Roitto 24.07.2006 22:04:43 | |
---|
Noh, eihän Henkkakaan tiennyt teoriasta juuri mitään, ja silti soitto kuulosti hienolta. Tietysti joku teoria-pohja olisi hyvä olla. Helpottaahan se esim. muusikoiden välistä kommunikointia. Niin no, Henkka sattui kiertämään useita vuosia eri jazz-bändien kanssa jenkeissä, ja taisi olla vielä armeijan soittokunnassa, eli eiköhän se jotain teoriastakin tiennyt... Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
blastoff 24.07.2006 22:13:11 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=14rx … mode=related&search=steve%20vai Steve Vai on kyllä todella suvereeni kitaristi. Siltä löytyy sellaista dynamiikan tajua ja erilaisten vibratojen taitavaa hyväksikäyttöä, mikä monelta muulta "tiluttajalta" puuttuu kokonaan. Harmi vaan, että sen musa on tuollaista turhanpäiväistä huttua... No, ehkäpä tämä genre ei vaan ole minua varten. |
-Cale 24.07.2006 22:27:12 | |
---|
Kuunteleeko kukaan tuollaista paskaa!? Turpaan tuommosia sais vetää, missä munat, missä musiikki? Kyllä mä ainaki, toihan on ihan loistava biisi. Soolokin on vertaansa vailla... |
-Cale 24.07.2006 22:34:10 | |
---|
Tässä se on! Mielipiteen ilmaisu ja perustelu ja pelkästään asiapohjalta. Ja vieläpä ilman mitään turhaa hehkutusta tai saati sitten Jeesustelua. Tällaista kommentointia enemmän m.nettiin niin pysyy tämä palstakin paljon tyylikkäämpänä. Painukaa siis kaikki blues/jazz/rock ja muut hinaajat v...uun... Laiho on kingi! Ryhmä valkoiset voi siis siirtää keskustelunsa pelkästään roots-osastolle ja puhua slideputkien rakentelusta ja jättää soittaminen osaston niille jotka osaa oikeesti soittaa eli true-tiluttajille. Blüüssit ja tsäässit opitaan päivässä.... Ai niin... Erittäin hyvin sanottu, vaikka laiho ei olekkaan kingi, ei edes sinnepäin. |
Teemu K. 24.07.2006 22:42:05 | |
---|
Niin no, Henkka sattui kiertämään useita vuosia eri jazz-bändien kanssa jenkeissä, ja taisi olla vielä armeijan soittokunnassa, eli eiköhän se jotain teoriastakin tiennyt... Myönnän tappioni, olin väärässä. Kun tehdään kompromissi, kukaan ei ole tyytyväinen. |
blastoff 24.07.2006 23:00:13 | |
---|
Off-topic #1394: Niin no, Henkka sattui kiertämään useita vuosia eri jazz-bändien kanssa jenkeissä, ja taisi olla vielä armeijan soittokunnassa Ei muuten pidä paikkaansa. Hendrix kyllä kierteli jenkeissä erilaisten soul ja rythm and blues -bändien kanssa (ainakin Ike & Tina Turner, Isley Brothers ja Little Ritchard), mutta ei se mitään jazzia (*hyis saatana!*) koskaan soittanut. Armeijassa Hendrix kuului johonkin laskuvarjojääkäri tms. -joukkoon. |
Humu 24.07.2006 23:23:08 | |
---|
Steve Vai on kyllä todella suvereeni kitaristi. Siltä löytyy sellaista dynamiikan tajua ja erilaisten vibratojen taitavaa hyväksikäyttöä, mikä monelta muulta "tiluttajalta" puuttuu kokonaan. Harmi vaan, että sen musa on tuollaista turhanpäiväistä huttua... No, ehkäpä tämä genre ei vaan ole minua varten. Tuo sama pätkä nostetaan uudestaan ja uudestaan kaikissa Vaita koskevissa keskusteluissa "ylös". Sanotaan vaikka niin, että ton miehen tuotannon huomioon ottaen poikkeuksellisen hyvä veto, mutta silti yliarvostettu. Jos Steve Vai taiteellinen lahjakkuus/nerokkuus kiteytyy näin oleellisesti vain ja ainoastaan tohon pätkään, niin eipä hirveesti vakuuta. Anteeksi... |
LamaAjanElvis 25.07.2006 02:04:06 | |
---|
Mistä kukin tykkää. Eilen katsoin kaverilta lainaamani Vain DVD:n lontoon keikalta, eikä tarvinnut skippailla yhtäkään biisiä yli. Aina biisin jälkeisissä efektipelleilyissä kerkesi sopivasti hakemaan uuden kaljan kaapista. Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name,
If I saw you with hard-on? |
Mitähän ihmettä tässä halutaan sanoa?!? Kerrotko pointtis? Just sitä. Maailma on täynnä tuollaisia kitaristeja, tyyliin "sormet liikkuu, päässä ei". Jokainen ääni pitää olla edes jotenkin perusteltavissa. Ja jos ei täysin perusteltavissa, niin ainakin rytmissä! Sori että oon tyly, mutta uni ei tullut ja aamulla on treenit pitkästä aikaa. Ja tuo Nitro oli aivan kuvottava. Nuno Bettencourt ja Marty F. sen olla pitää! -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Humu 25.07.2006 10:04:25 | |
---|
Jaha...nimi vaihtui?! Just sitä. Maailma on täynnä tuollaisia kitaristeja, tyyliin "sormet liikkuu, päässä ei". No tämä on ihan totta... Jokainen ääni pitää olla edes jotenkin perusteltavissa. Ja jos ei täysin perusteltavissa, niin ainakin rytmissä! Tätä minä en taas tajua! Edelleenkin kaikki on sallittua, jos vaan kuulostaa hyvältä. Sallittuahan varmaan on sekin, vaikka ei kuullosta hyvältä, mutta itsehän siinä vaan hallaa itselleen tekee! Sellaista ammattilaista(kun siis puhutaan ihan oikeista ammattilaisista!), ei löydy, joka kieltäis sua käyttämästä jotain juttua teorian vastaisena, jos homma vaan skulaa ja kuulostaa hyvältä. Ei asioista perillä oleminen ole pahasta. Se on pahasta siinä vaiheessa, jos teoria estää luovuuden, tyyliin: "En voi laittaa tota sointua/ääntä, kun en osaa perustella, miksi se kuulostaa hyvältä!" Esim. en minä osaa perustella, miksi satunnaiset molliasteikon sävelet kuulostaa makeelta, vaikka kyseessä olis duuri...tai päinvastoin. Aion siitä huolimatta niitä "viljellä" jatkoassakin! |
-Prokitaristi- 25.07.2006 11:49:32 | |
---|
|
Karipiirto 25.07.2006 12:16:24 | |
---|
Kyllä mä ainaki, toihan on ihan loistava biisi. Soolokin on vertaansa vailla... Olihan toi vitsi? Pliis sano että oli vitsi. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
-Cale 25.07.2006 17:35:28 | |
---|
Olihan toi vitsi? Pliis sano että oli vitsi. Eiku ei hei, ihan oikeesti!!! No ei kai... Siis onhan toi soolo pirun hyvä, sweeppeihin asti, mut muuten toi biisi on aika hassu, ehkä hyvällä tavalla huvittava. |
Jormaz 25.07.2006 17:57:57 | |
---|
Toi Nitron vetäsy oli kyllä todella, todella hirveää shittiä. Ensinnäkin itse biisi on todella väsynyt. Toisekseen Jim Gilleten tukka on naurettava. Kolmanneksi kitarasoolot oli hirveää räpellystä ja täysin biisin ulkopuolisia, ei mitään järkeä. Michael Angelolla on tekniikkaa mutta en oo vielä törmännyt sen tekemään kelvolliseen sävellykseen. Pidän kaikesta järjettömästä tilusta mutta toi oli _huonoa_ tilua, tuli heti mieleen Youtuben "soitan tässä kotonani puudomia"-pätkät. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Stratocaster_90 25.07.2006 19:50:37 | |
---|
Bodom-tilu ei liity tiluttamiseen mitään. Niissä sooloissa on käytetty mielikuvitusta, ja ne ovat täysin erilaisia sooloja. Tilu sooloiksi ne lasketaan, koska ne ovat nopeita. Ja enpä Youtubessa nyt ketään kovin pahasti ryssivää Bodomi tilutta jaa ole nähnyt, mutta kun mennään Eruptionia ja Ynkkää soittaviin 12 vuotiasiin, niin siinä on jo rima alitettu :) Jopa jotkut Metallican soittajat. |
Carpenter 25.07.2006 21:02:07 | |
---|
Bodom-tilu ei liity tiluttamiseen mitään. Niissä sooloissa on käytetty mielikuvitusta, ja ne ovat täysin erilaisia sooloja. Tilu sooloiksi ne lasketaan, koska ne ovat nopeita. Ja enpä Youtubessa nyt ketään kovin pahasti ryssivää Bodomi tilutta jaa ole nähnyt, mutta kun mennään Eruptionia ja Ynkkää soittaviin 12 vuotiasiin, niin siinä on jo rima alitettu :) Jopa jotkut Metallican soittajat. Stratocaster 90:n musanäyte kertoo, että poika tietää mistä puhuu: http://www.youtube.com/watch?v=jLNjHW2H2do |
MindMatters 25.07.2006 21:04:39 | |
---|
Stratocaster 90:n musanäyte kertoo, että poika tietää mistä puhuu: Komppaan. Kannattaisi kyllä ensin opetella metronomin kanssa hissukseen ja sitten vasta satsata nopeuteen. Onnistuu paremmin niin, kuin räpeltämällä. |
Epämuusikko 25.07.2006 21:13:02 (muokattu 29.07.2006 22:17:30) | |
---|
Tätä minä en taas tajua! Edelleenkin kaikki on sallittua, jos vaan kuulostaa hyvältä. Sehän riittäisi! Mutta kaikki eivät ole siitäkään niin tarkkoja. Esim. en minä osaa perustella, miksi satunnaiset molliasteikon sävelet kuulostaa makeelta, vaikka kyseessä olis duuri...tai päinvastoin. Blue note? EDIt: http://www.youtube.com/watch?v=FL8a … p;search=eric%20johnson%20manhattan Tässä on biisi! -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Keppi 25.07.2006 23:33:25 | |
---|
...no ei vaineskaan;) |
Hulicaster 26.07.2006 00:02:07 | |
---|
Steve Vai on kyllä todella suvereeni kitaristi. Siltä löytyy sellaista dynamiikan tajua ja erilaisten vibratojen taitavaa hyväksikäyttöä, mikä monelta muulta "tiluttajalta" puuttuu kokonaan. Harmi vaan, että sen musa on tuollaista turhanpäiväistä huttua... No, ehkäpä tämä genre ei vaan ole minua varten. Vaikka Vain musiikki ei muuten iskisikään, niin kannattaa kuitenkin kokeilla levyä nimeltä Sex & Religion. Kyseinen kiekko on nimittäin Vain muuta tuotantoa paljon "bändimäisempi" ja moni biiseistä on oikeasti hieno sävellys. Kun levyn vielä kruunaa levyn ilmestyessä vasta 19-vuotiaan Devin Townsendin käsittämättömän upeat vokalisoinnit, niin tämähän on suorastaan pakko-ostos taidokkaan kitaroinnin ystäville. |