Angus 24.07.2006 10:56:02 | |
---|
Levyhyllyssä taitaa olla sellaset ~300 levyä, joista arviolta puolet on vinyylejä, Eli kyllä kuuntelen, keräilen ja pidän suuressa arvossa. Musiikin kuuntelun jaloin muoto, livemusiikin ohella. |
juhajuha 24.07.2006 10:57:21 | |
---|
Pitkällinen haave kävi toteen kun sain vihdoinkin ostettua vinyylisoittimen. Se on Pro-Ject Debut III. Vinyylejä on tällä hetkellä kaksi kappaletta, kummatkin Peter Gabrielin tuotantoa. Olen ihan innoissani uudesta harrastuksestani! Pian on taas maanantai |
Blue Moon 24.07.2006 11:03:15 | |
---|
Eli, kuunteletko/ostatko vinyyleja? Mista ostat? Monta omistat? Milla kuuntelet? CD-puolelle on painottunut hankinnat viime vuosina ja kuuntelu myös, kun vinyylisoitin alkaa vedellä viimeisiään. Uusi soitin on kyllä hankintalistalla. Vinyyleitä hankin divareita kolutessa, levymessuilla tulee joskus käytyä myös. Kirpputoreilta saattaa edelleen tehdä joskus löytöjä. LP:itä on hyllyssä n. 2500 kpl (10 hyllymetriä), seiskatuumaisia pari tuhatta. - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |
ydinaukio 24.07.2006 11:56:02 (muokattu 24.07.2006 11:56:59) | |
---|
Ostin lauantaina yhden levyn vinyylillä, ja siinä on sellainen ongelma, että levyn toinen puoli on jotenkin "epäkesko". Eli se taitaa olla vääntynyt valmiiksi, levy pyörii soittimessani edestakaisin ja ääni "vääntyilee". Onko kenellekään muulle käynyt samoin? Kai saan rahat takaisin kun vien takaisin liikkeeseen, kyseessähän täytyy olla valmistusvirhe...? EDIT: Niin ja itsekin olen kyllä nykyään aikalailla vinyylimiehiä. Vaikkei minulla vielä olekaan niitä kuin joku parisenkymmentä (cd:tä on n. 400). |
SirElwood 24.07.2006 12:04:24 (muokattu 24.07.2006 12:07:09) | |
---|
Isäukolla noita vinyyleitä on paljon, ja siellä niitä tulee myös sitten kuunneltua. Soitinta minulla ei ole, ja itse omistankin vain ~20 älppyä, mutta ovat semmoisia mitä en edes CD versiona huoli. Mm. The Freewheelin' Bob Dylan, Jethro Tull:n stand up sekä Queen I. Muutama "must have" on vielä löytämättä. |
SirElwood 24.07.2006 12:06:16 (muokattu 24.07.2006 12:06:53) | |
---|
Ostin lauantaina yhden levyn vinyylillä, ja siinä on sellainen ongelma, että levyn toinen puoli on jotenkin "epäkesko". Eli se taitaa olla vääntynyt valmiiksi, levy pyörii soittimessani edestakaisin ja ääni "vääntyilee". Onko kenellekään muulle käynyt samoin? Kai saan rahat takaisin kun vien takaisin liikkeeseen, kyseessähän täytyy olla valmistusvirhe...? Saattaa olla näiden kuumien kelien aiheuttamaa tuommoinen. Ethän ole jättänyt autoon tai muualle kuumaan paikkaan (ikkunalle, suoraan auringonvaloon) levyä? Tuppaavat sulamaan/pehmenemään kyllä melko herkästikin joskus. Eli välttämättä kyseessä ei ole valmistusvirhe. |
Milkop 24.07.2006 12:07:17 (muokattu 24.07.2006 12:07:50) | |
---|
Eli se taitaa olla vääntynyt valmiiksi, levy pyörii soittimessani edestakaisin ja ääni "vääntyilee". Onko kenellekään muulle käynyt samoin? Vinyylit saattavat hieman käyristyä auringonvalossa tai korkeassa lämmössä. Itsellä on muutama uutena ostettu levy, jotka ovat hieman käyristyneet. En tosin tajunnut, mitä tuo "pyörii soittimessani edestakaisin" tarkoitti? Edit: Myöhästyin :) |
zodoff 24.07.2006 12:15:41 | |
---|
Kodissa on soitin ja faijalla parisen metriä kiekkoja. En omista itse yhtään ainokaista vinyylilevyä, vaan keskityn tähän CD-puoleen. Pääasiassa siksi, koska "opiskelen" musiikkia kuuntelemiltani levyiltä ja tämä tietää paljon eestaas-kelausta tiettyissä kohdissa, ja käsittääkseni vinyylikiekot eivät ole ihanteellisia tällaiseen hommaan. Oikaiskaa, jos olen elänyt suuressa harhaluulossa (...). Muutaman vinyylin ostamista olen harkinnut, mutta näillä onkin sitten harvinaisen paljon merkitystä minulle. Ehkä jotain nostalgista peräti. |
tulee kuunneltua usein vinyylilevyjä,isän soitin se on ja taidan olla perheestä ainoa joka kuuntelee innokkaasti levyjä. isän levyhyllystä kyllä löytyy mielenkiintoisia levyjä mm.bob dylania ja paul simonia. onhan tuota tullut kirjastosta aina lainattua ja ostettua kirppareilta muutamia vinyylilevyjä. tosi löytö oli nyt viime viikolla,löysin joensuun levykaupasta nirvanan bleach levyn. on kyllä paremman kuulosta vinyylinä kuin cd:nä. I want every fucking girl
in the world to pick up
a guitar and start screaming. |
ydinaukio 24.07.2006 14:22:37 | |
---|
Saattaa olla näiden kuumien kelien aiheuttamaa tuommoinen. Ethän ole jättänyt autoon tai muualle kuumaan paikkaan (ikkunalle, suoraan auringonvaloon) levyä? Tuppaavat sulamaan/pehmenemään kyllä melko herkästikin joskus. Eli välttämättä kyseessä ei ole valmistusvirhe. Ei ole missän vaiheessa ollut missään kuumassa paikassa tuo levy. Lauantaina sen ostin, kuuntelin samana iltana ja heti oli tuo ongelma. |
dictatorsh*t 24.07.2006 16:59:01 | |
---|
Tuleehan noita hankittua. Vinyylejä parisenkymmentä, seiskoja ja kymppejä muutamia. Mieluummin ostan levyni vinyyleinä, mutta harvemmin rupean varta vasten mistään tilaamaan. |
kivi 24.07.2006 17:08:19 | |
---|
Blue Moon: LP:itä on hyllyssä n. 2500 kpl (10 hyllymetriä), seiskatuumaisia pari tuhatta. 10 hyllymetriä on kyllä vähän enemmän kuin 2500 kappaletta, jos vinyylistä puhutaan. Ettei olis levykokoelma epähuomiossa alkanut lisääntyä itsekseen? ;-) |
The Duke 24.07.2006 18:51:03 | |
---|
Tarkkaa lukua en tiedä mut jos metreissä ilmoitetaan niin 24m löytyy lp-levyjä. Sinkkuja 12 muovilaatikkoa ja 10" 1,5m. Cd:tä 500-600kpl ja koko ajan menee myyntiin. *Brian Jones Boozing Society* |
Billsner 25.07.2006 12:10:46 | |
---|
Ei ole vielä montaa vinyyliä, mutta tarkoitus on hommata kyllä lisää kokoajan. Vinyylit ovat mukavia koska niissä on rouhevampi soundi kuin cd-levyissä ja vinyylit ovat monesti halvempia kuin cd-levyt. Assembled in blasphemy |
nappo 25.07.2006 13:03:38 | |
---|
Vinyyleitä löytyy hyllystä suunnilleen 500 kappaletta + sinkut. Uusia tulee ostettua jatkuvasti, varsinkin kun uusintapainoksia ilmestyy mukavaan tahtiin. Eniten hankintoja tulee tehtyä Keltaisesta Jäänsärkijästä Helsingissä. Soittimina toimivat vanhat kunnon teknarit. Mikseri välissä. Vinyyli kiehtoo lähinnä esineenä. Kannet ovat yleensä edukseen vinyyleissä. Varsinkin avattavat kannet, cd:stä ei juuri ole vastusta. Vinyylin soittamisessa on myös sellainen "tekemisen maku". Pyyhitään pölyt jne. Lets fucking die! |
tähtivaeltaja 25.07.2006 13:24:09 (muokattu 25.07.2006 13:24:21) | |
---|
Juu jotain vanhoja levyjä tulee osteltua. Lähinnä puoliksi vitsillä 80-luvun "tv:stä tuttu!"-kokiksia. Tulee ihan lapsuus mieleen niistä. ... nii ja vanhaa heviä, uuh. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
digitaali 25.07.2006 16:57:56 | |
---|
En käytä koskaan vinyyliä. Pitää olla niin varovainen jne. Liian epäkäytännöllistä. Yäk. |
Jani The Rock 25.07.2006 17:16:53 | |
---|
En käytä koskaan vinyyliä. Pitää olla niin varovainen jne. Liian epäkäytännöllistä. Yäk. On oikein ja kohtuullista, että hyvää musiikkia sisältäviä esineitä kohdellaan varoen ja kunnioittavasti. Itsehän pidän vinyylilevyistä siksikin, että niillä musiikki on suhteellisen selkeästi havaittavassa, konkreettisessa muodossa. Eikä minään tiedostoina sun muina ykkösinä ja nollina, jotka mun maailmankuvassani ovat mitä melkoisinta yäkkiä. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Sperm Donor 25.07.2006 22:53:25 | |
---|
Kyllä mulle on käynyt jo ajat sitten niin että käytännöllisyys on työntänyt vinyylit takavasemmalle. Uuteen kämppään muuttaessani en jaksanut edes virittää vinyylisoitinta enkä kantaa levyjä yläkertaan. Onhan siellä vinyylien joukossa paljon tärkeitä ja hienoja juttuja. Mutta toisaalta en mä ole jaksanut opetella lataamaan musiikkia netistäkään. Musaa tulee liikaa mulle tänä päivänä. En mä jaksa tsekata tarpeeksi intensiivisesti enää uusia bändejä. "Luppoaikain" on rajallinen. |
FlatOutFucked 26.07.2006 06:04:36 (muokattu 26.07.2006 06:05:07) | |
---|
Vinyyleissä kai eniten vituttaa se, että huonoilla laitteilla / kuluneilla neuloilla levyt kuluvat nopeammin ja oman levarin kunnosta tai laadusta ylipäätään ei ole mitään tietoa, suoraveto kuitenkin. Ja myös se että technicsin sl1200 maksaa sen viisisataa. Kertokaas onko tämmöinen käypä vehje kotikuunteluun, olisi puolet halvempi: http://www.elektroni.com/tuote.php?id=362Haluan suoravedon, koska sen kanssa ei ole hihnan kulumisongelmaa. |