jeppeq 25.07.2006 06:55:25 | |
---|
Hoho, OIKEAT soittajat on kaikkein parhaita tanssijoita. Basisteista voi olla montaa mieltä, Muuten olisin ollut innostunut kommentistasi, mutta jälkimmäisestä kommentista johtuen, todennäköisesti tuikkaisin haitariasi kultaisella ruiskulla ja toivoisin sen homehtuvan siihen.. Valehtelisin jos väittäisin |
jeppeq 25.07.2006 06:57:20 | |
---|
Eiköhän tohon aika paljon vaikuta se rytmisoittimen soittaminen, koska basso on myös rytmisoitin. Tanssihan on rytmiä, onhan? Kitaristit ja kiipparistit soittaa muutenkin niin rytmittömästi ettei ne pysty millään tanssimaan tahdissa. Osu ja uppos, eix je? Annoin lusssan... Valehtelisin jos väittäisin |
jeppeq 25.07.2006 07:00:21 | |
---|
Unohit Rihvendorfin, varsinainen jive-esa... :) tästä on olemassa todistusaineistoa, "pyörii käden alta" -elokuvassa. Jakelu ei ole vallan suuri...( toistaiseksi.. ) Valehtelisin jos väittäisin |
Tankero 25.07.2006 13:44:37 | |
---|
Tuohon seuraan minäkin haluaisin mukaan - siinä ois sitten kokonaan tanssimaton kapakkatrio :o) Ehei, mulla kyllä taittuu tanssiminen. Viimeksi juhannuksena kokeilin. Ja lähes selvinpäin. Varmasti, vissiin. |
Tankero 25.07.2006 13:46:33 | |
---|
Nyt tuli paha. Tämän päälle pitää nukkua yksi yö. Me lähetään nimittäin Riffendorffin kans tansseihin parin viikon päästä ja kun kerran mainostetaan niin mennään sitten härkäparilla jivea. Sullahan kyllä taittuu. Muistelen, että olet joskus liihoitellut parketilla asentamani poljennon siivittämänä. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 25.07.2006 14:16:33 | |
---|
Sullahan kyllä taittuu. Muistelen, että olet joskus liihoitellut parketilla asentamani poljennon siivittämänä. Etkä ole ainut mentissä. Riffendorffi tais olla edellinen, kuka pääsi mua säestämään, ja Wanha Wetäjä. |
Tankero 25.07.2006 16:55:43 | |
---|
Etkä ole ainut mentissä. Riffendorffi tais olla edellinen, kuka pääsi mua säestämään, ja Wanha Wetäjä. Ranttuna miehenä tunnut valitsevan vai parhaat säestäjät. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 25.07.2006 17:34:39 | |
---|
Ranttuna miehenä tunnut valitsevan vai parhaat säestäjät. Olen koettanut pitää jonkunlaista tasoa yllä. |
riff 25.07.2006 18:55:12 (muokattu 25.07.2006 18:55:22) | |
---|
Unohit Rihvendorfin, varsinainen jive-esa... :) Jum****ta! Ei puhuta paskaa täällä! Minä en tanssi ja onneks sitä ei kukaan todesta otakkaan. Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
tästä on olemassa todistusaineistoa, "pyörii käden alta" -elokuvassa. Jakelu ei ole vallan suuri...( toistaiseksi.. ) Eikä kasva tuosta yhtään! Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
uruttaja 25.07.2006 20:16:30 | |
---|
Jum****ta! Ei puhuta paskaa täällä! Minä en tanssi ja onneks sitä ei kukaan todesta otakkaan. Kait me kuitenkin Luolaesan häävalssi tanssitaan, ei taida muista olla? |
WanhaWetäjä 27.07.2006 01:31:05 | |
---|
Heh, Kuhilas ja WW tanssiparketilla! 8)) Jep...laitettais silleen kivasti "kova kovaa vasten"-osastot pystyyn,HOHO!!! Mutta edelleen;naurettavan lapsellinen väite on tuo että soittajan pitäisi osata tanssia tietääkseen mitkä tempot mihinkin lajiin kuuluvat?Soittajan pitää kyetä hahmottamaan oikeat tempot esmes levyiltä,ja kyllä asiaa auttaa sekin että on soittanut erilaisissa ryhmissä ja vuosikausia,jopa eri soittimia,myös sitä bassoa! Sitäpaitsi:RUMPALI laskee tempot,ei SOITTAJAN tarvi,HOHO!! No vitsi,Paice! Ei tuo tanssi vaan ole ollut koskaan mun juttu,mä en ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä?Väitän että suuri(n) osa tanssimuusikoista viettää vapaa-aikansa ihan jossain muualla niissä jo työn puolesta tutuiksi tulleissa kapakoissa ja hikisissä tanssimarketeissa?Mua ei saa edes paikalliseen baarin enää...mä olen nuo kuviot nähnyt,ei kiinnosta!!!! Mulla on perhe,5 kersaa ja hyvä vaimo,mä olen kesäsin mökillä hyvin paljon...se riittää mulle,harrastuksiini ei tule koskaan kuulumaan tanssiminen,sen voin tässä ja nyt...("klap klap")vannoa,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
isojussi 27.07.2006 10:38:51 | |
---|
Ei se tanssiminen silti soittajaa pahenna, WW-hyvä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
WanhaWetäjä 27.07.2006 12:17:27 | |
---|
Ei se tanssiminen silti soittajaa pahenna, WW-hyvä. Ei pahenna ei...mutta ei myöskään paranna?Siis jos ei ole korvia,niin ei ole... Siitä lähdetään? Mutta aika suppea on elonpiiri,jos pitää vaikka kahen viikon Lapin rundin tms jälkeen lähteä ekoilla vapailla tanssimaan??? Ostan Casion kun täytän 50v... |
jon lord 27.07.2006 12:23:00 | |
---|
Ei pahenna ei...mutta ei myöskään paranna?Siis jos ei ole korvia,niin ei ole... Siitä lähdetään? Mutta aika suppea on elonpiiri,jos pitää vaikka kahen viikon Lapin rundin tms jälkeen lähteä ekoilla vapailla tanssimaan??? Komp...ei ollut tullut mieleenikään. Kyllä mulla meni vapaapäivät aina perheen parissa eikä pubissa istuessa tms. Ne hetket oli niin harvassa kun sai perheen kanssa olla. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
isojussi 27.07.2006 12:34:46 | |
---|
Ei pahenna ei...mutta ei myöskään paranna?Siis jos ei ole korvia,niin ei ole... Siitä lähdetään?... Joskus voi varmaan silti olla hyvä käydä lattian puolella kuuntelemassa ja kokeilemassa? ...Mutta aika suppea on elonpiiri,jos pitää vaikka kahen viikon Lapin rundin tms jälkeen lähteä ekoilla vapailla tanssimaan??? No taivahan tosi kyllä tuokin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
jon lord 27.07.2006 12:49:03 | |
---|
Minä kuulun niihin muusikohin jotka osaavat tanssia, mutta en minä koskaan miettinyt lauteilla että mitenkähän tähän biisin nyt tanssisin ja mikä olisi sopiva tempo. Luulen että suurin osa ajattelee samoin, kyllä tempot ja muut on niin selkäytimessä että ei siinä paljon kerkiä ja rupea miettimään tempoja sun muuta. Ne biisit tulee niin omalla painollaan eikä siinä mietitä tanssitempoja. Ne on yleensä ( jos on ) mietitty jo harjoiteltaessa. Suurempi ongelma minkä itse olen huomannut ja live tilanteessa monille muillekin tulee , on se että tempot tahtoo olla joskus liian nopeat. Eikä se johdu siitä onko tanssinut tai ei vaan siitä että meininki tahtoo viedä mukanaan eikä usko biisin "kantavan" hitaammalla tempolla.Siihen ei vaikuta se ollenkaan osaako tanssia vai ei. Kyllä ne tanssitaitoisetkin menee usein tuohon vipuun. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
baron 27.07.2006 13:02:48 | |
---|
Minä kuulun niihin muusikohin jotka osaavat tanssia, mutta en minä koskaan miettinyt lauteilla että mitenkähän tähän biisin nyt tanssisin ja mikä olisi sopiva tempo. Luulen että suurin osa ajattelee samoin, kyllä tempot ja muut on niin selkäytimessä että ei siinä paljon kerkiä ja rupea miettimään tempoja sun muuta. Ne biisit tulee niin omalla painollaan eikä siinä mietitä tanssitempoja. Ne on yleensä ( jos on ) mietitty jo harjoiteltaessa. Suurempi ongelma minkä itse olen huomannut ja live tilanteessa monille muillekin tulee , on se että tempot tahtoo olla joskus liian nopeat. Eikä se johdu siitä onko tanssinut tai ei vaan siitä että meininki tahtoo viedä mukanaan eikä usko biisin "kantavan" hitaammalla tempolla.Siihen ei vaikuta se ollenkaan osaako tanssia vai ei. Kyllä ne tanssitaitoisetkin menee usein tuohon vipuun. Just tosta syystä mä oon yrittänyt ehdotella, että katsotaan treeneissä tempot kohdalleen, kirjoitetaan ylös ja keikkatilanteessa metronomilla tsekataan, mutta ei oo vielä mennyt läpi/saatu aikaiseksi. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
EP 27.07.2006 15:20:25 | |
---|
Minä kuulun niihin muusikohin jotka osaavat tanssia, mutta en minä koskaan miettinyt lauteilla että mitenkähän tähän biisin nyt tanssisin ja mikä olisi sopiva tempo. Luulen että suurin osa ajattelee samoin, kyllä tempot ja muut on niin selkäytimessä että ei siinä paljon kerkiä ja rupea miettimään tempoja sun muuta. Ne biisit tulee niin omalla painollaan eikä siinä mietitä tanssitempoja. Ne on yleensä ( jos on ) mietitty jo harjoiteltaessa. Suurempi ongelma minkä itse olen huomannut ja live tilanteessa monille muillekin tulee , on se että tempot tahtoo olla joskus liian nopeat. Eikä se johdu siitä onko tanssinut tai ei vaan siitä että meininki tahtoo viedä mukanaan eikä usko biisin "kantavan" hitaammalla tempolla.Siihen ei vaikuta se ollenkaan osaako tanssia vai ei. Kyllä ne tanssitaitoisetkin menee usein tuohon vipuun. Sammaa mieltä ja olen ollut huomaavinani jonkin asteista pelkoa metronomia kohtaan, vaikka sen tarkoitus on helpottaa elämää. Tai sitten tuntevat itsensä "nöyryytetyksi" moisen tyhmänlaitteen edessä, pitäähän se vain sellaista yksinkertaista "tik,tik,tik.." ääntä. Joskus taas eräällä keikalla rumpali piti sitä koko biisin ajan päällä ja seurasi "orjallisesti" sitä vilkkuvaa valoa.. 8) |
uruttaja 27.07.2006 15:47:43 | |
---|
On se kumma ku ei talut kelepaa. Mulle kyllä passaa vaikk ilman jäitä. |