Aihe: Kaikkien aikojen rumpali? (äänestys)
1 2 3 4 5 613 14 15 16 17
sbebe
24.07.2006 22:14:28
Mun ääni lähtee kanssa jeff porcarolle, mahtava tyylitaju oli äijällä. Sitä mä en oikein oo ikänä tajunnut mitä ihmettä rumpalit kuulee/näkee siinä john bonhamissa? ei se nyt mikään niin jumala ole mitä saa näilläkin palstoilla lukea, voipi tietty olla että se on täällä omassa päässä missä se vika on ja eihän sen vian tartte iso olla kun se on päässä...
Fuzzy Boner
24.07.2006 22:17:15
Ääneni menee Steve Jordanille. Se on se fiilis ja tyylitaju..

Se on kyllä kova. Jeah. Ei kysyttävää.
MÖLLISTY
Ossi
24.07.2006 22:51:12

Yli kolmekymmentä vuotta miehen tekemisiä seuranneena on myönnettävä, että harmaantunut kikkarapää Gadd vilkkuu etwaksen verran muita mestareita ylempänä. SG soittaa eh... niinku biisejä ja musaa, ei niinkään niitä rumpuja :)
Won't you show me a place Where I can hide my lonely face? I know you're going to break my heart if I let you. by E.Clapton
Ar1
24.07.2006 23:14:56
Sitä mä en oikein oo ikänä tajunnut mitä ihmettä rumpalit kuulee/näkee siinä john bonhamissa? ei se nyt mikään niin jumala ole mitä saa näilläkin palstoilla lukea, voipi tietty olla että se on täällä omassa päässä missä se vika on ja eihän sen vian tartte iso olla kun se on päässä.

Sen kun kuuntelet Zeppeliniä ja vaikka kattelet jotain livekeikkoja tai muita videotaltiointeja. Tietenkin jos ylipäänsä ko. musiikki ei kolahda, niin ei kys. bändin rumpalikaan silloin välttämättä kuulosta aivan siltä parhaimmalta. Mutta mulle kuten monelle muullekin Zeppelinin musa kolahta tajuntaan psykedeelisellä voimalla ja näin ollen Bonhamkin kuulostaa juuri siltä parhaimmalta rumpalilta.

http://www.youtube.com/watch?v=p-M7 … e=related&search=led%20zeppelin

Esimerkiksi tässä pätkässä näkee/kuulee hyvin miten yhteen rumpaliin sisältyy upea voima, lyöntityyli, tekniikka, rytmitaju, tajuton timessä" pysyminen, monipuolisuus, komppien ja fillien sopivuus biisin... kyllähän noita hyveitä löytyy.

Ja tuohon topicciin :
1. J.B
2. Chad Smith
Capish!
Sonormies
25.07.2006 00:09:37 (muokattu 25.07.2006 00:10:39)
Esimerkiksi tässä pätkässä näkee/kuulee hyvin miten yhteen rumpaliin sisältyy upea voima, lyöntityyli, tekniikka, rytmitaju, tajuton timessä" pysyminen, monipuolisuus, komppien ja fillien sopivuus biisin... kyllähän noita hyveitä löytyy.

Esimerkiksi tässä pätkässä näkee/kuulee hyvin miten yhteen rumpaliin sisältyy ihan okei voima ja lyöntityyli sekä tekniikka, vallan mainio rytmitaju, mutta muutamaan otteeseen oikein kunnolla kiilaaminen eli timen totaalinen kadottaminen ynnä sekavat ja ylitsepursuavat fillit; kaiken kaikkiaan tekotaiteellinen keskinkertaisuus.

Sorry, kaikki Bonhamuskovaiset. Come on and kill me.

Ai niin, se kaikkien aikojen rumpali. Stewart Copeland.
"Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa
Davos
25.07.2006 00:12:14
Esimerkiksi tässä pätkässä näkee/kuulee hyvin miten yhteen rumpaliin sisältyy ihan okei voima ja lyöntityyli sekä tekniikka, vallan mainio rytmitaju, mutta muutamaan otteeseen oikein kunnolla kiilaaminen eli timen totaalinen kadottaminen ynnä sekavat ja ylitsepursuavat fillit; kaiken kaikkiaan tekotaiteellinen keskinkertaisuus.

Sorry, kaikki Bonhamuskovaiset. Come on and kill me.

Täsmälleen samoilla linjoilla olen tuosta klipistä. Plussan saat kun rohkenit sanoa.

Se kaikkien aikojen rumpali: Simon Phillips vaikka sanoinkin sen jo aikaisemmin.
Epämuusikko
25.07.2006 00:12:57 (muokattu 25.07.2006 00:13:09)
timen totaalinen kadottaminen ynnä sekavat ja ylitsepursuavat fillit; kaiken kaikkiaan tekotaiteellinen keskinkertaisuus.
---------------------------

Ja Stewartillahan sitä ei tapahdu.... kova rumpali silti. Oli, ainakin.
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Sonormies
25.07.2006 00:25:53 (muokattu 25.07.2006 00:27:40)
No tuon pätkän perusteella nyt ei bonhamia kannata alkaa tuomimaan

Juu. Naapurin kaveri soitti mulle ekan kerran Zeppeliniä, kun olin kymmenvuotias vuonna -76. Ja olen kuunnellut ja kuullut bändiä ja Bonhamia paljon sen jälkeenkin. En siis muodostanut mielipidettäni vain tuon yhden klipin perusteella.

Ihan hyvä bändi. Ihan hyvä rumpali. Muutama helmi biisien joukossa, mutta ei jumalaosastoa. Ainakaan mulle.
"Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa
drum_man
25.07.2006 00:37:32
Juu. Naapurin kaveri soitti mulle ekan kerran Zeppeliniä, kun olin kymmenvuotias vuonna -76. Ja olen kuunnellut ja kuullut bändiä ja Bonhamia paljon sen jälkeenkin. En siis muodostanut mielipidettäni vain tuon yhden klipin perusteella.

Ihan hyvä bändi. Ihan hyvä rumpali. Muutama helmi biisien joukossa, mutta ei jumalaosastoa. Ainakaan mulle.

Saanen olla eri mieltä :)
"Boy, you've got a right foot like a rabbit."
Sonormies
25.07.2006 00:41:21
Saanen olla eri mieltä :)

Yritäpäs vaan... :)
drum_man
25.07.2006 00:41:25
Saahan ihmisillä olla eri mielipiteitä ja pitääkin olla... Mutta itse suurena zeppelin ja bonham fanina voin sanoa, että ilman bonhamia ei olisi ollut edes led zeppeliiniä.
"Boy, you've got a right foot like a rabbit."
markkuliini
25.07.2006 11:37:36

Mahtavan absurdia kun Bonhamia kritisoidaan kiilaamisesta ja ylitsepursuavista filleistä ja sitten mainitaan lempirumpaliksi Copeland. :) Epäilin jo trollausta.

Molemmat kyllä lempirumpaleitani, Copeland vielä selkeästi enemmän, mun mielestä ainoita tyyppejä jotka saa järjestelmällisen ja reilun kiilauksen kuulostamaan hyvältä.
www.vasamayhtye.com
mika_89
25.07.2006 12:32:27
kyllä mää sanon että mike portnoy. älyttömän taitava ja cool rumpali
TAMA on kyllä meleko hyvä
rm_wispila
25.07.2006 15:05:52
Heittäisin Ian Paicea väliin, kun meinaa jäädä niin Bonzon jalkoihin.
Vai vaikuttaako tuo, että on vielä elossa, alentavasti pisteisiin ts. vain kuolleena voit olla legenda?

Ehdottomasti hyvin lähellä kärkeä, etenkin virveli-osuudella ...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Jaren
25.07.2006 17:36:28
Heittäisin Ian Paicea väliin, kun meinaa jäädä niin Bonzon jalkoihin.
Vai vaikuttaako tuo, että on vielä elossa, alentavasti pisteisiin ts. vain kuolleena voit olla legenda?

Ehdottomasti hyvin lähellä kärkeä, etenkin virveli-osuudella ...

Kannatetaaan!!!!
Näin ollen minun ääneni menee Ian Paicelle, on se vaan niin kova ja vielä elossakin.
"Vitut mä mitään mistään tiedä, mä EN oo täällä EES töissä"
sbebe
25.07.2006 18:40:36
http://www.youtube.com/watch?v=p-M7 ... &mode=related&search=led%20zeppelin

Voinpa vain sanoa että nojaa'a, eipä kyllä vakuuttanut mitenkään, mutta totta kyllä on että voimaa oli mukana, sehän on tunnetusti se rumpalin mitta ;) Mutta mielipiteitähän nämä vaan ovat!
Kalm
25.07.2006 19:43:33
No tuon pätkän perusteella nyt ei bonhamia kannata alkaa tuomimaan, on vielä kuitenkin semmosta nuoruuden kohkaamista mukana tuossa mikä myöhemmin korvaantui paremmalla tatsilla, timellä ja tyylitajulla

Komppaan. Tosin alkupään tuotannossa (liveissä/bootlegeillä yms) oli mukana vielä sitä tervetullutta apinan raivoa mitä olisin ainakin itse kaivannut myöhemmillekkin lätyille. (vaikka toimiihan tuo lempeämpikin lätkyttely tietyissä tilanteissa, esim. http://www.saladrecords.com/BonhamFile22.mp3 )

Liika tekninen kikkailu on siis pahasta jos se vaikuttaa fiilikseen, eli listalta pudotetaan oitis kaikki laskukoneella komppeja kasailevat hinkkaajat sun muut vispiläjatsimiehet ja ääni lähtee Igor Cavaleralle.

Raakaa energiaa, jäljittelemätöntä tyyliä ja aina komppi potkii kuin munille ammuttu seepra, vaikka pistäis äijän yksin stagelle mekastamaan.
( http://www.youtube.com/watch?v=_Ln14cAI8M4&search=cavalera )
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
MK73
25.07.2006 20:15:55
Väliaika - kahvia ja pullaa!
Laskujeni mukaan tilanne kärjessä on:

Gadd 7
Rich 4
Bonham 4
Porcaro 2
Portnoy 2
Paice 2

Steve Gadd vetäissyt jo melkoisen kaulan... näinkö tässä käy? Ja johan saatiin pientä väittelynpoikastakin peliin... heh, ei ollenkaan unettavaa.
K.Suninen
25.07.2006 23:38:32 (muokattu 25.07.2006 23:38:48)
Steve Gadd vetäissyt jo melkoisen kaulan... näinkö tässä käy? Ja johan saatiin pientä väittelynpoikastakin peliin... heh, ei ollenkaan unettavaa.

HaHaaaaa oikeus voittaa!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)