMB-vempeleisiin, ne ovat vaan yksi osa kosketinsoitinvalikoimaa(ni). Enemmänkin soundipolitiikkaan yleensä; onko loppupeleissä merkeillä niin hirveästi eroa - jotkut vaan toimivat jo presetti-soundeilla paremmin, jotkut vaativat duunia ja asennoitumista soundiruuvaamiseen.

Mutta lopputulos - onko siinä eroa? Hammond-topiikkia mukaellen:
-Jos osaat soittaa saat jokaisen soittimen kuulostamaan hyvältä
-Jos et osaa ja kumarrat vain kirjaimia niin paraskaan soitin ei saa soittoasi kuullostamaan miltään
(enkä tällä mainosta itseäni, mä oon ihan amatööri)
Derek
27.07.2006 10:05:00
Olen samaa mieltä edellisen keskustelijan kanssa,eli kannattaa miettiä myös Korg Triton Extreme 88. Mietin itsekin aikoinaan,minkä noista kolmesta hankkisin ja Extremeen päädyin,enkä ole katunut.Touchi on kyllä minulle erittäin sopiva ja miellyttävä,samoin iso kosketusnäyttö ja tietysti myös muut ominaisuudet.
Maksoin 2500€ uudesta pelistä kun hommasin laitteen noin puolitoista vuotta sitten,nykyisiä hintoja en ole sen erityisemmin seuraillut.
Titares
01.08.2006 08:32:29 (muokattu 01.08.2006 08:34:24)
Extremen mukana taitaa nykyään tulla EXB MOSS-lisäkortti, joka on ihan oma syntetisaattorinsa ja yllättää positiivisesti. Minulla oli sellainen Karmassa. Itse säästän ja odottelen lähivuosina markkinoille uutta KARMA-laitetta, joka ei maksaisi ihan niin paljon kuin OASYS. Kantsii seurata User Forumia: www.karma-lab.com
Guild
01.08.2006 13:39:48
Hyvissä hinnoissa nuo laitteet on. Paljonko maksaa nykysin noi täyspitkät työasemat oikein todellisuudes kaikkien sydäntäriipivien alennuspuheiden jälkeen?
.:.:.
Titares
01.08.2006 13:58:52 (muokattu 01.08.2006 14:03:35)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)