Daemon 25.07.2006 20:58:35 | |
---|
Tässä ihmetyttää asia, joka koskee soundien vaihtoa softasynissa, jotka eivät itsessään älyä, että synassa voidaan mahdollisesti haluta käyttää eri soundeja eri kanavilla.Esimerkiksi Edirol Orchestral on näppärä esimerkki siitä, että homma toimii aivan vallan mallikkaasti, koska kanavat vaihtuvat oikeinkin mainiosti.Mitä tulee taas esim Crystalliin, niin soundia vaihtaessa ääni muuttuu kaikissa Crystallista ulos tulevissa kanavissa samaksi.Olen kai tyhmä kun en tätä tajua, mutta viisaat sanokoot mitä voisi tehdä.Käytössä oleva ohjelma on Cubase SX. |
Klezberg 25.07.2006 21:23:40 | |
---|
Tässä ihmetyttää asia, joka koskee soundien vaihtoa softasynissa, jotka eivät itsessään älyä, että synassa voidaan mahdollisesti haluta käyttää eri soundeja eri kanavilla.Esimerkiksi Edirol Orchestral on näppärä esimerkki siitä, että homma toimii aivan vallan mallikkaasti, koska kanavat vaihtuvat oikeinkin mainiosti.Mitä tulee taas esim Crystalliin, niin soundia vaihtaessa ääni muuttuu kaikissa Crystallista ulos tulevissa kanavissa samaksi.Olen kai tyhmä kun en tätä tajua, mutta viisaat sanokoot mitä voisi tehdä.Käytössä oleva ohjelma on Cubase SX. En tunne Crystallia, mutta kiinnitin huomioni siihen että sanot "ulos tulevissa kanavissa". Ratkaisevaahan on input-puoli, eli mitä midikanavaa syna kuuntelee. Oletko varma että ne mitä sanot "kanaviksi" tosiaankin seuraavat ERI midikanavia. Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Marko F 26.07.2006 16:18:47 (muokattu 26.07.2006 16:19:32) | |
---|
Minulla sattui olemaan tuo Crystal koneessa ja havaitsin ihan saman ongelman Cubasessa. En keksinyt vielä mitään ratkaisua. Siis avaan Crystalista 2 instanssia ja käytän niitä eri raidoilla ja eri kanavilla, mutta ne jotenkin sotkeentuvat toisiinsa tms., niin ettei valittu patchi pysy päällä. Muut softasynat (Steinbergin omia) toimii kyllä oikein minulla. |
juha_p 26.07.2006 17:09:36 | |
---|
Minulla sattui olemaan tuo Crystal koneessa ja havaitsin ihan saman ongelman Cubasessa. En keksinyt vielä mitään ratkaisua. Siis avaan Crystalista 2 instanssia ja käytän niitä eri raidoilla ja eri kanavilla, mutta ne jotenkin sotkeentuvat toisiinsa tms., niin ettei valittu patchi pysy päällä. Muut softasynat (Steinbergin omia) toimii kyllä oikein minulla. Jospa se Crystal ei ole 'multitimbral' kuten Edirolin plugari --> pitänee vaan ladata jokaista raitaa varten oma. t. Juha |
Klezberg 26.07.2006 17:12:35 | |
---|
pitänee vaan ladata jokaista raitaa varten oma. Eikö tuo "2 instanssia" tarkoita juuri tuota? Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Marko F 26.07.2006 17:19:07 | |
---|
Tarkoitti juuri sitä. |
Eikö tuo "2 instanssia" tarkoita juuri tuota? Sorry vaan, my mistake --> honasin kyllä quotanneeni väärän postin --> tarkoitus oli kyllä vastata alkup. kysyjälle (kuten tuo edirol viittauskin tuli tehtyä ...)... Mutta jos kyseessä on tosiaan ongelma joss kaksi erillistä Crystal plugaria sekoilee keskenään, niin aika kummalliselta kuulostaa. No eipä se kovin käytettävä plugari (ainakaan täällä) olekkaan joten tämä ongelma ei onneksi kosketa minua sen enempää. t. Juha |
Marko F 26.07.2006 18:21:23 | |
---|
Voihan se olla, että siihen löytyy joku ratkaisu. Kunhan ehtisi vähän kokeilemaan ... En minä sillä Crystalilla ole vielä mitään tehnytkään, muuta kuin asentanut koneeseen. |
Boge 26.07.2006 18:38:50 (muokattu 26.07.2006 18:39:28) | |
---|
Jos ohjaat synaa midillä, niin koitappa avata miditiedosto list-editoriin ja rullaa se ihan ylös. Siellä todennäköisesti controller tai program change kohdan asetukset nollaavat homman jotenkin niin että syna toistaa samaa kanavaa. Varma en ole vastaanko edes oikeaan kysymykseen, mutta saattaa auttaa. Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
Marko F 26.07.2006 21:30:09 | |
---|
Jos ohjaat synaa midillä, niin koitappa avata miditiedosto list-editoriin ja rullaa se ihan ylös. Siellä todennäköisesti controller tai program change kohdan asetukset nollaavat homman jotenkin niin että syna toistaa samaa kanavaa. Varma en ole vastaanko edes oikeaan kysymykseen, mutta saattaa auttaa. Joo, kyllä tuossa voisi ideaa olla. Täytyy kokeilla kun ehtii. Kiitos vaan vinkistä. |
Marko F 04.08.2006 18:01:06 | |
---|
Mitä tulee taas esim Crystalliin, niin soundia vaihtaessa ääni muuttuu kaikissa Crystallista ulos tulevissa kanavissa samaksi.Olen kai tyhmä kun en tätä tajua, mutta viisaat sanokoot mitä voisi tehdä.Käytössä oleva ohjelma on Cubase SX. Näköjään se toimii sittenkin. Ääni pitää vaihtaa Cubasen vasemman laidan prg (=program)-valinnasta EIKÄ Crystalin sisältä. Näin se näyttää pysyvän oikein. |
Timo JM 04.08.2006 18:16:17 | |
---|
Ääni pitää vaihtaa Cubasen vasemman laidan prg (=program)-valinnasta EIKÄ Crystalin sisältä. Näin se näyttää pysyvän oikein. Joo, tää on kummallinen juttu mikä on jopa Steinbergin omassa Hypersonic syntikassa. (Ainakin ykkösversiossa.) En sitten tiedä johtuuko Cubasen vai synan suunnittelusta. ...siis mun mielestä. |