south_of_heaven 24.07.2006 21:16:49 | |
---|
on mätöllä tiettyjä yhtäläisyyksiä klassiseenkin :P sitä se on mielestäni lähimpänä. Ei niin että se olisi välttämättä siitä tullut. turha viesti. :P itki south_of_heaven |
Roberto 24.07.2006 22:39:24 | |
---|
Niin ja jos rumpali ei kuuntele juurimusaa tai sen johdannaisia esim. blues, soul, funk,rock niin ainakin minun mielestä kyseistä rumpalia voisi kutsua rajoittuneeksi. Komppaan. Temppuapina-ogelimuusikot kun vielä ton tajuais ni vot, olis tässäkin maassa yhtäkkiä monta kymmentä mainiota soittajaa lisää. |
J. Cool 24.07.2006 23:32:31 (muokattu 25.07.2006 20:49:59) | |
---|
Komppaan. Temppuapina-ogelimuusikot kun vielä ton tajuais ni vot, olis tässäkin maassa yhtäkkiä monta kymmentä mainiota soittajaa lisää. ottaa aikansa... e: "future-quote" Toisaalta jos ne kaikki jotka "tajuu" osais soittaa ni johan olis smeiniki... ottaa vielä enemmän aikaa... Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Mikael 25.07.2006 02:16:04 (muokattu 25.07.2006 11:47:27) | |
---|
Komppaan. Temppuapina-ogelimuusikot kun vielä ton tajuais ni vot, olis tässäkin maassa yhtäkkiä monta kymmentä mainiota soittajaa lisää. Toisaalta jos ne kaikki jotka "tajuu" osais soittaa ni johan olis smeiniki... Siitä mistä aita on matalin... |
-Jere- 25.07.2006 07:25:02 | |
---|
WTF!?!? öö |
-Jere- 25.07.2006 08:05:01 | |
---|
Dissatkaa oikeasti huonoja soittajia, elekää hyviä. Porthen, Kaakkuri, Mäkynen, Christensen on kovia. Soittavat sielulla mikä on tärkeintä musiikissa. Mää voisin dissata yhtä rumpalia noni... lukekaa tarkkaan: Mulla oli yks oppilas vuoden kansalaisopistolla joka ei saanut peruskomppia menemään. se ei saanut edes haitsua menemään lähellekkään tasaisilla 8.osilla. sitten se lopetti, vttu että oli pska. en olis ottanu millekkään levylle sitä. |
Anonymous-jazz 25.07.2006 18:41:06 (muokattu 25.07.2006 18:44:03) | |
---|
Komppaan. Temppuapina-ogelimuusikot kun vielä ton tajuais ni vot, olis tässäkin maassa yhtäkkiä monta kymmentä mainiota soittajaa lisää. HOHO oon itse entinen Temppuapina-ogelimuusikko mutta ei mua kyllä kukaan maikka opettanut temppuja tekemään. Jos sitä on ollut rumpusetin kanssa naimisissa huru mycket monta vuotta niin voi siinä jotain kehitystä joskus tapahtuakin. Mua aina jäi ihmetyttämään se kun monet ogelin maikat sanoivat minulle että "levyjen kanssa soittaminen on pelkkää hauskanpitoa"... Niin no minusta kyllä se että pistät jonkun groove-pohjaisen levyn päälle niin se että kuinka hyvin pystyt sen taustalla soittamaan kertoo suoraan sen että kuinka kehittynyt soittaja on. Sillä voin kyllä sanoa että levyn kanssa soittamista ns. ollaan dissattu mutta kysykääpä vaikka Nykäsen Anssilta niin hän tietää, koska Nykänenhän ihan klinikoillaan kertoo aina sen millä se on itsensä sille tasolle kehittynyt (levyjen kanssa soittamisella). Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
jazzmies 25.07.2006 19:53:25 | |
---|
Eikös kaikki raskaampi musa juonna evoluutionsa juurimusasasta... Blues-rock-hardrock-rockharder-heavy-heavyrock-heavymetal-deathmetal-turskahevi aka. turskablues.... Jos nyt hieman pilkkua viilataan, ei tuo kaava bluesista rockiin ihan niin yksioikoinen ole, vaan jazz ja gospel ovat bluesin lisäksi kuultavissa varhaisessa rockissa sulassa sovussa ja tasapainossa. Eli älköön rajatko mitään afroamerikkalaisen musiikin tyyliä omaksi jutukseen, koska samat muusikot soittivat blues-, jazz- ja gospel-levyillä. Vaikkapa varhainen Elvis, ihan samaa gospelia kuin The Golden Gate Quartet. Tai Bessie Smith, Louis Armstrong trumpesissa. Tai Chuck Berry 1958, Papa Jo Jones rumpalina. Mielipideasia vihaako jazzia vaiko eikö, on aika kevyttä argumentointia ja ihan tunnetasolla, mutta jos uskaltaa kurkistaa afro- ja angloamerkikkalaisen musiikin ulkopuolelle, avautuu ihan toinen maailma ja ymmärtää gospelin, funkin, jazzin, rock'n'rollin olevan ihan samaa pullaa! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Analuuk 25.07.2006 21:29:55 | |
---|
Kaakkurinniemestä olen kuullut monen suusta kommenttia että "Soittaa aivan liian kovaa ja vetää konekivääritempolla fillejä eli on ihan huono". Jos täällä saisi kiroilla, niin sanoisen että PERKELE!! Kaakkuri on mielestäni tällä hetkellä kovin ja monipuolisin rumpali Suomessa. Jos joku väittää että mies soittaa liian kovaa, niin saapi mennä katsomaan vaikka Quintessencen keikkaa johonkin hieman pienempään paikkaan. Miehellä on mahottoman herkät kädet ja aivan upea timen ymmärrys. En ole kuullut kenenkään soiton groovaavan samalla tavalla nimen omaan hiljaisella volalla! Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset! |
markkuliini 25.07.2006 21:49:41 | |
---|
Mua aina jäi ihmetyttämään se kun monet ogelin maikat sanoivat minulle että "levyjen kanssa soittaminen on pelkkää hauskanpitoa"... Niin no minusta kyllä se että pistät jonkun groove-pohjaisen levyn päälle niin se että kuinka hyvin pystyt sen taustalla soittamaan kertoo suoraan sen että kuinka kehittynyt soittaja on. Sillä voin kyllä sanoa että levyn kanssa soittamista ns. ollaan dissattu mutta kysykääpä vaikka Nykäsen Anssilta niin hän tietää, koska Nykänenhän ihan klinikoillaan kertoo aina sen millä se on itsensä sille tasolle kehittynyt (levyjen kanssa soittamisella). Tiedä sitten kenen "ogelin" maikkojen kanssa olet jutellut, mutta enpä itse ole kuullut kenenkään suusta tyollaista. Päinvastoin ovat suositelleet sitä hyödyllisenä treenimetodina. www.vasamayhtye.com |
Anonymous-jazz 25.07.2006 21:50:58 | |
---|
Tiedä sitten kenen "ogelin" maikkojen kanssa olet jutellut, mutta enpä itse ole kuullut kenenkään suusta tyollaista. Päinvastoin ovat suositelleet sitä hyödyllisenä treenimetodina. Ai katos... No eihän siellä jokainen maikka lado samoja mielipiteitä. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
kyseinen 25.07.2006 21:56:22 | |
---|
Ai katos... No eihän siellä jokainen maikka lado samoja mielipiteitä. Sulla on vaan aivan pistämätön tapa yleistää. Ei se kesällä haittaa |
markkuliini 25.07.2006 21:59:39 (muokattu 25.07.2006 22:01:40) | |
---|
Ai katos... No eihän siellä jokainen maikka lado samoja mielipiteitä. No itse olen käynyt "ogelissa" (Arabialla) Kettusen Kepan, Rautiaisen Tommin, Lehdon Samin, Korpelan Brunon, Miettisen Mirin tunneilla. Tuuraavina tuntiopettajina on käynyt nopeasti muistellen ainakin Karvosen Jartsa,Suhosen Seppo, Wuorelan Teemu, Jokiahon Kaitsu, Sirenin Mikko ja Harri Lehtonen. Lisäksi olen ollut usean lukukauden Leppäsen Leevin workshopeissa. Enkä siis ole kuullut levyjen kanssa soittamista vähäteltävän. Päinvastoin. Edit: Niin siis olisi mielenkiintoista kuulla, ketkä "ogelimaikoista" sulle niin on sanonut. www.vasamayhtye.com |
HeavyMachinery 26.07.2006 00:05:55 | |
---|
Jos nyt hieman pilkkua viilataan, ei tuo kaava bluesista rockiin ihan niin yksioikoinen ole, vaan jazz ja gospel ovat bluesin lisäksi kuultavissa varhaisessa rockissa sulassa sovussa ja tasapainossa. Eli älköön rajatko mitään afroamerikkalaisen musiikin tyyliä omaksi jutukseen, koska samat muusikot soittivat blues-, jazz- ja gospel-levyillä. Vaikkapa varhainen Elvis, ihan samaa gospelia kuin The Golden Gate Quartet. Tai Bessie Smith, Louis Armstrong trumpesissa. Tai Chuck Berry 1958, Papa Jo Jones rumpalina. Mielipideasia vihaako jazzia vaiko eikö, on aika kevyttä argumentointia ja ihan tunnetasolla, mutta jos uskaltaa kurkistaa afro- ja angloamerkikkalaisen musiikin ulkopuolelle, avautuu ihan toinen maailma ja ymmärtää gospelin, funkin, jazzin, rock'n'rollin olevan ihan samaa pullaa! Nää on hauskoja juttuja lueskeltaviksi. Itse oon aina tykännyt "tutkia" mistä kaikki on lähtöisin. En pidä nyky jatsista yhtää mutta sellainen "vanha kapakka jatsi" taimiksi se nyt sanotaankaan niin on hienoa.... En halua vähätellä mitään musiikkia tai kenenkään mieltymyksiä mutten itse vaan ymmärrä näitä "taide" musa hommia.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Fuzzy Boner 26.07.2006 14:12:48 | |
---|
Jos täällä saisi kiroilla, niin sanoisen että PERKELE!! Kaakkuri on mielestäni tällä hetkellä kovin ja monipuolisin rumpali Suomessa. Jos joku väittää että mies soittaa liian kovaa, niin saapi mennä katsomaan vaikka Quintessencen keikkaa johonkin hieman pienempään paikkaan. Miehellä on mahottoman herkät kädet ja aivan upea timen ymmärrys. En ole kuullut kenenkään soiton groovaavan samalla tavalla nimen omaan hiljaisella volalla! Olin just keikalla Kaakkurin kanssa sellasessa tosi pienessä tilassa. Se soitti just täydellisellä volyymillä siihen tilaan ja kaikki oli todella paketissa... tietty, kaakkurihan on mahtava! Toinen esimerkki: Harri Ala-Kojola. Aina tilan ja musan mukaan täydellisesti. Suomessa on mielettömän kova taso rumpaleissa. Ihan älytön. Hyvä vaan. JEAH! MÖLLISTY |
Kettusen Kepan, Rautiaisen Tommin, Lehdon Samin, Korpelan Brunon, Miettisen Mirin tunneilla. Tuuraavina tuntiopettajina on käynyt nopeasti muistellen ainakin Karvosen Jartsa,Suhosen Seppo, Wuorelan Teemu, Jokiahon Kaitsu, Sirenin Mikko ja Harri Lehtonen. Huvittaa kun muut on mainittu "Suhosen Seppo, Lehdon Sami, Sirenin Mikko" jne., mutta lopussa tulee yhtäkkiä yksinäinen "Harri Lehtonen". Teitkö jonkinlaisen statementin...?;) "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Epämuusikko 26.07.2006 19:42:47 (muokattu 26.07.2006 19:55:09) | |
---|
Olin just keikalla Kaakkurin kanssa sellasessa tosi pienessä tilassa. Se soitti just täydellisellä volyymillä siihen tilaan ja kaikki oli todella paketissa... tietty, kaakkurihan on mahtava! Toinen esimerkki: Harri Ala-Kojola. Aina tilan ja musan mukaan täydellisesti. Suomessa on mielettömän kova taso rumpaleissa. Ihan älytön. Hyvä vaan. JEAH! M-Net ei ole Suomen osa. (hymiötä tähän, jos tykkää) Itsekin Kaakkuriniemen aivan tuhannen pienessä paikassa Kriyan kanssa keikalla nähneenä voin todeta, että tuo lujaa soittaminen hänen kohdalla on melko tuulesta temmattu väite. Vaikka luulisi senkin onnistuvan (Timo Kotipelto...) Ja kyllä: Quintessencessäkin meteli on hallinnassa. -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Anonymous-jazz 26.07.2006 20:27:01 | |
---|
Suomessa on mielettömän kova taso rumpaleissa. Ihan älytön. Hyvä vaan. JEAH! Onhan se... Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
markkuliini 26.07.2006 21:19:15 (muokattu 26.07.2006 21:46:51) | |
---|
Huvittaa kun muut on mainittu "Suhosen Seppo, Lehdon Sami, Sirenin Mikko" jne., mutta lopussa tulee yhtäkkiä yksinäinen "Harri Lehtonen". Teitkö jonkinlaisen statementin...?;) No se jotenkin kivasti kevensi mielestäni tunnelmaa. :) Harrilta sai hyviä vinkkejä kyllä eli ei kyseessä ollut mikään kannanotto opetuksentasoon todellakaan. www.vasamayhtye.com |
K.Suninen 27.07.2006 01:16:42 (muokattu 27.07.2006 01:18:23) | |
---|
Itseäni lähinnä huvittaa nuo enemmän jazz-poliisimmat kommentit Suomalaisista rumpaleista mm. Porthenista tai Kaakkurinniemestä olen kuullut monen suusta kommenttia että "Soittaa aivan liian kovaa ja vetää konekivääritempolla fillejä eli on ihan huono". Mun mielestäni tollainen on täysin kateellisten puhetta. On se sitten kumma että heti kun näiden jazz-poliisi persoonien mielestä kaikki hyvät rumpalit ovat joitain kyyryselkäisiä tekotaiteellisen ECM-jatsin rummuttajia. Voisinhan tässä alkaa morkkaamaan Dave Weckliä mauttomuudesta, tylsyydestä ja tekotaiteellisuudesta, mutta sitten meikäläistä haukuttaisiin vaan jazz-poliisiksi.. Sitten voisin morkata haukkujaa jollain takaisin kunnnes meikäläinen olisi taas jazzpoliisi jnejnejne.....kunnes operaattori lyö lukkoon koko topicin ja pistää viikon bännin. Joojoo kyllä se Weckl jotenki tähän liittyy :P |