Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielten puhdistus
1
hege
29.10.2003 10:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut, että basson kielet vois puhdistaa keittämällä. Tartteisko veden sekaan laittaa jotain ainetta vai lähteekö ne "paskat" pois ilmankin?
 
Niskamies
29.10.2003 10:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veteen voi pistää suolaa ja etikkaa. ne auttaa. kielet voi pestä myös astianpesukoneessa tai hammasharjalla.
 
Hanki presari ja ole tosimies!
Jingo
29.10.2003 10:40:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä käytän puhdistukseen FastFret nimistä "laitetta". Se puhdistaa hyvin ja tekee kielistä mukavan liukkaat soittaa.
 
Thump it or ill slap you
Karlsson
29.10.2003 11:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se puhdistaa hyvin ja tekee kielistä mukavan liukkaat soittaa.
 
Se aina taitaa olla jotain silikonia tai jotain.
 
Mulle ei ole ihan auennut että miksi kielten pitäisi olla liukkaat? Eihän se ainakaan tätä paljon kaivattua nopeuttaa tuo, ennemmin vääriä nuotteja...
 
Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"...
Bassballs
29.10.2003 11:30:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä käytän puhdistukseen FastFret nimistä "laitetta". Se puhdistaa hyvin ja tekee kielistä mukavan liukkaat soittaa.
 
Lainasin kerran kaverilta "tötsyt" ks.ainetta ja hjuvalta tuntui. Kielet oli suht. uudet, joten hirveästi ei vaikuttanut. Vanhemmista kielistä aine kuulemma irrottaa paskaa ihan kiitettävällä teholla.
 
Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole.
Jingo
29.10.2003 12:41:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ei ole ihan auennut että miksi kielten pitäisi olla liukkaat? Eihän se ainakaan tätä paljon kaivattua nopeuttaa tuo, ennemmin vääriä nuotteja...
 
Parempi hyvin luistavat kuin tahmeet ja likaset kielet. Nopeudesta en niin piittaa, mut on niillä hyvä soittaa käsittelyn jälkeen.
 
Thump it or ill slap you
Karlsson
29.10.2003 18:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parempi hyvin luistavat kuin tahmeet ja likaset kielet. Nopeudesta en niin piittaa, mut on niillä hyvä soittaa käsittelyn jälkeen.
 
Käsien pesu ennen soittamista ja kielten pyyhkiminen kostealla rätillä soittamisen jälkeen toimii kummasti. Itselläni ei tuosta tökötistä ole kokemusta, mutta kitaristi tuttavani mielestä tuo vain tukkii kielet.
 
Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"...
Cornflake
29.10.2003 19:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sam Other:
Käsien pesu ennen soittamista ja kielten pyyhkiminen kostealla rätillä soittamisen jälkeen toimii kummasti. Itselläni ei tuosta tökötistä ole kokemusta, mutta kitaristi tuttavani mielestä tuo vain tukkii kielet.
 
Käsien pesu on tietty tärkeää. Mutta FF:ää täytyy ostaa kyllä lisää. Yksi purnukka on nyt mennyt.
 
Syyt: Lika ei tartu (niin hyvin, binäärijengi huom;-) ja kevyempi soittaa. Varsinkin slidet raastavat välillä sormia aika rankasti ja tuohon FF auttaa. Mä olen dikannut.
 
Tuosta nopeudesta en sen enempää tiedä.
 
p.s Kitaran kanssa en tykkää - lähtee tatsi. Mutta basson kanssa todella hyvää kamaa.
 
Lick my lovepump!
Karlsson
29.10.2003 19:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei.
 
Mutta mun kielet on aina tahmaiset ja olen ylpeä siitä.
 
Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"...
Zonebs
29.10.2003 20:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turhaa touhua mun mielestä,uudet kielet vaan kun vanhat loppuu.
 
Basismi
29.10.2003 21:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen edelleen sinolipesua.
 
It's hard to be humble when you're so fucking big!
hjukke
29.10.2003 21:40:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota noin... epälyittää tuo kostealla pyyhkiminen.. Siis ei ainakaan vedellä? Muutenhan korroosiota oikein ruokitaan ja kielet delaavat juuri ennen aikojaan.
 
"- munakennot on huumorihommaa" -Leikari
Karlsson
29.10.2003 21:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota noin... epälyittää tuo kostealla pyyhkiminen.. Siis ei ainakaan vedellä? Muutenhan korroosiota oikein ruokitaan ja kielet delaavat juuri ennen aikojaan.
 
No, jos sattuu olemaan pirtua takataskussa, niin sitä sitten.
 
En minä tiedä oikeasti. Mun kielet on kuollu kuin Maunulan Muumio.
 
Tumppua sen olla pitää.
 
"Zpiu..Zwängngng.. viuiuiungng..Sprääängngn!" -Sam soittaa sitariaan
SaBer
30.10.2003 17:43:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota noin... epälyittää tuo kostealla pyyhkiminen.. Siis ei ainakaan vedellä? Muutenhan korroosiota oikein ruokitaan ja kielet delaavat juuri ennen aikojaan.
 
Kielet ovat yleensä nikkeliä, tai ruostumatonta terästä. Vedestä eivät siis korrosioidu, mutta hiestä ja muusta liasta kyllä. Vesi saattaa vähän auttaa kuivineen hien pyyhkimisessä, mutta paras on, kun pyyhkii heti soittamisen jälkeen, ennen hien kuivumista.
 
hege
12.11.2003 17:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veteen voi pistää suolaa ja etikkaa. ne auttaa. kielet voi pestä myös astianpesukoneessa tai hammasharjalla.
 
Eikö suola syövytä kieliä?
 
saturnzreturn
16.09.2009 12:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuollainen pikku paikallispuhdistus? Mulla oli laastari oikean käden peukussa, josta irtos sitä laastariliimaa muuten hyvinvoivaan e-kieleen. Tuosta löytyis iso pullo ainetta nimeltä isopropyylialkoholi, kannattaisikohan kokeilla? Keittämiselle ei ole enää aikaa ennen keikkaa.
 
my wallet's fat and so is my head
Björn E. Borg
16.09.2009 12:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saturnzreturn: Mites tuollainen pikku paikallispuhdistus? Mulla oli laastari oikean käden peukussa, josta irtos sitä laastariliimaa muuten hyvinvoivaan e-kieleen. Tuosta löytyis iso pullo ainetta nimeltä isopropyylialkoholi, kannattaisikohan kokeilla? Keittämiselle ei ole enää aikaa ennen keikkaa.
 
Mä en usko että tuo isopropyyli liuottaa sitä laastariliimaa kovin hyvin.
 
Miten olisi joku mekaaninen menetelmä? Tuore mikrokuituliina on minusta aika hyvä väline melkein mihin tahansa puhdistukseen. Fairya tippa siihen kostutusveteen ja sitten puristat rätin hyvin nihkeäksi.
 
Puuosat eivät muuten pidä alkoholeista, koska se haihtuu nopeasti ja aiheuttaa lämpötilavaihtelua.
 
Etvi
16.09.2009 13:09:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saturnzreturn: Mites tuollainen pikku paikallispuhdistus? Mulla oli laastari oikean käden peukussa, josta irtos sitä laastariliimaa muuten hyvinvoivaan e-kieleen. Tuosta löytyis iso pullo ainetta nimeltä isopropyylialkoholi, kannattaisikohan kokeilla? Keittämiselle ei ole enää aikaa ennen keikkaa.
 
Itse putsasin kerran kielisettini isopropanolissa liuotellen ja hyvinhän sillä sai puhtaaksi. Toinen vaihtoehto tietty on asetoni, mutta se kyllä melko todennäköisesti liuottaa samalla kaikki nanoweb yms. pinnoitteet. Näillä menetelmillä kielet on kuitenkin syytä irroittaa bassosta, etteivät kallisarvoiset bassot mene pilalle. Itse kieputin kielet kerälle ja laitoin lasipurkkiin uimaan ko. liuottimien kanssa.
 
Alkoholien haihtuminen ja siitä aiheutuva lämpötilan hetkellinen lasku tuskin aiheuttaa kielillesi minkäänlaista ongelmaa. Mutta läikyttäminen basson päälle liuottaa maalipinnan kyllä pilalle.
 
FFFFFFUUUUUUUUU......
saturnzreturn
16.09.2009 15:55:58 (muokattu 16.09.2009 20:58:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi: Itse putsasin kerran kielisettini isopropanolissa liuotellen ja hyvinhän sillä sai puhtaaksi. Toinen vaihtoehto tietty on asetoni, mutta se kyllä melko todennäköisesti liuottaa samalla kaikki nanoweb yms. pinnoitteet. Näillä menetelmillä kielet on kuitenkin syytä irroittaa bassosta, etteivät kallisarvoiset bassot mene pilalle. Itse kieputin kielet kerälle ja laitoin lasipurkkiin uimaan ko. liuottimien kanssa.
 
Alkoholien haihtuminen ja siitä aiheutuva lämpötilan hetkellinen lasku tuskin aiheuttaa kielillesi minkäänlaista ongelmaa. Mutta läikyttäminen basson päälle liuottaa maalipinnan kyllä pilalle.

 
Tarviipa kostuttaa tuolla litkulla joku liina ja koittaa hinkata mäkeen tuo tatina. Ei uskois, että on isokin harmi tuollainen tahmea kieli, mutta on oikeasti erittäin vittumainen soittaa, kun tuntuu että koko ajan sormi tarraa hieman kieleen kiinni.
 
edit: toimi muuten hienosti! Voin lämpimästi suositella tuota isopropanolia.
 
my wallet's fat and so is my head
Rantsula
19.09.2009 10:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse keitän kielet ja puhtaasiin kieliin laitan fast frettiä. Fast fret ei juuri putsaa likaisia kieliä mutta estää kieliä kyllä likaantumasta. Kielten pyhkiminen jeesaa kans aika paljon ja se miten paskasilla handuilla vetää. Ite pesen käsiä aika usein ja hyvin tuntuu kielet kestävän.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «