Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikäs Squierin kielen paksuus yleensä on..
1 2
Humma
28.10.2003 21:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ostettaessa jos ei ole pyydetty mitää erityis kieliä vai vaihteleeko kielen paksuus mallin mukasesti.Menin prkl katkaseen kielen eikä ole mitään mittaa millä vois ite mitata tarkasti.
 
Elämä on peliä...panokset kovenee.
skebajaba
28.10.2003 21:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ostettaessa jos ei ole pyydetty mitää erityis kieliä vai vaihteleeko kielen paksuus mallin mukasesti.Menin prkl katkaseen kielen eikä ole mitään mittaa millä vois ite mitata tarkasti.
 
varmaan .10 setti, ostat vaan uuden setin pääset helpoimmalla.
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
migeboy
28.10.2003 21:57:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. Laitat tilalle vaikka kokonaan uuden setin jos et ole varma paksuudesta. Kantsii joku setti tosiaankin pyytää kaupan päälle, tulee halvemmaks.
 
Humma
28.10.2003 22:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sopiikos siihen minkä paksunen setti vaan vai onko jonkilainen rajotus...? Onkos noilla sitte minkälainen saundi ero.
 
Elämä on peliä...panokset kovenee.
migeboy
28.10.2003 22:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei noissa squiereissa ole mun tietääkseni mitään rajotuksia. Itellä on squierin telessä .010 setti, ja toimii vallan mainiosti. Oli mulla joskus siinä telessä .011 setti. Mutta .010 toimi mun mielestä ainakin tossa squierin telessä paremmin. Kunhan vaan säädät sen skepan kondikseen, niin ei siinä sitten muuta.
 
migeboy
28.10.2003 22:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paksummassa setissä on tietysti vähän tuhdimpi saundi. Mä oon tullu tollaseen tulokseen, mitä oon eri paksusia settejä vertaillu.
 
Mikko Kankaanpää
28.10.2003 22:16:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle 12 on parhaimman tuntuiset. Ja paksummat soundaa yleensä paremmalta.
 
Dumb
28.10.2003 22:22:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen käsitys, että suurimmassa osassa kitaroista on 9-setti vakiona.
 
blastoff
28.10.2003 22:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen käsitys, että suurimmassa osassa kitaroista on 9-setti vakiona.
 
Itsekin veikkaisin, että noihin suoraan tehtaalta tuleviin kitaroihin laitetaan 9-setti. Tässä tapauksessa kielet on mitä luultavimmin Fenderiltä.
 
Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks
madu
28.10.2003 23:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen käsitys, että suurimmassa osassa kitaroista on 9-setti vakiona.
 
Juurikin näin. Ainakin Standard sarjan uusissa Squiereissa on 9 setti Fenderin Bullet kieliä vakiona.
 
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Walrus
29.10.2003 02:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne tehdaskielet kannattaa heti heivata menemään. Niillä ei yleensä tee hevon helvettiäkään ja semmoista settiä vaan tilalle mikä ittelleen parhaiten sopii. Jos .10 paksumpaa pistää niin joutuu todennäköisesti hieman viilaamaan satulan uria ja säätämään kaularautaa. Jos olet soittourasi alkutaipaleilla niin suosittelen .9 tai .10 settiä. Siitä parhaasta kielimerkistä täällä onkin sitten väitelty vaikka millä mitalla...
 
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Niskamies
29.10.2003 07:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onkos se perus setti 10-46 vai 10-52?
 
Hanki presari ja ole tosimies!
Jusstus
29.10.2003 09:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onkos se perus setti 10-46 vai 10-52?
 
No perussetithän on 9-42 ja 10-46. Siis noin niinkuin noiden paksuuksien suhteet... Tuo 10-52 on joku sellanen heavy bottom -tyyppisempi setti.
 
"These go to eleven.."
Jurza
29.10.2003 09:22:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata aloittelijana pistää mitään hirveen paksua settiä heti alussa, voi mennä soittamisesta into jos kielet tuntuu liian jäykiltä.
Ite joskus 6-7vuotta sitten olin ostamassa stratoon kieliä ja ajattelin että vaikutan "ammattimaisemmalta" jos ostan 10-setin sen tutun 9-setin tilalle. No itku ja valitushan siitä tuli ku tuntu kielet hirveeltä rautalangalta, sormista lähti nahat eikä soittokaan kuullostanu yhtään paremmalta vaikka oli "oikeet" kielet soittimessa. :)
Nykyään kyllä soittelen 11-setillä eikä ole mitään ongelmaa. Kannattaa siirtyä yleensäkin paksumpiin kieliin asteittain sitä mukaa ku sormet tottuu.
 
"Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan
Tomtom
29.10.2003 10:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata aloittelijana pistää mitään hirveen paksua settiä heti alussa, voi mennä soittamisesta into jos kielet tuntuu liian jäykiltä.
Ite joskus 6-7vuotta sitten olin ostamassa stratoon kieliä ja ajattelin että vaikutan "ammattimaisemmalta" jos ostan 10-setin sen tutun 9-setin tilalle. No itku ja valitushan siitä tuli ku tuntu kielet hirveeltä rautalangalta, sormista lähti nahat eikä soittokaan kuullostanu yhtään paremmalta vaikka oli "oikeet" kielet soittimessa. :)
Nykyään kyllä soittelen 11-setillä eikä ole mitään ongelmaa. Kannattaa siirtyä yleensäkin paksumpiin kieliin asteittain sitä mukaa ku sormet tottuu.

 
Mä sain kymppisetistä ylä E-n aina järjestään poikki keikalla. Useimmiten kieli meni Tune-o-matic- tallallisista kitaroista, eli LP:stä ja Epistä. Päädyin tekemään apri korjausta, eli vaihdoin Graphtecin tefloniset tallapalat ja .11 setit kaikkiin kitaroihin. Nykyään LP:kin on myyty, mutta .11 setti jäi..
 
www.dhline.net
madu
29.10.2003 10:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka moni muuten aina vaihtaa koko satsin kieliä jos esim. yksi kielistä katkeaa ja kielisetti on jo hiukan vanhentunut? Itse yleensä pyrin kielen katkettua vaihtamaan koko satsin jos muut kielet on vähänkin vanhoja. Vaihtelen kyllä muutenkin kerran kuussa kielisatsin...
 
Ja mikähän siinä on kun olen lähes aina käyttänyt D'Addarion XL kielisarjaa ja kun kerran olen kokeillut Fenderin bulletteja, GHS:n boomerseja ja muutamaa muuta merkkiä niin aina on joutunut palaamaan D'addarion XL settiin. Ehdottakaapas jotain hyviä kielisettejä niin voisi taas testata uutta brändiä. Elixirit on ainakin vielä kokeilematta.
 
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Niskamies
29.10.2003 10:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uutta brändiä. Elixirit on ainakin vielä kokeilematta.
 
Ernie Ballin slinkyt.
 
Hanki presari ja ole tosimies!
madu
29.10.2003 10:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ernie Ballin slinkyt.
 
Juu nuo on ainakin kokeilematta. Mistä noita saa Helsingistä?
 
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Niskamies
29.10.2003 10:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu nuo on ainakin kokeilematta. Mistä noita saa Helsingistä?
 
dlx:stä malmilta. mulla on bassoissa tommoset ja kaverilla on kitaroissa. itse en vielä sähkist omista :(
 
Hanki presari ja ole tosimies!
skebajaba
29.10.2003 10:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ernie Ballin slinkyt.
 
on muuten hyvät kielet..miuelestäni
 
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «