Aihe: Toto
1 2 3 4 5 6 738 39 40 41 42
Leevo
03.09.2005 13:49:45

Kieltämättä Mindfieldsillä esiintyy hieman vanhojen hittien kierrätystä, mutta kyllä puolitoista tähteä viidestä on minusta silti hieman liioittelua. On niitä huomattavasti huonompiakin levyjä, jos minulta kysytään.

Eihän Mindfields tosiaan mikään täysosuma ole, mutta kyllä monia yksittäisiä kappaleita levyllä on jotka ovat aivan huippukamaa. Vaikkei ehkä kaikkein parasta Totoa edustakaan, kyllä Mindfields on mun mielestä kuitenkin todella hyvä kokonaisuus.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Progressor
16.09.2005 21:20:00
Nostanpa tämän.

Tietääkö joku, milloin Helsingin keikan liput tulevat myyntiin? En ole toistaiseksi löytänyt Lippupalvelusta enkä jäähallin sivuilta mitään mainintaa koko Totosta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
flowerpower
17.09.2005 02:17:41
Toto on hieno bändi. Loistavia muusikoita ja tyylikkäitä piisejä. Näin ne joskus Hesan jäähallissa aikoina jona Mr. Luke hoiti lauluosuudet. Oliiko joku muu paikalla, niin kertokaa mielipiteene keikasta. Omani on että hyvä vaikka odotin Kimbalin lauluosuuksia. Eli hieman jäi vaisu olo.
Luulen että bändi on terä kunnossa, eikä Jeffin poissaolo häiritse ja Kimballi on back! Toto kunniaan!
MK73
16.09.2006 11:13:56
Uusimmassa Riffi-lehdessä muuten Mike Porcaron mittava haastattelu. Meinasin lentää perseelleni kun huomasin. Lukekaa ihmeessä!
sirdickyj
16.09.2006 14:21:51
Uusimmassa Riffi-lehdessä muuten Mike Porcaron mittava haastattelu. Meinasin lentää perseelleni kun huomasin. Lukekaa ihmeessä!

Joo, oli nastaa huomata et tosiaan Miken haastattelu luettavissa. Ihan o.k. juttu oli tuo, Riffin tyylisesti tosin hyvin amatöörimeiningillä toteutettu.
Pataan!
MK73
16.09.2006 18:35:58
Joo, oli nastaa huomata et tosiaan Miken haastattelu luettavissa. Ihan o.k. juttu oli tuo, Riffin tyylisesti tosin hyvin amatöörimeiningillä toteutettu.

Näin. Sain just luettua koko jutun läpi. Tarina vain tuntui loppuvan vähän kesken. Jäin kaipaamaan Miken ajatuksia myös Nyky-Totosta, etenkin Simonin kanssa soittamisesta. No, Jeff -veli sai kyllä ansaitsemansa suitsutuksen :-)
Proge
16.09.2006 22:13:24
Lukather on kova tilumies!
Elä elämää leikkimielisesti. Elämässä on hyvin vähän asioita jotka pitää ottaa tosissaan.
J.Hollström
17.09.2006 10:54:26
Näin. Sain just luettua koko jutun läpi. Tarina vain tuntui loppuvan vähän kesken. Jäin kaipaamaan Miken ajatuksia myös Nyky-Totosta, etenkin Simonin kanssa soittamisesta. No, Jeff -veli sai kyllä ansaitsemansa suitsutuksen :-)

Eiköhän se kuittaantunut sillä kun Mike sanoi ettei Jeffin jälkeen muiden sessiomuusikoiden (vinniecolaiutat yms.) kanssa soittaminen juurikaan hetkauta.
MK73
17.09.2006 11:19:50
Eiköhän se kuittaantunut sillä kun Mike sanoi ettei Jeffin jälkeen muiden sessiomuusikoiden (vinniecolaiutat yms.) kanssa soittaminen juurikaan hetkauta.

Noin asia varmasti on. Mutta k.o. lehtijutun perusteella Toton tarina päättyi Kingdom of Desire -albumiin "viimeinen kerta, kun levyämme voi luonnehtia bändilevyksi", mikä ei kuitenkaan ole koko totuus, vaikka itsekin olen samoilla linjoilla. Elämä Toton leirissä on silti jatkunut tuonkin jälkeen.
sirdickyj
17.09.2006 14:14:16
Noin asia varmasti on. Mutta k.o. lehtijutun perusteella Toton tarina päättyi Kingdom of Desire -albumiin "viimeinen kerta, kun levyämme voi luonnehtia bändilevyksi", mikä ei kuitenkaan ole koko totuus, vaikka itsekin olen samoilla linjoilla. Elämä Toton leirissä on silti jatkunut tuonkin jälkeen.

No, Tambu ja uusin lätty on helvetin hyviä, ja mitä nyt sitten bändilevy tarkoittaa. Ehkä väsäävät sitten levyjään enemmän niin, että matskua tulee joka ukolta enemmän valmiissa muodossa.

Mä tulkitsin sen bändilevy-jutun niin, että silloin olosuhteet oli bändiä vastaan, ja sitten tekivät nelisteen sitä, minkä parhaiten osaavat, eli musaa. Omissa kirjoissani Tambu ja uusin Toto-lätty ovat paljon fiksumpia teoksia kuin KOD. Sen sijaan tuolta Kingdom...kiertueelta äänitetty Absolutely Live-lätty on täyttä timanttia, ei vähiten siksi että rumpaliksi oli vaihtunut Simon Phillips. Huomattavasti fiksumman kuuloista ja vapautuneempaa soitantaa koko bändiltä tuolla lätyllä kuin esim. sillä Pariisin livellä, joka on julkaistu DVD:nä. Siinä on Porcaro pannuissa. Varmasti nero muusikkona, mutta niin tai näin, Toto parani rutkasti kun Phillips astui remmiin.
Pataan!
Fuzzy Boner
17.09.2006 18:23:38
Toto parani rutkasti kun Phillips astui remmiin.

Sun mielestä.

Mun mielestä Toto kuoli kun Porcaro kuoli.

Mielipiteitä, mielipiteitä.
Midge T
sirdickyj
17.09.2006 18:59:47
Sun mielestä.

Mun mielestä Toto kuoli kun Porcaro kuoli.

Mielipiteitä, mielipiteitä.

nIMENOMAAN, MIELIPTEITÄ.

kUMMINKIN pORCAROHAN ON TIETTY SEMMONEN KULMAKIVI-RUMPALI, KÄSITTÄÄKSENI, JONKA ANSIOT OVAT KIISTATTOMAT. mUTTA SOITTAMISEN RIEMUA EHKÄ ILMENEE NÄISTÄ pHILLIPSIN AIKASISTA DOKUMENTOINNEISTA ENEMMÄN. mUN MIELESTÄ.

Edit; virun caps lock.
Pataan!
Progressor
18.09.2006 09:31:57 (muokattu 21.09.2006 08:26:06)
Paichin tilanteesta ei kai ole mitään tarkkaa tietoa, mutta bändi on minusta antanut ymmärtää vähän niin, että hän ei enää juurikaan aio keikkailla Toton kanssa. Toton sivuilla näkyy olevan jokin Paichin podcast-haastattelu; pitänee kuunnella jossain välissä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
sirdickyj
18.09.2006 09:45:42
Ha ha ha.

Paichin tilanteesta ei kai ole mitään tarkkaa tietoa, mutta bändi on minusta antanut ymmärtää vähän niin, että hän ei enää juurikaan aio keikkailla Toton kanssa. Toton sivuilla näkyy olevan jokin Paichin podcast-haastattelu; pitänee kuunnella jossain välissä.

Harmi jos näin on. Sittenhän Totossa on jo kaks kiipparinsoittajaa, jotka on messissä vaan levyillä.

Phillinganes on tietenkin kovista kovin, mutta ei Paichia mielestäni voi korvata, jo pelkät lauluosuudet on niin makeita. Ei Africa ollut yhtään sama Phillinganesin laulamana. Ei vaan ollu.
Pataan!
Progressor
18.09.2006 10:07:04
Phillinganes on tietenkin kovista kovin, mutta ei Paichia mielestäni voi korvata, jo pelkät lauluosuudet on niin makeita. Ei Africa ollut yhtään sama Phillinganesin laulamana. Ei vaan ollu.

Joo. Paich ei ole muihin verrattuna mikään mestarilaulaja, mutta karismaa äijässä on kuin pienessä kylässä.
S.M.A.K.
sirdickyj
18.09.2006 10:24:27
Joo. Paich ei ole muihin verrattuna mikään mestarilaulaja, mutta karismaa äijässä on kuin pienessä kylässä.

Ei Luke mun mielestä sen kummempi laulaja oo. Ehkä vähän laajempi ääniala, mutta ei siitä niinku SOLISTIKS oo.

Ja mikä sit on kummonen...esim. Africahan on semmonen biisi, että sitä ei voi laulaa kun just sillä yhdellä tavalla, tai idea menee vituiks. Phillinganes ei saanut sitä juttua toimimaan, vaan se kuulosti puolalaiselta ravintolabändiversiolta. Kun siihenkään biisiin EI MAHDU TULKINTAA! Paitsi mun mielestä semmosta tulkintaa, että "stand behind every word", niinkus tiedätte. Mutta siinä on niin selkee se juttu ja se korkeus ja kaikki mistä se menee, että se on itsessään mestarisuoritus se laulu. Jos ei oo maailman suurin vocal range, niin Paich on sitten hoitanut homman kurinalaisuudella himaan.
Pataan!
J.Hollström
18.09.2006 10:32:28
Kun siihenkään biisiin EI MAHDU TULKINTAA!

Tää laini on paha tulkita:
Sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti

Ne tietää jotka on yrittäneet laulaa biisiä. Menee savolaiselta kieli solmuun...
sirdickyj
18.09.2006 12:05:46
Tää laini on paha tulkita:
Sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti

Ne tietää jotka on yrittäneet laulaa biisiä. Menee savolaiselta kieli solmuun...

Niinpä. Vaan makeesti vetää Paich ton. Helvetin makeesti!
Pataan!
MK73
18.09.2006 12:34:27
Ei Luke mun mielestä sen kummempi laulaja oo. Ehkä vähän laajempi ääniala, mutta ei siitä niinku SOLISTIKS oo.

Juurikin Luken vetämät lauluosuudet ovat minusta toimineet helvetin hyvin. Sopii Toton solistiksi hyvinkin. Hän ei vaan (luullakseni) itse ole ollut järin innokas kantamaan ykköslaulajavastuuta. Monenmoista yrittäjää on sitten kuultu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)