ruff 29.10.2003 17:10:26 | |
---|
Te jotka omistatte kumut puu rimsseillä/ kanteilla niin mitä ootte ollu mieltä? Kestääkö kaikki, itse en kyllä mitää mättöö( ei siis kyse ruuasta=) tykkääkkää vetää mutta.. on nimittäin alkanu kutkuttelee kumut et kohta pitäs sellasia.. kerrankii sellaset kannut jotka ois just niinku haluu. |
JeeVes 29.10.2003 21:12:28 | |
---|
Jooh, no mulla on ollut jo monia kumun rumpuja...no ei vaineskaan....Maza malttia. Ensin sun pitää hankki fyrkkaa Kumuihin...jösses nehän on kalliita, ja hyviäkin. Just be brave, and there will be nothing in your way.
-Carma- |
Speedy 29.10.2003 21:37:01 | |
---|
jösses nehän on kalliita, ja hyviäkin. Mitähän tommonen keskiverto virveli kustantas.. osaisko kukaan sanova..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Outkast 29.10.2003 21:37:37 | |
---|
Veljelläni on tilaustyönä tehty kumun 28" konsertti bassorumpu ja tyytyväinen on ollut. Soundi on aivan mahtava. Kumut ovat laadukkaita eikä niillä ole tapana hajoilla, laatua. |
JeeVes 29.10.2003 21:48:00 (muokattu 29.10.2003 21:48:26) | |
---|
Rahallahan sitä laatua saa. Saa sitä kyllä kaikenmaailman paskaakin ostettua rahalla. Joten kannattaa olla tarkka. Edit: Menipäs pikkasen offtopocin puolelle :) Just be brave, and there will be nothing in your way.
-Carma- |
Kumut ovat laadukkaita eikä niillä ole tapana hajoilla, laatua. Enpä ole kuullut että muutkaan olisi hajonneet.. Tai siis, kyllähän Kumutkin saa rikki siinä missä muutkin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Dr. Funkenstein 29.10.2003 23:08:53 | |
---|
|
Epämuusikko 29.10.2003 23:27:05 | |
---|
Veljelläni on tilaustyönä tehty kumun 28" konsertti bassorumpu ja tyytyväinen on ollut. Soundi on aivan mahtava. Kumut ovat laadukkaita eikä niillä ole tapana hajoilla, laatua. Iso. Mä ottaisin tässä vaiheessa sen 18-tuumasen, näin ensi alkuun. On nimittäin voinut maksaa, tuo 28"..... "Jos kaikki Suomen ammattimuusikot asetettaisiin Päiväntasaajalle metrin väleittäin, niin se olisi ihan hyvä". |
jussiohman 30.10.2003 12:49:53 (muokattu 30.10.2003 12:51:40) | |
---|
.. on nimittäin alkanu kutkuttelee kumut et kohta pitäs sellasia.. kerrankii sellaset kannut jotka ois just niinku haluu. Sama mulla. Parin vuoden päästä jos/kun uutta settiä hankin, on Kumu tähtäimessä. Nollapiste/Tulenkantajat keikoilla olen kuolannut niiden Krutsinin puurimssien perään. Mmmhhmhmh..mmhmhmhmh*kuola valuu* mmhmhmmmmmm. "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
ruff 30.10.2003 19:01:41 | |
---|
Joo, tai siis virvelihän mulla nyt ois eka hankinnassa. Mut sekin woodenhoopseilla 700-800... au.. siitä sit pikkuhiljaa lisäilee.. meinasin ku en oo itte vielä soittanu noilla nii kuinka ne kantit oikee kärsii lyönneistä? tuleeko lommoa vai onko kokonaan kielletty osua niihin? |
jussiohman 30.10.2003 20:35:11 | |
---|
Tuskin ne niistä kärsii. Niissähän nimenomaan kehutaan olevan "jumalainen" saundi kanttilyönneissä. www.kumu.fi"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
Mikko A 30.10.2003 22:15:35 | |
---|
Sama mulla. Parin vuoden päästä jos/kun uutta settiä hankin, on Kumu tähtäimessä. Nollapiste/Tulenkantajat keikoilla olen kuolannut niiden Krutsinin puurimssien perään. Mmmhhmhmh..mmhmhmhmh*kuola valuu* mmhmhmmmmmm. Soittaako Krutsin Tulenkantajissa?? Meinaan kun toissa kesänä TK:n keikalla rumpalilla oli Ludarit... "Vittu pääle aja!" -Änzälän zöbi |
welho 31.10.2003 00:28:21 | |
---|
Te jotka omistatte kumut puu rimsseillä/ kanteilla niin mitä ootte ollu mieltä? . Ai että kestääkö kantti? Mulla on ollut puuvanteiset tomit alkukesästä lähtien ja hyvin on kestänyt ainakin nämä muutamat kuukaudet=) Kanttiosumia tulee tomeihin aina myös puolivahinkossa ja pieniä kolhuja niihin kyllä tulee. Muistaakseni Helanen sanoi ettei ole vielä tullut yhtään rikkinäistä vannetta takaisin ja niitä on kuitenkin jo hetki väsäilty. saatanpa muistaa myös väärin! Kannattaa tarkistaa asia mestarilta itseltään. Normaalissa soitossa toimii myös virvelissä tuo perusvanne mutta, jos tiukempaa soittoa harrastaa niin tuollainen paksumpi SuperWoodHoop on kyllä kestävä. Seuraavassa virpassani tulee kyllä olemaan sellaiset=) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
jussiohman 31.10.2003 12:42:42 | |
---|
Soittaako Krutsin Tulenkantajissa?? Meinaan kun toissa kesänä TK:n keikalla rumpalilla oli Ludarit... Soittaa. Ja Ludarit sillä oli ennen Kumujaan. Ei ole tainnu kovin kauaa olla ne vielä sillä. "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
Mikko A 31.10.2003 15:31:45 | |
---|
Soittaa. Ja Ludarit sillä oli ennen Kumujaan. Ei ole tainnu kovin kauaa olla ne vielä sillä. Eikös sillä ennen ollu Remot? "Vittu pääle aja!" -Änzälän zöbi |
jussiohman 31.10.2003 16:05:57 | |
---|
No en tiijä mut nyt on kuitenki Kumut. Se siitä. "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
fifehole 31.10.2003 20:16:43 | |
---|
Mitenkäs noi snare hoopit, onko ne tehty kestämään? Itselläni ongelma tyylissä/tavassa soittaa eli kanttilyötejä tulee jatkuvasti mätettyä. Kapulat ei kestä joten epäilen myös puisen vanteen kestävyyttä. Onko kohtalotovereita jotka ovat kokeilleet niitä? Head for an eye |
Kumu-Pekka 31.10.2003 21:02:36 | |
---|
Tervehdys kaikille, huomasin, että täällähän jutellaan meikäläisen hommista. Eli: puuvanteisia rumpuja, sekä tomeja että snareja, valmistamme kahta mallia, ClassicWoodHoop (CWH), joka on ohuempi ja tarvitsee koukut (engl. claw hooks), sekä SuperWoodHoop (SWH), joka on paksumpi ja voidaan asentaa tavallisiin virityspesiin, eli sopii myös "jälkiasennuksena" muihin rumpuihin. CWH mallit vaativat korkeammat virityspesät (vrt. bassari). On totta, että vielä ei ole yksikään puuvanne (kop kop) mennyt rikki, mutta onhan se tietenkin mahdollista! Itse en erityisesti suosittele Classic-mallia kaverille, joka soittaa jatkuvasti kovaa kanttilyöntiä, Super-malli on silloin parempi. Käytännön järkihän tässä sanelee, onhan maailmalla rumpaleita, jotka saavat valuvanteetkin rikki. Joka tapauksessa, puuvanteet tuovat rummun soundiin lisää "puuta", lämpöä ja selkeyttä. Kanttilyönnit (varsinkin cross-stick) ovat aivan omaa luokkaansa, samaa soundia ei yksinkertaisesti saa muulla tavalla. Puuvanteiset rummut ovat kalliimpia, mutta vanteet valmistetaan yksitellen, eikä homma ole erityisen nopeaa! Jos haluaa kysellä lisätietoja Kumuihin liittyen, niin voi lähettää meiliä kumu@kumu.fi , vastailen mielelläni, kunhan vain rummun teolta ehdin! Terveisin Pekka Helanen, Kumu Drums www.kumu.fi |
Jaska 31.10.2003 21:29:01 | |
---|
Mahtaiskohan olla hyvä yhdistelmä ihan teräsvirveli ja puuvanteet? |
lindo 03.11.2003 10:59:44 | |
---|
Seuraavassa virpassani tulee kyllä olemaan sellaiset=) Taasko se mies on ostamassa uutta virveliä ;)
I don't belive anything, if i don't see it first |