Aihe: Zildjian A-custom 18" crash haljennut!
1
Viipale
29.10.2003 13:41:15
Reunasta n. 1 cm halkeama.
Noin vuoden soitossa ollut.
Mitä tehdä? Porata reikä ja soittaa pari kuukautta,
vaiko leikellä tuuma pois, kun kokoakin pellille on siunaantunut.
Ei viitsisi tuon hintaluokan pellille mitään puolivillaista ratkaisua tehdä.
Melkoisesti harmittaa, kun se oli jo niin tuttu ja turvallinen.. ja rakas.
Kannattaisi varmaan hankkia ammattiapua, jos meinaa leikkelemään ruveta?
*Se joka toista, se kolmattakin...*
ltg
29.10.2003 14:15:45
Hmm.. tuuma ei nyt ole vielä niin paha, kun on sen kokoinen pelti. Minä varmaankin leikkaisin / leikkauttaisin pellistä 17-tuumaisen, että pysyisi tasapainoisena. En tosin tiedä, kannattaako itse mennä leikkelemään, en minä uskaltaisi A-customia ruveta leikkaamaan tällä taloustilanteella:)
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
miän vain
30.10.2003 11:47:47

Jos alle vuoden, vie takuuseen.

Kuten edellä sanottiin, pienen palan poisto on paras tapa. Ei muuta pellin soundia juuri ollenkaan, verrattuna koko kierroksen poistoon. Sorvatun pellin profiili kun ei ole sama kuin alunperin 17" kokoon tehdyn. Sentin mittaisen halkeaman kun poistaa, pellistä lähtee noin kahden neliösentin pala. Se ei ole paljon.

Reiän poraus taas ei ole kovin pitkäkestoinen korjaus, hidastaa mutta ei pysäytä. Ja lopulta siitä on kuitenkin pakko leikata se (silloin jo isompi) pala pois.

Helppo homma tehdä: poralla reikiä vieri viereen (poraa aina alustaa vasten ja hitaasti, _terävällä_ terällä!) ja viilalla välit pois. Vimeistely hienolla hiekkapaperilla.
jazzmies
02.11.2003 17:05:35
Heti peltisakset kouraan ja minimi-slice pois!
Speedy
02.11.2003 19:43:19

Jos alle vuoden, vie takuuseen.

Ei saata mennä takuuseen, vaikka onkin Zildjian..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
lkx
02.11.2003 23:27:56

Sen yhen kuluttajansuojalain(?) mukaan tuotteen pitää kestää siltä odotettavissa olevan ajan - tai jotain semmosta. Sain uuden sabiaanin viime talvena, kun siihen tuli kellon reunaan halkeema. Niillä on jenkeissä 2v takuu ja täällä epämääräset 6kk, mutta tolla pykäläsydeemillä tuli uus pelti että räpsähti ja myöhemmin maahantuojatyyppi sano muussa yhteydessä että toki semmoset vaihdetaan.

On siinä vissiin semmonen juttu että jos sitä peltiä on mätkitty esim. turhan rankalla kädellä tai muuten asiattomasti, niin ei vissiin onnaa. En toki tarkota että näin olis tehty, mutta varuiks sanoin - no offence. :)

Kysele ennenkun leikkelet ja jos ei korvata niin vaihda kunnon pelteihin -> Sabian :D:D:D:D
There is no spoon...
Speedy
03.11.2003 13:32:54

Mä olen ymmärtänyt ainakin niin, että jos pelti halkee reunasta, niin sitä ei vaihdeta, jos se ei ole AIVAN SELVÄ valmistus vika.. Mitä tuskin kuitenkaan voi olla..(?) Kuitenkin taas kuvusta (ei reiästä) lähtevä halkeama, tai muuten keskeltä peltiä oleva halkeama on tod. näk. valmistus virhe, eli se korvataan..

Koska yleensä pelti särkyy juuri reunasta, ja se johtuu siitä, että sitä on soitettu liian lujaa, (/väärällä tekniikalla) tai se on kolhaistu johonkin, tai pudotettu..=I Näin mä olen ymmärtänyt.. vaikkakaan koskaan en ole mitään rikki saanut, joten kokemusta ei ole, mutta niin olen juttua kuullut myyjiltä ja tutuilta..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Paas
03.11.2003 15:17:58
Mä olen ymmärtänyt ainakin niin, että jos pelti halkee reunasta, niin sitä ei vaihdeta, jos se ei ole AIVAN SELVÄ valmistus vika.. Mitä tuskin kuitenkaan voi olla..(?) Kuitenkin taas kuvusta (ei reiästä) lähtevä halkeama, tai muuten keskeltä peltiä oleva halkeama on tod. näk. valmistus virhe, eli se korvataan..

Koska yleensä pelti särkyy juuri reunasta, ja se johtuu siitä, että sitä on soitettu liian lujaa, (/väärällä tekniikalla) tai se on kolhaistu johonkin, tai pudotettu..=I Näin mä olen ymmärtänyt.. vaikkakaan koskaan en ole mitään rikki saanut, joten kokemusta ei ole, mutta niin olen juttua kuullut myyjiltä ja tutuilta..=I

No pelti voi kyllä haljeta myös aika keskeltä jos soittaa liian kovaa että ei se ihan noin yksiselitteistä ole. Vaikea paikka varmasti monelle myyjälle tuollainen tilanne.
Takatukat kunniaan!
lkx
04.11.2003 12:03:49

En väitä vastaan, mutta ainahan kannattaa kysyä - sehän ei perinteisesti maksa mitään (niinpä kai :). Ja hommata sen paksuset pellit ettei me soittamisesta rikki. Itseänikin houkuttas joskus thinit esim. jazzia ja lattareita ajatellen, mutta rockia tulee soitettua niin paljon enemmän että med-thineillä pärjää mainiosti.
There is no spoon...
Micho
28.11.2003 15:05:20

perkele.
elämäni ensimmäisen kerran hajotin pellin. 15" a-custom. keskellä on pientä halkeaman tynkää. ja jos kerran keskeltä halkeavissa on yleensä valmistusvirhe, niin se kai pitäisi saada korvattua..? (mitenkähän tuokin sanotaan suomeksi..)
no mutta ongelmana tässä on se, että pelti on suhteellisen vanha, eli noin 7-9-vuotias, en muista tarkkaan. eli luultavasti se ei enää mihinkään takuuseen mene. tai siis eihän se mene, kun ei ole takuukuittiakaan enää tallessa ja siitäkään tuskin olisi mitään apua näin myöhään.

auttakaa kärsivää.
lateq
28.11.2003 15:37:41
auttakaa kärsivää.

Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu !
Laavassa on ikävä saatanaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)