anssopikasso 23.07.2006 23:42:33 | |
---|
olisi kiva jos antaisitte hieman mielipiteitä kyseisestä nuppi/kaappi halfstäkistä. olis kyseessä nyt mun eka kunnon vahvarihankinta, enkä haluais ryssiä sitä ostamalla paskaa vehjettä. tuota kyseistä vehjettä olisin ostamassa 500 eurolla, niinpä haluaisin kuulla puolueettomia mielipiteitä siitä vielä ennen ostoa. koko kesä on kesätöitä tehty että sais ostettua nupin ja kaapin, enkä haluais tuhlata niitä huonoon puolistäkkiin, ja rahojen lisäksi siinä tuhraantuis soittointoakin aikalailla jos ostas huonon vehkeen. :D |
Antti1 23.07.2006 23:47:41 | |
---|
Ilmeisesti mättösoundia hakusessa? Tuo ei sillä saralla kauheasti mun mielestä loista. Älä käsitä väärin, ihan hyvää perussointia tosta säätämällä saa, mutta aika mitäänsanomatonta kuitenkin. Samalla rahalla saa vaikka Peavey Valveking 212 combon, jolla lähtee ihan eri malliin. Muita vaihtoehtoja Randallin RG-sarja, H&K Tour Reverb yms. edulliset combot. Käytettynä sitten saa jo ehkä jotain putkikonetta, niiden tarjonta on vain kovin sekalaista ja aikaa täytyy käyttää etsimiseen. Älä nyt kuitenkaan hötkyile tän kanssa, vaan käy testaamassa laitteita, paljon. Voi muuten mennä ne rahat hukkaan, jopa kaikkien suosituksienkin perusteella. Kukaan meistä ei tiedä miltä se sun ihannesoundi sun korvien välissä kuulostaa. Siksi me ei voida kuin vain antaa hyväksi havaittuja suuntaviivoja sun käyttöön. Toivottavasti kuitenkin löydät etsimäsi. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
No jos budjetti on tuo 500 euroa, niin sillä ei vielä ihmeitä saa. Muutama saturainen lisää, niin irtoaisi esim. Peaveyn Valveking- täysputkinuppi ja sille kaveriksi joku käytetty kaappi. Tuollaista settiä siis itse lähtisin katselemaan, jos raskaampaa tavaraa pitäisi soittaa. Tuosta Warp 7:sta en ole hyviä kommentteja kuullut, enkä ole itse testannutkaan, että siihen en sen enempiä ota kantaa. Awaken the suffering |
anssopikasso 24.07.2006 00:06:37 | |
---|
no budjetti on tällähetkellä se 500-600 euroa, harkinnassa on ollut myös se valveking nuppi+kaappi, mutta siitäkin kuuli niin ristiriitasta juttua että huh huh. on vaan niin kauan joutunu venaamaan tuota äänentoistopuolen hankkimista että ei meinaa enää malttaa oottaa. :D |
anssopikasso 24.07.2006 00:07:23 | |
---|
ja kyllä, raskasta mutta erottelevaa saundia haussa. |
Kimmo72 24.07.2006 02:02:05 | |
---|
Osta kunnon Warppi. Ainakin lahkeet lepattaa.. No joo.. menee yli budjetin ja muutenkin OT!1 Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
mixu1 24.07.2006 08:40:08 | |
---|
Mielestäni tummaa särösaundia hakevalle tuo Warppi on kyllä tuossa hintaluokassa hyvä valinta. Trankkupeliksi on kyllä hyvin tuhti säröpuoli... "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
anssopikasso 24.07.2006 10:55:07 | |
---|
jos satasen laittas enemmän niin sais käytettynä laneyn tf-800 trankkunupin putkietuasteella ja marsun 4x12 kaapin. oisko parempi vaihtoehto? |
ilpoliekkio 24.07.2006 12:12:31 | |
---|
harkinnassa on ollut myös se valveking nuppi+kaappi, mutta siitäkin kuuli niin ristiriitasta juttua että huh huh. Osaatko kertoa tarkemmin, millaista negatiivista palautetta siitä olet kuullut? Kiinnostaisi tietää, itse kun olen kuullut oikeastaan pelkkää hyvää ko. vahvistimesta. Mutta niin, malttia ostoksen kanssa. Pahinta mitä voit juuri nyt tehdä, on ostaa kamat hätiköiden. Voi nimittäin olla, että kohta kaduttaa. Awaken the suffering |
saastara 24.07.2006 12:38:42 | |
---|
Minä taas haluaisin kuulla, että mitä hyvää joku on tästä kuullut..? :D Lisää middleä. |
Ronsto 24.07.2006 13:25:22 | |
---|
Minä taas haluaisin kuulla, että mitä hyvää joku on tästä kuullut..? :D Minä omistan Warp 7:an. En keksi oikeastaan mitään negatiivista. Ihan hyvä trankkupeli, varsinkin jos soittelee nu-metallia ja miksei raskaampaakin. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
anssopikasso 24.07.2006 14:15:50 | |
---|
osa on puhunu että se on ns. korean putkivahvari, elikkä takuuta kovin pitkästä toimimisajasta ei kuulemma ole. tosin että hyvääkin on kuulunut. |
Antti1 24.07.2006 14:19:07 | |
---|
osa on puhunu että se on ns. korean putkivahvari Hep! Puhutkohan sä nyt ihan samasta vahvarista? Toi siis ei missään nimessä ole se putkimalli, se on WARP T muistaakseni nimeltään. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Eschaton 24.07.2006 14:26:39 | |
---|
Hep! Puhutkohan sä nyt ihan samasta vahvarista? Toi siis ei missään nimessä ole se putkimalli, se on WARP T muistaakseni nimeltään. Hän varmaan tarkoitti Valvekingiä tolla kumminkin.:) Some people just wont take fuck you for an answer...its just a matter of bullets. |
Antti1 24.07.2006 14:30:45 | |
---|
Hän varmaan tarkoitti Valvekingiä tolla kumminkin.:) Huoh, mä jo luulin, että täällä miehet sekoittaa noi warpin eri versiot. Ne kun on ihan eri maailmoista. Mitä taas tulee tuohon Valvekingin luotettavuuteen, niin en paljoa noiden tämänhetkisten tietojen valossa rupeaisi kestävyyttä arvioimaan. Suurin osa niistä on varmaan jos jonkinsortin toisenkäden tietoa ja muuta kukkua laitteen dissaajilta. Aika näyttää kuinka paljon niitä hajoaa oikeasti. Halpahan se on, joten jostain ollaan tietenkin tingitty, mutta hajoaahan ne kalliimmatkin laitteet joskus. Niitä ei vain ole ihmisillä niin paljon ja niistä ei välttämättä pidetä niin kovaa mekkalaa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
anssopikasso 24.07.2006 15:10:38 | |
---|
valvekingistähä mie puhhuin. :) mutta oiskos laneyn tf800 ja marsun 4x12 kaappi 600 euroon paha ostos? :) |
Antti1 24.07.2006 16:10:57 (muokattu 24.07.2006 16:13:52) | |
---|
mutta oiskos laneyn tf800 ja marsun 4x12 kaappi 600 euroon paha ostos? :) Mun mielestä ei kovin hyvä ostos. Toi Laney ei ole mitenkään erikoisen hyvän kuuloinen, bändisoitossa ehkä vähän liian muhkeasointinen ja tukkoisen kuuloinen. Hukkuu herkästi muun mölyn joukkoon. Marshallilla taas on monenlaisia kaappeja, kaikki ei kuulosta kaikkien vahvareiden seurana hyvältä. Jos trankuissa pysytään, niin osta tuosta GAS-ketjusta se Marshall 8100 150eurolla+pk:t ja siihen joku asiallinen kaappi käytettynä. Mieluusti ei G12T-75 elementtejä tuon nupin seuraksi, jotain pehmeämpää sointia. Pääset halvemmalla ja saat ihan hyvän soundin. Tuo 8100 myös leikkaa bändistä läpi huomattavasti paremmin, koska siinä on vähän middlekkäämpi, harvempi ja tiukempi soundi (särön laadusta siis puhun). Voi kuulostaa yksinään aavistuksen munattomalta verrattuna kaikenmaailman bassoihmeisiin, mutta bändin joukossa toimii höyryveturin lailla. Onko 2x12" mahdollinen ajatus, vai haluatko juuri halfstackin soundia? Roudausmukavuuden takia kannattaa ainakin miettiä tuota. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
anssopikasso 24.07.2006 20:03:32 | |
---|
ei ole poissuljettu mahdollisuus se 2x12. en mielellään marsuun kääntyis nuppipuolella, jostain syystä kammo niitäkohtaan, ehkä sitten joku jcm 800 tai 900 täysputkinuppi vois olla harkittava vaihtoehto. |
anssopikasso 25.07.2006 11:03:30 | |
---|
hirviä GAS tuon homman kanssa perhana. :D |
Twist 25.07.2006 12:12:41 | |
---|
Itselläni on tuo hughes&kettner warp 7 combona. Alussa pari vuotta sitten se kyllä kuulosti hyvältä ja vain ehkä sen alkuhehkutuksen takia. Mutta nyt olen myymässä sitä pois ja pääsen siitä eroon. Kyllä siitä saa ihan hyvät saundit vedettyä mutta kun tiputtaa virettä niin samalla saundi muuttuu mössömmäksi. Elikkä kielet ei siis ole mitään spagettia.. vaan vahvistin yksinkertaisesti vetää sen aivan puuroksi. Dempit on aika mitään sanomattomat ja kuulostaa yhdeltä velliltä. Oops, I twisted again... |