MiXu- 26.07.2006 19:36:25 | |
---|
Kyselin paikallisesta musiikkiliikkeestä kitaraa aloittelijalle, suosittelivat ESP LTD M-50:ä. On kuulemma eniten myyvä malli. Onko teillä kokeneemmilla mitään sanottavaa kyseisestä kitarasta? Tuossa näkyy olevan tuo tremolokahva. Mitenkäs se menikään, halvat floikalliset oli nounou, koska vire ei pysy, mutta vaikuttaakos tuommonen tremolokahva samalla tavalla? http://www.thomann.de/thoiw3_esp_ltd_m50_blue_satin_prodinfo.html Ja tosiaan. Ostoslistalla kärjen tuntumassa on Yamahan Pacifica 012/112, Yamahan ERG121 ja Squier Fat Strat. Paikallisessa vaan eivät taida myydä Yamahaa (ei toki sulje ko. merkkiä pois) ja tuossa Squierissa on käsittääkseni aika ohut kaula. Mulla on sen verran isot kädet että kaulalla saa mieluusti olla leveyttä ihan reilusti, joten osaako joku sanoa missä noista olisi levein kaula? Budjetti on siinä 200e tuntumassa. Tuo M-50 menee muutaman kympin päälle tuon, mutta sen ehkä kestän. Tuon kalliimpia ei ehkä kannata ehdottaa. |
Jannipaali 26.07.2006 20:26:45 | |
---|
Kyllähän tuolla soittelee, mutta omassa oli maalipinta ihan p*ska(maalit lähti), niin maalasin uudelleen. Plussat ja miinukset: + Hinta + Ulkonäkö + Tuntuma - Mikit - Talla - Virittimet - Maalipinta - Halvan oloinen Suosittelen itse kattelemaan käytettyjä kiinteätallaisia. In GOTOH We Trust.
THV-Klubi #40 |
anssopikasso 26.07.2006 20:31:23 | |
---|
Ehhei. Ensinnäkin, kitarassa EI ole floyd rosea, vaan tämä "ns. vintage-talla" elikkä sama mikä löytyy stratocastereista ja stratokopioista näin päällimmäisenä. :D Kitarassa on 22 nauhaa, mitä pitäisin parempana kuin 24 nauhaa näin aluksi aloittelialle. Kitara on kohtuu laadukas hintaisekseen, mattamaalit, hyvät esp:n omat lh100 humbuukkerit, eivät hurise eivätkä hirveänä kierrä, elikkä hyvät mikit tähän hintaan. Kokemusta on mm. squierin paskakitaroista, nauhat tulee otelaudan yli yms, että elä missään nimessä valitse mm. tämän ja sen väliltä SQUIERIA. SUOSITTELEN erittäinpaljon tätä kitaraa aloittelioille. |
anssopikasso 26.07.2006 20:32:36 | |
---|
hmm. maalipinta lähtenyt? en ole kyllä moista kuullut muista vastaavista, tai yleensäkkään että esp/ltd:eistä olisi maalipinta "kulunut" rikki. Ibanezeissahan se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, mutta näissä en ole sitä kuullut. |
Hohhoijaa 26.07.2006 20:42:46 (muokattu 26.07.2006 20:43:11) | |
---|
Kokemusta on mm. squierin paskakitaroista, nauhat tulee otelaudan yli yms, että elä missään nimessä valitse mm. tämän ja sen väliltä SQUIERIA. Omien testailujeni mukaan useimmat Squierit on ihan hyviä soittimia etenkin alkuun. Mitä malleja olet koittanut? Itse valitsisin tuossa tilanteessa Pacifican. Hintaluokassaan erittäin kova sana. |
Kirk_Hammett 26.07.2006 21:04:16 | |
---|
itse en tykkää yhtään tuosta M-50. You know it's sad but true... |
Ben_D 26.07.2006 21:28:26 | |
---|
Ihan hyvä skeba. Mulla oli hetken aikaa himakitarana tollanen, mutta jouduin myymään muiden hankintojen tieltä pois. Itseasiassa aikas laadukas hintaisekseen. |
Ehhei. Ensinnäkin, kitarassa EI ole floyd rosea, vaan tämä "ns. vintage-talla" elikkä sama mikä löytyy stratocastereista ja stratokopioista näin päällimmäisenä. :D Ei hän väittänytkään siinä olevan floikkaa vaan puhui tremolokahvasta ja miten se säilyttää vireen (talla kammettuna siis)... Kokemusta on mm. squierin paskakitaroista, nauhat tulee otelaudan yli yms, että elä missään nimessä valitse mm. tämän ja sen väliltä SQUIERIA. Höpöhöpö, Squierilta löytyy todella hyviä aloittelijakitaroita. Ei kannata vain olla tyhmä ja valita niitä paskoja yksilöitä. Paskallakin on tekijänsä. |