HeavyMachinery 25.07.2006 12:38:49 | |
---|
Minunkin piti kuunnella monta kertaa, että kolahti. Kyllä sen musan on yhdellä kuuntelulla upottava tai siten se on väkisin opeteltua..... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
markkuliini 25.07.2006 14:49:42 | |
---|
Kyllä sen musan on yhdellä kuuntelulla upottava tai siten se on väkisin opeteltua..... No ehkei ihan niinkään. Jos itse olisin pitäytynyt ensivaikutelmassa niin en pitäisi nykyään mm. Coldplaysta, Clashista, Radioheadista, Jimi Hendrixistä, tai bluesista. Ultra brata vihasin pitkään, mutta aloin myöhemmin rakastaa. Tai toisaalta voidaan sitten puhua tässä yhteydessä väkisin opettelusta, mutta se ei siinä tapauksessa mielestäni vähennä pitämisen aitoutta tai vahvuutta. Omalla kohdalla joskus tilanne on ollut sellainen etten ole ollut avoin musiikille ja olen alitajuisesti päättänyt etukäteen etten pidä jostakin esim. jostain bändistä. Tällainen tilanne voi esim. syntyä jos musiikkia suosittelee/esittelee joku josta en erityisemmin pidä. Myöhemmin onkin joskus pakko tunnustaa että musiikki olikin loistavaa, ja onkin ollut pakko poiketa levykaupassa. Monesti myös bändiin tai musiikkiin on vain yksinkertaisesti pitänyt tottua ajan kanssa. Esim. kaikki blues kuulosti pitkään korviin ihan samalta, kunnes opin kuulemaan sitä tietyllä tavalla. Nyt vain enää osa kuulostaa ihan samalta. :) www.vasamayhtye.com |
nekronaut 25.07.2006 14:59:59 | |
---|
|
HeavyMachinery 25.07.2006 15:01:47 | |
---|
Ultra brata vihasin pitkään, mutta aloin myöhemmin rakastaa. Itsellä on kyseistä pändiä kohtaan viha rakkaus suhde. Jotku piisit on todella ärsyttäviä että pistää vihaksi kun niitä kuulee, mutta jotkut on todella hienoja... Monesti myös bändiin tai musiikkiin on vain yksinkertaisesti pitänyt tottua ajan kanssa. Esim. kaikki blues kuulosti pitkään korviin ihan samalta, kunnes opin kuulemaan sitä tietyllä tavalla. Nyt vain enää osa kuulostaa ihan samalta. :) Monessa musiikissa on juuri se että kun oppii kuulemaan siitä ne hyvät jutut niin se aukeaa. Rappi ja RnB on sellaista. Moni sanoo ettei niistä pidä mutta kun ne soi niin kummasti pää nyökkyy mukana...... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
HeavyMachinery 25.07.2006 15:04:29 | |
---|
Ai sinäkin? Ehkä paras metallibändi mitä on olemassa, pistetään vielä lisää, mun mielestä paremalla laulajalla, Garm:illa.... http://www.youtube.com/watch?v=Zr8i … mp;mode=related&search=arcturus Vaikka metallin kuuntelu on välillä ollutkin melkein nollassa nin arcturus , covenant, amorphis ja moonspell on pysyneet soittimissa näiltä vielä levyt LaMasquarade infernale, nexuspolaris, tales from thousand lakes ja irreligious... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
markkuliini 25.07.2006 15:05:29 | |
---|
Monessa musiikissa on juuri se että kun oppii kuulemaan siitä ne hyvät jutut niin se aukeaa. Rappi ja RnB on sellaista. Moni sanoo ettei niistä pidä mutta kun ne soi niin kummasti pää nyökkyy mukana...... Pari kertaa on melkein nolottanut kun on kännipäissään kuullut radiosta tms. biisin ja on diggaillut täysillä että "hyvä biisi, jesh, mikä tää on?, ihan kielen päällä, tuttu biisi jostain". Ja sitten tyttöystävä on sanonut lakonisesti että "tää on Popedan Kersantti Karoliina" tai "tää on New kids on the blockia". www.vasamayhtye.com |
Shitmanek 25.07.2006 15:08:37 | |
---|
Ai sinäkin? Ehkä paras metallibändi mitä on olemassa, pistetään vielä lisää, mun mielestä paremalla laulajalla, Garm:illa.... http://www.youtube.com/watch?v=Zr8i … mp;mode=related&search=arcturus Täällä lisää Arcturus-faneja :) Ensimmäistä lukuunottamatta levyt hyllyssä, ja sekin on ostoslistalla. Uusin levy oli pienoinen pettymys, mutta ei missään nimessä huono. Kunpa se pirun DVD tulisi pian... "By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon) |
nekronaut 25.07.2006 15:09:12 | |
---|
Vaikka metallin kuuntelu on välillä ollutkin melkein nollassa nin arcturus , covenant, amorphis ja moonspell on pysyneet soittimissa näiltä vielä levyt LaMasquarade infernale, nexuspolaris, tales from thousand lakes ja irreligious... covenant, hyiii! sama mulla, jos jotain turskainmaan musiikkia niin arcturus on melkeen ainoo mikä soi enää, kaikki muut paitsi uusin... komppaan ton amorphisksen kanssa... |
nekronaut 25.07.2006 15:12:17 | |
---|
Täällä lisää Arcturus-faneja :) Ensimmäistä lukuunottamatta levyt hyllyssä, ja sekin on ostoslistalla. Uusin levy oli pienoinen pettymys, mutta ei missään nimessä huono. Kunpa se pirun DVD tulisi pian... oih, aspera hiems symfonia, kunnon turskabläkkiä, mutta astetta parempaa kuin muut yritykset... Constellation kannattaa ostaa jos näkyy jossain (500 kpl painos) asperan demo, rumpalointi aika nannaa... :D |
Shitmanek 25.07.2006 15:17:37 | |
---|
oih, aspera hiems symfonia, kunnon turskabläkkiä, mutta astetta parempaa kuin muut yritykset... Joo, olen kyllä tutustunut tuohonkin. Constellation kannattaa ostaa jos näkyy jossain (500 kpl painos) asperan demo, rumpalointi aika nannaa... :D Tuota, sisältyykös tuo siihen 2cd-versioon jossa on ne pari demoa mukana? En muista niiden nimiä. "By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon) |
nekronaut 25.07.2006 15:20:20 | |
---|
Joo, olen kyllä tutustunut tuohonkin.
Tuota, sisältyykös tuo siihen 2cd-versioon jossa on ne pari demoa mukana? En muista niiden nimiä. juu constellation ja my angel.... |
Aegis 25.07.2006 18:36:22 | |
---|
Koitanpa laittaa jotain mitä vielä ei olisi ollut: Fear of God: http://www.myspace.com/fearofgodgrindFear of god toimii parhaana esimerkkinä grindcore/noisecore maailmasta. On vaikea sanoa miksi haluan kuunnella musiikkia joka kuulostaa helvetin epämiellyttävältä kohinalta mahdollisimman repivillä taajuuksilla. Taustalla täytyy olla se sama asia joka minut ajoi kuuntelemaan aikoinaan metallia, eli adrenaalinishokit ja henkisten lisäksi myös fyysiset reaktiot musiikkia kuunnellessa. Mainitsemisen arvoisia bändejä olisi vielä ainakin Blood levyllä Impulse to Destroy ja suomen nouseva lupaus Death Toll 80k (tosin mökäämistä hiukan vähemmän tässä mukana). Itse jouduin mukaan Nuclear Avalanche Destruction nimiseen poppooseen, joka onkin sitten aivan puhdasta noisecorea. 5 minuuttia pitkä ja n. 38 biisiä sisältävä ensidemo on ulostautumassa pikkuhiljaa. Pitää lisätä vielä jotain kun myöhemmin ehtii. Joka virtsaa säästää se lastaan vihaa. |
Kyllä sen musan on yhdellä kuuntelulla upottava tai siten se on väkisin opeteltua..... Ei nyt ihan näin, kaikki suurimmat bändit henkilökohtaisella tasolla ovat paljastaneet nerokkuutensa piirteet vasta ajan kanssa. Parasta on se, että näistä bändeistä löytää vieläkin uusia ulottuvuuksia, ja sen takia niitä jaksaa vuosienkin jälkeen kuunnella. Heti-mulle-kaikki-kama ei ole kestävää. Nevermore ei kaikille uppoa, mutta sitten ei uppoa. Itse diggaan erittäin paljon. Nevermore, Next In Line http://www.youtube.com/watch?v=xuv9 … p;mode=related&search=Nevermore "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
HeavyMachinery 26.07.2006 14:01:23 | |
---|
Ei nyt ihan näin, kaikki suurimmat bändit henkilökohtaisella tasolla ovat paljastaneet nerokkuutensa piirteet vasta ajan kanssa. Parasta on se, että näistä bändeistä löytää vieläkin uusia ulottuvuuksia, ja sen takia niitä jaksaa vuosienkin jälkeen kuunnella. Heti-mulle-kaikki-kama ei ole kestävää. Pointtini meni ohi :( TArkoitin että jos ekalla kuuntelulla piisi ei herätä mitään mielenkiintoa ei se ole omaan makuun. Monet biisit on aluksi hieman sillain no joo mutta kun kuuntelee pari kertaa niin se aukeaa ja paranee. Esim. Tool alkuun se sai aikaan mulla inho reaktion jonka myötä sitten kuuntelin etä mikä mättää ja pikku hiljaa se alkoi aueta mulle. Täytyy toolista sanoa että on sitten pirun kuiva live bändi...... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Epämuusikko 29.07.2006 22:43:09 | |
---|
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Master 30.07.2006 00:39:08 (muokattu 30.07.2006 00:42:42) | |
---|
|
Veco 30.07.2006 10:58:35 | |
---|
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
HeavyMachinery 31.07.2006 09:13:26 | |
---|
Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |