![]() 24.07.2006 23:29:56 (muokattu 24.07.2006 23:30:21) | |
---|---|
Huumori on kuitenkin yksi asia mikä mua ainakin miellyttää tässä palstassa ja se, että ihmisten persoonat on selkeästi esillä kirjoituksissa. Tämähän on keskustelualue - ei oppikirja tai manuaali. Kyllä silti tarvittaessa saa ja pitää läpsiä asianomaisia, jotta palsta pysyy järkevänä. SE onkin ollut tämän palstan parhautta... edit: ... Ja sensuurissahan ei ole kauheasti järkeä, mikäli kyseessä ei ole hyökkäys henkilöä tai ryhmittymää vastaan. Näinhän sen pitäisi olla. Siivoasivat modet ennemin FAQ:t kun poistelisivat turhia kommenttejä ja lukottaisivat hyviä ketjuja.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... | |
![]() 24.07.2006 23:37:28 | |
M.netin suola. Tervetuloa! plussaa Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Helteellä pitää juoda paljon | |
![]() 25.07.2006 07:44:29 | |
No niin no, lukiessamme m.netin keskustelun säännöt aloitussivulta, huomaamme että asiasta on tiedotettu etukäteen ihan selkeällä valtakunnankielellä: 1. Muusikoiden.netin keskustelu on itsenäinen ja riippumaton Internetissä julkaistava foorumi, joka toimii allaolevien periaatteidensa mukaan. Sivusto pitää itsellään oikeuden muokata kaikkia palstaan jätettyjä kirjoituksia tai poistaa ne kokonaan linjansa mukaisesti. 2. Kaikki kirjoitukset, joissa on asiattomuuksia, kirosanoja, henkilökohtaisia loukkauksia ja muita hyvän tavan vastaisia asioita poistetaan. ... 7. Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan. Eipä tuossa mitään epäselvää mielestäni. Mode kokee jonkun postin rikkovan noita sääntöjä, ja muokkaa/poistaa. Ei siinä sen kummempaa kun vähän miettii mitä kirjoittaa, ja jos tuntuu olevan vauhdikkaalla tuulella, kirjoittaa sinne dadatopicciin. Liikaa pyydetty? "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ | |
![]() 25.07.2006 09:12:36 (muokattu 25.07.2006 09:12:57) | |
No niin no, lukiessamme m.netin keskustelun säännöt aloitussivulta, huomaamme että asiasta on tiedotettu etukäteen ihan selkeällä valtakunnankielellä: Eipä tuossa mitään epäselvää mielestäni. Mode kokee jonkun postin rikkovan noita sääntöjä, ja muokkaa/poistaa. Ei siinä sen kummempaa kun vähän miettii mitä kirjoittaa, ja jos tuntuu olevan vauhdikkaalla tuulella, kirjoittaa sinne dadatopicciin. Liikaa pyydetty? Hyvä huomio Akahitolta. Ei mielestäni tähän jää mitään epäselvää. Mielestäni se on pikemminkin kirjoittajien tehtävä yrittää pitää palsta asiallisena eikä moden. Mode hoitaa turhat pois ja antaa bannia jos tarvitsee. Ei hän voi vastata siitä mitä muut kirjoittavat. Se on meidän tehtävä sitten itse. A Nightmare awakes me, blinking light! There's no guide, blind ships in the night | |
![]() 25.07.2006 12:21:10 (muokattu 25.07.2006 12:22:52) | |
Mutta jos täällä kirjoitetaan vaan 100% asia sisältöä niin ei tätä jaksa lukea . Täällä on joku vanhoollis meininki nyt päällä, jos tämä todellakin on tälläista ettei mihinkään voi heittää läppää tai "kiistellä" jostain niin silloin tämän palstan sisältö tulee olemaan TODELLA perseestä. Olen täysin samaa mieltä. Yleensä ne huumoriheitot ja kiistelyt ovat sitä mielenkiintoisinta. E: Niin en siis tarkoita näitä täysin turhaan (köhtsei-tseiköh) avattuja topikkeja. | |
![]() 25.07.2006 12:34:29 | |
Noi säännöt on aika vitsi. Tarkoitan siis siinä mielessä, ettei resursseja niiden noudattamisen valvontaan ole, eikä toisaalta haluakaan, koska ne on liian tiukat. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 25.07.2006 12:47:09 | |
"Kirkan paska"- tyylisiin juttuihin. Pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa, mutta tilaisuus oli vain liian hyvä ja olin humöristisellä tuulella. Ikävää kun tämmöinen dadailukulttuuri on kasvanut kiinni näille palstoille, heti kun jossain "asiallisessa" ketjussa jonkun hauskan, ilmapiiriä keventävän jutun heität, niin sitä seuraa 20 viestiä jossa lukee "hoho! virhe liian lyhyt tai tyhmä kirjoitus". Voihan sitä nauraa itsekseenkin, eikä jokaista repeämistä tai vastaavaa tarvitse jollain sanan tai kahden turhalla kommentilla tai hymiöllä ilmaista. Tämä on mielestäni se suurin ongelma, eikä se, että keskustelu ajautuu pois raiteilta; niinhän sen kuuluukin, eihän se muuten olisi keskustelua. Kunhan yritetään pysyä poissa tuolta aiemmin mainitsemaltani linjalta . "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 25.07.2006 14:54:04 | |
saatanan terminaattorit! | |
![]() 25.07.2006 14:56:30 | |
Mode sanoi Minkä takia moisia asiattomia viestejä pitäisi säilyttää asiallisessa topicissa? Ne eivät palvele mitään tarkoitusta. Minä vastaan että palvelevat. Nimittäin huumori-tarkoitusta. :) Tottakai on makuasia, meneekö joku juttu "yli". Itse olen sitä mieltä että näissä mainituissa tapauksissa juttu ei ole mennyt "yli", ja kyseessä on ollut viaton huumori. itse olen kertonut "Kirkan paska"-vitsin mummollenikin, ja kyllä se sitäkin nauratti. www.vasamayhtye.com | |
![]() 25.07.2006 14:59:04 | |
Pienet heitot, silloin tällöin sopivassa määrin piristävät kummasti, kunhan ei tuo pääasia nyt aivan hautaudu. Enemmän kyllä nuo tyhjäpäiset eipäs-juupas - väännöt häiritsee. Sensuurissa ei ole mitään vikaa, hieno takavuosien bändihän tuo... vai kultaako aika jo muistoja? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 25.07.2006 18:35:14 (muokattu 25.07.2006 18:37:40) | |
No pakko mainita mutta ei liity tähän palstaan ollenkaan mutta tuolla suomi24.fi:ssä meininki on ollut aika natsimaista jo pitkään. Heti jos alkaa puhumaan siellä jostain ns. elitistien pyörittämästä maailmanhallituksesta niin sefu (seriffi) poistaa viestin sen takia koska se on hänen itsensä mielestä huuhaata ja tuo että seriffillä on natsimainen oikeus poistaa se viesti mikä häntä itseä ei miellytä ja mitä hän pitää huuhaana. Sekö on sanavapauslakia kunnioittavaa toimintaa ? Käsittääkseni Suomenkin sanavapauslaki antaa jokaiselle oikeuden uskoa vaikka menninkäisiin ja kirjoitella siitä internetissä kunhan postaus ei ole mennyt ns. häirikköasteelle. Maailmassa nimittäin ollaan pikkuhiljaa siirtymässä eräänlaiseen poliisivaltio tyyliseen ratkaisuun että jokaiselle ihmisille annetaan ID-kortti ja isoveli valvoo. Jenkeissä tuo on jo täydessä höyryssä. Niin ja totta kai tämä juttu naurattaa vielä ja ne jotka siitä nyt tietävät leimataan edelleen salaliittohörhöiksi. Mutta naurattaako sitten kun Euroopan-unioniin uudistetaan ID-kortteihin perustuva turvallisuusjärjestelmä missä Pentagon valvoo jokaista ihmistä ja voi jopa vangita kenet tahansa ilman oikudenkäyntiä epäiltynä terrorismista. Valitettavasti meikäläinen ei usko tohon eliitin keksimään terrorisminvastaiseen sotaan itse ollenkaan ja en ole ainoa joka näin uskoo. Sama eliitti joka hallitsee maailmaa kontrolloi ihmisiä pelolla ja pelkoa saadaan tehokkaimmin sponsoroimalla terrorismia ja luomalla keinotekoisia vihollisia/terroristeja (al-qaida) joiden terrori-iskut kuitenkin organisoi itse CIA näiden limanuljaskojen käskystä. Sen kun vaan haukutte minut foliohatuksi jne. 9/11 oli inside job PISTE. http://www.11syyskuu.org Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. | |
![]() 25.07.2006 19:48:38 | |
No pakko mainita mutta ei liity tähän palstaan ollenkaan mutta tuolla suomi24.fi:ssä meininki on ollut aika natsimaista jo pitkään. Heti jos alkaa puhumaan siellä jostain ns. elitistien pyörittämästä maailmanhallituksesta niin sefu (seriffi) poistaa viestin sen takia koska se on hänen itsensä mielestä huuhaata ja tuo että seriffillä on natsimainen oikeus poistaa se viesti mikä häntä itseä ei miellytä ja mitä hän pitää huuhaana. Sekö on sanavapauslakia kunnioittavaa toimintaa ? Käsittääkseni Suomenkin sanavapauslaki antaa jokaiselle oikeuden uskoa vaikka menninkäisiin ja kirjoitella siitä internetissä kunhan postaus ei ole mennyt ns. häirikköasteelle. Maailmassa nimittäin ollaan pikkuhiljaa siirtymässä eräänlaiseen poliisivaltio tyyliseen ratkaisuun että jokaiselle ihmisille annetaan ID-kortti ja isoveli valvoo. Jenkeissä tuo on jo täydessä höyryssä. Niin ja totta kai tämä juttu naurattaa vielä ja ne jotka siitä nyt tietävät leimataan edelleen salaliittohörhöiksi. Mutta naurattaako sitten kun Euroopan-unioniin uudistetaan ID-kortteihin perustuva turvallisuusjärjestelmä missä Pentagon valvoo jokaista ihmistä ja voi jopa vangita kenet tahansa ilman oikudenkäyntiä epäiltynä terrorismista. Valitettavasti meikäläinen ei usko tohon eliitin keksimään terrorisminvastaiseen sotaan itse ollenkaan ja en ole ainoa joka näin uskoo. Sama eliitti joka hallitsee maailmaa kontrolloi ihmisiä pelolla ja pelkoa saadaan tehokkaimmin sponsoroimalla terrorismia ja luomalla keinotekoisia vihollisia/terroristeja (al-qaida) joiden terrori-iskut kuitenkin organisoi itse CIA näiden limanuljaskojen käskystä. Sen kun vaan haukutte minut foliohatuksi jne. 9/11 oli inside job PISTE. http://www.11syyskuu.org No huh huh. Mielenkiintoinen paikka vuodattaa mielipiteitään terrorismista. En hauku foliohatuksi, asiaa puhut hyvästä aiheesta, mutta väärässä paikassa. Ja tuosta suomi24:stä. Toki heillä on oikeus sensuroida mitä haluavat omalla foorumillaan. Ei se ole sananvapauden estämistä tms. Sama täällä MNetissä, sensuroikaa mitä haluatte, modet. Ei siihen kukaan kuolekaan. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. | |
![]() 25.07.2006 19:54:28 | |
No huh huh. Mielenkiintoinen paikka vuodattaa mielipiteitään terrorismista. En hauku foliohatuksi, asiaa puhut hyvästä aiheesta, mutta väärässä paikassa. Ja tuosta suomi24:stä. Toki heillä on oikeus sensuroida mitä haluavat omalla foorumillaan. Ei se ole sananvapauden estämistä tms. Sama täällä MNetissä, sensuroikaa mitä haluatte, modet. Ei siihen kukaan kuolekaan. No joo... mutta se lähinnä huvitti kun siellä palstan sheriffi rupesi kommentoimaan world trade centerin romahdusta "se oli normaalia palamista ja tornit romahtivat tulipalon voimasta". Justiinsa ja kyllähän kaikki vähänkin omilla aivoillaan ajattelevat tietää että näin ei käynyt vaan räjähteitä käytettiin. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. | |
![]() 25.07.2006 20:13:48 | |
No joo... mutta se lähinnä huvitti kun siellä palstan sheriffi rupesi kom... päläpäläpälä... Solution = Vittuun Suomi24:n foorumeilta. | |
![]() 25.07.2006 20:48:09 | |
Solution = Vittuun Suomi24:n foorumeilta. JEES:D plussaa sulle toi oli täydellinen! ++ There is no life like nolife! | |
![]() 25.07.2006 23:20:23 | |
heti kun jossain "asiallisessa" ketjussa jonkun hauskan, ilmapiiriä keventävän jutun heität, niin sitä seuraa 20 viestiä jossa lukee "hoho! virhe liian lyhyt tai tyhmä kirjoitus". Voihan sitä nauraa itsekseenkin, eikä jokaista repeämistä tai vastaavaa tarvitse jollain sanan tai kahden turhalla kommentilla tai hymiöllä ilmaista. Sepä se,juuri tämä häiritsee ainakin itseäni,ei aina jaksa mennä sivuja eteenpäin ja etsiä missä siihen itse asiaan palataan,jos palataan. | |
![]() 26.07.2006 00:58:27 | |
No joo... mutta se lähinnä huvitti kun siellä palstan sheriffi rupesi kommentoimaan world trade centerin romahdusta "se oli normaalia palamista ja tornit romahtivat tulipalon voimasta". Justiinsa ja kyllähän kaikki vähänkin omilla aivoillaan ajattelevat tietää että näin ei käynyt vaan räjähteitä käytettiin. Foliohattu! The way that you weren't is what you'll become. | |
![]() 27.07.2006 20:45:16 | |
Pienenä vinkkinä moderaattoreiden kannattaisi ottaa mallia Muropaketti.com-sivustosta. Siellä moderaattorit on tiukkoja ja asiallisia, ja perustelevat ratkaisunsa. Eli erona M.nettiin: Täällä harrastetaan piilosensurointia. Ei perusteluja. Salaisia viestinpoistoja. Muropaketissa ketjun lukottamiselle kerrotaan syy. Esim. "Lukkoon, keskustelu ei kehity mihinkään suuntaan." Tai "Sepolle bannia 2 viikkoa rasistisesta kirjoittelusta ja keskustelun häirinnästä." Näin saadaan M.netin poliisivaltio kivemmaksi. Saankohan miekin bannia? Reten. | |
![]() 27.07.2006 21:42:36 | |
saat! lupa myönnetty! There is no life like nolife! | |
![]() 28.07.2006 09:50:50 | |
Joskus itsekin ärsyynnyn liian nopeasti lukituista keskusteluista. Joku herkkänahkainen on painellut varoitusta ja lentoon päässyt ajatustenvaihto katkaistaan. Usein toki kyseessä on todella vanhan ketjun nostaminen ja se näyttää olevan punainen vaate moderaattoreille. Kolmantena syynä olen havainnut joidenkin häiriköiden postailujen lukitsevan aiheen jo alkuunsa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)