samueld 17.07.2006 19:41:19 | |
---|
Kiitti. Hyvä tietää. Niin saako tuommoisia yli 2000 hiekkapapereita enää mistään k-raudasta tyyliin vai pitääkö tilata ulkomailta? Kyllä saa. Tosin kaksitonniset on jo vesihiomapaperia, mutta sieltä löytyy. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Mä pidän kanssa aika lyhyitä kynsiä. Jotenkin sillä läskillä saa siihen kieleen paremman otteen. Tosin edellämainitunkaltaisia ramppeja on minullakin. Tosin ne on kovin loivat, koska omaan eika levetä kynnet ja sormenpäät. Peukalon kynnen kanssa on ollut ongelmia. Samoin etusormen, mutta nyt niihinkin molempiin alkaa löytyö oivasoundinen muoto. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
bluesteel 17.07.2006 21:04:44 (muokattu 17.07.2006 21:05:09) | |
---|
Teräskielistä akustista ei kannata tosiaan kynsillä soittaa, nyt sen viimeinkin uskon. Tuossa pari päivää sitten vähän tiluttelin menemään, niin johan lohkesi pala keskeltä keskisormen kynttä. Onko noista lakoista tms. mitään hyötyä vai miten kynsiä vois vahvistaa? |
samueld 18.07.2006 13:33:12 | |
---|
Onko noista lakoista tms. mitään hyötyä vai miten kynsiä vois vahvistaa? En tiedä. Luulis, kun Vicente Amigoa myöden on lakkaa miehekkäästi kynsissä. Oletko pitkään kasvattanut kynsiä? Minä huomasin, että alussa mulla oli kynnet koko ajan palasina, mutta nyt parin vuoden kasvatuksen ja viilauksen jälkeen ne tuntuu kestävän aika paljonkin jo, mm. flamenco golpeja ja jopa bassonsoittoa. Tosin jos alkaa oikeita töitä tehdä, niin kynsien elinaika lasketaan minuuteissa... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
bluesteel 18.07.2006 21:43:41 (muokattu 19.07.2006 22:11:34) | |
---|
En tiedä. Luulis, kun Vicente Amigoa myöden on lakkaa miehekkäästi kynsissä. Hmm... Kaitpa se sitten jotain auttanee. Oletko pitkään kasvattanut kynsiä? Minä huomasin, että alussa mulla oli kynnet koko ajan palasina, mutta nyt parin vuoden kasvatuksen ja viilauksen jälkeen ne tuntuu kestävän aika paljonkin jo, mm. flamenco golpeja ja jopa bassonsoittoa. No vissiin jotain parisen vuotta, mutta välillä on ollut lyhyetkin, koska olin yhteen aikaan päätoiminen basisti. Mutta nykyään bassonsoitto on jäänyt ja kitara on se juttu. Ja viilalla oon kuitenkin aina lyhentänyt oikean käden kynnet. Tosin jos alkaa oikeita töitä tehdä, niin kynsien elinaika lasketaan minuuteissa... Niin, riippuu tietty vähän niistä oikeista töistäkin... EDIT: Noniin, nailonkielisestä meni kieli poikki eikä oo varaa ostaa uusia. Pitää nyt treenailla sitten tuolla teräskielisellä, käyhän se silläkin. Kynnet saa tottua kestämään. |
Lakat muuten yleensä kovettaa kynttä, jolloin siitä ei oikein lähde "pontta" kielelle. Sama kuin vaihtaisi taljajouseen rautalangan jänteeksi. Toisekseen, kynnet ovat arempia kolhuille, lohkeavat helpommin. Perus pehmeä ja joustava kynsi soundaa ja kestää parhaiten. |