Timothy 25.07.2006 21:05:37 | |
---|
Minulla on Squierin strato, mallia sen kummemmin en tiedä. Se painaa mielestäni liikaa kun vertaa muihin stratoihin, esim oikeisiin fenkkuihin tai muihin squiereihin. Onko mitään mahdollisuutta keventää sitä millään lailla, hartiat vain tulee kipeiksi! |
DeWilde 25.07.2006 21:07:05 | |
---|
Minkälainen hihna? Leveämmän hankkiminen saattaa auttaa. Hevi on parhaimmillaankin paskinta. |
Guitar Hero 25.07.2006 22:34:45 | |
---|
Minulla on Squierin strato, mallia sen kummemmin en tiedä. Se painaa mielestäni liikaa kun vertaa muihin stratoihin, esim oikeisiin fenkkuihin tai muihin squiereihin. Onko mitään mahdollisuutta keventää sitä millään lailla, hartiat vain tulee kipeiksi! mulla on saarnibodyinen strato ja SE painaa. Kunnon hihnalla ja rakkaudella siitä selviää |
fox 25.07.2006 23:24:01 | |
---|
Minulla on Squierin strato, mallia sen kummemmin en tiedä. Se painaa mielestäni liikaa kun vertaa muihin stratoihin, esim oikeisiin fenkkuihin tai muihin squiereihin. Onko mitään mahdollisuutta keventää sitä millään lailla, hartiat vain tulee kipeiksi! Älä hyvä mies kevennystä suunnittele.. Niinkuin tuossa vinkattiin, levee hihna (hyvä, nahkainen) kehiin ja menoksi! ;) |
Jonte 26.07.2006 09:23:54 | |
---|
Minulla on Squierin strato, mallia sen kummemmin en tiedä. Se painaa mielestäni liikaa kun vertaa muihin stratoihin, esim oikeisiin fenkkuihin tai muihin squiereihin. Onko mitään mahdollisuutta keventää sitä millään lailla, hartiat vain tulee kipeiksi! Vertaahan koiruuttasi johonkin tosi puusta tehtyyn DeArmondiin... Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Mulla kanssa Lead 1 painaa kuin synti, saarnia... Ostin sit putken kuitenkin... |
rosberg 26.07.2006 14:38:45 | |
---|
tai vertaa rg42dx:n. painaa ja ei soi! jos sen straton puut helisee, niin antaa palaa! elämä voittaa! |
varakeef 26.07.2006 14:56:30 | |
---|
Minulla on Squierin strato, mallia sen kummemmin en tiedä. Se painaa mielestäni liikaa... Kuinka paljon muuten?. Joku kolme ja puoli kiloa lienee sellainen tavanomainen paino. ... kun vertaa muihin stratoihin, esim oikeisiin fenkkuihin tai muihin squiereihin. Painothan ovat vaihdelleet aika paljonkin, 70-luvulla tehtiin ainakin aika painavaa tavaraa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
klobasa 26.07.2006 16:53:27 | |
---|
Jos se on vanhempi Squierin keppi niin myy mulle se ja osta kaupasta keveämpi tilalle! |
niskel 26.07.2006 17:38:43 | |
---|
Kuinka paljon muuten?. Joku kolme ja puoli kiloa lienee sellainen tavanomainen paino.Painothan ovat vaihdelleet aika paljonkin, 70-luvulla tehtiin ainakin aika painavaa tavaraa. Oma on muistaakseni 3,2-3-5kg. Painavin jota olen soittanut, painoi 4,5 kiloa. Olisiko ollut saarnirunkoinen. "Solid-state - a component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad..." - Randall Aiken |
Lento-V-mies 26.07.2006 18:29:17 | |
---|
Minä tykkään Squierin Showmasteristani juuri sen painon takia. Se on mahtava kun se on niin painava, se tuntuu tosiaan semmoselta kunnon laatukitaralta eikä miltään rimpulalta. Mutta tottahan se on että hartiat siinä väsyy jos hirveesti soittaa... leveä ja pehmeä kantohihna auttaa asiaa. Ja pienemmät kielet, heh ;) |
Timothy 26.07.2006 18:43:40 | |
---|
En ole kyllä punninnut enkä arvioida osaa painoa, kitara on vain puoli vuotta vanha, eli ei 70-luvulta! :) Ihan perus strato malli, pienilapainen, se oli kai jossain kitarapaketissa... Minulla on muuten toinenkin sähkis, Epi g400, laadukkaampi se on mutta olen huomannut sen ei-sopivaksi itselleni, strato rulaa vaikka painaa puolet enempi ja on huono ;) |
LaXu 26.07.2006 18:49:47 | |
---|
Saarnirunkoinenkaan strato ei välttämättä tolkuttomia paina. Omani on n. 3,7 kiloa. Mutta jos on sattunut syystä tai toisesta painavampi yksilö, niin LEVEÄ nahkahihna on ehdoton ostos. Fender Deluxe Wide Leather on mielestäni yksi parhaita hihnoja juuri leveytensä (yli 3") , joskin Custom Soundsin myymät Minotaur-hihnat ovat myös hyviä. Ei satu hartiaan kun leveä hihna jakaa painon tasaisesti. |
Horatius-87 26.07.2006 19:02:03 | |
---|
mullekkin oli pienoinen järkytys kun sain oman stratani.. Olin sitä ennen soitellut pelkästään C-40. Mutta kaikkeen tottuu. Varsinkin kun ei tie kevyemmästä(sähköllisestä). Sometimes I can't find my way. |
Wahi 26.07.2006 20:07:15 | |
---|
mullekkin oli pienoinen järkytys kun sain oman stratani.. Olin sitä ennen soitellut pelkästään C-40. Mutta kaikkeen tottuu. Varsinkin kun ei tie kevyemmästä(sähköllisestä). Odotapas kun saat Les Paulin... Shine on You crazy Diamond. |
fox 26.07.2006 20:31:04 | |
---|
Odotapas kun saat Les Paulin... Saati sitten jopa Ibanez Artistin.. osa 1980 jälkeen tehdyistä on jopa 2-3 paunaa painavampia kuin keskiverto Gibson LP Standard.. Mutta leveällä hihnalla kyllä niistäkin selviää. |
Mixeri75 27.07.2006 00:52:40 | |
---|
Mikä muuten tuossa Saarnissa on, kun se joko painaa tai ei? Itsellä esim tuo Lead 1 painaa huomattavasti enemmän kuin yleisesti painavaksi haukuttu sonex. Ja kuitenkin jostain olen lukenut että saarnibody on ihan norm painoinen jollain kitaramalleilla? Ostin sit putken kuitenkin... |
fox 27.07.2006 01:05:12 | |
---|
Mikä muuten tuossa Saarnissa on, kun se joko painaa tai ei? Itsellä esim tuo Lead 1 painaa huomattavasti enemmän kuin yleisesti painavaksi haukuttu sonex. Ja kuitenkin jostain olen lukenut että saarnibody on ihan norm painoinen jollain kitaramalleilla? Se northern ash on painavaa, swamp ash taas huomattavankin kevyttä voi olla. Japsien sen-ash on vähän siltä väliltä, mutta se on usein myös aika voimakkaan kuvioista. Vähän sama juttu kuin mahongeissa.. |
Lento-V-mies 27.07.2006 20:18:23 | |
---|
Joo hassu toi leppäkin.. jotkut leppäkitarat on kevyitä koska leppähän on pirun kevyt puulaji, mutta toisaalta toiset leppäkitarat taas painaa aika paljon... Kokeilin yks päivä yhtä Ibanezia jonka mallia en tiedä, mutta varmaan aika kallis kun oli kuitenkin Seymour Duncanit (eli 1100+ varmaan) niin oli muuten äärettömän painava kitara! Huh huh... Se oli jo epämiellyttävän painava eikä se tuntunut niin jämäkältä siltikään kuin mun Squieri... mutta varmasti ihan hyvä kitara olisi ollut. |