Aihe: Ostamassa vahvistinta joka sopii keikalle / treenikselle.
1
feuze
24.07.2006 14:00:08
Noniin. Eli pitkän harkinnan tuloksena päädyin uutta vahvistinta ostamaan ja mielessä olisi joku joka sopisi treenikselle ja keikalle. Mielessä on nyt pyörinyt Flextone III XL ja Tech 21 TM60/212. nyt on toi Tech 21 kuulostan huhupuheiden ja soudien perusteella paremmalta nii nyt haluaisinki tietää et miten tollanen soveltuu keikalle.? vai soveltuuko ollenkaan. ja että kestääkö rasitusta. Line 6:sta on huonoja kokemuksia että ei kestä kovaa rasitusta mutta en tiiä FLextonesta. ja otan vastaan myös nuppi + kaappi ehotuksia. Soundin puolesta pitäisi taipua rockista metalliin.
cruel_destiny
24.07.2006 17:27:12
hintaluokkasi on?

tuosta hintaluokasta sanoisin että saat jo käytettynä hyvän putkarin,; vaikkapa peavey classic 30... :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
feuze
24.07.2006 18:09:13
1100€ on aika maksimi.
Tasapaino
24.07.2006 18:14:36 (muokattu 24.07.2006 18:14:43)
hintaluokkasi on?

tuosta hintaluokasta sanoisin että saat jo käytettynä hyvän putkarin,; vaikkapa peavey classic 30... :)

Uutenakin saa kyllä tuhanteen euroon aivan loistavan putkivahvistimen. Fendereitä kannattaa musta katsoa jos kaipaa hyviä puhtaita. Iso Pappakin on mun kanssa varmaan ihan samaa mieltä.
Ora et labora.
elbowski
24.07.2006 18:20:38
1100€ on aika maksimi.

Suosittelen tarkistamaan Hughes & Kettner Trilogy-nuppien saatavuuden käytettynä. On meinaan erittäin monipuolinen vehjes. En 20 min testaussession aikana keksinyt saundin saundia jota en olisi siitä irti saanut. Kaikki irtosi, indiepoppikliineistä/-säröistä pyhänhäpäiseviin tapposäröihin.

Kysy lisää nimimerkiltä Bonecrusher, hän varmaankin neuvoo mielellään lisää, kun hän tällaisen omistaa.
Raivo määrää nuotin
Aki
25.07.2006 00:41:34

vaikkapa peavey classic 30... :)

Tuota suosittelen välttämään. Ohimennessäni olen eräässäkin musiikkiliikkeessä saman päivän aikana kuullut kaksi asiakasta jotka tulevat valittelemaan kun vain muutaman kuukauden ikäinen Classic 30 poksuu, helisee, hurisee ja pätkii. Omat kokemukset olivat hyvin samantyylisiä. Ihan hyvä honotussoundi silloin jos toimii ja helinöistä ei jaksa välittää.

Trademark on ihan ookoo, mutta puhtaat ei oikein mua puhutellut. Säröt on ihan tyylikkäät.

Peavey ValveKing on saanut paljon hyviä kommentteja, myös monipuolisuudestaan. Kova hinku itselläkin päästä testaamaan.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
P-Nut
26.07.2006 22:19:25

Koch Studiotone ? Itseäni ainakin himottaa Kochin Studiotone tai Twintone II
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Stalkah
26.07.2006 22:26:46 (muokattu 26.07.2006 22:36:18)

marshallin microstack.

EDIT: linkkivä pukkaa.. http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=Microstack

EDIT2: kun marshallin sivui ei näyttänyt tietoa tihkuvan, niin sanottakoon että stackissa on 2x15w tehova.
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa - röytää, siinä vasta hieno sana!
kimurantti1
26.07.2006 22:33:37 (muokattu 26.07.2006 22:47:37)
Aloittaja hakee rock- ja metallihenkistä vahvistinta ja saa vastaukseksi Fenderiä, Peaveyn Classic 30:stä ja Kochin Studiotonea.. Luulin että mä tykkään soittaa rokit ja hevit miedommilla säröillä. :-)

Techistä pidin itse, nimenomaan sitä 2x12 malliakin testanneena. Ei ihan kovimpaan tuskaheviin taivu, mutta kyllä sillä Metallicat sun muut hyvin soittaa, ainakin minun mielestäni. Jos bändin rumpalilla on edes hieman järkeä päässä, niin Trademark luulisi riittävän treeneihin ja keikalle. 2x12 elementeillä varustettu viimeistään.

Kovasti monet kehuvat Peaveyn Valve Kingia, vaikka harvat ovat niitä testanneet. En ole minäkään, mutta nimim. Aki juuri kirjoitteli aika hyviä ensikokemuksia vahvarista. Kovasti mainostavat hyvällä hinta/laatu-suhteella. Tuolta löytyy: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=95572&co=30

Muusikoiden.netin entinen vakiovastaus Engl Thunder toiminee hyvin rockissa ja hevissä. Combo maksaa uutena 750e tjsp. Jos 1x12 ei meinaa riittää, nuppi ja 2x12 kaappi maksaa luonnollisesti enemmän, mutta käytettynä voisi mennä hyin budjettiisi. Tai vaikka uutena, jos ei ole pakko saada Englin kaappia:

http://www.thomann.de/thoiw3_engl_e … _thunder_head_topteil_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html

Thunderia pariin kertaan kokeilleena väitän, että se on omimmillaan nimenomaan rankemmassa rokissa ja hevissä. Makuja on toki monia joten kannattaa testata, aika yläpäävoittoinen soundi noissa Engleissä kautta linjan. Framuksen kaapista ei itsellä ole kokemuksia, mutta ihan hyväksi on jotkut kehuneet. Nimim. bonecrusherilla taisi tuommoinen ainakin olla ja kuulemma hyväksi havainnut.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)