Soitan bändissä jolla on levysopimus ja ollaan tekemässä toista pitkäsoittoa. Lähetin levy yhtiölle pari viikkoa sitten CDn missä demo-nauhoitukset 12 uuteen biisiin. Tänään tuli vastaus että "onhan kaksi noista ihan ok. lisää sellaista." Itse olemme hyvin tyytyväisiä uusiin biiseihin. Mitä tehdä? Meidän sopimuksessa ei sanota muuta kuin että biisit pitää olla ARTISTIN ennen nauhoittamattomia biisejä.. Voiko levy yhtiö hylätä yli 90% materiaalistamme noin vaan? http://www.lostintears.com
andy at lostintears dot com |
Burner 29.10.2003 16:05:45 (muokattu 29.10.2003 16:05:59) | |
---|
Soitan bändissä jolla on levysopimus ja ollaan tekemässä toista pitkäsoittoa. Lähetin levy yhtiölle pari viikkoa sitten CDn missä demo-nauhoitukset 12 uuteen biisiin. Tänään tuli vastaus että "onhan kaksi noista ihan ok. lisää sellaista." Itse olemme hyvin tyytyväisiä uusiin biiseihin. Mitä tehdä? Meidän sopimuksessa ei sanota muuta kuin että biisit pitää olla ARTISTIN ennen nauhoittamattomia biisejä.. Voiko levy yhtiö hylätä yli 90% materiaalistamme noin vaan? Pitäisi nähdä tuota sopimusta tarkemmin mutta olen kyllä nähnyt sopimuksia missä lafka saa vaikka kuinka monta kertaa vaatia uusia biisejä, uusia miksauksia, uusia masterointeja jne. bändin piikkiin. Eli ihan mahdotontakaan tuo ei ole, mutta teidän tapauksesta on vaikea sanoa kun ei ole sopimusta nähnyt. Otappa privalla tai sähköpostitse yhteyttä jos haluat keskustella enemmän. Support your local deathcore dealer!! http://www.scorched.org/audio |
Ukko 29.10.2003 17:42:34 | |
---|
Voiko levy yhtiö hylätä yli 90% materiaalistamme noin vaan? Nehän siitä ymmärtääkseni ottavat taloudellisen riskin. Kai ne silloin voivat myös määritellä mitä levytetään. |
gatehill 29.10.2003 21:46:20 | |
---|
Olis varmaan ollut ihan hyvä pistää mukaan se osa sopimustekstistä mikä koskee noita levytyksiä ja uusia biisejä... Tämä on ainoa kohta koko sopimuksessa missä mainitaan minkäänlaisia vaatimuksia musiikin suhteen "...album of long duration at the request of the COMPANY, containing songs that have not been previously recorded by the ARTIST." Uudet biisit seuraavat pitkälle samaa rataa kuin mitä ensimmäisellä levyllä oli... http://www.lostintears.com
jannu 29.10.2003 22:43:10 | |
---|
Tuli vaan mieleen, että onko sopimuksessa erikseen mainittava tästä kuuluisasta "taiteellisesta vapaudesta"? Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Jonas 30.10.2003 00:03:10 | |
---|
"...album of long duration at the request of the COMPANY, containing songs that have not been previously recorded by the ARTIST." Aika skeida juttu tosiaan... Jos ymmärsin oikein, niin toihan kyllä vaatii että levy yhtiö pitää hyväksyä se materiaali mitä te aiotte nauhoittaa, koska sopimuksessa lukee että levyä nauhoitetaan levy yhtiön pyynnöstä. Eli jos isot herrat ei diggaa niin "adios amigos" ja takaisin treenikämppään vaan vääntämään hittibiisejä perse ruvella... :( Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä... |
Burner 30.10.2003 09:28:46 | |
---|
Jonas on oikeassa. Jälleen kerran sen enempää sopimusta näkemättä, tuon kohdan perusteella yhtiö saa vaatia uutta matskua vaikka loputtomiin. Vekkulisti muotoiltu tuo "long duration"kin, melkein jopa tavallisempaa on määritellä biisien minimilukumäärä ja/tai levyn minimikesto. Tuossa muotoilussa lafka saa itse määritellä mikä on heidän mielestään pitkäsoitto, eli kyseessä voi olla vaikka tupla-cd täynnä matskua. Aika normaali ehto yleisesti ottaen mutta saahan sopimuksia neuvoteltua ennen kuin allekirjoittaa... Mikäs lafka on kyseessä ja kysyittekö keneltäkään apua sopimuksen suhteen ennenkuin allekirjoititte? Support your local deathcore dealer!! http://www.scorched.org/audio |
gatehill 30.10.2003 10:10:11 | |
---|
Kiitos kaikille kommenteista! Sopimusta neuvoteltiin monta kuukautta ja oli myös ulkopuolista apua... Artistisesta vapaudesta ei sopimuksessa mainita mitään. Hittolainen, kai sitten pitää alkaa tehdä uusia biisejä =/ Tai ensin hieman nauvotella levy yhtiön kanssa... Ehkä jonakin päivänä olisi niin perillä asioista että ei tarvitsisi oppia ihan kaikkea kantapään kautta. http://www.lostintears.com
Jonas 30.10.2003 17:09:07 | |
---|
Hittolainen, kai sitten pitää alkaa tehdä uusia biisejä =/ Tai ensin hieman nauvotella levy yhtiön kanssa... Yritä nyt neuvotella noiden hiton espanialaisten kanssa! Eihän se nyt voi olla niin skeidaa että vaan kaks biisi on "ok", olen kuullut pari uutta biisejä ja kyllä ne rokkaa perkele... Tsemppiä pojat, kyllä se siitä. Jos ei niin hankkikaa eroon tosta sopimuksesta ja hankitkaa toinen levy yhtiö. Ei tommonen turha nysvääminen oo kivaa... Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä... |
Notefix 30.10.2003 17:19:19 | |
---|
Uudet biisit seuraavat pitkälle samaa rataa kuin mitä ensimmäisellä levyllä oli... Tuosta tulee heti mieleen, kuinka menestynyt se eka levy oli? Jos se menestyy, niin usein melkein vaaditaan samanlaista matskua. Päinvastaisessa tapauksessa sitten yritetään jotain suunnanmuutosta, joka sinänsä on mun mielestä ihan ok. Sinänsä yhtiöillä voi olla hyvinkin paljon kontrollia siihen, mitä he julkaisevat. He eivät näytä olevan tyytyväisia matskuun, joten mitä vaihtoehtoja teillä on? Usein olen nähnyt tuollaista, ja ennenpitkää lopussa ON tullutkin yllättävän paljon parempaa matskua. |
migeboy 30.10.2003 21:19:08 | |
---|
Niin. Vaihtakaa levy-yhtiötä, jos toi ottaa pattiin. Ettikää joku levy-yhtiö, joka julkasee just sellasta musaa mitä teette. Myikö se teidän eka levy kuinka paljon? Jos ei, niin ymmärrän kyllä levy-yhtiötä. |
kivi 30.10.2003 21:51:14 | |
---|
Niin. Vaihtakaa levy-yhtiötä, jos toi ottaa pattiin. Ei välttämättä niin helposti sanottu kuin tehty. Jos soppari on muiltakin osiltaan noin "yhtiölähtöinen", ettei "artistic integrity" -kohtaa oo mainittu, on aika todennäköistä että siinä on minimijulkaisumäärät ja mahdollisesti myös joku karenssi ennen kuin saa edes keskustella muiden kanssa. Tai taloudellisia sanktioita "menetetystä tulosta"... joka tapauksessa jos ootte saaneet ennakoita, niitä tullaan karhuamaan isolla kädellä jos sopimusta rikotte. Mä näkisin kanssa (ikävä kyllä) helpoimpana tapana sen, että teette lisää biisejä, ja hyllytätte nykyiset odottamaan suopeampaa ajankohtaa. Hemmetin kiva että edes kaksi kelpasi, vaikka tosiaan ymmärrän kyllä että harmittaa. Tuollaista se kova peli on, myi edellinen levy sitten hyvin tai huonosti. |
Jonas 30.10.2003 22:01:45 | |
---|
Ei välttämättä niin helposti sanottu kuin tehty. ... on aika todennäköistä että siinä on minimijulkaisumäärät ja mahdollisesti myös joku karenssi ennen kuin saa edes keskustella muiden kanssa. Tai tekee "Ozzy Osbourn";it ja julkaisee pari juosten kustu nauhoitettuja live-lättyjä niin että minimijulkaisumäärä täyttyy. Muistaisin että tämä pimeyden prinssi teki näin joskus 70-luvulla yrittäessään päästä eroon vanhasta sopimuksestaan... Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä... |
gatehill 31.10.2003 08:51:16 | |
---|
Ekan levyn myynnistä ei ole mitään tietoa. Ei oiken informaatio kulje levy yhtiöstä tänne päin =/ Ei se kyllä kovin paljon ole myynyt mutta se selittynee osittain heikolla promootiolla ja huonolla distributiolla... Ehkäpä tämä rittää tältä erää. Kiitos vielä kerran kaikille kommenteista. http://www.lostintears.com
Ukko 31.10.2003 17:35:57 | |
---|
Ekan levyn myynnistä ei ole mitään tietoa. Ei oiken informaatio kulje levy yhtiöstä tänne päin =/. ?????????? |
Burner 31.10.2003 20:03:26 | |
---|
No tulipas nyt hyvä kuva Locomotivesta, eipä tarvi niille sitten demoja lähetellä... Support your local deathcore dealer!! http://www.scorched.org/audio |
Roberto 31.10.2003 21:06:39 | |
---|
Ekan levyn myynnistä ei ole mitään tietoa. Ei oiken informaatio kulje levy yhtiöstä tänne päin =/ Ei se kyllä kovin paljon ole myynyt mutta se selittynee osittain heikolla promootiolla ja huonolla distributiolla... Kuulostaa ihan 90-luvun alun Relapse/Nuclear Blast-touhuilta tyyliin hevareilta fyrkat himaan. Toivottavasti teidän diili ei ole esim. 7 levyä... |
gatehill 14.11.2003 12:10:36 | |
---|
Eilen saatiin onnellinen loppu meidän ongelmaan. Pienten neuvottelujen jälkeen kaikki uudet biisit hyväksytiin =) Siis eikun studioon =D Ja ei olla tehty kovinkaan pitkä diili... http://www.lostintears.com
Paas 14.11.2003 14:34:10 | |
---|
Huvittavaa porukkaa siellä levyyhtiön päässä. Takatukat kunniaan! |
migeboy 29.11.2003 23:08:25 (muokattu 29.11.2003 23:09:29) | |
---|
Huvittavaa porukkaa siellä levyyhtiön päässä. No katos, ne on niitä ammattilaisia. Se on hyvä, jos ne kaikki uudet biisit kelpas kuitenkin levy yhtiölle. |